Boven op een hele hoge rots

Gestart door Gabriëlla, juli 19, 2016, 16:56:34 PM

Gabriëlla

In een voor mij onbekend gebied, ben ik tussen de rotsen aan het wandelen. Ik zie hem niet maar ik heb het gevoel dat mijn vader mee wandelt en/of erbij is. Hoewel ik hem dus niet zie, word ik door iemand op een torenhoge rots gezet, ik heb dus het idee dat mijn vader dat is.
Er wordt Frans gesproken. Ik heb gehoord dat Frans de taal van de liefde is. Hoewel mijn vader en ik beslist geen ernstige conflicten hebben, vind ik niet dat er in het waakleven liefde is tussen hem en mij. Dit even voor de goede orde erbij verteld.

Nadat ik dus tussen die rotsen heb gelopen en erop heb gezeten dus, stap ik in een hele moderne hogesnelheidstrein, die tussen die rotsen rijdt! Ik zit naast de machinist. Zodoende zie ik een jongen en in de verte een vrouw op de rails lopen. Als de trein eraan komt springen ze allebei snel weg!

Als ik wakker word, denk ik vreemd genoeg in het Frans en begin ik in die taal te zingen.

Wie wil hier zijn visie op geven?

GABRIELLA

Clauvantm

Hallo gabriella.

Dit is mijn gevoel over jou droom:
De rost waar je tussendoor loopt kan te maken hebben met barrieres in je leven waar je tegen aan loopt of je tegen verzet. Dat je ineens bovenop de rots wordt gezet kan het zijn dat je terecht gezet wordt?? Dat die gene (je vader)die lijd naar de top vind dat je lang genoeg met je barrieres hebt gelopen en het tijd is dat te overwinnnen?  Een hoge moderne snelheidstrein zou kunnen wijzen op de snelheid en efficientie. De machinist lijdt je door je rotsen ook deze wil je hier snel weg hebben(dat het dus snel word opgelost)....de franse taal: ben je ooit in Frankrijk geweest?? Is er daar iets gebeurd wat een bariere kan hebben veroorzaakt??

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar dit is mijn gevoel hierbij...meestal zie ik een droom als een wake up call van mijn onbewuste ik..

Gabriëlla

Is daar iets in Frankrijk gebeurd.....Mijn vader was twee jaar geleden in Frankrijk en toen was hij zonder vooraf aankondiging totaal onbereikbaar. Het is te ingewikkeld en uitgebreid om het hele verhaal hier te vertellen maar toen hij eenmaal wel weer bereikbaar was, verliep onze communicatie op een, in mijn ogen, zeer rare manier. Ik vertrouwde het niet en heb hem dat ook zeker laten weten! Gevolg: grote ruzie.
Mijn vader zal mij dus terecht wijzen? Ik weet wel dat hij mij vaak te wantrouwend vind jegens hem.

De overige blokkades. Ik vind dat mijn vader vaak niet duidelijk communiceert en ook regelmatig afspraken niet nakomt. Sinds die vreemde communicatie in Frankrijk, is mijn wantrouwen jegens hem wel toegenomen, merk ik aan mezelf.
Maar kan het misschien ook zijn dat hij vindt dat ik hoger op de maatschappelijke ladder moet aan staan??? Ik twijfel.

GABRIELLA

Clauvantm

Hallo gabriella

Jeetje best heftig jou verhaal te horen.
De vraag die je stelt of hij misschien wil dat je hoger op de maatschappelijke ladder moet staan kan idd duiden dat hij je bovenop de rots zet...misschien vind hij dat je daar hoort te staan...? Heb je zelf het gevoel dat hij dat zo vind?Alles met alles is je droom met alles wat je ermee verteld iets wat je nog veel bezig houdt

Heel veel sterkte.
Liefs claudia

Gabriëlla

Hoi Clauventm,

Ik denk dat de (mis)communicatie tussen hem en mij, misschien meer aangrijpt dan ik zelf denk ja. En nu het volgende. Nadat we in zijn vakantie (mei/juni) een leuk mailcontact hadden opgebouwd, laat hij sinds een paar weken na mijn laatste mail zonder enige reden niks meer van zich horen. Ik hem een mail gestuurd met de vraag wat er aan de hand is, geen reactie! Ik begrijp hier niks van!

Het kan inderdaad zijn dat hij dat zo vindt maar ik weet het niet heel zeker.

Groetjes van
GABRIELLA

Clauvantm

Hallo gabriella.

Dat hij telkens niks meer van zich laat horen lan misschien wel staan voor de twee mensen die op het spoor stonden en toen de trein lang kwam ze weg springen dat als jij tedicht bij komt hij toch afhaakt?

Al met al vind ik het wel heel heftig om te lezen..
Mocht je weer een droom mbt dit hebben lees ik weer met je mee.

Heel veel sterkte liefs claudia

Gabriëlla

Hoi Clauvantm,

Op zeker dat je met dit laatste bericht keihard in de roos hebt geschoten!! Ik kom te dichtbij dus haakt hij af, dat is nu exact datgene wat al jaren tussen ons speelt!!

Ik deel mijn volgende droom weer met je en jouw sterkte zal ik toch nodig hebben.

Liefs,
GABRIELLA

Gabriëlla

Clauvantm :)

Mijn vader heeft me zojuist een zeer korte mail van twee regels gestuurd: telefoon kapot, daardoor niet bereikbaar, we moeten eens bijpraten. Noem maar een aantal data, tijd en plaatsen want we zijn nogal druk.
Ik vind dit een zeer koel mailtje, wat voor mij een bevestiging is van wat jij al schreef over zijn terughoudendheid. Daarom zal ik niet acuut op zijn mail reageren. Want ik heb het immers druk toch???

GABRIELLA

Clauvantm

Jeetje dat is inderdaad best een kort bericht...hij vult voor jou al in dat je het idd druk hebt...
En het is meer alsof hij als een verplichting jou mailt ipv dat hij het graag wil...
Ik wou dat ik ongelijk had  :-[
Liefs claudia

Gabriëlla

Ik wil ook graag dat je ongelijk hebt Clauvantm maar ik vrees dat je dat juist niet hebt! Eerst laat hij zomaar niks meer van zich horen en dan, alsof het niks is zo'n koel mailtje. Nou, voor mij hoeft het zo niet en ik ga dus voorlopig ook niet reageren! Mocht hij me bellen dan zeg ik doodleuk, goh, dat is nu ook 'toevallig' want mijn telefoon doet het ook niet!

Dit gaat dus al jaren zo hé! Maar ik begin dit knap zat te worden. Ik geloof dat ik begrijp waarom ik op die rots gezet wordt (terecht gewezen dus zoals je bij mijn droominterpretatie schreef). Als ik hier wat van zou zeggen dan heeft hij het niet gedaan. In deze discussie heb ik geen zin meer dus reageer ik nu niet.

GABRIELLA

Je hoeft je nergens voor de schamen Clauvantm!! Hij zit fout, jij niet.

Gabriëlla

@Clauvantm,

Ik heb dus niet meer op de mail van mijn vader gereageerd. Ik denk nu hou ik maar eens afstand! En wat denk je? Kom ik hem onverwacht tegen, vraagt hij of ik zijn mail nog heb ontvangen, hoogst verontwaardigd. Ik: ach ja, de appel valt niet ver van de stam dus nu vallen er bij mij berichten weg als jij dichterbij komt.

Wat denk je? Hij had plotseling haast want hij moest naar de dokter en hij zou die laatste mail nog wel een keer naar me toe sturen, hetgeen hij gisteren ook heeft gedaan. Dat naar de dokter gaan was overigens geen smoesje van hem want ik zag dat hij een mega allergische reactie op een wespensteek had!
Maar dat neemt niet weg dat hij toch afstand houdt zodra ik ook maar enigszins dichtbij kom want.....

Toen hij voor de tweede maal die mail naar me toe stuurde, reageerde ik gelijk: aanstaande woensdagavond op het terras?? Hij: dat wordt dan een week later want we krijgen de hele week iemand met een klein kind te logeren. En dan nog maar afwachten of het doorgaat want.....afijn, een heel verhaal! Voor mij is het allemaal pijnlijk duidelijk.
Het geeft me wederom de indruk dat hij in essentie niet echt een afspraak met me wil maken. Hetgeen jij ook al eerder schreef.

GABRIELLA

Clauvantm

Jeetje heftig..alsof je droom je al wou vertellen dat er weer van alles rondom jullie zou gaan gebeuren en je alvast wpu voorbereiden....het is idd nu afwachten of hij de afspraak na komt. Ik ben benieuwd...ik hoop het wel voor je...ik hoor het wel.

Liefs claudia

Gabriëlla

Wat is jouw gevoel hierbij Clauvantem? Ik denk namelijk zelf dat hij die afspraak niet nakomt en als hij hem al nakomt dan is het ook nog maar van korte duur. Maar misschien zie ik het nu te somber en vraag ik je wat jij hierbij voelt.

Groet en reuze bedankt voor je medeleven,

GABRIELLA

Clauvantm

Hallo.

Mijn gevoel hierin zegt me dat als hij komt en het zou te gezellig worden hij gaat afkappen. Of dat hij de afspraak toch niet na gaat komen...

Dit is misschien niet wat je wilt horen maar na je droom en je verhaal is dit wel hoe ik het zie.
Ik denk onbewust(je droom) dat je zelf ook zo voelt. Maar hoopt op verandering?

Liefs claudia

Gabriëlla

De waarheid is hard Clautantm maar één ding is voor mij nu gelukkig helder: ik weet nu waar mijn bindingsangst vandaan komt!