droom als verwerking

Gestart door kreeft, september 22, 2013, 21:58:37 PM

kreeft

droom van vrijdagnacht 20 september
We zijn een dagje op uitstap geweest,
de ex, onze dochter en ik,
we komen thuis en de ex komt gewoon mee binnen hier en zegt dat het maar voor even is,
twee dagen later is hij hier nog aanwezig en ik erger me te pletter aan zn gedrag,
ik vraag hem beleefd om weg te gaan, hij heeft tenslotte zn eigen stek,
maar hij zegt dat hij liever nog wat langer zou blijven, gewoon omdat hij het gezellig vindt
hij snapt niet dat ik hem weg wil,

en dan word ik wakker en denk even ??? hij is toch wel echt weg hé  :-X
volgens mij is deze droom dus duidelijk een verwerkingsproces  :)

grtj  :)

Marit


kreeft

nog ééntje die met verleden te maken heeft,

ik ga op bezoek bij mijn grootouders, want ik wil mijn dochter voorstellen en anderzijds ook aan mijn dochter tonen wat voor leuk mens mijn grootmoeder is,
we komen binnen langs het poortje zo de tuin in,
we gaan het huis binnen, maar er is niemand, ik roep mijn grootmoeder,
maar krijg geen antwoord, we gaan dan wat verder het schuurtje in,
als ik de deur opendoe, kom ik precies in een andere wereld terecht,
alles is heel wit en licht  :o heel futuristisch,  ik roep mijn grootmoeder en iemand antwoord,
'jaja, wacht wij komen ',
ik stap dus terug uit dat schuurtje, nog altijd samen met mijn dochter
en wacht daar buiten en dan komen er mensen voorbij vanuit dat schuurtje,
ze zijn heel vrolijk en opgelaten,
maar zo vrolijk en goedgezind, als  ik daar aan kwam, zo triestig wordt ik als ik zie wie er allemaal voorbijkomt,
-mijn vader zijn tweede vrouw, met daarachter haar twee kleinkinderen, dan haar zoon (die ze samen met mijn vader heeft), mijn vader en dan mijn grootouders, ze waren allemaal heel vrolijk en gingen ons voorbij en zagen mij en mijn dochter niet echt staan,
ik werd zo intens verdrietig dat ik begon te huilen, heel erg, ik voelde me zo in de steek gelaten,  :'(
zo ben ik ook wakker geworden, deze ochtend,   :'(  :'( huilend

mijn dochter is geboren lang nadat mijn grootmoeder overleed, maar mijn grootmoeder was mijn god, mijn alles, nog altijd  :'(
die zoon van mijn vader heb ik maar een paar keer gezien, toen hij nog jong kind was,
want er was niet echt contact,

weer duidelijk een stuk verleden aan het verwerken dus

grtj :)

Sweetie

Hallo Kreeftje
Het ziet ernaar uit dat je alles een plaats aan het geven bent !

Suus :-*

Xuma

#4
Lieve Kreeft,

er is hier ter plaatse veel informatie over de algemene betekenis van dromen te vinden; veel over de aard, de verschillende soorten en functies, waarvan het verwerken er een is.
E.e.a. werd uiteraard voornamelijk geschreven door de onvolprezen Queen Ricca. :D
Je hoeft dus niet opnieuw het wiel uit te vinden hoor Kreeft.

Lieve groet van,
:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Moonskin

Hoi Kreeft,

Ik ken deze dromen.. Dit was een droom in een periode waarin ik behoorlijk onzeker over mezelf was en het gevoel had iedereen kwijt te zijn geraakt. Ik weet nu dat dat soms zo gaat in het leven, dat mensen komen en gaan en dat er maar een handje vol je levenspad met je mee bewandelen..

Zo droomde ik een keer dat ik in een sauna ofzo kwam, en daar zaten alle bekende mensen die ik mijn leven ontmoed had en voor een langere tijd bij mij had gehad.. De meesten heb ik geen contact meer mee, omdat we andere wegen zijn opgegaan, omdat wat voor een reden dan ook, maar er zat ook een enkele tussen waar ik nog wel contact mee had... Maar iedereen negeerde mij. Wat ik ook tegen ze zei, tegen wie ik ook aanpraate, niets... helemaaal niet!! Wat vond ik dat erg.
Dit maakte mij ontzettend verdrietig.. Ik ben toen ook huilend wakker geworden.

Ik denk dat mijn dromen mij toen al probeerden te laten zien, dat wat ik steeds beter leer te accepteren, dat niet iedereen in je leven blijft, dat niet iedereen je aardig kan vinden en met je door 1 deur kan gaan.. Dat het ook heel belangrijk is om dat dan los te laten... Al is dat mbt familie natuurlijk een heel ander verhaal dan met "vrienden".... Het was iig een verwerkingsdroom... zeker weten!!

Liefs Thea  :-*

kreeft

 :D ja, moonskin, die laatste droom, ik dacht echt, 'mijn grootmoeder, mijn god, mijn alles' de enige die ik als echt familielid zag, en ze heeft me nu ook in de steek gelaten,  :'( , maar het heldere witte licht, was ws de dimensie waar ze zich nu bevindt, een soort hiernamaals dus,
ik weet dat ze me niet in de steek heeft gelaten , in tegendeel, ik heb het gevoel dat ze altijd bij mij is  :D
maar ik noem het verwerkingsdromen, de dingen idd een plaats geven,
;) :)

grtj

Vlinder

Hoi Lieve kreeft

Het verwerken van dingen uit je leven en hoe je tegen dingen aan keek of kijkt gaat soms een lange weg.
Soms in een droom soms ook de omstandigheden die je meemaak.
je beland in je droom in een pijnlijk deel van je gevoel, maar dat deel is soms overdag al een beetje wakker gemaakt.
Zie het maar als noodzakelijk,en onderdeel van de grote schoonmaak, die verwerking heet.

Liefs Vlinder

kreeft

Citaat van: Vlinder op oktober 12, 2013, 11:42:47 AM
Hoi Lieve kreeft
je beland in je droom in een pijnlijk deel van je gevoel, maar dat deel is soms overdag al een beetje wakker gemaakt.
Zie het maar als noodzakelijk,en onderdeel van de grote schoonmaak, die verwerking heet.

Liefs Vlinder
zo is dat vlinder, overdag hebben we ook te maken met verliezen, dingen, vriendschappen die uitdoven, dus ja, het pijnlijke deel van je gevoel dat geraakt wordt door iets,
de grote schoonmaak is zeker aan de gang  :D

dank vlinder,  :-*

Moonskin

Hoi Kreeft,

Het komt ook wel terug in je kaartjes.. Je leven overzien, banden loslaten of juist weer aanhalen.
Emoties loslaten waardoor nieuwe een plaatsje kunnen krijgen..

Mooi hoor, dat alles zo samenwerkt om tot verschoning en groei komen.

Liefs Thea  :-*

kreeft

ja, Moon, klopt, het komt overal terug  :)

grtj  :-*