Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Tsunami's

Gestart door Ganz, april 06, 2010, 16:10:13 PM

Ganz

Hallo allemaal,

Ik had vannacht een droom die, om het mild uit te drukken, mijn gemoed zwaar belast. Ik heb al wat rondgesurft om een beeld te krijgen van wat die droom in hemelsnaam te betekenen heeft, en ik heb wel een beetje een idee gekregen, maar ik wil graag weten wat anderen ervan denken.

Dit is wat er in de droom gebeurde:
Ik ben bij mijn zus en haar vriend thuis, en dit is niet het huis waar mijn zus in real life woont, maar een flatgebouw aan de kust, want als ik uit het enorme woonkamer raam kijk zie ik de duinen, het strand en de zee.  Ik zit op de bank in die kamer met mijn zus en haar vriend en opeens wordt het donkerder buiten. Ik zie de zee omhoogkomen in een enorme golf, het lijkt alsof de zee versmelt met de hemel erboven, als een grote grauwe massa die op ons afdendert. Vastgenageld op de bank zien we hoe die tsunami (want dat is het) zich op het flatgebouw stort, en het vreemde is dat er helemaal niets gebeurt. De ramen breken niet onder de kracht van het water, de flat stort niet in, alles wat zou kunnen, zou moeten gebeuren gebeurt niet. Er is ook geen grote paniek in de kamer, niet bij mij, niet bij mijn zus en ook niet bij haar vriend. Terwijl in de verte de volgende (!) tsunami al aan komt denderen, dit keer zie ik hele olietankers, enorme walvissen en orca's (van die free willy vissen) en dergelijke in die muur van water, probeer ik mijn zus en haar vriend duidelijk te maken dat we weg moeten uit die flat, maar zij willen niet en mijn zus geeft mij doodleuk de sleutels van haar rode kronan-fiets (zo'n legerfiets met van die bagagerekjes, die ze trouwens in real life ook heeft). Ik wacht tot de tweede tsunami de flat raakt, waarbij er een orca die tegen het raam wordt gesmakt een klein scheurtje in het raam veroorzaakt. Dan ga ik de deur uit en stap op de fiets, terwijl ik in de verte vanuit de zee de volgende tsunami alweer zie aankomen. Ik begin uit alle macht te fietsen en weet op de een of andere manier (samen met een heleboel andere vluchters) de muur van water zo lang voor te blijven dat ik uiteindelijk slechts geraakt wordt door het overblijfsel van die tsunami, een golfje van nog geen meter. Ik besef dat fietsen te langzaam gaat om die eindeloze stroom van tsunami's voor te blijven en besluit de bus te pakken. Ik stap af een wacht bij de bushalte op de bus die ik al zie aankomen, op de hielen gezeten door de volgende tsunami. De bus zit stampvol, maar er is geen paniek onder de mensen, er is meer een rationele discussie gaande over wat er aan de hand kan zijn. Er worden landkaarten bijgehaald om de beslissen waar het best naartoe gevlucht kan worden. Als dat besluit is genomen (we moeten naar de veluwe is de consensus) zie ik door de voorruit dat er nu ook een tsunami van landinwaarts naar de zee toe snelt, recht op de bus af.

En op dat punt werd ik wakker, dat is nu meer dan acht uur geleden en ik ben nog steeds volledig door in beslag genomen...

Kiwiwoman

Sjee, je kan goed vertellen! Ik zag het allemaal voor me! Mooi!

De eerste indruk die ik kreeg, was, dat je lichaam vraagt om vocht. Dus misschien heb je te weinig gedronken? De tweede indruk was dat je lijf zin had in een lekker bad of douche en de derde indruk was, dat je bang bent om verdronken te raken in alle emoties die op je af (gaan) komen.

Dan is de raad duidelijk: doe als je zus en haar vriend: maak je niet druk. Het is nergens voor nodig!  :)

Overigens is - zoals je deze tsunami beschrijft - dit in Nederland niet mogelijk. Zulke hoge golven kunnen niet optreden, want de Noordzee is gewoon niet diep genoeg daarvoor. Eerst zou Engeland de grootste klap opvangen. Wat wel kan, is een geleidelijk verhogen van de zeespiegel. En inderdaad, dan kun je maar beter naar hogere grond verhuizen. Maar jullie dijken zijn goed onderhouden, begreep ik, dus de kans dat zo'n verhoging met paniek onder de mensen gepaard zou gaan, is grotendeels uitgesloten.

Hier in Nieuw-Zeeland was kort geleden ook een uitloop van een tsunami door een aardbeving in Chili. De uiteindelijke verhoging hier voor de deur - ik woon aan de oostkust - was maar 1 meter. Mensen die het gezien hebben, vonden het wel grappig, want inderdaad trekt het water zich eerst helemaal terug, zodat je bodem ziet, waar je die nooit eerder hebt gezien en daarna kwam die golf eraan. Maar, zoals gezegd, een heel minieme verhoging. Ik woon overigens 10 meter boven de zeespiegel. Geen gevaar, dus.

Ricca

Even off-topic... Ik heb nog aan je gedacht met die aardbeving in Chili, Hoymaria. Of je droge voeten zou houden. Gelukkig wel dus. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love