bijna trein missen en contract tekenen

Gestart door danseres, december 13, 2009, 16:31:13 PM

Leeuwin


Huan


danseres

Citaat van: Leeuwin op december 19, 2009, 19:30:06 PM
Hoi Danseres,

Lees eens het boek Tweelingzielen van Patricia Jourdry en Maurie Pressman.
Voor mij heel leerzaam geweest.

Liefs van Leeuwin
Lieve Leeuwin, Ik wou je ff vertellen dat ik het boek Tweelingzielen heb gelezen. Toen ik het las wist ik gelijk dat ik het al eens gelezen had, jaren geleden maar dat maakt niet uit want nu begreep ik het veel beter! Wat ook heel mooi was..het nawoord van het boek, heb ik destijds (geloof wel 10 jaar geleden) op een blaadje geschreven en in mijn agenda gestoken. ik heb het nog. als ik het wel eens tegenkwam dacht ik: ´waar heb ik dat ook alweer van?´
nu wist ik het dus weer..dat vond ik heel bijzonder. want het was net of ik het nu MOCHT lezen, nu ik het eindelijk begreep.

Erg bedankt om me hier aan te ´herrinneren´!!!

Liefs,
Danseres

Leeuwin

@Danseres,

Met liefde die boekentip aan de hand gedaan hoor! Als jij nog boekentips voor me hebt zijn ze van harte welkom.

@Huan,

Heb jij het boek ook gelezen? Voor jou geldt ook: boekentips zijn welkom.

Groetjes van Leeuwin


Huan

Nee Leeuwin,

ik heb het betreffende boek niet gelezen.

Wel heb ik jarenlang alles wat voorhanden kwam op dit gebied onderzocht en bestudeerd, zowel op oosters als op westers gebied.
Ik ben grote dank verschuldigd aan hen die ons voorgingen en voorgaan want op basis van hun leringen heb ik een eigen filosofie kunnen ontwikkelen.

Mijn dank gaat uit naar: de alchemisten, de buddhisten, de hindoe's, de freudianen, de jungianen, de sufi's, de christenen, de taoisten, de baghwanezen, de neumannianen, de gurdieffianen, de bayleyianen, de theosofen, de astrologen, de kantianen, de vrijmetselaars, de gnostici en etc. etc..........

Lieve smile van Huan
   


Huan

PS voor Leeuwin:

een kleine aanvulling: MEDE op basis van hun leringen want in combinatie met het dagelijkse leven.
( Pluto conjunct noordelijke maansknoop conjunct Jupiter in 6 driehoek MC ).

Nog eentje dan:
lieve  smile van Huan

Leeuwin

@Huan,

Heel erg bedankt voor je meelevende bericht! Ik ben onder de indruk van wat je allemaal hebt gelezen. Alvast heel veel verdere leesplezier voor 2010 en ook van mij een lieve smile,

Leeuwin.

Huan

Voor Leeuwin,

het rijtje -ianen en -isten was niet bedoeld om indruk te maken.
E.e.a. was eerder als tongue in cheek bedoeld.
Het was ook met enige zelfspot dat ik het rijtje opschreef.
Want de capriolen die wij uithalen - of ik in dit geval - om ons op deze planeet een beetje thuis te voelen.......
Ik doe mijzelf daarbij ook denken aan de Fool van de Tarot, die na lange reizen en omzwervingen, na vele lessen en onderzoekingen tot de slotsom moet komen dat hij nog steeds heel weinig weet en altijd de Fool zal blijven zolang hij op deze aarde verblijft.
Zij het wel met iets meer ervaring dan toen hij zijn reis begon.....

Op je eerdere vraag om je een boek aan te raden:
Birds in Fall van Brad Kessler.
Ik weet niet of het is vertaald, maar het is p r a c h t i g .

Lieve groet van Huan

         

Leeuwin

@Huan,

Bedankt voor de boekentip! :)
Ben benieuwd naar je verdere capriolen! Misschien ben je inmiddels wel een Magier geworden.

Groetjes van Leeuwin


Huan

Voor Leeuwin:

in mijn perceptie is de Fool het begin en het einde van de reis.
In het begin realiseert hij zich niet dat hij de Fool is: dat zijn de anderen.
Hij begrijpt nog niet dat de anderen hem zijn eigen foolness weerspiegelen.

Wist je trouwens dat, ingevolge het tibetaans buddhisme, mensen met het syndroom van Down, ook wel mongolen genoemd, als vergevorderde zielen  worden beschouwd, die een van hun laatste of misschien hun allerlaatste incarnatie hier op aarde doorbrengen ?

Huan

Huan

PS voor Leeuwin:

misschien ook wel aardig in dit verband:
wist je dat er een zeer oude strategie bestaat van chinese meesters om zich heel dom voor te doen ?
Zij hanteerden deze strategie daar slechts de meest veelbelovende leerling in staat was de wijsheid erachter waar te nemen......

Lieve groet van Huan   

Leeuwin

@Huan,

Staat genoteerd bij me! Kan er zeker wat mee.

Liefs van Leeuwin.

Acacia

Hi Huan,

Wat je schrijft over mongooltjes komt ook voor in de film van Ronald Jan Heijn over allerlei spirituele wetenswaardigheden.
Het gegeven vind ik nogal interessant omdat er in mijn familie een dergelijk persoon aanwezig was. (Inmiddels overleden.)
Wat mij vooral trof, behalve dan zijn vrolijkheid, opgeruimdheid etc , was dat hij alleen zichzelf kon zijn, hij leek geen andere rol te spelen dan die van een mongooltje.   
De benaming mongool of mongooltje heeft voor mij iets vertederends en iets dierbaars. Daarom gebruik ik het liever dan het syndroom van Down.
En ik vind de Dwaas de mooiste kaart van de tarot !

Byebye, Acacia

Acacia

Hi Huan,

Is Birds in Fall een spiritueel of een literair boek ?

Gegroet van Acacia

Huan

Voor Acacia,

Birds in Fall is een literair werk doch spiritueler dan vele spirituele boeken....

Lieve groet van Huan