Wie durft het aan?? hele vreemde maar mooie droom!

Gestart door liefje1979, november 29, 2008, 19:50:12 PM

liefje1979

Hallo allemaal.

Ik droom wel eens over hele mooie vogels, ik ervaar dat als zeer bijzondere dromen en wil graag weten of iemand er iets over kan zeggen. De laatste droom was heel apart.

Ik kan me de eerste vogel-dromen niet precies meer voor de geest halen...De ene keer waren het een soort prehistorische groene vogels die tussen een huizenblok vlogen en daar hun nesten hadden gebouwd, de tweede keer waren het twee prachtige adelaars die op het balkon van een flat kwamen zitten terwijl ik op bezoek was bij een hele goede vriendin.

De laatste keer -vannacht- was het een een hele mooie sierlijke vogel met een mooie lange hals en lichtblauwe vleugels en veren.
De droom zelf ging eerst over een survival/expeditie robinson programma op tv (ja hoe kom je erop haha) en in die droom raakte ik al kijkend gevoelsmatig heel betrokken bij één van de meiden, een donkere vrouw (ik kende haar niet). Zij moest een test doen en daarbij bewijzen dat ze door een piste met allemaal made-achtige wezens durfde te kruipen (van een halve meter groot) -althans zo zagen ze er eerst uit. De presentator deed heel stoer en zat te lachen op een berg van die beesten. Hij had ontdekt dat deze wezens meelachen met mensen, in de vorm van een aandoenlijk grimasje, een soort brede grijns. Ze hadden 1 oog en een mondje eronder en als hij schaterlachte deden die wezens ogenschijnlijk mee en lachten hun bekkie heel breed (het waren er honderden ze lagen in houtsnippers, omringd door een muur van houten palen, een soort paardenkraal). Hij zat er bovenop en idereen lachte vol verbazing mee, behalve dat meisje. Ze werd ontzettend boos en schreeuwde verbaasd en vol afschuw dat de wezentjes het alles behalve leuk vonden, maar in feite doodsbang waren en ze was ontsteld dat niemand dat kon zien!!! Ze kwam daarom voor de wezens op en ik voelde intens haar emotie om het onrecht, ookal waren die beesten nogal on-aaibaar. Ik begreep haar volkomen, want waarom zag niemand dat? Zo verdrietig werd ik ervan.... Maar tegen de verwachting in werd ze uiteindelijk serieus genomen en zelfs op een prachtige houten troon geplaatst. Deze troon stond aan het eind van een houten loopplank die over het water was gelegd, zo'n meer waar je ook wel flamingo's ziet. Zij zat daar alleen en verder zat iedereen aan de kant. Ik voelde dat ik toen ook 'fysiek' aanwezig was (eerst keek ik tv). Toen kwam die prachtige vogel aangevlogen uit de hemel en benam iedereen de adem met zijn zuivere, pure schoonheid. Hij landde en liep op de vrouw toe en gaf haar iets, niemand zag wat het was maar het was een groot geschenk, dat zeker. Ik zag het ook niet maar ik was ontroerd en vereerd dat ik erbij was (soms zat ik op de positie van die vrouw op de troon) en ik zag hoe mooi zijn hals boog bij het opstjgen en hoe mooi de kleur blauw van zijn vleugels was (lichtblauw) en ik keek ademloos toe hoe hij de hemel invloog (de hemel was lichtblauw met een goud licht).


Voor alle dromen geldt: ik ben altijd zeer emotioneel bij het zien van die vogels en voel dan een soort hartverwarming en tranen. Ik ben altijd dankbaar dat ik ze heb gezien en diep onder de indruk van hun immense formaat (altijd wel 2 a 3 meter hoog). In die dromen zijn ze onderdeel van de droom maar niet de hoofdrol. Al lijkt alles in het niet te vallen bij het moment dat zij er zijn.

Heeft iemand een idee? Ben zelf meestal wel handig met dromen maar ik kan dit niet helemaal verklaren.

Dank jullie!!!

Luna

Hallo Liefje1979,


Ik zeg er van te voren bij dat ik geen droom-expert ben en mij nooit met symbolieken heb bezig gehouden.
Ik vind het wel ontzettend interessant en wil in de toekomst mij meer hierin verdiepen
misschien d.m.v studie op dat gebied.
Ik probeer puur op psychologisch niveau en intuitie een gokje te wagen...

De donkere vrouw moet een test doen. Als de donkere vrouw een deel van jou is zou dat kunnen betekenen dat er in jouw
leven van jou iets verwacht word. je moet misschien iets bewijzen of laten zien wat je waard bent.
Misschien in je werk, misschien tegenover familie of geliefden...
De vrouw (een deel van jou ) moet door die lachende maden heen.   (Mensen in jouw omgeving geloven misschien niet in jou op een bepaald gebied, misschien wil je wel iets doen, een boek schrijven, op reis gaan, een taak op je nemen (op je werk)  )
Iedereen lacht , vooral die presentator (iemand uit jouw omgeving?).
Die beesten lachten steeds met hem mee. Kan het zijn dat een persoon in jouw omgeving anderen beinvloed tegenover jou?
Bijvoorbeeld door te suggereren dat jij "dingen" niet kunt. op je werk misschien?
die persoon heeft een bepaald aanzien want hij zit genoeglijk op de berg (hij heeft de anderen onder zich!) en daagt jou uit.
jij komt op voor die beestjes. ze vinden het helemaal niet leuk, de presentator zit bovenop hen (macht) (onder de duim) letterlijk zijn ze onder hem (het is dus een HIJ). Jij voelt hun onderdrukking maar niemand heeft dat nog door.
Maar geheel tegen de verwachting in wordt je toch gezien en daar hoef je de proef niet eens voor te doorstaan!!
Die beestjes kunnen dus anderen zijn maar het kan ook iets in jezelf zijn.

Die beestjes kunnen ook verschillende kanten in jou zelf zijn die jij als niet aai-baar ervaart. het zouden dus kanten kunnen zijn
die je niet makkelijk in jezelf vind of waarvan je denkt dat anderen ze niet waarderen.
Het zijn misschien "dingen" die niet gezien worden maar waar jezelf wel bewust van bent.
Je wilt iets ermee want er zit een spel element in je droom, een uitdaging, of overwinning.
je wilt aan anderen laten zien wat je waard bent want je voelt veel emotie, ook wel boosheid voor het niet gezien worden van de beestjes. (de anderen mensen die onderdrukt worden of de kanten in jezelf die niet gezien worden)
je zegt zelfs dat ze doodsbang waren. Weer denk ik; zouden die beesjes (werknemers op je werk) of (dingen in jezelf) onder de macht van een bepaald persoon (de presentator) staan...

Maar goed, je werd uiteindelijk wel serieus genomen en kreeg zelfs een beloning (de troon) en een geschenk dat
niemand kon zien. Je hebt laten zien wat je waard bent en welke mooie eigenschappen en kanten jij allemaal hebt.
De donkere vrouw zat op de troon maar jij zat er ook afwisselend op. Dat laat zien dat die donkere vrouw waarschijnlijk jezelf is.

Je droomt helemaal niet meer verder over de beestjes, want is het je nou gelukt door de maden/beestjes heen te komen?
het lijkt alsof je weinig hoefde te doen om overwinning te halen. het ging vrijwel vanzelf door enkel inlevingsvermogen.

wat mij intrigeert is die onaaibare beestjes maar onaaibaar is toch niet zo heel slecht?
Je vond dat onaaibare best meevallen want je nam het wel voor ze op. Misschien vind je die collega's niet superaardig, maar goed genoeg om het voor op te nemen. of als het jouw eigenschappen zijn weet je dat ze niet altijd makkelijk zijn maar je bent je ook bewust van een groot talent in jezelf. zo'n blauwe vogel van wel 2 tot 3 meter is toch een prachtige kant of capaciteit, zo zie ik dat. hij/zij vloogde hemel in lichtblauw met goud licht. dat is het overwinningselement. iedereen kijkt vast wel omhoog. je bent zelfs dubbel 3-dubbel beloond, je zit niet alleen op een troon, je krijgt een geschenk (wat niemand zag) en die prachtige vogel.

De plaats van de troon kan ik niet verklaren. de plank over het water , een soort loopplank met alle mensen eromheen aan de zijkant /zijlijn dus.
Ook keek je eerst t.v en toen zat je zelf in het verhaal.
liefje1979 ik vind het ontzettend moeilijk om dromen te verklaren.
dit is de eerste keer dat ik het geprobeert heb.
Ik ga me er zeker meer in verdiepen want wat is het interessant he wat de droomsymboliek te vertellen heeft!

Liefs Sheis
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Pink

Hallo Liefje1979,

Vogels in dromen staan vaak voor gedachten. In jouw geval blijkbaar grootse gedachten. De rest van de symboliek wijst ook in die richting. Ik laat 'm even op me inwerken en kom er later op terug

Pink

liefje1979

Lieve Sheis,

Wauw dat zijn wel een paar inzichten. Jouw eerste droomduiding komt heel goed binnen bij mij! Dank daarvoor (en ga ermee door!!!)
Zoals je het uiteenzet kan het voor mij beide kanten op (de zelf kant en de werk kant, al leun ik naar de zelf kant). Ik had sommige dingen echt over het hoofd gezien, zoals die beestjes en die presentator en hun symboliek. Wat onderdruk ik in mijzelf? Waarom waai ik soms met alle winden mee? Waar ben ik bang voor? Maar ook: voor wie kan ik opkomen? Wie (ik?) wordt er over het hoofd gezien, onderdrukt en verkeerd ingeschat? Accepteer ik die kanten van mijzelf die misschien minder aantrekkelijk zijn?
Zowel in werk als privé kan ik dingen met elkaar rijmen. Ik werk in een hectische, creatieve en tegelijk op prestatie gerichte omgeving en ik twijfel of dat wel bij me past (nee dus). Ook wil ik meer met mijn talenten doen maar iets houdt me tegen... ik durf niet goed. En tegelijkertijd is dat talent (schrijven, bedenken etc) mijn grote geschenk (ideeën hebben en ze uitwerken). Maar wat is dat geschenk? Of is dat geschenk die vogel en staat het in al zn grootsheid al voor mijn neus en ga ik alsnog onnodig op zoek naar NOG iets... Ik bedoel, what more can a person wish for? Of zie ik dat verkeerd, vat je het anders op?

Benieuwd benieuwd!  ;D

Groetjes

liefje1979

Lieve Pink,

Wacht in spanning af! Dank voor je hulp alvast!  :)

Luna

Citaat van: liefje1979 op december 01, 2008, 12:26:55 PM
Lieve Sheis,

Wat onderdruk ik in mijzelf? Waarom waai ik soms met alle winden mee? Waar ben ik bang voor? Maar ook: voor wie kan ik opkomen? Wie (ik?) wordt er over het hoofd gezien, onderdrukt en verkeerd ingeschat? Accepteer ik die kanten van mijzelf die misschien minder aantrekkelijk zijn?

Maar wat is dat geschenk? Of is dat geschenk die vogel en staat het in al zn grootsheid al voor mijn neus en ga ik alsnog onnodig op zoek naar NOG iets... Ik bedoel, what more can a person wish for? Of zie ik dat verkeerd, vat je het anders op?



Lieve Liefje1979,


Je stelt bovenstaand een heleboel vragen aan jezelf. Je weet dus in welke richting je moet denken.
Neem er de aankomende periode de tijd voor om je af te vragen;

A; waar je bang voor bent?
B; Voor wie kan ik opkomen?
C; Wie (ik?) wordt er over het hoofd gezien, onderdrukt en verkeerd ingeschat? Accepteer ik die kanten van mijzelf die misschien minder aantrekkelijk zijn?

Je bent er nu mee bezig om achter "dingen" bij jezelf te komen.
Misschien zit je niet in de juiste richting qua werk.

Ik werk in een hectische, creatieve en tegelijk op prestatie gerichte omgeving en ik twijfel of dat wel bij me past (nee dus).
hier geef jij al een antwoord op je eigen vraag Liefje1979  :)
Je zegt : Nee dus.
Dus misschien kan je iets gaan doen met schrijven?

Heel veel Succes in dit proces (en dat rijmt !)
Liefs Sheis.

En die grote vogel is nogmaals, volgens mij een mega-capaciteit van wel 3 meter groot . poehhh das heel wat waard  ;)

We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Pink

#6
Hallo liefje1979,

Als het gaat om de groene prehistorische vogel en de adelaars uit eerdere dromen, dan vind ik het lastig om daar iets over te roepen omdat ik de beelden niet kan plaatsen in de context van de droom. Dat doe ik dus liever niet.

Mijn eerste associatie bij de mooie sierlijke vogel met lange hals en lichtblauwe vleugels en veren is het begrip paradijsvogel. De mooie zuivere gedachten die horen bij onze ziel.

In je droom doe je mee aan een survival. Soms moeten we begrippen in dromen heel letterlijk nemen en als je survival vertaalt dan is dit overleven. De droom gaat dus over-leven en meer specifiek over jouw levensreis (expeditie). De eerste persoon die je op die reis tegenkomt is een donkere vrouw die je niet kent maar je voelt je wel heel erg met haar verbonden. Dat kan kloppen want volgens mij staat deze donkere vrouw voor dat deel in jou dat nog niet zichtbaar is. De test is niets anders dan de uitnodiging om jezelf te laten zien (in het licht te zetten) en de maden vertegenwoordigen alles wat je in je mars hebt.

De presentator in deze droom vertegenwoordigt de Animus.  De innerlijke man die je als vrouw nodig hebt om volledig tot ontwikkeling te komen, zelfbewust te worden, te gaan stralen.  Het deel in jou dat handelt en actie onderneemt. In jouw droom doet die innerlijke man helemaal niets. En doordat hij niets doet onderdrukt hij jouw potentieel (heel letterlijk want hij gaat erop zitten). Dit doet hij waarschijnlijk omdat hij in de gaten heeft dat deze (vrouwelijke) aspecten jouw aandacht vragen. Het oog betekent dat ze willen dat je naar ze kijkt en ze proberen dan ook met een glimlach jouw aandacht te trekken. Jouw vrouwelijk deel (anima) begrijpt dat en wordt daarom heel boos dat jullie dit niet doorhebben.

Wat ze in wezen wil, is dat je die innerlijke man gebruikt om structuur aan te brengen. In jouw droom wordt deze structuur vertegenwoordigd door het element hout. Jouw potenties liggen in houtsnippers wat er volgens mij op wijst dat ze nog geen samenhangend geheel vormen. Ook zijn ze ommuurd, je kan er dus niet bij. Letterlijk zit er water tussen jou en je potentieel. Water dat symbool staat voor die emoties die jou ervan weerhouden om je potentieel te gebruiken.

Pas op het moment dat je besluit om jezelf serieus te nemen zie je ook de brug die je over het water helpt. Om vervolgens plaats te nemen op jouw troon. De troon betekent in dit geval dat je het heft in eigen handen hebt genomen (de daadkracht van je innerlijke man hebt gebruikt om zelfbewust te worden). Je bent ook niet langer toeschouwer (TV kijken) maar deelnemer in je eigen leven. En het is op dat moment dat je oog in oog staat met je eigen ziel, vormgegeven als een paradijsvogel. Waar bij je â€"terecht- geraakt wordt door je eigen schoonheid die ervoor zorgt dat je tot grote hoogten kan stijgen.

Liefje1979, als ik naar je latere commentaar kijk dan denk ik dat je weliswaar heel veel gedachten en ideeën hebt (een kenmerk van de creatieve mens) maar dat je de focus mist om daadwerkelijk iets met die ideeën te doen. Dat je bang bent voor je eigen kracht want stel je voor dat het lukt. En zonder actie krijgen ideeën geen vorm en blijven ze houtsnippers achter palen.

Liefs, Pink

Luna

Hallo Liefje 1979,


Graag wilde ik nog even iets aan je kwijt.
Ik zie dat je jezelf Liefje1979 noemt en dus ga ik er vanuit dat je in 1979 bent geboren, net als ik.
Het is dus zo dat jij midden in je saturnusterugkeer zit.
Waarschijnlijk zegt het je niets (het heeft met astrologie te maken) maar het is 1 van de meest belangrijke
periodes in je leven.
Onzekerheid, niet weten welke kant je op wilt (maar dit wel gaan leren!), verantwoordelijkheid voor je eigen leven nemen,
keuzes maken, volwassen worden, horen hier allemaal bij.
Deze periode neemt soms wel 2,5 jaar in beslag maar als je van 1979 bent zal hij heel dichtbij zijn bij jou.
Ook angst, drukkend gevoel van binnen (wat wil ik, wat kan ik, wie ben ik??) spelen in deze periode een belangrijke rol.

Als je geinteresseerd bent kan ik je wat informatie hier over opsturen.
Het is fijn om te weten dat al deze vragen en gevoelens ergens vandaan komen en dat het een heel leerzame,
maar soms ook erg zware periode kan zijn!
Ik zeg de laatste tijd steeds tegen mijzelf (en anderen!) ; dat wat het meeste moeite en inspanning kost,
geeft uiteindelijk het grootste geschenk en beloning!

Omdat ik zelf deze periode als zwaar en lastig ervaar wilde ik jou ook even op de hoogte stellen.
Uiteraard weet ik natuurlijk helemaal niet of astrologie jou interessant lijkt, maar dat hoor ik dan wel.

En complimenten voor de droomduiding van Pink!
Echt heel knap gedaan en weer een heel andere invalshoek. Ik kan daarvan Leren!
Liefs Sheis :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

liefje1979

Lieve Pink en Sheis,

Sheis;
Dat zijn inderdaad vragen waar ik over na moet denken... niet teveel want dan wordt ik gek  :o maar het is zeker iets wat ik nu al doe en gerichter ga doen. En wat je vertelt over de periode waar wij '79-ers in zitten komt me niet geheel onbekend voor, ik hoor het vaker van helderzienden. Super als je me informatie zou willen geven daarover, zal ik in een persoonlijk bericht mijn e-mailadres sturen? Echt te gek dat je dat wilt doen en fijn om te weten dat de sterren en iets mee te maken hebben. Ik ben me bewust van al deze invloeden en je merkt gewoon dat er op aarde allerlei dingen aan het veranderen zijn. Mag ik vragen wat je doet? Zit je in de psychologie of alternatieve kant oid? Interessant!!!

Pink;
Ik heb met veeeel oohs en aaahs je bericht gelezen en je zegt dingen die mij door een heldervoelende ook zijn verteld; over de vrouwelijke kant, die ik onderdruk met mijn mannelijke kant (ik moet veel 'kunnen' en bewijzen, ook mijn schrijversbaan in de reclame). Ik ben een beetje te hard voor mezelf en ik voel gewoon dat ik meer vrouwelijke en verfijnde hobby's moet gaan zoeken waar ik gelukkig van wordt  ;D. Dat is me ook aangeraden. En stom, stom, stom, ik negeer dat dus gaandeweg weer helemaal. Ik luister niet naar mezelf en ik heb het gevoel dat het enige wat mij NU te doen staat, is weer mezelf terugvinden, de vrouwelijke kant. En dat serieus nemen... Klopt als een bus dus, hoe je het uitlegt (ben je trouwens professioneel droomduider? Je omschrijft exact waar ik doorheen ga). Wat ook wel apart is, ik wilde in mijn post het woord paradijsvogel eerst gebruiken, maar toen dacht ik; misschien laat ik dan te weinig aan de interpretatie over. Toch ervaarde ik het precies zo...leuk dus dat je het beestje bij de naam noemt!

Ik ben een beetje grieperig en wil graag wat uitgebreider op je duiding reageren, dus dat ga ik een dezer dagen doen.

Tot zover ontzettend bedankt en ik kom terug na het gesnotter en gekuch!

Pink

#9
Hallo liefje1979,

Wat fijn dat de duiding goed bij je binnenkomt. Ik ben een liefhebber van dromen, geen professionele duider.

Als ik nog even terug mag komen op het evenwicht tussen mannelijke en vrouwelijke energie. Vrouwelijk ontvangt daar waar mannelijk bevrucht. De samenwerking tussen deze twee is de basis van schepping.
Wij mensen hebben beide vormen van energie nodig om tot volledige ontplooiing te komen. Het mannelijke in de vrouw geeft haar daadkracht en zelfbewustzijn. Het vrouwelijke in de man voedt hem en geeft helderheid.

Helaas heeft de vrouwelijke energie al geruime tijd niet de plaats in samenleving die zij verdient. Ze wordt gezien als zwak, terwijl ze juist heel krachtig is en de voedingsbodem van al wat leeft. En voor heling van onszelf en van de Aarde is het nodig dat hierin verandering komt.

Een verandering die je volgens mij niet bereikt door te focussen op vrouwelijk alleen. Misschien even, om in verbinding met het vrouwelijke te komen maar heling bereik je door herstel van het natuurlijk evenwicht, dus vrouwelijk en mannelijk naast elkaar en naadloos in elkaar overgaand. Alleen dan haal je het beste in beiden naar boven.

Je bent van nature vrouwelijk, dat is je diepste zijn. Ga voelen  wat vrouwelijk voor jou betekent en gebruik dan de mannelijke energie voor vormgeven.

Liefs, Pink 


Palomino

Wat een prachtige droomduiding Pink  :D

Liefs,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

liefje1979

Hai Pink,

Ja dat is helemaal waar! Het zou fijn zijn als die vrouwelijke energie weer een beetje werd opgeladen in deze wereld, we hebben haar hard nodig.

En ik heb inmiddels de duiding op me in laten werken en voel dat de droom juist dit aan mij duidelijk wilden maken.

Dank je, echt heel fijn dat je de droom voor mij hebt uitgelegd.