Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Koffers gepakt

Gestart door zij, mei 19, 2006, 19:21:44 PM

zij

Vannacht toch zo'n vreemde droom gehad......

Ik was op mijn werk, liep het koffer te pakken omdat ik op vakantie ging. Ik ga daadwerkelijk eind van dit jaar een weekje ertussenuit.

Ik liep tussen de kamers heen en weer. In 1 kamer stond mijn klerenkast waar ik alles uithaal en in de andere kamer staat mijn koffer dat ik netjes inpak voor mijn vakantie. Ik had er een heel goed gevoel bij.

Op het laatst ben ik ook de kleren van mijn kinderen aan t inpakken. Die gaan in werkelijkheid niet eens mee, ik ga alleen.

Vraag me af in wat voor context ik dit moet zien, als het gevoel er goed bij is zal het ook wel goed zijn.

Mijn leven verloopt echter op dit moment niet vlekkeloos. Heb een hele goede vriend waar ik echter verliefd op dreig te worden. Ik weet dat deze liefde waarschijnlijk onbeantwoord zal blijven, dat we geen liefdesrelatie kunnen en zullen hebben. Hier twijfel ik echter ook weer aan. Hierdoor veel gepieker, gemis en weer opluchting als hij blijk van affectie geeft. Ik ken deze vriend van het werk, hij is geen collega, maar werkt op dezelfde plek.

Weet iemand meer ?? Misschien iets over koffers inpakken, staat dat voor vertrek ?? naar iets wat goed is (door mijn goede gevoel) ? Naar een nieuw begin, MET mijn kinderen erbij ??

Ricca

#1
Hallo Zij,

Je droom gaat over het heden, over waar je op dít moment mee bezig bent... Een koffer inpakken wijst op verandering. Je bent bezig met de voorbereidingen voor een 'reis'. Geen echte reis of vakantie, maar een nieuwe etappe van je levensreis. En natúúrlijk gaan je kinderen mee op je levensreis. :)

Innerlijk ben je je aan het voorbereiden op een nieuwe levensfase. Bagage is in dromen vaak overbodige (geestelijke) ballast die we meezeulen op de levensreis, maar kan soms ook iets waardevols zijn waaraan we vast willen houden. Je hebt een heel goed gevoel bij het inpakken, dus ik denk dat het om iets waardevols gaat. Maar het goede gevoel kan natuurlijk ook die 'dreigende verliefdheid' zijn (en dan is die kleding tóch ballast..).

De droom zegt niets over de aard van de verandering of over het doel van de 'reis', maar doordat het inpakken op je werk plaatsvindt, lijkt er op een of andere manier een verband met die vriend. En in dát verband kan 'alles uit de kast halen' ook betekenen dat je hém probeert 'in te pakken' (figuurlijk gesproken)...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

zij

Bedankt Ricca, ik heb het toch weer gevonden   ;D

Goede uitleg, klinkt inderdaad heel logisch. Ik ben inderdaad met veel nieuwe dingen bezig. Half jaar geleden einde gemaakt aan een relatie die erg benauwend was.
Sindsdien heb ik me weer meer in het spirituele verdiept.
Ik probeer bij mezelf te komen na 4 gekke jaren. 4 jaar geleden ben ik gescheiden, sindsdien ben ik heel onrustig, wispelturig. Dat laatste zal ook ook mijn sterrenbeeld liggen (tweeling), maar het voelde niet lekker.

Door  meditatie kom ik steeds een stapje verder naar de rustige ik.

De vriend die ik noemde, voelt goed. Mijn intuitie is redelijk goed ontwikkeld, sla niet vaak de plank mis. Daarom als iets goed voelt kap ik niet zo snel.
De relatie die ik nu met hem heb voelt gewoon goed. Alleen moet ikzelf nog terug naar de echte IK, dan pas kan en wil ik weer een relatie.
Hem inpakken...... geen idee eigenlijk.... een knuffel van hem voelt goed, en ik  mis hem als hij er niet is of niks van zich laat horen.

Maar ja, zo gaat dat in een vriendschap, ik weet dat hij er is, ook al is hij er fysiek niet !! Ik heb het gevoel dat ik op hem kan bouwen, dat ik me niet achter een muur hoef te verschuilen en mezelf mag zijn. Alleen al daardoor voelt het goed.
Ik krijg ook heel duidelijke signalen dat het goedzit !! Soms, als ik bij hem ben, als we samen in bed liggen te praten zie ik licht, zo fel dat ik mijn ogen moet openmaken omdat het te fel is.

Ik ga weer eens met mijn dromen aan de gang, want de uitleg die jij geeft aan mijn reisdroom klopt inderdaad.

Bedankt !!