Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

snowdrop

Lieve White Sage, geef het niet zo snel op! Er valt hier nog heel wat te beleven. Duiden voor een ander is lastig, omdat je ongewild en onbewust toch snel dingen van jezelf erin kunt leggen. Daarom zul je het mij niet snel zien doen ;D - ik ben dan misschien weer iets te bedeesd.  :-X Liefs, Snowdrop

Amaris

Hi!

Ik ben Sanne, mijn 'heksennaam' is Amaris Aliance, wat 'dochter van de maan en de zon'.
Binnenkort word ik 17 en ik ben net begonnen aan de PABO.

Nou, ik ben al jaren bezig met moderne hekserij. Ik begon met Wicca, maar ben steeds dingen aan gaan passen en na andere stromingen gekeken. Hier en daar pik er wat dingen uit en zo werd het mijn persoonlijke religie.
Ik ben ook al een tijdje moderator op Magical Feeling (www.magical-feeling.nl). Ik heb daar echt mijn draai gevonden en ik kan er van alles kwijt. Ik zoek graag dingen op voor mensen, want daar kan ik ook weer van leren.

Ik ben hier terecht gekomen aangezien ik hier vaak naar werd doorgestuurd door Google. Het leek me nu een goed moment om me even aan te melden voor dit forum! ;D

Xx Amaris

Laure

welkom Amaris!

Wat knap dat je die website gemaakt hebt, jullie maken hekserij veel toegankelijker en gezelliger - op die afbeelding van de botox-elf op het forum na weliswaar  :P

groetjes
doosje

Amaris

Citaat van: doosje op september 04, 2010, 11:12:36 AM
Wat knap dat je die website gemaakt hebt,

Laat ik dat even duidelijk maken  ::) Ik heb de website niet gemaakt, alle eer gaat naar Faia.
Ik help haar met ideeën enzo.

cathy

Hallo allemaal,

Ik ben Cathy en snap nog niet goed hoe je hier moet posten, dus ik hoop dat het allemaal op de goede plek terecht komt.
Waarom op dit forum ingeschreven?
Ik heb 10 jaar geleden een 5-jarige studie astrologie afgerond. Mijn cursusgenoten ben ik een beetje uit het oog verloren en ik zit meestal maar een beetje in mijn eentje met van alles te modderen. Ben wel bijna iedere dag met astrologie bezig. Ik zou graag wat meer uitwisseling hebben met andere astrologie liefhebbers.
Deels om wat meer kijk op de horoscoop te krijgen, want dat heb je na 5 jaar studie nog niet zoveel en deels om ook mijn eigen ervaringen te delen. Het meest ben ik geinteresseerd in persoonlijke verhalen van mensen om zo de betekenis van bepaalde standen en aspecten te leren.
Mijn grootste struikelblok is het duidelijk uitleggen van de betekenis van bepaalde horoscoopstanden en aspecten. Ik snap het zelf meestal wel redelijk op mijn eigen manier, maar om nu echt uit te leggen aan de ander wat het betekent vind ik erg moeilijk.
Mijn horoscoopgegevens zijn : geboren in Goes (Nederland) op 12-08-1963 om 6.00uur in de ochtend.
Persoonlijke gegevens in het kort: Ik woon na een gestrand huwelijk van 16 jaar nu al weer 10 jaar samen met mijn lieve vriend en heb een zoon die inmiddels al volwassen en uithuizig is.
Wil je meer van me weten, vraag gerust.

groetjes Cathy

Ricca

Citaat van: cathy op september 15, 2010, 13:43:03 PM
Ik ben Cathy en snap nog niet goed hoe je hier moet posten, dus ik hoop dat het allemaal op de goede plek terecht komt.
Het is goed gelukt. :)
Welkom op het forum!
From Ricca with Love

Kiwiwoman

Hoi Cathy,

Welkom, maar ik zie al meteen een aspect van mij met jouw geboortedatum, dat mij doet besluiten om heel zorgvuldig met jouw inbreng om te gaan.

Zo is direct bij mij opgekomen, dat je niet teveel prive zaken op een forum zou moeten zetten. Liever prive emailen, maar dat is lastig in Nederland, want alles wordt gecontroleerd, nietwaar?

Niet in Nieuw-Zeeland, waar ik woon en waar door de overheid (naar mijn beste weten!) nog geen controle over emails worden uitgeoefend.

Vandaar (en dat is duidelijk mijn Pluto over jouw Zon). 8)

Xuma


Lieve Cathy,

de kennis die je je hebt verwortven ook aan anderen overdragen, is een vaardigtheid die je al doende kunt leren en ontwikkelen.
Misschien ben je in het begin bevreesd hierin fouten te maken en dat hoort bij je leerproces.
Probeer je echter niet door je angst te laten weerhouden en druk je kennis uit op je eigen wijze.
Gaandeweg zul je ervaren dat e.e.a. je steeds beter afgaat en uiteindelijk zul je hierin je eigen stijl ontwikkelen.

Gezien de nadruk van het 12de thema in je horoscoop kan ik me voorstellen dat je obstakels tegen kunt komen bij het op aarde zetten van je astrologische kennis en ook de aspectering van alle buitenplaneten met je Mercurius kan je het gevoel geven dat al die verschillende planeetinvloeden je de kern van je betoog uit het oog doen verliezen, dat het moeilijk kan zijn om de rode draad vast te houden.
Tegelijkertijd geeft de verbondenheid van je Mercurius met Uranus (godfather van de astrologie), Neptunus en Pluto je juist de nodige toegang tot die speciale gebieden, die je in alle opzichten tot een vaardig astroloog kunnen doen uitgroeien.
Bovendien staat je Jupiter, ondermeer de planeet van de overdracht, prinsheerlijk in eigen huis en maakt een driehoek met je Zon.

Laat je door niets en niemand ontmoedigen: you can do it by starting to do it.

:) Xuma



     
   
Just a closer walk with Thee...........

Xuma


....een handige tip is miwschien om te beginnen bij mensen in je omgeving, bij mensen waarbij je jezelf veig kunt voelen in je aanvankelijke onzekerheid.
Wanneer je iemand aanbiedt een horoscoop te maken, kun je er misschien bij vertellen dat je je nog in een leersituatie bevindt.
De meeste mensen, is mijn ervaring, vinden het leuk en boeiend om hieraan mee te werken, iedereen bergt tenslotte een Uranus in zich.
Bovendien is het een openbaring voor de meeste mensen om te ervaren dat astrologie weinig of niets van doen heeft met de zogenaamde astrologie, de pseudo- en anti-astrologie,  zoals deze wordt uitgeoefend in allerlei roddel- en andere bladen.
Je zult merken dat zodoende, naar verloop van tijd, je zelfvertrouwen en je kundigheid zullen toenemen.

Enjoy !
:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

cathy

Citaat van: Ricca op september 15, 2010, 22:22:49 PM
Citaat van: cathy op september 15, 2010, 13:43:03 PM
Ik ben Cathy en snap nog niet goed hoe je hier moet posten, dus ik hoop dat het allemaal op de goede plek terecht komt.
Het is goed gelukt. :)
Welkom op het forum!

Dank je wel. Al ben ik nog niet tevreden met de plaats waar het zou moeten staan. Ik heb nu een nieuw topic, terwijl ik het liever onder het gewone voorstellen had gehad. Any way, ik sta er en iedereen kan het lezen, dat is het belangrijkste.     :)

cathy

#190
Dank je wel voor jullie reactie allemaal.
Ik wou jullie persoonlijk antwoord geven, maar als ik het citaat gebruik loopt mijn pagina steeds weg.
Dus maar even op deze manier.

Hoyma,

Ik begrijp even niets van je post. Wat heeft jouw pluto op mijn zon te maken met mijn privezaken en controle van de overheid. Voor zover ik weet houd ik me niet met criminele zaken bezig en ik kan me niet voorstellen dat andere zaken zo interessant zijn. Ik heb geen geheime spaarrekeningen en ik hou me ook niet bezig met voorkennis bij de aankoop van zekere aandelen. So what's the problem  ???


Xuma,

Je hebt zonder het te weten al direct een vraag beantwoord over mijn Uranus. Ik heb hem zelf altijd een beetje beschouwd als ongespecteerd, maar als je dat niet doet dan krijg ik ineens een mercurius/uranus/pluto conjunctie en dan ziet alles er net weer even anders uit.

Verder heb je gelijk over het feit dat ik snel de rode draad kwijt raak. Eigenlijk zou ik 3 dagen achter elkaar 
in een horoscoop moeten kruipen en dan lukt het wel om alles bij elkaar te houden.
Ik heb de meeste horoscopen van familieleden en bekenden, dus genoeg onderzoek materiaal.
Moet nu stoppen, mijn tekst schiet steeds weg zodra ik op de spatiebalk druk, heeft iemand hier een oplossing voor?




Kiwiwoman

The problem is, dat je niet heel je hebben en houwen op een forum zou moeten zetten. Je weet toch, dat in Nederland alles gecontroleerd wordt? Of weten jullie daar niks van? Hebben jullie zoveel vertrouwen? Grote Jupiter!

Goed, dit is off topic, maar wees voorzichtig, dat is wat ik bedoel. Niks crimineel, daar gaat het niet om, maar hoe meer mensen iets van je weten, hoe meer je gekrenkt kunt worden. Jezelf beschermen is hier toch geboden.


cathy

Citaat van: Hoyma op september 16, 2010, 11:54:02 AM
The problem is, dat je niet heel je hebben en houwen op een forum zou moeten zetten. Je weet toch, dat in Nederland alles gecontroleerd wordt? Of weten jullie daar niks van? Hebben jullie zoveel vertrouwen? Grote Jupiter!

Goed, dit is off topic, maar wees voorzichtig, dat is wat ik bedoel. Niks crimineel, daar gaat het niet om, maar hoe meer mensen iets van je weten, hoe meer je gekrenkt kunt worden. Jezelf beschermen is hier toch geboden.



Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar ik begrijp het nog steeds niet. Komt misschien nog wel. Maar een gewaarschuwd mens telt ieder geval voor 2.

Ricca

Hi Cathy,

Je aparte voorsteltopic is samengevoegd met het grote voorsteltopic.
Zoals je bedoeld had. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

cathy

#194
Dank je wel.   :)