Staven Koningin

Gestart door Djeezes, september 24, 2004, 23:21:45 PM

Ricca

Hallo Dance,

Als ik deze kaart voor een zieke kat van mijzelf getrokken zou hebben, zou ik wel blij zijn. Ik weet niet wat er met je kat aan de hand is, maar een kaart met zo veel levenslust en zonneschijn en een kat die zo alert kijkt, lijkt me toch gunstig. Ik zie er op z'n minst een opleving in. Misschien wel meer... :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sandance

Bedankt Ricca,

dit heb ik nu echt wel even nodig.

Onze kat(Spirou) heeft al veel te verduren gehad: baarmoederontsteking, mamatumoren en nu diabetes. Allemaal in maar een paar maanden tijd.

iem had voor mij zigeunerkaartengelegd en die zag haar eigen kat voor zich die 9 jaar geworden was...en onze Spirou is 9 jaar net geworden..ik was bang dat ze wel eens gelijk kon hebben..maar ik krijg al wat meer hoop door jouw reaktie.

Bedankt,

liefs,

Sandance

Leeuwin

Beste allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik Staven Koningin als dagkaart getrokken en vervolgens goed bestudeerd. Die zwarte kat staat naar mijn gevoel voor haar intuitie zoals hier al eerder is vermeld. Die leeuwen zeggen mij dat ze beschikt over leidinggevende capaciteiten. Ze neemt haar eigen leven goed in de hand maar kan ook een goede begeleider voor anderen zijn.
De staven geven haar ambities aan. Die bloemen en die kat zeggen mij ook dat ze veel van de natuur houdt. Ze houdt van de goede en mooie dingen in het leven. Schoonheid is een van haar hobby's. Zelfontwikkeling en zelfontplooiing staan bij haar hoog in het vaandel. Vaak heeft ze een gezond leefpatroon en doet veel om haar goede fysieke uitstraling te houden.

De grote grijze stenen ondergrond van de troon zie ik als verharde (te harde) aarde. Zou ze daarom geneigd zijn alleen het uiterlijk te zien of heeft dat met haar gevoel voor schoonheid te maken? Of met een combinatie van beide? Dit type vrouw is nog weleens bang om niet aantrekkelijk genoeg te zijn en/of niet sterk genoeg over te komen. Soms ook (ongegronde) angst voor materieel verlies.

Of heeft het te maken met haar aangeboren wijsheid, die grijze kleur?

Groetjes van Leeuwin.

Leeuwin

Vervolg bericht

De eerlijkheid gebied me op te schrijven dat deze dubbele leeuw veel van Staven Koningin in zichzelf herkent. Net als bij haar is er iets met het element aarde mis gegaan. Ik heb er helaas te weinig van. Ik ben niet zielig of zo hoor, gelet op de vele goede dingen die ik ook van haar heb. Maar het kan wel knap lastig zijn.
Ik zit nogal eens in hogere sferen. Is het niet met emoties dan wel in verstandelijke zin. Van dingen dóen komt dan niet veel terecht en achteraf baal ik daar dan weer van. Vooral als het volle maan is kan ik hier nog weleens last van hebben.
Ik heb angst voor omknelling. Symbolisch vermeld: ik ben bang dat anderen mijn vuur proberen te temperen, vooral mensen met een hele overrompelende aard. Terwijl ik toch zelf best enthousiast kan zijn en dan ook niet te stoppen ben. Tegenstrijdig hé?
Welke Staven Koningin (met een te weinig aan aarde) herkent dit? Andere koninginnen mogen natuurlijk ook reageren maar dit topic gaat over Staven Koningin dus ik hou het hier maar bij.

Ik krijg bij deze kaart trouwens meer het gevoel van Ram of Boogschutter.

Nu nog een mirakel. Mijn vader is een dubbele Stier, heeft juist een teveel aan aarde! "Hoe krijgen we elkaar"? :D

Nu echt de groetjes van Leeuwin

klaproos1945




                       hoi leeuwin

   heb je al eens naar de chinese horoscoop gekeken van jezelf en je vader?

Leeuwin

Nog niet maar dat ga ik wel doen. In een ander topic vertel ik er meer over. Ik moet even kijken of ik dit dan in een al bestaand topic plaats of dat ik er zelf een aanmaak. Ik hou het hier liever overzichtelijk.

Liefs van Leeuwin

star in the night air

Leeuwin,

Ik las trouwens ergens dat Staven koningin juist ook warmte uitstraalt en graag in de spotlight staat, wat mij dan weer erg aan een Leeuwin doet denken. Die harde stenen geven misschien aan dat deze koningin soms wat bazig kan zijn en intimiderend? Dus niet altijd zacht is.

Liefs,
Star

Leeuwin

Hoi Star,

Zij straalt zeker ook warmte uit! Maar je hebt mij nooit horen zeggen dat ze altijd zacht is en dat zal ik ook nooit zeggen. Haar welbekende temperament heeft zo haar keerzijde. Dat hoeft niet persé met die harde stenen te maken te hebben.
Ze kan inderdaad bazig zijn maar intimiderend vind ik ietsje te ver gaan. Soms vragen mensen haar om raad. Als het antwoord hierop mensen (enigszins) tegenvalt dan wordt haar temperament al gauw als intimiderend gezien. Sommigen hebben úberhaupt weinig waardering voor haar temperament. Maar dat is verder hun probleem vind ik.

Liefs van Leeuwin

Ricca

Citaat van: LeeuwinIk krijg bij deze kaart trouwens meer het gevoel van Ram of Boogschutter.

Hallo Leeuwin,

Ik heb ook getwijfeld tussen Ram en Boogschutter, totdat ik de hofkaarten op de zodiak legde. Dan zie je dat Staven Koningin Ram moet zijn, want alleen dan vormen de rangordes drie vierkanten (en een regelmatige verdeling moet er wel zijn):
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/19/1263911677-710.jpg

De kleuren (elementen) vormen natuurlijk vier driehoeken:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/19/1263911886-770.jpg

Bovendien heeft de Boogschutter/Centaur (half man half paard), een uiterlijke overeenkomst met Staven Ridder (man + paard).

Het verbaast me wel dat er met al die leeuwen op het forum nog niemand een gedetailleerde beschrijving van Staven Koning heeft gegeven. Is er geen leeuw voor te porren?

Groetjes,
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Ricca,

Ik ga een poging wagen.

Leeuwin

star in the night air

Hey Leeuwin,

Ik weet niet of ze echt intimiderend is, was wat ik elders heb gelezen. Denk dat ze op sommige mensen die daar wat gevoelig voor zijn wel zo over kan komen, aangezien ze zo krachtig is. Dit zou ik zelf ook bij de zwaarden koningin zetten. Maar wat kunnen die stenen nog meer betekenen?

Liefs,
Star

Leeuwin

Hoi Star,

Mensen die niet zo besluitvaardig zijn, graag wikken en wegen voelen zich vaak door haar geintimideerd. Tenminste....dat is mij opgevallen. Het valt mij op dat juist die stille krachten vaak baziger zijn. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Om je opmerking over Zwaarden Koningin te beantwoorden ga ik naar dit topic toe.

Die stenen kunnen ook houvast betekenen, een lettelijk rotsvast vertrouwen in zichzelf. Die stenen kunnen ook het soms te veel vasthouden betekenen. Deze koningin heeft soms moeite met het uiten van emoties. Vooral bij mensen die van zichzelf heel gesloten zijn. Zij kan zich dan opgesloten voelen.

Liefs van Leeuwin

klaproos1945

     


                                                staven koningin
                                               
                                               

                     een karakter beschrijving van de koningin
               
                     interlektueel denken
                     zij is de kliever van het masker hij /zij is vastbesloten
                     om rollen en maskers in het verdedegins mechanisme
                     of alles wat onnatuurlijk is te doorbreken hij/zij is de

                     hulpverlener vastbesloten het oppervlakkige weg te snijden
                     of er doorheen te breken uit zichzelf en andere teneinde de
                     ware natuur bloot te leggen die onze kinderlijke eigenschappen

                     verbergen of het leven te ontwikkelen naar eigen vermogen
                     zonder masker in een richting van het diepere zelf ze verwijst
                     hem/haar naar de stroom van liefde en positive gevoelens en

                     verwijst je om naar deze gevoelens te luisteren en te vertellen
                     over deze liefde in waardering over positieve gevoelens te praten
                     de emotionele aard niet onder of te overbelasten door nauwkeurig

                     nadenken wat er binnen de emotionele aard aan de hand is
                     de eigenliefde is het vermogen dat men diep van binnen koestert
                     er bestaat een diepe liefde voor de ziel in een gevoel dat de ziel

                     waardering heeft voor de systemen van de persoonlijkheid in een
                     vastberadenheid de externe situaties kan aanpakken ongeacht de
                     moeilijkheden of blokades en met zeer veel inzet met helderheid

                    afkomstig uit lichaam geest en ziel de reacties veiliger kan maken
                    hoe moeilijk of frustrerend de taak ook mag zijn de ziel heeft een
                           dynamische energie van waaruit men kan putten

Ricca

#28
Staven Koningin Ananda:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/05/19/1274252297-490.jpg

GLOED VAN HERKENNING

Kaarsrecht, gracieus en zelfbewust staat Staven Koningin in de natuur, de levenstuin van de Keizerin, en koestert zich met gesloten ogen in het felle licht van de zon, háár licht, wereldvullend licht, oogkussend licht, hartverzoetend licht. Met haar sobere grijze kleding lijkt zij een priesteres van de zon die met haar handen een bundel zonlicht liefdevol naar haar hart leidt. Ze stelt zich open voor de zon en er komt een gevoel van liefde om haar heen dat voelt als de aanwezigheid van een zorgzaam wezen. Een warme gloed van herkenning en vertrouwen stroomt door haar heen, haar bewustzijn verruimt zich met solair licht en haar hart vult zich met liefde. Ze is zó vol van blijdschap dat alles aan haar tintelt. Water vult haar ogen bij het besef hoeveel zij ontvangt en hoeveel zij te geven heeft. De zon, haar lichtend voorbeeld, geeft haar zijn liefde, licht en kracht. En wat geeft zij? Vertrouwen, liefde, compassie, dankbaarheid, betrokkenheid. Aan wie het maar wil ontvangen.

GOUDEN HART

Het hart aangeraakt
door gouden zonnestralen.
Doorgloeid met stilte.
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Als alle mensen zo over haar dachten en daar naar benaderden dan gaat haar zonnetje vast nog wel véél meer schijnen! Haar hart raakt dan ook nog eens met nóg veel meer liefde vervuld. Ik gun het haar echt!

Liefs van Leeuwin