Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

DE TOREN

Gestart door mariolina_marcelli, juni 13, 2005, 15:34:31 PM

Britt

Wanneer de toren zich als een belemmerende kaart aandient, hoe zou men deze dan interpreteren? (Dus niet als dit is wat er gebeurt, maar; dit is wat de situatie die een andere kaart laat zien belemmert of tegenwerkt)

Anja

Iets zit gevangen wat er door grote kracht uit komt. Als het om iemand zelf gaat dan zit er een kant van zijn of haar aard gevangen. Gaat het om een algemene situatie, dan zit er, niet zelfden iets van onderliggende aard, gevangen c. q. verborgen, wat o. a. door een nare mededeling en/of gebeurtenis naar voren komt.

Waar het om gaat is sterk afhankelijk van de kaarten die om De Toren heen liggen en op welke plek De Toren ligt.

Britt

In dit geval ging het om de kaart matigheid, maar ik heb 'm al vaker gehad dus was benieuwd in het algemeen.

Misschien een domme vraag, maar... waarom is dat dan 'negatief'/belemmerend? Als het zo gevangen zit, is dat dan niet positief dat het er uit komt? Zou het niet veel meer tegenwerken als die kant/een onderliggende aard gevangen blijft zitten?

Anja

Beste Birgit,

Ik vraag dit voor de zekerheid even: klopt het dat Matigheid bij de Toren ligt?

Britt

Ja!
Het is een kruis:
Dus de kaart die ik kreeg was matigheid en de toren was belemmerend(maar de toren als tegenwerkende kaart is dus al vaker voorbij gekomen)

Anja

Beste Britt,

Zodra je energie van De Toren als belemmerend gaat ervaren, dan is het beter da hetgeen vastzit naar buiten te laten komen. Het is ten alle tijde belangrijk om in te voelen wat een (tarot) kaart o een combinatie van tarotkaarten bij je oproept.
In dit geval kruist De Toren Matigheid, ook wel Gematigdheid genoemd. Wat hier mogelijk vast kan zitten, is het vermogen om keuzes te maken. Die angst komt nogal eens doordat de persoon in kwestie bang is om zeg maar vast te komen zitten als die keus/keuzes gemaakt worden. Het mogelijke gevolg hiervan is, dat er niks opgebouwd c. q. uitgebouwd kan worden. En dat geeft dan vaak weer een gevoel van niet op te schieten in het leven.
Bij Matigheid is het belangrijk om in kleine stapjes voor jezelf te gaan kaderen om dan vervolgens die keuzes (alsnog) te gaan maken. Niet te snel beslissen en ook niet te extreem.

Als je nog vragen hebt dan lees ik dat!!


ANJA

Britt

#21
ah oke, nu snap ik het beter. Ik dacht altijd dat het was dat het er in ernstig of minder ernstige vorm er uit kwam, en dacht dan altijd : dat is minder erg dan dat het vast blijft zitten. Maar nu snap ik dat dat juist is wat er gebeurt, dat het een blokkade blijft. dank voor je uitleg!