mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

kreeft

#615
goeiemorgen,

zwaarden koningin,

Je objectiviteit kan je nu enorm helpen. Houd eens wat minder rekening met al die mensen om je heen en stel jezelf nu eens ongezouten op de eerste plek. Jij bent namelijk degene die het moet doen en dat houdt in dat je goed voor jezelf moet zorgen. Kijk vooruit en plan je doelen goed in. Stap voor stap beweeg je je naar je doel toe.

@lief, ik hoop dat ik mijn doel bereik  ;)

symbolon

De Moeder 
Zoals het beeld van deze kaart al laat zien gaat het vandaag om je innerlijk kind, en eventueel, als je moeder bent, om je levensechte kind. Gebruik je opmerkzaamheid en handel vooral vanuit je intuïtie. Zet het rationele even buitenspel, want het gaat erom wat je werkelijk wilt. Wees niet bang om datgene wat je in je innerlijk vindt ook uit te spreken, ook als dat onaangenaam en pijnlijk is.


grtj  :-*

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 2

proberen in balans te houden,

symbolon,

De Twee Gezichten van Eva 
"Echtgenote of geliefde? Of je nu man of vrouw bent, ieder mens heeft met dit thema, met deze twee innerlijke personen, moeite. Vandaag zal je je weer bewust worden dat er in je ziel onevenwichtigheid heerst. Je identificeert je meer met één van de beide personages en je doet er goed aan dat in orde, in evenwicht te brengen. Geef de verwaarloosden meer ruimte in je leven. Je innerlijke Maan, 'de echtgenote' waarmee je meer zorg en een gevoel van nabijheid ontwikkelt; Je innerlijke Venus, 'de geliefde', waarmee jij je zelf goed doet, of je door iemand anders iets cadeau laat doen."


grtj :)

Lief

Zo Kreeftje,

We kunnen elkaar de hand schudden. Dezelfde kaartjes vandaag.

De hele boel weer in balans brengen dus.

Ik voel het duidelijk. Ben mijn leven lang gevoelig geweest voor hyperventilatie e.d. Nou, ik lag gisteren weer goed op mijn neus. Teveel hooi en geen nee zeggen, mijn balans kwijt en hoepla, daar is het weer.

De boel afwegen en handelen ernaar....

Fijne dag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

heleen

http://www.youtube.com/watch?v=wr7tvlyH9C8

de twee gezichten van Eva.

Wil jij soms wit wezen, dat ik je niet ken
En dat ik niet almachtig ben
Jij wilt me vergeten, mijn vruchten eten
En me bedriegen met je man.

volgens mij moet er bij de bovenste 2 zinnen een vraagteken.

Ik hoor de vraag al van boven komen
Kreeft
Wil jij soms wit wezen (wit-licht)
Dat ik je niet ken????????
En dat ik niet almachtig ben????
(is dat wat je echt wil kreeft)
Je wilt me vergeten, mijn vruchten eten.
En me bedriegen met je man
(De man in je, je mannelijke gevoelens, de strijd die we allemaal wel eens aangaan met het almachtige).

Hier in je lichaam van albast
Zie ik de roze vlammen branden
En wat je wilt valt in je handen.

roze vlammen kreeft, niet de verwoestende rode vlammen.
Roze mengelmoes van rood en wit.
De hartstocht en de onschuld.

Hier sta ik voor zot in mijn kamerjapon
Ik dacht wel dat ik alles kon
En ben ik verdwenen, dan komt op zijn tenen
De engel met het grote mes...

Hoe vaak hebben wij dat niet gevoeld, we zijn hartstochtelijk bezig'
en opeens zien we onszelf staan
voor zot in mijn kamerjapon.
Ik dacht wel dat ik alles kon
(overmoedigheid)
En ben ik verdwenen (lost onze overmoedigheid op)
Dan komt op zijn tenen

"de engel met het grote mes...."

Dat is schrikken, dat is eng. Maar het mes kreeft is het zwaard. Het zwaard van kennis.

De pentakels 2. De pias hij heeft de 2 gezichten van eva gevangen in zijn lemniscaat. Het teken van oneindigheid. En oneindigheid, is dat niet dat "nooit iets ophoudt"? Het iedere dag "weer" gevoel. Of oneindigheid, de energie die nooit eindigt?

de 2 gezichten van Eva. Eva in het paradijs, of Eva met haar beide voeten op aarde.
Van boven naar beneden naar boven in de lemniscaat van de pias.

Heleen




kreeft

ik ga voor het weekend naar zee,

kaartje voor dit weekend,

de dwaas,

De Dwaas zegt je: "Ik bewandel mijn levenspad met blijheid in mijn hart en een glimlach op mijn lippen."

ik hoop het  :D

dank Heleen voor de mooie uitleg, wat kun je de dingen toch mooi zeggen  :D :-* :-*

fijn weekend  :-*

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart

zwaarden 9

Deze kaart is in ieder geval en teken dat je je gedachten moet onderzoeken. Hoe positief of negatief zijn die geladen? Als je negatief denkt dan ga je daar vaak naar leven. Ga maar na, als je denkt dat je iets niet kan, dan lukt het ook vaak niet. Maar als je jezelf regelmatig vertelt dat je het wel kan dan zul je merken dat je steeds beter wordt.

kaartje voor vandaag,

pentakels 4
Deze kaart laat zien dat je heel goed doorhebt wat er gebeuren moet. Het kan zijn dat je weet welke stappen er allemaal gezet moeten worden op weg naar je doel of dat je in staat bent om bepaalde projecten tot een succesvol einde te brengen. Laat je niet weerhouden door onzekerheid of angst.

grtj

kreeft

goeiemorgen

zwaarden 6

een bepaalde richting uitgaan , alles achterlaten en niet omkijken,
Dit is niet het moment om je emoties te laten gaan. Pas als je op je bestemming bent is de tijd daarvoor gekomen. Voor nu is het nodig dat je ze nog even inhoudt, maar lang zal dat niet nodig zijn. Je gaat de goede kant op, vertrouw er op dat je het goede doet dat werkelijk nodig is.

grtj :)

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 9,

Deze kaart staat voor het verlangen naar financiële veiligheid en houdt de behoefte aan comfort en materialisme in zich. Probeer om alles in balans te houden en leer ook om te genieten van dingen die er gewoon zijn. Dingen waar je niks voor hoeft te doen. Kijk maar eens goed, het is er echt.

grtj

Isiskaart
30 de palmbomen,
:  Palmbomen

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voorvruchtbare ideeën en talenten, zuiverheid en verbeeldingskracht.

U bent iemand met vruchtbare ideeën en talenten en een grote verbeeldingskracht. Soms leeft u wel een beetje in een fantasie- of sprookjeswereld. Dit komt omdat u graag de goedheid in alles ziet en veel behoefte heeft aan liefde en een vleugje magie in uw leven.

U bent over het algemeen dankbaar voor hetgeen u bereikt heeft en u ondervindt veel goeds van bepaalde mensen, mogelijk uw kinderen of jongeren. De komende periode is zeer vruchtbaar en er staat iets op het punt geboren te worden. Een zeer goede periode om uw talenten waar te maken. Er is zat te doen, dus stil zitten en vervelen is er niet bij.

Sleutelwoorden :  Vruchtbare ideeën en talenten, verbeeldingskracht, fantasie, sprookjes, zuiverheid, waarmaken van talenten, werk in overvloed, goeds ondervinden van onze kinderen of jongeren, dankbaarheid, vruchtbaarheid en zelfs  zwangerschap en geboorte.

:)

Lief

Goedemorgen Kreeftje,

Je hebt al zoveel werk verzet, het einde komt in zicht. Je kunt gaan oogsten wat je gezaaid hebt. Geniet van wat je hebt bereikt Kreeftje. Je hebt het helemaal zelf gedaan. Ervaar dat gevoel en ben er maar trots op.

Mooi kaartje de Palmbomen :D

Heb je genoten het weekend aan zee??

Dikke knuffel en liefs,

Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden ridder,

beetje impulsief handelen  :-\

@Lief, ik hoop dat ik betere tijden tegemoet ga  :D

tarot van Isis,

Hoorn Van Overvloed 

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor de rijkdom van geest, overvloed, vruchtbare ideeën en fortuin.

Een periode van grote rijkdom van de geest. U heeft een gezonde levensinstelling en vruchtbare ideeën. U bezit de kracht en de capaciteiten om uit te kunnen groeien tot een grote beroemdheid. U bent een ware kunstenaar, erg creatief en gul en u lijkt geboren voor dit nieuwe geluk. Het kan ook zijn dat een beroemdheid uw pad kruist als u zelf geen ambities heeft om beroemd te worden. Het zal een fortuinlijke ontmoeting worden. De komende periode is met name zeer geschikt voor kunstenaars en creativiteit.

Er lijkt veel stralends voor u te zijn weggelegd, profiteer daarvan!   

Sleutelwoorden :  Rijkdom van geest, een gezonde levensinstelling, vruchtbare ideeën, welsprekendheid, iemand die tot een beroemdheid kan uitgroeien, geboren voor het nieuwe geluk, creativiteit, kunstenaars, gulheid, beroemdheid, fortuinlijke ontmoetingen, een gelukbrengende periode en een stralende toekomst.

grtj  :D



kreeft

goeiemorgen,

schildknaap kelken,

beetje naïef, meer zelfvertrouwen krijgen, meer op mn gevoel afgaan,
meer leren op mijn eigen intuïtie vertrouwen,

Isis
  Mercurius

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor een alerte en snelle geest. Hij kondigt een verzoener aan van tegenstelling door bemiddeling. Deze persoon zal zijn als de ware magier, die hemel en aarde verbindt ( het hoger en lager zelf ).

U krijgt goed nieuws, mogelijk in de vorm van een telefoontje, een e-mail of een brief. Voor zakenmensen luidt dit een drukke periode in. U krijgt te maken met bepaalde reclames of reclame zaken, en u gaat mogelijk een kort reisje maken. U begint aan iets totaal nieuws dat u veel genoegen zal doen. 

Sleutelwoorden :  Zelfbewustheid, overtuigingskracht, welsprekendheid, bekwaamheid , tactiek in het hanteren van onbekende situaties, handigheid, vrolijkheid, hij die met iets nieuws afkomt, mededeelzaam, beweeglijk , handelsgeest en mentale rust. 

grtj  :)

Lief

Goedemorgen Kreeftje,

In je gevoelens gaan en kijken wat daar allemaal te vinden is. Analyseren. Werken aan je zelfvertrouwen.

Fijne dag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

rare trekking vandaag  ???
floepte er uit bekers negen,
schud verder
floept eruit bekers negen  :o

waaier uit, trek zwaarden vier, ik dacht foert met die floepers, ik herbegin,
dus schudden, afnemen, waaier uit en trek, jawel
zwaarden vier

dus ik ga het geluk laten over mij komen en de nodige rust in acht nemen  :D

rare dingen, zie merkwaardige verhalen,

@lief, dan om te kijken  :-*
grtj en fijne zondag  :)

Lief

Je hebt soms van die dagen Kreeft....

Geniet maar van het geluk en pak die rust!

fijne zondag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

heleen

de heer van bekers 9 laat zich niet zomaar wegjagen hoor kreeft. Nou kreeft, zal hij zeggen, kom ik gezellig op zondagmiddag op de koffie, en jaag jij mij zomaar de stok weer in. Dat zal niet gebeuren. Wat zullen we vandaag eens gaan doen. Wat! hoor ik dat goed, jij wil uitrusten! Aan mijn nooit niet. Ik heb al de hele week kunnen uitrusten. wat zeg je ook nog 2x zwaarden 4 getrokken. Zondag rustdag. Nooit van gehoord. De heer zal je niet met rust laten kreeft. Hij zal de hele dag aanwezig blijven en je aandacht opeisen. Laat hem, het is een gezellige persoonlijkheid, en die rust, ach die komt wel.

Heleen.