mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

kreeft

voor vandaag

bekers 5

zich eenzaam voelen, emoties , gevoelens, ze een plek geven om te kunnen loslaten

@suus, marianne, de kaarten geven altijd hetzelfde aan, loslaten
ja marianne, wantrouwen steekt nogal makkelijk de kop op

grtj fijne zondag

dameblanche

i know i know.....

een kreeft is een gevoelig type, een waterteken, en een waterteken beschikt over een goede intuitie en een rijk gevoelsleven, maar heeft ook behoefte aan vriendelijke contacten....

we hebben het er over gehad, ook de schorpioen is een waterteken, kreeften en schorpoeien kunnen die dingen dan ook goed delen, alleen.....
de schorpioen kan nogal eens een scherp tongetje hebben........

omdat de kreeft aldoor maar niet vooruit komt,, wijst de schorpooen haar daar wel vaker op..
maar, bang om gekwest te worden, door onnadenkend geuite woorden zoekt de kreeft haar schild weer op.....

dat hangt er tussen ons.....

maar je weet dat het goed bedoeld is....

de bekers 5 wijzen je ook op gevoelens, emoties....toe te laten en niet te onderdrukken.
je weet dat je ook niet zo verder kunt....iets is voorbij.....
maar laat je het verdriet toe???


liefs marianne

kreeft

ja, marianne, je hebt volkomen gelijk,  :)
en kweetet, het is goed bedoeld  :)

ik onderdruk emoties niet hoor,
zelf zie ik het zo,
ik ben nu alleen, maar was dat daarvoor ook al zo, dus voor mijn gevoel heb ik eigenlijk niet zo heel veel verloren,

waar ik het moeilijker mee heb, zijn vriendschappen, het feit dat men er altijd was voor anderen eender in welke omstandigheden en dat die zogenaamde vrienden je dan gewoon links laten liggen op momenten dat je wel wat vriendschap, genegenheid en een schouder kunt gebruiken, daar heb ik moeite mee, om die knop gewoon om te draaien, maar dat heeft ook te maken met het gevoel van onderwaardering, onrechtvaardigheid,
ik weet dat dat niet zo hoeft te zijn, maar anderen geven je dat gevoel
zo een oudere vriendin, waarvan de man heel erg dement aan het worden was, ze had het er keimoeilijk mee en we hadden veel aan mekaar in die momenten, tot ze plots wat depri werd en de telefoon niet meer opnam toen ik wou informeren hoe het met haar ging, dat duurde een paar weken
ten einde raad stuurde ik een bericht naar één van haar kinderen om te vragen hoe het met haar was,
en ja, dan rijd er plots een vrachtwagen over je heen, het laatste waar je je aan verwacht,  :-X  ik kreeg te horen dat ze de dieperik in was en het feit dat ik steeds maar 'mijn' problemen op haar schouders kwam leggen, deed haar nog dieper zakken  ??? over het feit dat zij ook tegen mij haar probleem afbabbelde , werd niks gezegd,
dan heb ik wel zoiets van, heb ik dan niet meer betekent dan dat  :-\  :-X  ???
en dat na vijfentwintig jaar 'vriendschap' ? ???
ik antwoorde aan die zoon dat ik wat afstand zou houden, en dat deed ik, en toen plots weken later, kreeg ik terug een bericht, dat hun moeder er terug tegen kon, ook om vriendschap te 'delen',  :-\
dan heb ik zoiets van, ja? en?  nu moet ik ws ineens doen alsof er niks aan de hand was,
neen , zo werkt  het voor mij niet,
vriendschap dat is door dik en dun er zijn voor mekaar, een vriend is iemand die met je lacht, maar ook met je grient,
ik zit dus wel geblokkeerd in die vriendschap, temeer omdat ze nog wat later een boodschap insprak op mijn mobiel, zeggende dat ze zich afvroeg of ze mij wat misdaan had, het feit dat ik niks liet horen van mij,
tja,  ???  :-\  :-X

waar blijf je dan met je gevoel, je emoties?  :-\
ik stop ze niet weg, ik probeer ze een plek te geven

ook mensen die er van overtuigd zijn, waar er gescheiden wordt, moeten ze partij kiezen denken ze, ik snap dat niet,  :-\
ik heb aan niemand iets gevraagd,
I did it all by myself  8)
en daar ben ik wel best fier op  :D

ik zal met de tijd wel een andere vrienden kring opbouwen  :)
en als de zon dan nog wat wil schijnen zodat de kreeft langs het water kan gaan fietsen dan kompt het allemaol goe, jong  :D ;)

ik ben al helemaal tot rust gekomen, maar het kan nog beter, MOET nog beter  :D

fijne zondagavond en dank om te kijken  :-*

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
pentakels koningin,

mij sterk voelen en in balans komen

dagkaart
de magiër

wilskracht en zelfvertrouwen, er in geloven

grt  :D

Angel

Je krijgt vandaag de kansen om iets te realiseren maar je moet er wel iets voor doen. 

Je weekkaart : je gebruikt je kennis om verderop te geraken.  De mensen beschouwen je als een betrouwbaar persoon. 

Liefs
Angel

dameblanche

vrienschappen zijn voor jou erg belangrijk, je hecht veel waarde aan vriendelijke contacten..
je bent loyaal en gevoelig.
je probeert ook bestendige vriendschappen op te bouwen en in stand te houden, daarin vergeet je vaak je eigen belang en stelt het belang van een ander op de voorgrond.

Sweetie

Voila zie ..
U niet minderwaardig voelen , Je bent een mooi mensje Kreeftje
Ge doet niemand kwaad want u scharen zijn bot !

Je bent veel meer waard en dat heb je met zo'n zaken , er is een eind aan de weg en nu moet jij een ander inslaan , er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan .. als het moet .. komt het wel terug ... eerst jij , je moet je even op non stop zetten , je hoeft de knop niet om te draaien want dan breekt hij af
  en sta je daar met u knop in de hand ,  omdat jij nu in een positie staat van " genoeg " .. laat het even rusten .. geef jezelf wat tijd om te recuperen, je hebt het de laatste tijd zo druk gehad dat je soms jezelf vergeet om rust toe te laten meiske !

Zet een stapje terug , denk er eens over na en dan volg je je gevoel ..

Pentakels koningin = een onafhankelijke vrouw die jij wil zijn , je eigen weggetje gaan..

De magier = je talenten weten te gebruiken , je weet wat je kan doen , pak  je palletje en wrijf het er eens goed in ... al u gevoelens ..gooi het eruit meid  ;) ;)... splach ... hetzij met u handen , hetzij met u penseel ....

Suus

Vlinder

Hee lieve Kreeft, trek je het nog een beetje?
je bent sterk en zorgzaam, ook naar jezelf toe he... doen   :-*

kreeft

 :D
@angel, marianne, suusje, en vlinder , dank voor jullie toelichting,  :D

ik ben hondsmoe van alle stress en spanning die er was, maar ik voel me goed  :D
er valt een rust over mij, die er al heel lang niet meer was,
ik probeer in balans te geraken met alles, of zoals Sweety eerder zei,
alles gaat onder de loep en in het wasmachientje en dan zie ik wat er overblijft
dingen die niet meer nuttig zijn, gooi ik er uit,
@marianne, met anderen op de voorgrond te stellen, ben ik gestopt, ik zeg nu op tyd 'neen', als ik in iets geen zin heb,

nu in de eerste plaats tot rust komen en dan voorzichtig plannen, wat zou ik graag doen? , waar wil ik naartoe? , welke mensen laat ik toe?

nog wat werk aan de winkel dus  ;)

grtj  :-*

kreeft

goeiemorgen

voor vandaag
het rad

het kan draaien en keren, ik moet het zelf wat zien, wat de goede dingen zijn,
sommige dingen zijn maar even
veranderingen die er aan komen,

grtj  :)

dameblanche

probeer de verbanden te leggen tussen de verschillende gebieden in je leven....

Sweetie

Kreeftje,

en een draai aan het rad is een verandering op zich maar let op want deze kan ook en terugval melden , rust meid , geniet Kreeftje  :-* :-*

Suus

Vlinder

Hoi kreeft,
kijk eens terug op wat er allemaal gepasseerd is, dan zie je hoe het rad op en neer gaat...
;)

kreeft

marianne, soezy, vlinder, ik ga mn best doen om het rad in de goeie richting te draaien
en niet te vlug  :)
even terugblikken en ter plekke wat rust nemen,

heb al een bezoek naar een tentoonstelling gepland, zaterdagavond een voorstelling waar ik al maanden een kaartje voor had, dat zal pure ontspanning zijn,
en binnen twee weken begin ik aan een cursus kalligrafie  :P
heerlijk rustgevend  :)

grtj en fijne avond

Sweetie

Voila , tis eruit , die cursus !!!!!!!

:D :D :D ben content , zal op mijn lijstje zetten  :D :D :D :D :D :D