Mijn kaarten die ik niet begrijp....

Gestart door Kippie1980, augustus 06, 2015, 22:29:54 PM

Kippie1980

Hallo allemaal
Vanavond heb ik een legging voor mezelf gedaan met een vraag hoe ik mijn emoties meer toe kan laten. ( zit op dit moment in een best lastige situatie mbt mijn gezinssituatie en heb het gevoel dat mijn emoties helemaal geblokkeerd zijn. )
Kaart 1 : staven ridder
Kaart 2 : staven aas
Kaart 3 : de ster
Maar ik vind het lastig om deze kaarten te begrijpen. Wie kan/wil zijn visie erop laten vallen?
Alvast bedankt.
Veel liefs Wilma.

Gabriëlla

Hoi Kippie,

Ik heb de indruk dat jij een bang van jezelf bent, in die zin dat je (re)acties gaat geven/doen waar je later misschien spijt van hebt. Ik krijg bij de kaarten zelf geen gevoel van blokkering.

GABRIELLA

Geert

#2
Hoi Wilma,

Heb je een bepaalde legmethode toegepast? en welke was deze?
Heb je de tweede kaart gekruist gelegd op de eerste?
Of heb je hier een verleden/heden/toekomst-legging toegepast?
En welk deck heb je gebruikt? Bij Crowley is de Ridder Koning.

Groet Geert.

Kippie1980

Hallo Geert
Iki heb verleden/heden/toekomst legging gedaan met de rider waite deck.
Liefs Wilma

Geert

#4
(Staven Ridder, in relatie met jouw vraag lastig te duiden) Op een af andere manier zit je nu met problemen uit het verleden. De brokstukken ervan. Wat ik zie is dat er in het verleden zaken te snel zijn beslist. Of dat er overhaastige stappen zijn ondernomen. Er zijn mogelijk zaken met teveel vuur, te voortvarend aangepakt.

(Staven Aas) Het verleden wil je graag afsluiten en daar ben je nu mee bezig. Je wilt ergens een punt achter zetten en aan iets nieuws beginnen. Je kijkt vooruit en ziet een nieuwe toekomst met nieuwe kansen.

(De Ster) Dat gaat je lukken. De Ster is jouw lichtpuntje is. Waarschijnlijk moet je meer gaan geven dan wat je nu ervoor terugkrijgt. Zie dat als een investering. Je mag in elk geval goede hoop houden. Blijf gewoon aardig en help waar kan met wat je kunt missen.

De relatie met je geblokkeerde emoties kan ik niet zo snel leggen. Of het moet zo zijn dat het zetten van een punt ook een punt is achter je emoties. Alles brandt in je om een nieuwe start te maken.


Mikal

Hai Kippie1980,

Door de staven ridder (+ de ster) heb ik het gevoel dat jij in het (recente) verleden een beetje te veel van jezelf hebt gevergd. Je ging maar door en door waardoor je steeds meer van jezelf (lees je emoties) bent af komen te staan. Waarschijnlijk was deze houding nodig om jezelf staande te houden of kon je gewoon niet anders omdat de situatie, of je gezin, daarom vroeg. Gewoon maar doorgaan en jezelf harder voordoen dan je van binnen werkelijk bent.

Mijn gevoel bij de staven aas is dat dit nu een soort van tussen jezelf in is komen te staan. Dat jij dit jezelf zo hebt eigen gemaakt, dat je bijna niet anders meer kan. Door al dat vuur heb ik ook het gevoel dat je te maken hebt met behoorlijk wat stress.
Dus nu in je huidige situatie blokkeert die houding (doorgaan, doorzetten, alles van jezelf vergen en misschien ook wel van jezelf afbijten) jou bij je emoties maar tegelijkertijd biedt het een kans. Een kans om weer wat meer bij jezelf en je emoties te komen. Deze kaart duidt er in mijn inzicht op dat je weer bij jezelf wilt komen, gezien het getal 1. Klopt het dat je wel dicht bij je boosheid zit, dat lijkt aan de oppervlakte te liggen, maar niet zo goed meer bij de rest kunt? Misschien dat je eerst iets met deze emotie moet voor de rest ook weer naar boven kan komen.

De ster doet me denken aan dat dit niet zo 1 - 2 - 3 weer gefixed is maar geduld vergt en een proces is. Ook krijg ik hierbij het gevoel dat er rust voor nodig is. Rust vanuit je gezinssituatie, en wat er misschien nog meer stressvol is in je leven, om weer meer en beter bij je emoties te kunnen.
De aas in combinatie met de ster doet me ook denken aan dat je het stapje voor stapje moet doen. Doordat er maar 1 element naar voren komt denk ik dat het misschien het handigst is om eerst een emotie te 'pakken' die het meest aan de oppervlakte ligt en waar je het makkelijkste bij kunt en het dan zo rustig aan uit te bouwen. Om niet gelijk een hele beerput te openen bij wijze van spreken, maar het rustig aan moet pakken. Heb geduld met jezelf en misschien als de rust in je gezinsleven, en misschien op andere terreinen, weer is wedergekeerd, dat het dan dus een stuk makkelijker wordt.
Succes en ik hoop dat je hier iets mee kunt en het je een stukje op weg helpt.

Liefs Mikal.

Kippie1980

Hoi Mikal
Bedankt voor je reactie. En dat je de kaarten voor me uitgelegd hebt. Je hebt de spijker volledig op z'n kop! Heb inderdaad de laatste tijd erg veel van mezelf gevraagd en maar door gaan... Op t moment heb ik enorm veel woede en boosheid in me. Heb mijn relatie beëindigd omdat hij over bepaalde zaken gelogen heeft. Dat maakt me boos en geeft me heel veel stress over hoe nu verder... Grappig dat je schrijft dat ik het stapje voor stapje moet doen, ik ben meestal van : in volle vaart voor uit. Maar ik ga het eens proberen. Rustig aan en met kleine stapjes kom ik er ook wel.
Nogmaals bedankt voor reactie, heb er enorm veel aan gehad
Veel liefs wilma

Mikal

Hai,

Fijn dat je het kunt plaatsen en er iets aan hebt.
Wel heftig, tja als iemand liegt is het hele basis vertrouwen gelijk weg... Rot zeg.
Als je dat zo schrijft dat je nu zo boos bent dan denk ik dat dat het antwoord is op je vraag. Dat deze emotie zo hoog zit, dat het de rest blokkeerd. Eerst zul je denk ik iets met die emoties moeten maar kost tijd. Ook stress werkt niet echt lekker mee natuurlijk en kan die boosheid nog eens versterken.
Ik zou zeggen, word af en toe maar eens goed boos (op een verantwoorde manier natuurlijk  ;)) en probeer het er zoveel mogelijk uit te gooien. Maar wederom kost het gewoon tijd om over zulke gevoelens heen te komen. Verwacht niet dat als je een keer goed boos bent geworden dat je er dan direct vanaf bent. Step by step.

Sterkte in elk geval met alles!! En bedankt voor je feedback.