Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

Leeuwin, iedere keer ben ik toch weer overdonderd van wat de kaarten zeggen. En hoe jouw interpretatie van de legging klopt met de werkelijkheid. heel veel dank voor je wijsheid, ik vind het een voorrecht om dit moeilijke stuk in mijn leven met je te mogen delen.

Het proces dat jij beschrijft heeft voor een heel groot deel al plaatsgevonden. Ik denk wel dat ik verder in het proces ben dan zij. Zij zit nu midden in het geworstel. Ze heeft al diverse malen naar me uitgehaald. Ik blijf mijn respect tonen, maar heb al die keren heel duidelijk aangegeven dat ze te ver is gegaan en dat ze zich zo niet kan gedragen. Ik merk dat ze zoekende is. Ze wordt zachter, liever. Ook onzeker, ze houdt zich af en toe in, terwijl ze 2 jaar geleden gewoon gesnauwd zou hebben.

Wat precies haar worsteling inhoudt, is voor mij nog niet duidelijk. En misschien voor haar ook wel niet  ;)

Lizzy

-vervolg-

Een tweetal maanden geleden had ik eigenlijk besloten het contact met haar te minimaliseren. Weg te gaan dus. Vanaf dat moment zag ik dat dat haar heel onzeker maakte en dat ze het daar echt moeilijk mee had. En toen kwam dus bij mij de twijfel. Wat zijn haar gevoelens voor mij? En de dualiteit van verliefdheid of gewoon vriendschap. Een wijze vriendin voor haar zijn. Bij wie ze zichzelf kan zijn. En kan ik dat? Of wil ik uiteindelijk toch meer?

Ik ben nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar wat wij in dat klooster samen hebben gehad, gedaan of ervaren. Wie was verliefd op wie? Of waren we het allebei? Wie is nu onaardig geweest tegen wie?

Wat is de rol van de eventueel aanwezige anders geaardheid? Alleen bij mij? Of ook bij haar? In dat klooster speelde schaamte, angst voor kwaadsprekerij, meningen van anderen. Speelt dat nu weer?
Bij haar dan, want ik heb daar geen enkele moeite mee. Ik leef mijn leven ongeacht wat een ander daar van vindt. Een eventuele anders geaard zijn is voor mij geen issue. That's life. Ik heb ook nooit moeite mensen te accepteren zoals ze zijn.

Leeuwin

Ik heb het gevoel dat een bepaalde angst voor een negatief imago toch wel een rol speelt in haar leven. Ik heb het gevoel dat o.a dit haar gedrag en angsten verklaart. Bij haar speelt dat nu in ieder geval weer. Angst voor veroordeling en afkeer.

Ik krijg ook het gevoel dat ze in haar huidige leven problematische seksuele relaties heeft (gehad) met mannen. Op de een of andere manier gaan die twee niet zo goed met elkaar samen, hoewel ze in dit huidige leven niet persé op vrouwen hoeft te vallen.
In jullie vorige leven is er met haar op dit punt iets gebeurd waardoor ze beschadigd is geraakt en bewust voor vrouwen heeft gekozen. Waarschijnlijk kon ze niet anders omdat ze door die bewuste man danig beschadigd is geraakt.

Kan het zijn dat ze in eerste instantie op jou neer zag toen jij in dat vorige leven het klooster binnen kwam? Toen ze zag hoe moeilijk jij het had dat haar gevoel was bijgedraaid en pas een hele tijd later verliefd op jou is geworden? Ik heb het gevoel dat dit bij haar pas een hele tijd later kwam.


Lizzy

Ik vermoed dat ze in dit leven helemaal geen relaties heeft gehad en zich daar voor schaamt.

Gezien de 'herhaling' die zich lijkt voor te doen, zou het best eens kunnen zijn dat zij in het klooster verliefd op mij, eenvoudig nonnetje, is geweest. Zij als moeder overste. Dat kon toen natuurlijk niet. Zij is toen heel naar voor mij geweest (om haar gevoelens te verbloemen) en of zij heeft mij weggestuurd of ik ben zelf weggegaan.

Kan ook zijn dat ze naar tegen me was en me heeft weggestuurd en pas daarna besefte wat ze voor me voelde.


Lizzy

Eenkaartslegging: op welk vlak vindt haar worsteling plaats?

kelken 2

Lizzy

Wat zou ze het liefste willen? Wat is haar grootste wens?

de Magier

Leeuwin

@lizzy

Het kan inderdaad ook zo zijn dat ze zodanig lelijk tegen je heeft gedaan toentertijd, dat ze je heeft weggestuurd en je daarna pas vreselijk is gaan missen.

Haar worsteling vindt voornamelijk op het liefdesvlak plaats, ze heeft denk ik duidelijk moeite met vergeven. Zowel met zelfvergeving als vergeving voor anderen.

Haar grootste wens is om zich weer van binnen vrij te voelen en weer een hele nieuwe start voor zichzelf kan maken. Ik heb het gevoel dat het een start met een geliefde is.

Leeuwin

Lizzy

Citaat van: Leeuwin op augustus 08, 2011, 21:34:04 PM
Ik heb het gevoel dat het een start met een geliefde is.

Er is toch niet een ander in het spel?

Leeuwin

Nee, er is geen ander in het spel!

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Oh gelukkig  :)

Ik heb vannacht over haar gedroomd. Ik onthoud nooit mijn dromen, slechts heel af en toe blijven ze hangen.
Ik droomde dat ze me belde, ze vertelde me dat ze getrouwd was geweest, man overleden. Hij zei nooit veel, zij praatte altijd. Nu had ze niemand meer die naar haar luisterde. En toen liet ze zich gaan (eindelijk! ) en begon te huilen.

Het voelde alsof ze me haar vertrouwen gaf.

Het voelde als een fijne droom.

Leeuwin

Ja, het geeft mij zelfs het gevoel dat ze jou om hulp vraagt of gaat vragen! Het kan best zijn dat ze zich op een gegeven moment een keer laat gaan bij jou maar weet niet of dat met huilen samen gaat.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Wat is dit toch allemaal prachtig! Wonderlijk, verwonderlijk. De extra dimensie die de laatste paar maanden aan mijn leven is toegevoegd koester ik. Ik heb altijd een basisvertrouwen gehad in dat er 'meer is dan wij weten'. Maar dat er zoveel meer is......

Ik ben eens mijn kaarten gaan trekken:
persoonskaart: hogepriester = zielskaart
jaarkaart: de magier


Lizzy

#87
Even teruggelezen:

Wat zou zij het liefste willen, wat is haar grootste wens: de magier
En de hogepriester is ook al langsgekomen  ;D


Lizzy

Wat een egoistisch proces is dit eigenlijk.... ik lees hier alleen maar over mezelf, ik vraag alleen maar dingen voor mezelf  :-[

Ik heb nog weinig wijsheid en ervaring te bieden bij andere vragen die op dit forum door anderen gesteld worden. Maar ik hoop dat anderen door het lezen van mijn proces wellicht zelf ook hulp, troost en wijsheid mogen ervaren.

Liefs, Lizzy

Kraai

Citaat van: Lizzy op augustus 09, 2011, 13:28:52 PM
Wat een egoistisch proces is dit eigenlijk.... ik lees hier alleen maar over mezelf, ik vraag alleen maar dingen voor mezelf  :-[

Ik heb nog weinig wijsheid en ervaring te bieden bij andere vragen die op dit forum door anderen gesteld worden. Maar ik hoop dat anderen door het lezen van mijn proces wellicht zelf ook hulp, troost en wijsheid mogen ervaren.

Liefs, Lizzy

Jij bent ik en ik is jij, dus helpen we niet ik of jij...

Maar allebei

Liefde is de weg om jezelf in een ander te ontdekken