uitleg legging

Gestart door Bebe, juni 24, 2009, 21:45:54 PM

Bebe

Hallo allemaal

Ik heb voor mezelf een legging gedaan en ben benieuwd hoe jullie deze kunnen uitleggen.  De vraag was hoe mijn relatie met iemand zou gaan verlopen...

1. pentakels tien
2. zwaarden acht
3. de wereld
4. de ster
5. kelken acht
6. kelken negen
7. de zon
8. gematigdheid
9. de toren
10. kelken drie

Ben zeer benieuwd naar de reacties!

Alvast bedankt  :-*

Leeuwin

Ik heb het idee dat je toch wel vol zelfvertrouwen in het leven staat, serieus bent en je pas van de oppervlakkige materiele wereld hebt afgekeerd. Er is echter een ding wat je niet wist van jezelf: je bent hooggevoelig. En dat maakte dat je vast liep in het contact met andere mensen. Mogelijk heb je jezelf op bepaalde punten te laag ingeschat. Je als het ware op nieuw je plek in deze wereld aan het innemen. Je  verlangt hierin naar een doorbraak en die komt er ook. Heb je soms iets met wicca? Droom je de laatste tijd ook sterker?

Leeuwin

Wat ik er uit haalde is dat je toch wel een sterke persoonlijkheid bent met aardig wat sociale contacten. Jij bent vaak een initiatiefnemer die het fijn vindt om erkenning te krijgen. Soms kun je overvallen worden door onzekere gevoelens. Mogelijk word je dan extreem in je gedachten. Leer eens dat je zelf oke bent en dat je mag zijn wie je bent. Laat je nieuwe liefde jou ook ZIJN? Dat lijkt mij belangrijk voor jou. Mensen die je fouten/vervelende eigenschappen niet accepteren (jou dus niet laten zijn) zullen nooit veel voor jou kunnen betekenen en daar heb je dus niets aan.
Je relatie loopt goed maar ga desnoods zelfstandig op zoek naar spirituele voeding wat dat heb jij, denk ik heel erg nodig voor jezelf. Oppervlakkige contacten vervelen je denk ik snel.  Durf te genieten en laat de relatie lopen  zoals het moet want misschien wil je zelf  het liefst de touwtjes in handen hebben? Als dat zo is is dat erg vermoeiend voor jezelf.

Mikal

Hoi Bebe,

Ik heb ook even een blik geworpen op je kaarten en heb er eigenlijk niet zo'n heel goed gevoel over. Ik vermoed iets van alcohol of drugsgebruik wat van kwaad tot erger wordt. Het wordt volgens mij geen gemakkelijke relatie, al die hoge kaarten!! Heftig denk ik. En volgens mij kun je de relatie zien als een beproeving voor jezelf.
Dit is zo even mijn eerste indruk. Wees niet bevreesd, het hoeft helemaal niet te kloppen hoor. Luister maar goed naar wat je intuïtie je ingeeft.
Liefs Mikal.

Mikal

Hoi Bebe,
Als je het fijn vindt wil ik best even goed naar je legging kijken maar heb ik wel de precieze legging nodig. Dus wat houdt elke positie van de kaart in?
Zoals ik hem ken is: 1. huidige situatie, 2. wat daarmee te maken heeft, 3. grondslag, 4. verleden, 5. mogelijke uitkomst, 6. toekomstige invloeden, 7. zelf, 8. omgeving, 9. hoop & angsten, 10. uitkomst.

Leeuwin

Hoi Bebe,

Je zit als het ware tussen twee relaties in. De relatie die je al hebt en de relatie met de getrouwde man. Om te beginnen is het, denk ik, handig om na te gaan wat je bij zowel de een als de ander mist. Want schijnbaar heb je iets in je leven nodig was je misschien uit de twee huidige relaties niet haalt. Wat is dat dan? Ik heb de indruk dat jij naar een  man verlangt die jij als heel sterk wil ervaren. Een gepassioneerde, geheimzinnige, ondoorgrondelijke erotische minnaar  en jager. Intens en fascinerend aan wie je voor je gevoel met  huid en haar overgeleverd bent en je afhankelijk wilt maken. Hij neemt je psychisch in bezit. Dan heb jij het gevoel dat je totaal kunt zijn, want daar verlang jij denk ik naar. Dat verklaart naar mijn gevoel die Zwaarden 8. Als ik het goed heb tenminste. Jouw heftige gepassioneerdheid zit helemaal gevangen! Ik heb het gevoel (misschien heb ik het verkeerd) dat jij je passionele kant in geen van beide relaties kwijt kan. Als dat zo is dan heeft dat zeker met het verleden te maken. Jij bent misschien opgevoed met het idee dat een relatie altijd harmonieus moet zijn. Een denkfout die veel mensen namelijk maken. Wat het spirituele betreft verlang je heel erg naar de essentie van dingen. Het gevoel van terug naar de oorsprong. Weleens aan wicca of sjamanisme gedacht? Of aan reincarnatie? Het gevoel voor wat echt en onecht is, voor de essentie willen gaan, met het spirituele bezig houden is misschien wel het hooggevoelige in jou. Ben benieuwd naar je reactie.

Leeuwin

Nog even dit: om wat beter bij jezelf te komen kun je misschien magnesium innemen. Helpt erg goed bij mensen die emotioneel verlies hebben geleden of nog lijden. Magnesium staat namelijk voor verbinding.

Mikal

Hoi Bebe,

En hier zijn mijn bevindingen:
Volgens mij ben jij iemand met een grote hang naar vrijheid die zich niets op laat leggen en vaak grenzen opzoekt waar je dan net overheen gaat. Ook deze relatie heeft een bepaalde grenzenloosheid in zich. Ik denk dat jullie aan elkaar gewaagd zijn, je door de heftigheid, passie en spanning laat meeslepen en de remmingen die misschien nog had, niet meer helder hebt. Volgens mij nemen jullie het niet zo nauw met voorzichtigheid (om betrapt te worden) en is dat misschien juist deel van de passie. Ga je over de grenzen van jezelf heen en dat van de ander? Want wat je uit het oog verliest, doordat jij je zo laat meeslepen, is dat het niet alleen om jezelf gaat, maar dat er door dit avontuur ook meerdere betrokken zijn die je kwetst: jou vriend, de vrouw van de andere man en anderen die die mensen - en jou en jullie relatie - liefhebben. Je staat niet stil bij wat je kunt aanrichten en of het wel juist is wat je doet.

Ik heb het idee dat je in je huidige relatie weet wat je van je partner en de relatie kunt verwachten en voor jou de spanning, passie en het avontuur er al enige tijd vanaf is. Dit heb jij wel nodig als een soort van drug (i.p.v. alcohol en drugs. Zo beter? haha). Je kunt jezelf afvragen of dit wel helemaal thuis hoort in een liefdesrelatie of dat je hier beter naar kunt zoeken in een extreme hobby of werk o.i.d. Maar goed, dat even terzijde. Doordat je een evenwichtige relatie hebt en er passioneel gezien weinig meer uit te halen valt voor je, dit al enige tijd zo door kabbelt, heb ik het idee dat er op een gegeven moment wel zoiets - een andere 'heftige' man dus, in je leven moest komen omdat jij je al een poosje inhoudt en koest houdt. Samen met jou vrijheidsdrang niet echt een makkelijke combi voor een stabiele relatie. Misschien handig voor een volgende keer: je gevoelens  inhouden werkt niet maar probeer het er op een andere manier uit te gooien.

Ik blijf het idee houden dat de andere persoon om wie het gaat een foute man is. Jij bent bereid jezelf open en bloot te geven aan die man maar ik vraag me af of dat van zijn kant ook wel zo is. Ik denk niet dat hij zomaar zijn vrouw zou opgeven voor jou maar het avontuur wel leuk vindt en het van 2 walletjes eten helemaal.

Ik verwacht geen mooie toekomst voor jullie als stel waarin jullie openlijk voor elkaar kiezen en de hele wereld het mag weten. Wat wel weet ik niet zo goed. Op de één of andere manier kan ik daar niet zo goed zij. Vriendschap? Of het zoeken naar een nieuw avontuur voor jou? Ik denk dat de heftigheid uiteindlijk wel afneemt maar of dit in of uit relatie is durf ik niet te zeggen.
Wat overigens nog wel iets is om rekening mee te houden is waar de verhouding met de andere man op is gebaseerd en wat jij wil of verwacht in een relatie. Met andere woorden: wat blijft er over als je de liefde even wegdenkt. Kun je goed met hem praten, hebben jullie dezelfde interesses etc.
Tot zover mijn bevindingen. Ben ook benieuwd!

Liefs Mikal.

@ Leeuwin: leuk om jou bevindingen te lezen!

Laure

Ik dacht dat kaart 6 stond voor de onmiddellijke toekomst?
(In dat geval zou het verdict in combinatie met de uitkomstkaart Kelken 3 toch veel gunstiger zijn voor de relatie met x)

Ik vind het ongelofelijk Mikal hoe je altijd o.b.v. de kaarten zo'n treffend globaal zicht hebt op de onbekende situatie van een vreemde! Waar heb je leren kaartlezen? Is het intuïtief?

groetjes
doosje

Mikal

Ik ken kaart 6 als toekomstige invloeden. Op zich kan de uitkomst gunstig uitpakken maar volgens mij wordt het iets onverwachts. Wat namelijk het vreemde is aan de uitkomst kaart is dat er in de hele legging hoge getallen liggen en de laatste kaart met het getal 3 ineens een heel ander getal is die niet lijkt te passen in de hele getallen reeks.

Dank je voor het compliment doosje. Het is intuïtie inderdaad, zelf geleerd door de betekenissen van de boeken aan de kant te leggen en eens te bekijken en voelen wat ik zie. Op zich ook een beetje logisch nadenken, verbanden zoeken tussen de kaarten en gewoon kijken naar wat het is dat je opvalt aan de kaarten. Soms ook hoe bepaalde kaarten naar elkaar kijken. Maar het is vooral een kwestie van veel doen.

Leeuwin

Kaart 6 duidt op een goed contact hebben met jezelf. In dit geval betekent het dat Bebe in de (nabije) toekomst rustiger wordt en meer inzicht gaat krijgen in de situatie en haar gevoel. M.a.w: ze weet beter waar ze staat. Vooral omdat de kaart van De Toren op plaats negen ligt zegt mij dat ze een plotseling inzicht krijgt in wat goed voor haar is c.q in wat ze beter kan doen.
Misschien kan Bebe ook eens de partnerlegging met drie kaarten doen. Zowel voor de een als voor de ander. Deze leggingen geven denk ik nogeens extra duidelijkheid over beide mannen. Bij relatieproblemen interpreteer ik liever partnerleggingen. Het gevaar bij deze leggingen is dat je verkeerd gaat interpreteren.

Leeuwin

Ik wil je zeker helpen bij de partnerlegging. Ik vind het fijn als ik iets voor je kan betekenen.

Leeuwin

Jij en je huidige partner: Je partner houdt wel van je ondanks dat er een hoop is gebeurd tussen jullie. Jij houdt in principe ook nog van hem maar je mist iets aan hem en/of in je relatie wat er vroeger schijnbaar wel was. De vraag is wat je nu precies mist. Het is belangrijk dat je dat voor jezelf uitzoekt. Heb je het gevoel dat er geen gelijkwaardigheid meer in jullie relatie is?
Jij bent echt op zoek naar een partner die op jouw golflengte zit en wat je je moet afvragen is: Kan ik het tekort wat ik bij mijn partner/in relatie ervaar accepteren en een mooi leven leiden? Of is het gemis aan wat ik tekort kom zo groot dat het beter is om met een andere partner verder te gaan?

Jouw relatie met meneer x: jullie zijn allebei vreselijk verliefd. Jullie wil om een relatie met elkaar te beginnen is zeker aanwezig. Misschien passen jullie  heel goed  bij elkaar. Ik vraag me alleen af of er het doorzettingsvermogen bestaat om jullie relatie voort te zetten en dan vooral van zijn kant. Ik ben bang dat hij zich in eerste instantie door zijn gevoel laat leiden en iets met jou begint. Maar als de ergste verliefdheid weg is en de twijfel slaat toe, dan heb ik het gevoel dat hij afhaakt. En dan zit jij met de brokken. Alleen als hij voor 200% zeker is van zijn zaak zou ik pogen een relatie met hem te beginnen maar dan moet jij ook heel goed weten waar jij met je huidige partner staat.

Als je meer duidelijkheid wilt over je gevoelens kun je mij altijd een en ander vragen. En/of je stuurt mij een andere legging die ik weer voor je analyseer.

Leeuwin

Stuur mij gerust een privebericht als jij dat wilt. Ik had even geen tijd om eerder te antwoorden.

Mikal

Hoi Bebe,
Nog even een toevoeging aan deze legging: google eens op tweelingzielen, misschien is dit herkenbaar voor je bij deze man. Wat betreft de kaarten zou het volgens mij wel kunnen, zou een goede verklaring van al die hoge kaarten kunnen zijn.
Liefs Mikal.