Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

dameblanche

Citaat van: heijdenv op maart 05, 2012, 12:50:29 PM
Vandaag trok ik Zwaarden 8 en kelken 2. Ik denk dat ik bezig ben met het afdoen van mijn blinddoek en vooruit mag kijken naar een liefdevolle mooie periode in mijn leven.

liefde en aandacht voor jezelf aan je zelf allereerst schenken....
je hebt je zelf ingebonden, je bent verstrikt geraakt in eigen emoties...
eigen opgelegde beperkingen houden je vast......
kom weer in evenwicht in je gevoel......

kreeft

in tarot legde ik vandaag
bokalen ridder
zegewagen
pentakel ridder

innerlijk bezig zijn, emoties
zegewagen,een overwinning mss? hab goed van mij laten horen, deze middag
gedaan, met voetveeg te zijn  >:(
doorzetten op de weg die ik voor ogen heb

:) :-*

dameblanche

Citaat van: kreeft op maart 05, 2012, 16:24:12 PM
in tarot legde ik vandaag
bokalen ridder
zegewagen
pentakel ridder

innerlijk bezig zijn, emoties
zegewagen,een overwinning mss? hab goed van mij laten horen, deze middag
gedaan, met voetveeg te zijn  >:(
doorzetten op de weg die ik voor ogen heb

:) :-*

haha daar komt die weg weer, allen de oplossing is er niet helemaal, in gfeite heb je 'm wel al geplaveid in je fantasie,  maar dit tranporteren naar de werkelijkheid is andere koek, ze zijn het zo van je gewendt, je hebt llen jaren de kont nagedragen...en nu ben je het zat, maar het eneige wat zij doen is verbaasd opkijken...

2 ridders en de zegewagen...
het zit eigenlijk allemaal nog maar in de verbeelding...
de zegewagen vertelt me dat het een moeilijke situatie is, een situatie die moeilijk te handhaven zal zijn.....
je zit welliswaar in een overgangsperiode, maar weer niet al te impulsief.....

kreeft

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 16:30:00 PM
Citaat van: kreeft op maart 05, 2012, 16:24:12 PM
in tarot legde ik vandaag
bokalen ridder
zegewagen
pentakel ridder

innerlijk bezig zijn, emoties
zegewagen,een overwinning mss? hab goed van mij laten horen, deze middag
gedaan, met voetveeg te zijn  >:(
doorzetten op de weg die ik voor ogen heb

:) :-*

haha daar komt die weg weer, allen de oplossing is er niet helemaal, in gfeite heb je 'm wel al geplaveid in je fantasie,  maar dit tranporteren naar de werkelijkheid is andere koek, ze zijn het zo van je gewendt, je hebt llen jaren de kont nagedragen...en nu ben je het zat, maar het eneige wat zij doen is verbaasd opkijken...

2 ridders en de zegewagen...
het zit eigenlijk allemaal nog maar in de verbeelding...
de zegewagen vertelt me dat het een moeilijke situatie is, een situatie die moeilijk te handhaven zal zijn.....
je zit welliswaar in een overgangsperiode, maar weer niet al te impulsief.....
ik heb wel iets geforceerd hoor, vandaag,  >:(
en ja, het is moeilijk,
maar ik houd voet bij stuk
heb de stok in het kippenhok gegooid en wacht af,  :)

Sweetie

Vandaag
Zwaarden 9 + de dwaas + en staven schildknaap

dameblanche

Citaat van: Suzy op maart 05, 2012, 16:36:58 PM
Vandaag
Zwaarden 9 + de dwaas + en staven schildknaap

je hebt jezelf nogal wat opgelegd wat wijst op tamelijke uitdaging,
praat je hierbij geen schuldgevoel aan, neem het allemaal wat losser op, ga er wat speelser mee om, dat schept iets meer ruimte voor jezelf

Sweetie


ik kon ze niet direct duiden heb daar altijd wat moeite mee
Dank je wel Marianne

rianna

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 09:44:17 AM
Citaat van: rianna op maart 05, 2012, 09:35:04 AM
vandaag trok ik
de hogepriesters
aas van staven
en de kracht
ik denk dat ik mijn eigen gevoel meer moet volgen
het word me aan gereikt
ik haal mijn kracht uit mijn gezin
liefs Rianna

rianne is het de hoge priesteres of de hoge priester die je als doel vandaag stelt, kies je als dame, of kies je als heer.... ;D
de hoge priesteres maant je aan meer te vertrouwen op je gevoel, de hoge priester weer net dat je zult vasthouden aan waar je je aan verbinden wilt, wat je veligiheid geeft.....
in toekomst voorspellingen is het bewezen, dat wanneer je je intuitie laat spreken er meer naar boven komt dan wanneer je op je kaartjes vertrouwd...kaartjes meer gaan zien als hulpmiddel....een bijkomstig gegeven, een algemeen richtmiddel


je intuitie en gevoelskant.......
zie het als een geschenk, niet meer als ene last, zoals het vroeger was....het geeft je juist nu de kracht om op een goede manier verder te gaan....

hoi Marianne
vandaag echt  me eigen niet lekker gevoeld heel de dag voor pampus gelegen
hoop dat het morgen beter gaat
dank je wel
leifs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 07:35:59 AM
Citaat van: assie63 op maart 05, 2012, 06:40:58 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

magier-oordeel-heremiet

ik neem de leiding in handen, er komt iets nieuws op mijn pad door goed in mijzelf te kijken wat ik wil

goh assie, die behandeling heeft je goed gedaan, er verschijnen vandaag alleen maar grote arcana-kaarten...
de magier als doel...en nu je geleerde in praktijk gaan brengen......
het verdriet en het kwaad zijn eruit getrokken....
dus nu niet meer in dezelfde fout gaan vervallen.....
het oordeel geeft je mee dat er iets definitief is afgesloten, herboren voelen....maar neem dat mee...en doe er iets mee
ja echt ik voel mij geweldig, ja er is heel wat uitgetrokken, nee dat doe ik neit, ja voel mij zeker herboren en ik ga er zeker iets mee doen, Dank voor duiding, assie xx

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 09:37:37 AM
ja, het is goed de kaart eens nader te bekijken en te beschrijven voor jezelf.....
de mensen, je ervaart deze al klein...iets maakt je klein.....
waarom voel je je klein en tenopzichte van wat?
wuiven deze mensen of roepen zij hulp in?
dat laatste lijkt me meer het geval...
zijn het de grote staven....waar je naar kijkt, te grote verwachtingen......
voel je blijdschap, maar kun je deze niet uiten.....
de lauwerkrans is maar aan 2 grote staven verbonden....een deel van je energieen en instinkten worden niet vervult.....

de toren van de lenormand heeft ongeveer ee nzelfde betekenis als de toren van de tarot, maar ook de toerne opzich...
wat vertelt de toren je zelf, ook op de staven 4 zie staat de toren staan..opgeslotenheid, vreemde overheersing....

Tja Marianne, dat klein kennen dat ken ik wel van mijzelf. Vooral als het gaat om diepe emoties zoals verliefdheid. Het is dan zo belangrijk voor mij dat het wederzijds is en als ik het idee heb dat het bij die ander weg is, het gevoel of interesse dan stort praktisch mijn leven in. Dit is misschien wat stellig neergezet maar als ik kijk hoe ik me kan voelen dan komt het aardig in de buurt.
Jij schreef gisteren al bij jou k.k. voor mij zoiets bij de Hogepriester als meer bij mijzelf gaan zoeken. Ja, ik voel dat ik dat wel doe. Ik doe dat zo wie zo erg veel maar dan meer in de zin van mijzelf helemaal analyseren en piekeren waarom?

De vreugde en de energie kan ik moeilijk kwijt inderdaad omdat ik dat moeilijk kan rijmen met het feit dat iemand geen interesse meer heeft in mij. Ik weet dat het erg is maar dit zijn wel mijn diepste krochten.

kristina1975

helaas heb je gelijk geloof ik...ik probeer af te stappen en ik ben blij met gelukkig zijn en niet materie....echter blijf ik verdorrie door mijn verplichtingen nog vastzitten aan lagere denken, verplichtingen die ik niet zomaar mag achterlaten...

ik heb de zwaarden acht.....het geeft weer mjn gevoel van vast zitten aan. Ik kan ook niet doorlopen met die verplichtingen niet de weg die ik wil, ik vind dat ik nu niet eens een rustdag heb door hard te werken weer

Mijn tweede dagkaart is Het Kind.....Liefst zo vrij zijn als een kind...Mijn wens om lekker vrij te zijn ja en nu lekker onder mijn dekentje want ik ben opppppp geen zin om morgen zo vroeg op te staan...Ik heb ook zo veel te veel gegeten en dat doe ik al de laatste tijden nog meer....zegt genoeggggg

xxxxxxxxxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

staven heer-kelken 6-matigheid

zelfvertrouwen en harmonie door meer in mijn evenwicht te komen

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Wereld en de Ring van Lenormand. De Wereld is een mooie kaart, laatste van de grote Arcana, voltooiing.
Bij Lenormand de Ring staat aangegeven dat het voor verbinding kan staan maar ook voor scheiding. Wat is het nu?

Liefs, H.

kristina1975

mooie kaarten H! Toch zie jij liever de negatieve, de scheiding of zie jij de scheiding juist als de wereld voor je hebben?
Hoe dan ook de wereld is in je handen als jij maar met je eigen ik een goede band hebt.

Liefs


Citaat van: hatsjepsoet op maart 06, 2012, 08:40:58 AM
Goedemorgen,

Vandaag de Wereld en de Ring van Lenormand. De Wereld is een mooie kaart, laatste van de grote Arcana, voltooiing.
Bij Lenormand de Ring staat aangegeven dat het voor verbinding kan staan maar ook voor scheiding. Wat is het nu?

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 06, 2012, 00:45:53 AM
helaas heb je gelijk geloof ik...ik probeer af te stappen en ik ben blij met gelukkig zijn en niet materie....echter blijf ik verdorrie door mijn verplichtingen nog vastzitten aan lagere denken, verplichtingen die ik niet zomaar mag achterlaten...

ik heb de zwaarden acht.....het geeft weer mjn gevoel van vast zitten aan. Ik kan ook niet doorlopen met die verplichtingen niet de weg die ik wil, ik vind dat ik nu niet eens een rustdag heb door hard te werken weer

Mijn tweede dagkaart is Het Kind.....Liefst zo vrij zijn als een kind...Mijn wens om lekker vrij te zijn ja en nu lekker onder mijn dekentje want ik ben opppppp geen zin om morgen zo vroeg op te staan...Ik heb ook zo veel te veel gegeten en dat doe ik al de laatste tijden nog meer....zegt genoeggggg

xxxxxxxxxx

het geeft hier al aan dat je je graag zou willen bevrijden uit een benauwende en moeilijke situatie, dit doe je op een kinderlijke manier.......
wegkruipen.......emo-eten......
het liefst loop je weg....kijk ook maar naar de zwaarden 8 kaart, de voeten zijn vrij....
eigenlijk wordt je er op gewezen dat de situatie niet zo moeilijk is als je denkt, je kruipt weg, je houdt je ogen gesloten.... 8)