Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

dameblanche

fijn om te horen heijdenv...
je maakt een moeilijke periode door waarin je houvast zoekt, als je die houvast voor jezelf nu kunt vinden in je eigen geloof en als dat prima voor je werkt is dat prima, wat een ander er ook van zegt...
het kan zijn een gids, een therapeut, een mentor een leraar in welke vorm dan ook die je nu op dit moment steun biedt en je helpt, die je een instrument aanreikt om een geloofssysteem te ontwikkelen of een persoonlijke filosofie, maakt niet uit....
je staat er juist nu ook open voor.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 12, 2012, 12:10:43 PM
Nou, het is al weer goedemiddag.
Vandaag zwaarden 7 en het Schip.
Het Schip daar kan ik me iets bij voorstellen. Het maken van een reis, verhuizing. Ik zie het zelf als een innerlijke reis. Of misschien vaar ik wel weg wat ik ken en steven af op nieuwe inzichten.
Zwaarden 7 snap ik niet. Het is is'n stiekeme kaart, list en bedrog, heimelijkheid. Echt geen idee waarop het slaat.Ik ben eerlijk naar anderen. Doe me niet anders voor dan dat ik ben.
Wie kan mij wat licht in de duisternis geven? 

Liefs, H.

de 2 zwaarden van twijfel achter je laten, de 5 zwaarden van beweging met je mee nemen...
het is zinvol te leren en met nieuwe oplossingen oude pijnen te kunnen healen....

hatsjepsoet

Oké, wauw, Marianne, ik wist als dat je veel wist maar bijzonder dat je dit er je haalt. Dit snap ik tenminste. Ik blijf wat dat aan gaat te letterlijk vasthouden aan beschrijvingen en begrijp dan niet wat zo'n kaart voorstelt als het niet lijkt te passen in de werkelijkheid.

liefs, H.

assie63

Citaat van: marianne op maart 12, 2012, 08:50:20 AM
Citaat van: assie63 op maart 12, 2012, 07:58:56 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

kelken vrouw-keuzes-penakels ridder

keuze maken door naar mijn intuitie te luisteren, maar het gaat mij niet snel genoeg

presies, presies assie, het gaat je niet snel genoeg......
je wil ineens van wat je al bijna 50 jaar hebt opgebouwd begrijpen en rechtzetten.......maar je ploegt aan de oppervlakte nog, de grond eronder is nog steeds bevroren....
het is nog geen half maart......de zon[wilskracht] moet nog zijn werk doen.....
ja wil het inderdaad allemaal wat sneller, ik weet dat ik dieper moet graven, het zonnetje prikt al aardig dus komt wel goed, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Ik heb staven 9 en de hond.


Ik kan echt genieten van eten alleen niet wanneer.ik uit vermoeidheid.of frustratie eet.
Dan eet ik niet, vreet ik zonder honger dan eet ik zoveel dat ik pijn heb letterlijk en figuurlijk!

Slaap lekker mijn lieve, gekkie Marianne en natuurlijk ook anderen :)

Kraai jij ook hè!

rianna

goedemorgen allemaal

vandaag trok ik
de Aas van zwaarden en 2 = klaveren
door dat mij iets duidelijk word vind ik het geluk
liefs Rianna

jericho

goeiemorgen iedereen,

al 2 dagen zalig genoten van het zonnetje en ook wel een beetje van super gezelschap! Krijg er de kriebels van in de buik!
Vandaag staven 7 en de tuin.
Heb weer energie om er vandaag tegenaan te gaan.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 13, 2012, 00:22:01 AM
Ik heb staven 9 en de hond.


Ik kan echt genieten van eten alleen niet wanneer.ik uit vermoeidheid.of frustratie eet.
Dan eet ik niet, vreet ik zonder honger dan eet ik zoveel dat ik pijn heb letterlijk en figuurlijk!

Slaap lekker mijn lieve, gekkie Marianne en natuurlijk ook anderen :)

Kraai jij ook hè!

de staven zijn van ongelijke lengten...
de laatste tijd ben je bezig geweest  met alles op een rijtje te willen zetten, het gaat hier over uiteenlopende ontwikkelingen op velerlei gebied.
bewust heb je een staf naar voren gehaald, de staf van de liefde, waarbij je toch achterdochtig blijft kijken.....
je komt er maar niet toe jezelf op waarde te schatten believe, al die stokken zijn groter als jezelf.......oerverdriet......
onbewst haal je zo situaties naar je toe die je nog bozer maken, nog verdrietiger maken....

dameblanche

Citaat van: rianna op maart 13, 2012, 08:02:29 AM
goedemorgen allemaal

vandaag trok ik
de Aas van zwaarden en 2 = klaveren
door dat mij iets duidelijk word vind ik het geluk
liefs Rianna

ja iets kernachtigs zal moeten worden geraakt om voorgoed uit de problemen te willen komen.....

dameblanche

Citaat van: jericho op maart 13, 2012, 08:04:39 AM
goeiemorgen iedereen,

al 2 dagen zalig genoten van het zonnetje en ook wel een beetje van super gezelschap! Krijg er de kriebels van in de buik!
Vandaag staven 7 en de tuin.
Heb weer energie om er vandaag tegenaan te gaan.

ja frappant hoe het weer en de zon invloed kan hebben op onze energie...
we bruisen weer, we voelen weer kriebels....we willen weer et zijn allen naar buiten, niet een voor een, maar allemaal tegelijk......

staven 7...wat gisteren was en vandaag is is een groot verschil en dat heeft daadwerkelijk invloed op je....

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 8 en de Wolken. Beetje sneu, deze kaarten. Zwaarden is weer zo'n kommer en kwel kaart, het gevoel vast te zitten terwijl je meer ruimte hebt dan dat je denkt. Ik weet niet hoe ik dat nu moet zien. Is  het dan omdat ik nog gevoelens heb voor iemand? Dan zit je toch niet vast? Die zitten er gewoon.
De wolken zijn ook niet zo positief. Onrust lees ik en onheil. 
De kaarten werden weer positiever maar nu weer niet.
Ik probeer er echt iets van te maken, doe mijn best, vind ik.

Liefs, H.

heijdenv

Goedemorgen allemaal,

ik trok vandaag de wereld ondersteund door de gerechtigheid. Vergeven, een plaatsje geven en loslaten zullen zorgen voor het hervinden van mijn balans?

Fijne dag allemaal! Lfs H.

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

kelken 8-staven heer-keuzes

het verleden achter mij laten, meer zelfvertrouwen doordat ik een keuze ga maken

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 13, 2012, 09:00:33 AM
Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 8 en de Wolken. Beetje sneu, deze kaarten. Zwaarden is weer zo'n kommer en kwel kaart, het gevoel vast te zitten terwijl je meer ruimte hebt dan dat je denkt. Ik weet niet hoe ik dat nu moet zien. Is  het dan omdat ik nog gevoelens heb voor iemand? Dan zit je toch niet vast? Die zitten er gewoon.
De wolken zijn ook niet zo positief. Onrust lees ik en onheil. 
De kaarten werden weer positiever maar nu weer niet.
Ik probeer er echt iets van te maken, doe mijn best, vind ik.

het is zo dat je met die gevoelens voor die ander geen kant uit kunt, je bent geblokkeerd door maatschappelijke normen...
je zou wel willen, maar je kunt egenlijk niet, hoewel de voeten niet verbonden zijn.....
je kunt weglopen als je zou willen, tuurlijk, maar ook dat kan niet door de wolken....

Liefs, H.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op maart 13, 2012, 09:20:22 AM
Citaat van: hatsjepsoet op maart 13, 2012, 09:00:33 AM
Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 8 en de Wolken. Beetje sneu, deze kaarten. Zwaarden is weer zo'n kommer en kwel kaart, het gevoel vast te zitten terwijl je meer ruimte hebt dan dat je denkt. Ik weet niet hoe ik dat nu moet zien. Is  het dan omdat ik nog gevoelens heb voor iemand? Dan zit je toch niet vast? Die zitten er gewoon.
De wolken zijn ook niet zo positief. Onrust lees ik en onheil. 
De kaarten werden weer positiever maar nu weer niet.
Ik probeer er echt iets van te maken, doe mijn best, vind ik.

het is zo dat je met die gevoelens voor die ander geen kant uit kunt, je bent geblokkeerd door maatschappelijke normen...
je zou wel willen, maar je kunt egenlijk niet, hoewel de voeten niet verbonden zijn.....
je kunt weglopen als je zou willen, tuurlijk, maar ook dat kan niet door de wolken....

Liefs, H.

Bedankt voor je uitleg. Bedoel je met weglopen, het weglopen van mijn gevoelens?