Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

Danke Suus,

Bedankt voor je duiding en je steun (LN)! Ik ben het aan het leren om meer en meer aan mezelf te denken en dat blijf ik doen!

:-*
Vicky

heijdenv

hallo,

Vandaag als thema kelken ridder, taken in de staven 7 en kansen in de kelken 7.
Toch weer een gevecht al is het geen oneerlijk gemeen gevecht, meer een innerlijk gevecht qua gevoelens.
De ridder concentreert zich op iets liefdevols, iets waar hij voor wil vechten, maar het moet geen zeepbel zijn.

Fijne avond allen.

Gr. Vicky

dameblanche

#902
de ridder gaat liefdevol met de beker om, hij koesterd de inhoud van de beker, hij is passievol...naar de liefde toe.
zeven is het getal van de wijsheid, filosofie, spiritualiteit en psychische vaardigheden. maar het is een geknok want,
er is een te groot spanningsveld tussen tussen verbeeldingskracht en realiteit.

verbeeldingskracht en realiteit moeten dichter bij elkaar geplaatst worden, dromen is mooi, dromen zijn ook verrijkend, maar zij zetten geen zoden aan de dijk...

Ricca

Citaat van: marianne op december 11, 2012, 21:03:02 PM
dromen is mooi, maar zij zetten gene zoden aan de dijk...

Nu onderschat je toch even de scheppende kracht van gedroom, Marianne. Dromen zijn zéér creatief...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Hoi Vicky ,
kelken ridder, taken in de staven 7 en kansen in de kelken 7.

Je gaat ervoor , je wil ervoor gaan en je verdedigt jezelf en bent eigenlijk bang dat je een keuze moet maken .
Suus

dameblanche

Citaat van: Ricca op december 11, 2012, 23:02:33 PM
Citaat van: marianne op december 11, 2012, 21:03:02 PM
dromen is mooi, maar zij zetten gene zoden aan de dijk...

Nu onderschat je toch even de scheppende kracht van gedroom, Marianne. Dromen zijn zéér creatief...

Liefs,
Ricca

het gaat hier echter over dagdromen ricca, net even ietsie anders...
de creativiteit word wel geactiveerd, maar hierbij ook de werkelijheid ontvlucht, en daar moeten we even bij stilstaan...
gr. marianne

Ricca

Ook dagdromen en fantasieën zijn creatief. Het zijn scheppingsinstrumenten. Hoe levendiger de dagdromen en met hoe meer gevoel, hoe groter de kans dat ze werkelijkheid worden. Fantaseer nooit over dingen die je niet echt wilt, ze zouden waar kunnen worden! Zelfs als de intentie eigenlijk het ontvluchten van de 'werkelijkheid' is. Daarbij, er bestaat niet echt een objectieve werkelijkheid die je onder ogen zou moeten zien, want alles, alles, alles is subjectief...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

dameblanche

het gaat erom hoe de vraagstelster die dagdromen ervaart, wat zij er mee doet en kan doen, dagdromen is leuk, kan dan ook scheppend en creatief zijn, maar als er aan de andere kant geen of te weinig activiteit is kan zij daarin doorslaan en in passiviteit vervallen.
aan haar om een oordeel te vellen ricca.

gr. marianne

Ricca

Ja natuurlijk, het is aan Vicky zelf om conclusies te trekken uit de kaarten. En uit wat hier over de kaarten wordt gezegd. En ook uit het niet onbelangrijke feit dat Bekers 7 op de positie Kansen ligt... :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

heleen

mijn ouders leerde mij als kind vooral niet te dromen. Mijn rijke fantasie op te geven voor de "werkelijkheid". Dromen was slecht, mijn verstand werd getraind. En uiteindelijk werd ik iemand anders  dan in mijn dromen. Het lieve sensitieve kleine meisje veranderde in een verhard soms ongevoelig persoonlijkheid. Maar ik moest wel om me over te geven aan de "werkelijkheid". Soms verlang ik terug naar dat kleine meisje, die met haar dromen misschien meer had bereikt dan nu. Dromen is zo slecht nog niet.

Heleen.

Vlinder

#910
Het zou heel fijn zijn dat meisje terug te vinden, ze is er namelijk nog steeds,
en haar te vragen wat haar dromen waren.
Dit kun je in visualisatie oefenning doen.
het helpt als je voor jezelf je diepste verlangens ( hoe gek ze ook voor je klinken) op te schrijven.
Denken aan wat je als kind fijn vond te doen en dat bwv weer doen maakt ook dat je weer dichter bij het kind in jezelf komt.


heijdenv

Dank jullie dames voor jullie reacties.
Een hele discussie over dromen en dagdromen...Natuurlijk heb ik dromen, letterlijk en figuurlijk, wensen, verlangens, hoe je ze ook wilt noemen. Dagdromen lijkt me geweldig, even de boel vergeten en in een fantasiewereld terechtkomen. Ik zou alleen niet meer weten hoe het moet...visualiseren begrijp ik nu :). Sorry Marianne, ik weet dat je het vaker schrijft bij de kaartjes die ik trek maar ik zou nog niet meer weten hoe ik moet dagdromen. Als klein meisje kon ik dat ook heel goed, staren en helemaal wegdromen, het enige staren wat ik nu nog doe is 'smorgens uit het raam als ik in de trein zit en 'savonds af en toe naar de vlammetjes van de kaarsjes die ik heb branden.
Je schrijft ook vaker dat ik fictie niet met realiteit moet verwarren, alsof ik in een droomwereld leef. Nee hoor, dat leef ik niet, ik weet heel goed wat er te koop is en in welke wereld ik leef. Dat ik een bepaalde droom heb waarvan ik hoop dat die ooit nog uit mag komen, ik denk dat iedereen dat wel in meerdere of mindere mate heeft. Maar het is aan de kosmos of onze dromen ooit uit zullen komen.
Liefs,
Vicky

Vlinder

Ja lieve Vicky het is aan de Kosmos, maar daar mag je best een paar wensen in sturen  :-*

dameblanche

#913

heijdenv

Ja, dromen komen wel eens uit. Ik gun het iedereen :)!