Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

Goedemorgen allemaal,

Vandaag de koning van pentakels, de kracht en de kluizenaar. Belangrijke kaarten lijkt het. Het eerste wat in me opkomt is dat ik kracht kan vinden als ik me afzonder. Het tweede wat in me opkomt is dat ik me af moet zonderen om kracht te krijgen. Ik heb er moeite mee om alleen te zijn, maar de laatste tijd ben ik blij als ik thuis ben, zonder afspraken en heerlijk alleen op de bank kan gaan liggen onder mijn fleecedekentje.

Toch is het thema vandaag de koning van pentakels, die heb ik de afgelopen dagen al vaker als taak of kans getrokken. Genieten van het leven, van wat je hebt, alles wat je hebt bereikt.

En mijn symbolondagkaart - DE KRUISRIDDER

Het wordt hoog tijd dat je voor je mening gaat staan. Je boosheid en onmacht tarten je al een tijdje. Gevoelens van frustratie en boosheid zijn niet langer te handhaven! Ga vandaag voor je eigen mening staan. Ga staan voor eigen overtuiging vandaag en richt je zwaard vanaf nu naar je hogere doel.

Fijne dag allemaal.

heijdenv

Ha Marianne,

ik ben voor mezelf opgekomen....! Het begin is er.... :D.

Liefs, Vicky

dameblanche

suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper :-*

heleen

lieve Vickey.

Voordat je de kaarten van 8 augustus plaatsten, was ik bezig met je kaarten van 7 augustus.
Omdat ik deze kaarten zo mooi vind duid ik ze alsnog.

zie je op het grijze blok van staven 2 de witte bloem, en de druiven. zie je op de aas van de pentakels deze witte bloemen terug komen. koning van de pentakels omringt met druiventrossen.

wat Ricca schrijft bij staven 2 en deze bloemen

Ook de plaquette op het muurtje linksonder, met twee rode rozen en twee witte lelies, wijst op ontplooiing van uiterlijk én innerlijk gebied

Er is een rijpingsproces gaande Vicky, en deze heb je zelf in de hand, aas van de pentakels. Er zullen steeds meer mensen naar je gaan luisteren, en je serieus gaan nemen Vicky. Kijk op de manier hoe de koning van de pentakels op zijn troon zit. Het proces zal langzaam gaan, verbonden met een aarde teken stier, maar het proces is op gang. En druiven die lang rijpen, geven de mooiste wijnen, de lotus bloem moet zijn wortels door diepe modder laten groeien, maar dan krijg je ook een geweldige bloem.

Heleen.

heleen

lieve Vicky (zonder e). 8)

de koning van de pentakels, ik denk dat je hem nodig hebt, de rust om het proces te laten rijpen, samen met de kluizenaar die staat voor ervaring, wijsheid en bezinning. Je hebt de kracht om de leeuw te temmen, als je je laat leiden door rust.

Liefs

Heleen.

heijdenv

Hoi Heleen,

de bloemen waren me inderdaad opgevallen  :).

Iedere dag lees ik opnieuw de omschrijving die Ricca geeft bij de kaarten die ik heb getrokken, voordat ik mijn eigen interpretatie geef. De ene keer valt me "dit detail" op en de andere keer "dat detail", of voel ik me aangetrokken door bepaalde details van een kaart. Ik vind het mooi dat je het een rijpingsproces noemt, het valt meteen op zijn plaats, ik begrijp het ook en het klopt ook.

Bedankt voor je mooie creatieve duidingen. Ik leer veel van jou, van Marianne en van Vlinder.

Liefs, Vicky

heijdenv

Staven negen, staven aas en de koningin van pentakels. pijnlijke ervaringen uit het verleden kan ik vandaag eindelijk opruimen, de staven aas geeft me die kans. Daardoor groeit mijn vertrouwen.

Symbolondagkaart: DE ENGEL - Vandaag word je uitgenodigd je af te sluiten van de buitenwereld en je naar binnen te richten. Daar vind je namelijk alle antwoorden op je gebeden. Het is je opdracht te vertrouwen op eigen inzichten en wijsheid. Besef dat er een gedeelte van jezelf niet van deze Aarde is. Richt jezelf op je hogere weten!

Fijne dag allemaal.

dameblanche

de staven 9, de voorloper van de staven 10..de neiging om te veel op je schouders te laden vicky....
en dat zijn ook de dingen waar je steeds weer tegen aan loopt, de engel geeft je de kans om naar binnen te treden, het gaat hier om houvast verkrijgen, je denkt het de mensen steeds te vele naar de zin te moeten maken, je voelt je schuldig als je niet aan hun verwachtingen voldoet

Sweetie

Hallo Vicky

Staven negen, staven aas en de koningin van pentakels

je raakt er doorheen doordat je je krachten gebruikt en een overwinning haalt krijg je een sprong voorwaarts, het groeit , het bloeit en er komt vernieuwing

Suzy

Vlinder

Ondernemings lust, de wil om vooruit te komen, wat je zekerheid gaat geven,
lekker Vicky

Vlinder

heijdenv

Dank jullie wel voor jullie duidingen :-)!

heijdenv

Vandaag kelken page, de koning van zwaarden en de magiër. Ik word mij meer bewust van mijn intuïtie. Hierdoor begint er meer balans te komen tussen denken en intuÏtie, tussen gevoel en verstand. Dit leidt tot steeds beter weten wat ik wil.

Symbolondagkaart: De gouden kooi - Het wordt tijd dat je eigenheid straalt. Dit ontstaat door een diep verlangen naar rust en vrede in jezelf en in j eleven. Je bent er klaar voor en je bent al op de helft. Vandaag is het je taak uit te vinden wat of wie je in je greep hout aan onzichtbare draden van uiterlijke perfectie.

Fijne dag allemaal!

Sweetie

Hallo Vicky

kelken page, de koning van zwaarden en de magiër

leren met je gevoelens omgaan , meer naar buiten komen en nieuwigheden ontdekken dit kan enkel door je wilskracht

Suzy

dameblanche

als een mus in een gouden kooi....
een mus zo voel je je wel eens vaker....
de koning zal beslist ovverzicht moeten gaan krijgenen beslissingen moeten gaan maken, door het maken van zeer eigen en duidelijke beslissingen kun je onafhankelijkheid verkrijgen en mag je uit je gouden kooi vliegen gaan, omdat je het kunt...

heleen

koning van de zwaarden overheerst deze kaarten. Hij is de ervaren man van het lucht, terwijl de page en de magier, jonge mannen met minder levenservaring zijn. Soms moet je ervaring los laten om tot nieuwe ideeën te kunnen komen. Een koele wind door je leven laten gaan, geeft andere inzichten. En geeft je kansen tot nieuwe mogelijkheden.

Liefs

Heleen.