Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

dameblanche

#375
 jezelf op offeren voor een hoger doel, niet voor een ander vicky...

de koning van zwaarden, iemand die de volledige macht heeft over zijn zwaardje, maar de koning zit vaak iets te vast op zijnen zetel, gezien de maan, dit je nu in een zware periode, en dan kan de verveling toeslaan en dan kan deze ook zorgen voor het nemen van risico,s in het bijzonder op financieel of emotioneel gebied....

heijdenv

Ik zie hoger doel ook als voor een ander, want het is niet voor mezelf, terwijl ik dat nu juist wel nodig heb. En het is een zware periode ja. Dromen opgeven en alleen overblijven zijn niet bepaald mijn doelen in het leven  :'(

Lief

Hoi Vicky,

Ik heb eens een stukje terug zitten lezen en moet zeggen dat ik veel dingen herken van jouw situatie. Vooral dat wegcijferen en een ander gelukkig maken. En wat brengt het je uiteindelijk....

Niet dat je er nu iets aan hebt, maar je komt heus sterker uit de hele situatie hoor.

liefs en knuffel, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

heijdenv

Ha Lief, leuk dat je bent komen snuffelen, ik vind het ook fijn dat je reageert, of het nu op de kaartjes is of op dingen die ik vertel.

Mijn huwelijk eindigde 2,5 jaar geleden omdat mijn ex aan een klant bleef hangen die ook in scheiding lag. Een vrouw tien jaar ouder dan hem. Niet dat dat belangrijk is, maar het heeft mij een tijdje aan het denken gezet: wat heeft zij wat ik niet heb... Inmiddels ben ik daar overheen en ben ik blij dat we uit elkaar zijn. Ik leefde alleen voor hem en zijn bedrijf, probeerde naast mijn eigen 40 urige baan hem te helpen waar ik kon, deed vaak zijn administratie omdat ik eerder thuis was als hem en ging ook in de weekenden mee werken. Mijn eigen dingen? Die had ik eigenlijk maar heel weinig, ik cijferde mezelf 99% weg. En idd het leverde niets op.

Een paar maanden na de breuk met mijn ex leerde ik iemand kennen, een geweldige man, via hyves notabene, die heel anders was, mij op een voetstuk zette, charmant, zorgzaam, sociaal, attent, noem maar op, hij was het helemaal. Maar om wat voor reden dan ook komt een echte relatie gewoon niet van de grond af, hij zegt eerlijk dat het aan hem ligt, maar dat maakt mijn frustraties, teleurstelling en verdriet er niet minder om omdat hij een speciaal mens is maar het zelf nog steeds niet inziet door het continu twijfelen of alles wat hij doet wel goed is. En dat is dus nu sinds afgelopen week voorbij, vandaar dat ik een droom heb opgegeven, hij was een deel van mijn droom....

Ik weet dat ik er weer bovenop kom, maar deze keer gaat het wel gepaard met erg veel liefdesverdriet, ik had het verwacht maar niet zó erg. Opnieuw een gebroken hart... :'( :-\.
Bedankt voor je lieve berichtje.

Liefs, Vicky

Vlinder

Hoi Vicky,
wat ik vooral lees is dat ook jij moeite hebt ruimte voor jezelf in te nemen, en daar lijken veel vrouwen mee te worstelen. lijkt tijd dat we dat geven en nemen eens in evenwicht brengen, ik herken het, hoewel op een totaal andere manier
en dan nog je verdriet, ja het voelt niet eerlijk en fair, moeilijk meid,

gewoon even een knuffel hier vandaan....
:-*  Vlinder

dameblanche

je hebt alles gegeven voor die ander vicky, en nog was het niet genoeg....
in een hoek geworpen als een dweil, niet meer nodig...
logisch dat je aan jezelf twijfelde,, je leefde immers voor hem, je wilde dat het hem goed ging, want dan ging het jou ook goed...
op die manier heb je een disbalans gecreeer in je relatie, een daarbij heb je je ook nog eesn afgevraagt of het niet aan jou lag????????????
dat komt omdat je alsmaar aan hem gesleuteld hebt en niet aan jezelf, je bent zodoende niet kunnen meegroeien....
wat je nu moet gaan doen is gaan leven, het verleden ook totaal gaan loslaten en werken aan je zelfvertrouwen en eigenwaarde.....
je vertelt dat de huidige relatie niet echt van de grond komt, hij vertelt dat het aan hem ligt, toch geloof je hem niet direct...
toch blijf je naar iets zoeken wat daar oorzaak van kan zijn.....

waar e dan eigenlijk naar op zoek moet gaan is het allerhoogste in jezelf zoeken, en al het andere los gaan laten, dus niet het allerhoogste in een ander, maar vicky, het allerhoogste in jezelf....
geef je niet meer over aan iets of iemand buiten je zelf, maar zoek het allerhoogste in jouw eigen goddelijke kern/goddelijke zijn.....
frustreer jezelf niet, hoop geen energieen op, maar leef.....
spring in het leven...... :-* :-*.

Lief

Tjee Vicky,

Wat een verhaal. Wat is het dat die ander tegenhoudt dan. Ervaringen uit het verleden misschien, waardoor hij angst heeft om zich te binden?

Heeft hij je ook verteld waarom het aan hem ligt dan. Het lijkt voor mijn gevoel heel veel angst. Heel herkenbaar ook. Beter niet ondernemen dan weer gekwetst worden. Zo lijkt het wel.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is zo'n persoon los te laten. Zeker als voor de rest qua gevoel alles klopt.

Toch maar loslaten, misschien komt hij dan tot inzicht....

Veel sterkte ermee. Ik hoop dat het goedkomt.

liefs en knuffel, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

heijdenv

#382
Dank jullie voor jullie knuffels, liefs en opbeurende woorden...dat doet goed!

Ik heb vannacht bijna niet geslapen, ieder uur op de wekker gezien. Gedachten die blijven rennen, daarnaast te moe zijn om in slaap te vallen en dan ook nog alles horen wat er te horen valt.

En Lief, je hebt gelijk. En angst is en slechte raadgever, ik hoop ook dat hij tot inzicht komt.... Alleen is loslaten voor mij heel moeilijk. Hoe leer je dat? En nu niet zeggen 'gewoon doen' want ik zou niet weten hoe en waar te beginnen :-\

Vandaag ridder van zwaarden, ridder van staven en pentakels vier. Een flinke waarschuwing om mijn gedachten geen loopje met me te laten nemen, spaarzaam om te gaan met mijn energie en alle energie in rust te steken.

Symbolondagkaart - Eros: vandaag beland je in de positie van zelfonderzoek. Maak hier optimaal gebruik van, er staat je namelijk een bijzondere uitdaging te wachten. De liefde hangt namelijk in de lucht. Amor heeft zijn boog gespannen staan vandaag en mist met zijn pijlen geen enkel doel. Er wordt van je verwacht op ontdekkingsreis te gaan.

Fijne dag allemaal.

dameblanche

ridders vandaag, de ridders zijn op doortocht naar het beoogde doel....
maar wat voor doel?
de ridder van zwaarden is al een verwijzing naar naderd onheil waarbij je je stok al in de handen hebt ter verdediging...maar porbeer je hier eens te gaan concentreren op je 4 belangrijkste chacra,s...
de voeten, je hart, je keel en je kruin......

Lief

Hoi Vicky,

Nee, loslaten doe je zeker niet zomaar even. Is 1 van de moeilijkste dingen. Ik heb er zelf moeite mee hoor. Maar ik heb het toch wel een beetje geleerd met mijn kinderen. Ik ben zelf enig kind en heel beklemmend grootgebracht. Toen mijn oudste dochter een beetje uit wilde gaan vliegen had ik daar in het begin heel veel moeite mee. Maar ik merkte ook hoe ik haar belemmerde. Als ik nu zie hoe ik het met haar gedaan heb en mijn het vergelijk mijn ouders met mij. Nou dan is loslaten toch wel heerlijk.

Soms heeft iemand gewoon even ruimte nodig om tot inzicht te komen. Omdat jij van die persoon houdt zou je hem ook die ruimte moeten geven. Hoe moeilijk ook even voor jezelf. Want dan gaat het weer om jouw gevoel en niet om de zijne.

Ik snap je helemaal hoor. We zoeken naar zekerheid die je eigenlijk nooit hebt in het leven. En toch willen we het allemaal.

Vaak gaan mensen ook pas nadenken als ze zien dat iemand zich terugtrekt en ze zien dat ze iemand kunnen verliezen. Probeer het maar eens. Het is niet makkelijk, maar werkt vaak wel het beste.

groetjes en knuffel, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

heijdenv

Dank je lief. Ik ben ook enig kind, had een 20 handen op één buik band met mijn vader :) en mijn vader overleed vier maanden na mijn scheiding. Ik kreeg dreun na dreun en, hoewel ik niet klaar was voor een nieuwe relatie ving deze man, 'mijn lief' (zo noemde ik hem ook altijd), mij en mijn moeder ontzettend goed op. In zware tijden leer je wat je aan elkaar hebt, hij bleef bij me waar menig ander misschien hard was gaan rennen. Wat wij wel hebben gemist is de spannende tijd van afspraakjes maken en elkaar op een ontspannen manier leren kennen door leuke dingen te doen want we werden echt in het diepe gegooid.

Maar goed. Ik neem je advies graag ter harte en zal 200% proberen hem die afstand en ruimte te geven. Misschien dat er nog iets moois uit voortkomt.

Ik las dat je 5 kinderen hebt. Lijkt me heerlijk om een groot gezin te hebben al brengt het natuurlijk veel zorg en inspanning met zich mee. Maar je krijgt er zoveel voor terug. Ik wilde vroeger ook altijd graag kinderen. Ik zei ook altijd wel meer dan één want dan hebben ze elkaar en zijn ze niet alleen zoals ik. Nu ben ik 39, heb ik geen kinderen en dat vind ik heel jammer. Zo zie je maar dat het leven heel anders kan lopen dan dat je het jezelf voorstelt...

Bedankt voor je lieve reactie!

Liefs, Vicky

heijdenv

Twee kaarten uit de grote arcana vandaag. Thema de gehangene, taken schildknaap van kelken, kansen de ster.

Alles van een andere kant bekijken, mijn gevoelens over me heen laten komen, stilte na de storm/hoop/op rust komen.

Met andere woorden gewoon tijd nemen om weer bij mezelf te komen.

Gr. Vicky

Lief

Mooi doel, ff lekker tot jezelf komen.

Groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

Vlinder

Vicky, de page van kelken in het midden, met de gehangene en de dwaas,
Een liede vol aan bod of voorstel, gezien vanuuit de gehangene of de dwaas....
vertrouw op je zelf, bekijk het eens van de andere kant en accepteer dat anbod, van jezelf
laat de warmte toe en ga weer genieten.

Liefs Vlinder

heijdenv

Hoi Vlinder,

Een liefdevol aanbod van mij aan mezelf? Dat klinkt raar maar ook mooi. Of begrijp ik je verkeerd..?

Ik was net bezig om nog een symbolondagkaartje te trekken.

Dat werd Repelsteeltje:

Vandaag wordt je alles gegeven om nieuw daglicht op je te laten schijnen. Je rekent af met je onzichtbare innerlijk persoon, of iemand anders die je stagneert. Je persoonlijke ontwikkeling gaat nu in een sneltreinvaart. Dit is nodig is om eventuele stagnatie achterwege te laten. Eventuele uitvluchten krijgen vandaag geen ruimte.

Liefs, Vicky