Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

Dank Heleen en Marianne.

heijdenv

Goedemiddag,

dagkaartjes koning van kelken, kelken vier en zwaarden drie.

Thema: Worstelen met gevoelens waar ik nog geen raad mee weet.
Taken: Het verdriet uit het verleden verwerken
Kansen: heling door het verwerken van verdriet.

Zwaar dagje vandaag.

Fijne dag allemaal.

dameblanche

de koning lijkt ook wat vastgeroest te zijn, de emoties moeten stromen, dus eerst reorganiseren daarboven....
het heeft met een oud zeer te maken waar je nog naar handelt

heijdenv

#543
Hoe kom ik er achter over welk oud zeer dit gaat? Werk? Persoonlijke ontwikkeling? Liefde? Geharrewar met instanties? Ik kan het heel vaak niet plaatsen en nu ook niet terwijl ik dat best graag zou willen  :-[...

heijdenv

@ Marianne, kan ik hier ook een verdieping op leggen, zoals laatst op de "boosheid"? Ik heb de vragen die je toen aanreikte even gekopieerd:

1 welke boodschap breng je over?
2 welke patronen wil je doorbreken?
3 wat verdedig je te vuur en te zwaard
4 welke kontacten wil je leggen?
5 welk recht wil je dat geschiedt?
6 tot wie of wat wil je doordringen?

Of is het verstandiger hier een andere legging op te leggen? Mijn gevoel geeft aan dat het belangrijk is, ook omdat ik zwaarden drie erbij heb liggen.

Dank je wel alvast!


heijdenv

Dagkaartjes 29 aug 2012: bekers vijf, staven drie, de ster.

Thema: verdriet en teleurstelling
Taken: groei en succes bereiken
Kansen: hoop op een nieuw begin

Symbolondagkaart: DE HUWELIJKSE SLEUR

Je wordt aan het werk gezet vandaag! Er zijn namelijk serieuze zaken op het gebied van een relatie, waaraan je verbonden bent, aan het daglicht gekomen. Je liefdesrelatie of een vriendschappelijke en zakelijke relatie, vraagt je activiteit en te spiegelen waar het aan scheelt. Doe dit op praktische wijze en zet alles op een rijtje.

dameblanche

zwaarden gaan diep, de pijn van de zwaarden kunnen we niet makkelijk negeren, zij komen steeds vbovendrijven in mindere tijden
ik heb hier voor je ook 6 kaarten gelegd..
en wat krijgen we hier te zien;
de dwaas
de staven 5 op de kop
de staven 3
de zwaarden 5
de koning van kelken
de pentakels 5
zo te zien liggen hier al 3 vijven, vijven geven veranderingen en onzekerheid, het duidt ook op een gevoel van verlies, van spijt, veranderlikheid en onstabiel zijn...

het laat hier zien dat je een situatie iets luchtiger wil gaan tegenmoet treden ook wil zien, maar dat is moeilijk hoe lijk je luchtig als er 3 zwaarden ooit zijn gestoekn in je hart..
een innerlijk conflikt wat zo niet makkelijk is opte lossen door spiegeling...
nee oud zeer komt dan ook weer vlug bovendrijven...
je wil groei in een situatie aan brengen...waarbij je eigenlijk niet weet e je daarin staat, ben je de overwinnaar, maar ook niet echt, of de verliezer, wolken geven nogaltijd een strijd..
eerlijkheid en oprechtheid in gevoelens dat is wat je wil bereiken ook emeoties volledig onder controlle willen hebben.
je wil bovenal iets positevers kunnen opbouwen gaan..

heijdenv

#547
Goedemorgen,

@ Marianne, dank je wel voor je legging. Ik hoop dat het me lukt om het innerlijk conflict op te lossen.

Dagkaartjes vandaag zijn zwaarden drie, bekers zes en bekers 5. Een gevoelsdagje dus.

Het thema is het verwerken van verdriet. Bekers zes staat voor geven en nemen maar ik denk ook voor herinneringen uit het verleden en misschien wel voor het in balans brengen van mijn gevoelens. Als kans krijg ik met bekers vijf het achter me laten van het verleden en de brug over gaan naar de toekomst.

Fijne dag allemaal.

Sweetie

Hallo Vicky
zwaarden drie, bekers zes en bekers 5
emoties verwerken , het geluk ligt vaak in kleine dingen , kijken om je heen en niet in een hoekje zitten tobben

Suzy

heijdenv


heijdenv

Dagkaartjes 31 augustus 2012: staven negen, pentakels ridder en zwaarden schildknaap.

Staven negen: argwaan, zichzelf beschermen vanwege kwetsuren in het verleden.
Pentakels ridder: vertrouwen houden, geduld hebben, wilskracht, nuchterheid, volharding
Zwaarden schildknaap; onstuimig, impulsief, conflict wat helderheid oplevert.

Ik vind de combinatie van de kaarten best moeilijk. Zeggen de kaarten dat ik defensief en argwanend ben, dat ik niet impulsief dingen moet doen, maar geduld moet hebben om alles een plek te geven?

Fijne dag allemaal!

Vlinder

staven negen, pentakels ridder en zwaarden schildknaap.

Hoi Vicky
Staven negen voelt  zwaar , maar geeft aan dat je kracht hebt, kracht om oprecht en met uithoudingsvermogen de discussie waar je in lijkt te komen de baas te kunnen.

Gr Vlinder

heijdenv

Dank je vlinder, het conflict heeft zich nog niet gemeld, maar ik ben natuurlijk voorbereid nu hè :)

Vlinder

Hoeft geen conflict te zijn, gewoon iets waar je zelf mee zit, of iets waar een ander mee komt....

:D

dameblanche

woehhhh..het leger is in paraatheid gebracht...???....
de verdedigingslini versterkt....