Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

Hallo,

Vandaag de gehangene als thema, zwaarden negen als taak en zwaarden zeven als kan. Toch weer twee zwaardenkaarten.

Ik ben blijkbaar wel zo ver om anders tegen dingen aan te gaan kijken, zo voel ik me sinds gisteren rustiger en ben ik weer over bepaalde dingen na gaan denken. Zwaarden negen zegt mij dat ik mag gaan ontwaken uit de nachtmerrie. Zwaarden zeven zegt mij mijn grieven los te laten. In de verslagen van Ricca bij de kaarten bleef bij me hangen dat achter angst altijd verlangen schuil gaat. Dus zal ik die verlangens onder de loep moeten nemen wil ik van mijn angst af komen en ze moeten bijstellen naar reele verlangens.

Fijne dag allemaal.

Sweetie

Hallo Vicky

even een rustperiode inlassen, om alles even te herzien, bedroefd zijn , iets misen in je leven , ga daarnaar op zoek
Suzy

Vlinder

ja interesante gedachte achter je angst zit verlangen, om te slagen dan,
mooie gedachte.
De gehangene, laat je nadenken, hoe je met dingen om kan gaan, en anders te ervaren, dus anders met angst omgaan, het aan gaan als het ware,
:D

heijdenv

#348
Hoi Suzy, die rustperiode heb ik al ingelast, geen contact meer van mijn kant uit met mijn lief, hoe zwaar het ook is. Ik ben gestopt met vechten, als hij mij wil dan mag hij er voor gaan vechten. Ik weet wat ik gemist heb en wat ik mis, alleen de zoektocht naar 'wat nu' moet nog vorm krijgen.
Dank je voor je bericht.
Lfs Vicky

heijdenv

#349
Hoi Vlinder,

De angst aangaan in dit geval betekent een droom te moeten loslaten en dat is de droom van het hebben van een fijne relatie en een gezin met degene waar ik van hou. Die droom te moeten loslaten is heel erg moeilijk. De gehangene zegt me dat ik me moet overgeven en zwaarden zeven dat ik moet stoppen met vechten voor die droom.
Dank je voor je berichtje.
Lfs, Vicky

heijdenv

#350
Mijn symbolondagkaart: de bruiloft. Jij en de ander zijn van essentieel belang vandaag. Een maatje naast je waarmee je lief en leed kunt delen en een alles in één pakket biedt om je hart te verbinden. Maak vandaag plannen. Er worden je vandaag geluk en hoogtepunten beloofd in de liefde. Concentreer je op de relatie en contact met jezelf...

Goh, wat toepasselijk...

Vlinder

Nahh, vervelend is het  zeker weten, een beetje afstand geeft je misschien een beetje rust, zoveel onrust en emotie,s ,  beetje zorgen voor je zelf, sterkte Vicky...

heijdenv


heleen

angst is een negatieve gedachten die je leven beïnvloeden. Angst overwinnen zijn je gedachten overwinnen. zwaarden correspondeert met gedachten, ze behoren tot de luchttekens. De inzichten kunnen komen als je zwaarden 9 en zwaarden 7 gebruikt. 9 in de grote arcana is de kluizenaar, 7 in de grote arcana is de zegewagen. als je zwaarden 9 met behulp van de kluizenaar oplost, hij houdt het lichtje voor je vast, zodat jij je nachtmerrie kunt onderzoeken. dit zelfde kun je met zwaarden 7 doen, het stiekem wegsluipen met je zwaarden zodat je met de zegewagen een overwinning kunt behalen. Het lukt je Vickey, om je negatieve gedachten onder controle te krijgen en tot nieuwe inzichten te komen. dat zegt voor mij je symbolonkaart. De bruiloft "Er worden je vandaag geluk en hoogtepunten beloofd in de liefde"misschien niet in relatie met een ander, maar wel met jezelf.

Liefs
Heleen.

heijdenv

Hoi Heleen, bedankt voor je mooie benadering en verwijzing naar de grote arcana. Ik leer iedere dag van de manier waarop jullie de beeldentaal benaderen en ontcijferen en aan de hand van de beelden details aangeven die mij gewoon niet opvallen.
Ik vraag me alleen af hoe ik met de zeven zwaarden moet wegsluipen, het is niet zo dat ik ze maar moet verstoppen of wegstoppen, toch? Om in beeldspraak te spreken, verbranden heeft oom weinig zin, daar is ijzer te hard voor.
Lief dat je er zo mooi op ingaat!
Bedankt, liefs Vicky

heleen

gedachte's kunnen gewoon wegsluipen, zonder dat je dat zelf onder controle hebt, kijk naar deze (negatieve) gedachte's, zonder ze te veroordelen. Accepteer deze gedachten, en zet ze op die manier om tot een overwinning, omdat jij sterker bent als deze gedachten.

Heleen

dameblanche

de gehangene is de kaart van de vrijmatselaren, maar ook van het totale overgeven, een einde aan een strijd, je geeft op ,je geeft je eindelijk over,
je verwacht er ook niks meer van, maar ook geen teleurstellingen hoeven te verwerken eigenlijjk.
overgeven zonder er iets voor terug te van verwachten/verlangen, het lijkt een nachtmerrie, maar uiteindelijk komt jou eigen wil weer naar voren....

heijdenv

Hoi Heleen en Marianne,  dan zijn al die keren de zwaarden, de geliefden en de torens toch niet voor niks geweest de afgelopen weken. Nu nog opruimen :).

Liefs, Vicky

dameblanche

ja hup de beuk erin vicky, de sloophamer of gewoon opblazen met dynamiet...... :-\

heijdenv

Het lijkt makkelijk, maar dat is het niet, gevoelens een plaats geven en er mee leren leven...

Vandaag zwaarden zeven (gisteren als kans, vandaag als thema)  gerechtigheid en pentakels aas. Heimelijkheid, rechtvaardigheid en een kans. Ik hoop maar dat de pentakels aas mij een kans geeft om rechtvaardig mijn negatieve gedachten te laten wegvloeien.

Fijne dag allemaal.