Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

#825
Citaat van: assie63 op december 11, 2011, 09:19:20 AM
goedemorgen allemaal
ik trok vandaag

maan van tarot en vissen van lenormand

emoties emoties emoties hihi, misschien ook meer naar mijn intuitie luisteren, assie xx

ooh, ooh ooh, vissen in het maanlicht assie..een nieuwe hobbie...
nee, alle gekheid op een stokje, je weet zelf ook waar de schoen wringt...
dit is een periode waarin je tot belangrijke zelfinzichten komt...
ook de vissen is een spirituele kaart, een positieve kaart en staat meestal voor een positeve vermeerdering....
maar ook je angsten en onzekerheden komen aan het licht, ook dat zul je onder ogen moeten zien, je schaduwkanten, iedereen heeft ze, en als we die onder ogen kunne zien, kunnen we ook de kaartjes beter lezen omdat we ons dan beter kunnen leegmaken.
we nemen  anders onze schaduwkanten teveel mee in het duiden van kaartjes...

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 11, 2011, 09:59:43 AM
Goedemorgen,

Vandaag had ik de Gehangene en de Ooievaar. Gehangene houdt of in dat ik anders ga kijken naar iets of vastloop en de Ooievaar is een nieuw begin.
Ik merk ook wel dat ik pijnlijke inzichten krijg die ik niet wil wat dat houdt in dat ik iets (iemand) moet loslaten wat ik dus niet wil.
Dit is het enige wat ik kan bedenken waar het op kan slaan.

Liefs, H.
de gehangene is een supervoorbeeld van loslaten en je volledig overgeven aan het lot....
de ooivaar geeft aan dat je dan ook veranderingen kunt gaan verwachten...H...

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 11, 2011, 12:43:07 PM
Citaat van: hatsjepsoet op december 11, 2011, 09:59:43 AM
Goedemorgen,

Vandaag had ik de Gehangene en de Ooievaar. Gehangene houdt of in dat ik anders ga kijken naar iets of vastloop en de Ooievaar is een nieuw begin.
Ik merk ook wel dat ik pijnlijke inzichten krijg die ik niet wil wat dat houdt in dat ik iets (iemand) moet loslaten wat ik dus niet wil.
Dit is het enige wat ik kan bedenken waar het op kan slaan.

Liefs, H.
de gehangene is een supervoorbeeld van loslaten en je volledig overgeven aan het lot....
de ooivaar geeft aan dat je dan ook veranderingen kunt gaan verwachten...H...

Wat denk jij, Marianne of zeggen de kaarten dat, zijn die veranderingen op het gebied van bewustwording die anders denken of voelen?

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op december 11, 2011, 10:10:28 AM
zondag morgen

vandaag heb ik de bekers page en de munten 7

en de ster van de lnormand  :-\

op een rustige en vriendelijke manier probeer je inzichten te verkrijgen in je gevoelens en emoties, tot nu toe kun je teruglijken op een voldane manier....met betrekking hoe je het allemaal hebt weten aante pakken.....
de ster geeft aan de je vooruitgang boekt, dat je daadwerkelijk door hebt waar het feitelijk om draait.....

dameblanche

Citaat van: sbarnidarna op december 11, 2011, 11:47:13 AM
Goedemiddag, na de maansverduistering en een onrustige nacht met voelbare voorbereidingen op haar komst trok ik vanmorgen Het Oordeel. Een voor mij duidelijke kaart.

Liefs, Sandra.

ondanks dat de maan een dood hemellichaam is en door het licht van de zon haar helderheid weerkaatst, heeft de maan desondanks grote invloeden op onze aande en op ons gestel.
denk aan eb en vloed, denk aan de maandstonden,  denk aan de menstruatie-cyclus van de vrouw en al wat daar bij komt kijken.....[wispelturigheid, roekeloosheid, stemmingswisselingen....
de maan roept ook en soort van angst op, terwijl de zon een ontspanende werking heeft....

het oordeel geeft voor jou aan dat je taak bijna is volbracht sandra...weldra komt de verlossing van de wereld.....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 11, 2011, 12:44:59 PM
Citaat van: marianne op december 11, 2011, 12:43:07 PM
Citaat van: hatsjepsoet op december 11, 2011, 09:59:43 AM
Goedemorgen,

Vandaag had ik de Gehangene en de Ooievaar. Gehangene houdt of in dat ik anders ga kijken naar iets of vastloop en de Ooievaar is een nieuw begin.
Ik merk ook wel dat ik pijnlijke inzichten krijg die ik niet wil wat dat houdt in dat ik iets (iemand) moet loslaten wat ik dus niet wil.
Dit is het enige wat ik kan bedenken waar het op kan slaan.

Liefs, H.
de gehangene is een supervoorbeeld van loslaten en je volledig overgeven aan het lot....
de ooivaar geeft aan dat je dan ook veranderingen kunt gaan verwachten...H...

Wat denk jij, Marianne of zeggen de kaarten dat, zijn die veranderingen op het gebied van bewustwording die anders denken of voelen?

je komt op deze manier niet verder H,  dit bedoel ik niet als een terechtwijzing hoor, echt niet, maar je blijft je vastklampen aan iemand, je blijft je vasthouden aan herinnerigen en ervaringen die je met die persoon deelde...
in het verleden, de omstandigheden zjn echter verandert, dat zul je moeten gaan inzien.
en dat geeft de gehangene voor je aan, je komt niet verder in je ontwikkeling....
een verandering in je inzichten MOET  er duidelijk voor je komen......

hatsjepsoet

Ik zie het niet als een terechtwijzing, Marianne  :). Je hebt gelijk. Ik kom niet verder. Geen idee waarom ik me zo vastklamp. Ik vind het vreselijk moeilijk om te voelen (pijn, verdriet, verlies) , de werkelijkheid beangstigd me enorm. Ik ben zo bang voor bepaalde dingen die betekenen dat het inderdaad echt over is. Het is eigenlijk bizar hoe ik er mee om ga en hoe krampachtig inderdaad.

dameblanche

vandaar ook dat torentje H, je angstvallig je schuil houden en beschermen tegen invloeden van buiten, je hoofd in het zand blijven steken, bang voor de werkelijkheid onder ogen te willen zien....
ik heb voor jou iets verder gekeken en er het keltische kruis opgelegt....

de geliefden;
waat tot voor kort veilig en beschermt voelde voldoet niet meer, je zult een keuze moeten maken oftewel een besluit...
wat blokkeert; zwaarden 9
een zware kaart, iets is je van buitenaf aangedaan het kwam niet van jou kant uit, je bent in deze positie gedreven worden, maar je kunt je er net mee vinden ne verenigen.

verleden;  pent. 7
je keek tevreden naarhet geen wat je opgebouwd had met die man
heden staven 3
je hebt de behoefte om je problemen of hetgeen je dwars zit met anderen te delen..
naaste toekomst; pent.6 op de kop
je hebt duidelijk behoefte aan hulp van anderen zodat je weer optimisitsch tegen het leven aan mag kijken
verre toekomst; de zon
komt goed....
jezelf;
staven koningin; je ziet jezelf als een eerlijk en betrouwbaar persoon, maarzoals jezelf bent, zo hoeven anderen niet te zijn...dat vindt je wel eens moeilijk om dat te ervaren.
je denkt vaak bij jezelf, zoals ik ben zo zal een ander ook zijn!
hoe anderen je zien...
je kijt te veel naar die omgevallen bekers, toch staan goede vrienden achter je die je willen bijstaan.
de omgevallen bekers...daar is hetwater al uit weggelopen.H
je angst en verwachtingen aas van staven op de kop
je bent bang er in te zullen blijven steken, je het alleen maar meer enerige gaat kosten, je bent bang dat je jezelf er niet overheen kan zetten.
resultaat; bekers 8
de vertrekkaart, je zult op ee nandere manier moeten zien hoe er mee om te gaan.
die periode voorgoed afsluiten en op zoek gaan naar een nieuwe bestmming....
liefs marianne :-*






tripletsmama1

Citaat van: hatsjepsoet op december 11, 2011, 11:54:21 AM
Citaat van: sbarnidarna op december 11, 2011, 11:47:13 AM
Goedemiddag, na de maansverduistering en een onrustige nacht met voelbare voorbereidingen op haar komst trok ik vanmorgen Het Oordeel. Een voor mij duidelijke kaart.

Liefs, Sandra.

Kan je mij vertellen wat die kaart betekend, Sandra?

Groetjes, H.

Poehh, ik verwijs je liever naar de uitleg van alle kaarten elders op dit forum omdat ik zelf geen kaarten lees, maar bij iedere kaart die ik online trek de interpetatie van Ricca tot mij neem, en wanneer ik een kaart meerdere malen trek ga ik ze beter begrijpen voor mezelf wel te verstaan. Aan het Oordeel gaan wel vele kaarten vooraf meen ik te hebben geleert,... ::) Ricca heeft mij onbewust? een mooie zin meegegeven die ik bij alle kaarten gebruik. '"Wat is het meest liefdevolle wat ik kan doen,...."? Zo si mij geen enkele kaart slecht te noemen en het oordeel een voordeel,...

rianna

#834
Citaat van: marianne op december 11, 2011, 12:36:30 PM
Citaat van: rianna op december 11, 2011, 09:06:03 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag  11 december trok ik
koning van Kelken en De Weg
het lijkt of er toch nog te veel  zorgen op mijn schouders liggen en ik een uitweg zoek om  er mee om te gaan
liefs rianna
je doel is de macht te verkrijgen over je emoties, je bent onderweg, zeer zeker, maar je komt geen stap vooruit doordat je vaak aan jezelf twijfelt.....
je verbergt je emeoties te veel, door weg te lpoen van ruzie, conflikten te ontlopen, ontloop je je eigen gevoel, je blokkeert hen als het ware....
om zelf niet gekwetst te worden, kwets je ook liever niemand anders....
ja dat klopt Marianne
ik ben niet bang uit gevallen maar vaak voor de goeie vrede hou ik mijn mond   dat gaat op den duur aan je vreten op zijn hollands gezegd  dus ik moet toch meer voor me zelf op komen
mijn zelfvertrouwen groeit wel maar ben er nog lang niet
dank je wel
leifs Rianna

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 11, 2011, 17:00:13 PM
vandaar ook dat torentje H, je angstvallig je schuil houden en beschermen tegen invloeden van buiten, je hoofd in het zand blijven steken, bang voor de werkelijkheid onder ogen te willen zien....
ik heb voor jou iets verder gekeken en er het keltische kruis opgelegt....

de geliefden;
waat tot voor kort veilig en beschermt voelde voldoet niet meer, je zult een keuze moeten maken oftewel een besluit...
wat blokkeert; zwaarden 9
een zware kaart, iets is je van buitenaf aangedaan het kwam niet van jou kant uit, je bent in deze positie gedreven worden, maar je kunt je er net mee vinden ne verenigen.

verleden;  pent. 7
je keek tevreden naarhet geen wat je opgebouwd had met die man
heden staven 3
je hebt de behoefte om je problemen of hetgeen je dwars zit met anderen te delen..
naaste toekomst; pent.6 op de kop
je hebt duidelijk behoefte aan hulp van anderen zodat je weer optimisitsch tegen het leven aan mag kijken
verre toekomst; de zon
komt goed....
jezelf;
staven koningin; je ziet jezelf als een eerlijk en betrouwbaar persoon, maarzoals jezelf bent, zo hoeven anderen niet te zijn...dat vindt je wel eens moeilijk om dat te ervaren.
je denkt vaak bij jezelf, zoals ik ben zo zal een ander ook zijn!
hoe anderen je zien...
je kijt te veel naar die omgevallen bekers, toch staan goede vrienden achter je die je willen bijstaan.
de omgevallen bekers...daar is hetwater al uit weggelopen.H
je angst en verwachtingen aas van staven op de kop
je bent bang er in te zullen blijven steken, je het alleen maar meer enerige gaat kosten, je bent bang dat je jezelf er niet overheen kan zetten.
resultaat; bekers 8
de vertrekkaart, je zult op ee nandere manier moeten zien hoe er mee om te gaan.
die periode voorgoed afsluiten en op zoek gaan naar een nieuwe bestmming....
liefs marianne :-*

Dank je wel, Marianne dat je tijd in me hebt gestoken, echt lief. De kaarten zijn herkenbaar in de zin van dat ze zeker op mij en mijn situatie slaan. Die bokalen 8 had ik vanmiddag ook toen ik online een liefdesvraag stelde over hoe mijn gevoelens voor die man zich verder zouden ontwikkelen. Die kaart stond bij mij. Geen toeval.
Ik voel wel meer rust nu ik minder gefixeerd met hem bezig ben. Je zou het niet zeggen als je mijn teksten lees maar het kan erger ;). Jouw uitleg over dat de Gehangene staat over loslaten en het overlaten aan het lot vind ik wel treffend. Ik besef me meer waarom ik bepaalde dingen doe, zoals het piekeren of het fantaseren over wat ik zou willen dat er gebeurd. Dat besef is pijnlijk maar het helpt me wel om wat meer rust te voelen door wat minder gericht te zijn op hem en om bijvoorbeeld tekenen te zoeken dat het wel goed zit tussen hem en mij. Altijd maar gericht op de geruststelling van de ander: het komt wel goed, hij ziet me wel zitten. Ik laat het volledig van hem afhangen. Wanneer mailt hij nou eens? Als hij aangeeft geen interesse meer te hebben of iemand heeft dan stop ik met hoop hebben. Echt vreselijk afhankelijk.

Liefs, H.

assie63

Citaat van: marianne op december 11, 2011, 12:41:47 PM
Citaat van: assie63 op december 11, 2011, 09:19:20 AM
goedemorgen allemaal
ik trok vandaag

maan van tarot en vissen van lenormand

emoties emoties emoties hihi, misschien ook meer naar mijn intuitie luisteren, assie xx

ooh, ooh ooh, vissen in het maanlicht assie..een nieuwe hobbie...
nee, alle gekheid op een stokje, je weet zelf ook waar de schoen wringt...
dit is een periode waarin je tot belangrijke zelfinzichten komt...
ook de vissen is een spirituele kaart, een positieve kaart en staat meestal voor een positeve vermeerdering....
maar ook je angsten en onzekerheden komen aan het licht, ook dat zul je onder ogen moeten zien, je schaduwkanten, iedereen heeft ze, en als we die onder ogen kunne zien, kunnen we ook de kaartjes beter lezen omdat we ons dan beter kunnen leegmaken.
we nemen  anders onze schaduwkanten teveel mee in het duiden van kaartjes...

hihi nee geen nieuwe hobby, ja ik weet waar de schoen wringt, inderdaad kom tot zelfinzichten, ok mooi die positiviteit, ja alles komt aan het licht en dat is alleen maar goed, ok probeer mijn scaduwkanten neit teveel me te nemen, Dank voor duiding, assie xx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag trok ik

staven 9 en het hart

meer mijn hart volgen, in plaats van in de verdediging te schieten, assie xx

hatsjepsoet

Vandaag gematigheid en het einde. Duidelijke kaarten. Het einde spreekt voor zich en gematigheid als grote arcanakaart ook.
Er komt een einde aan iets wat me al zo lang bezig houd. Gematigheid zou ook staan voor strijd aangezien het een 5-kaart is.

Liefs, H.

Palomino

#839
Citaat van: marianne op december 11, 2011, 12:22:53 PM
Citaat van: Palomino op december 10, 2011, 22:29:26 PM
Goede avond,

Gisteren: de Keizer
Vandaag: Pentakels 9

De Keizer: Mijn grenzen afbakenen voor mijzelf om duidelijkheid te scheppen, ordenen en structuur aanbrengen. Met dit alles ben ik nu al geruime tijd bezig en dat zet zoden aan de dijk.

Pentakels 9: De omstandigheden zijn goed, de tijd is rijp en ik mag rusten  :) (gaap...Weltrusten  8))

Liefs van Palomino
na gedane arbeid is het goed rusten palo...tijd ook voor het uiten van je creativiteit palo, weet je nog, ben je daar al aan begonnen?

wie door de poort van deze kaart [pent.9] gaat komt dichter bij de ware vreugde van ware dicipline, die niet verlamt maar die je hoger doet vliegen...de dicipline en het ordenen van de keizer

Hi marianne,

Ik zie geen poort op de Pent. 9 kaart... :-\, of bedoel je het gebied achter de vrouw tussen de twee bomen..?
Ik ben begonnen met kerstkaarten maken... :P

Zondag: Zwaarden 2 viel uit het dek gedurende het schudden , en ik trok Pentakels Aas.

Toch nog wel tegenstrijdige gedachten...dualiteit, maar het wordt wel allemaal helderder terwijl ik me op de werkelijkheid richt.

Vandaag: Pentakels 9

Citaat uit de kaartbeschrijving van Ricca : Doelgerichtheid en doeltreffendheid. Ongezien weet je wat je te doen staat (valkje heeft derde oog…), een zekerheid die berust op innerlijk weten.
Een zekere mate van afzondering bij het nastreven van doeleinden.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.