Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

rianna

Citaat van: marianne op november 30, 2011, 16:17:57 PM
dagdromen mag, het kleurt en fleurt je dag ook op, alleen idd met beide benen op de grond blijven staan....maar dat lukt je wel hoor....liefs marianne :-*
dank je wel :)
liefs Rianna

Palomino

Hoi allemaal,

Vandaag: de Kracht, mooi..gisteren heb ik namelijk de persoonskaarten van iedereen hier in huis uitgerekend en ook die van mijn moeder, die nu bijna 4 jaar geleden is overleden. Haar kaart is... de Kracht  :D

Het was een goeie dag vandaag waarin ik me rustig en licht voelde, open en veilig in mijzelf en de buitenwereld. Dardoor ook heel goed in staat om er te Zijn voor mensen die mij lief zijn. Met een van mijn beste vriendinnen op pad geweest met wie het niet goed gaat. Zij was twee jaar geleden opgenomen en dit gaat eerdaags weer gebeuren...de hele middag al fietsend door de natuur met haar gesproken, of eigenlijk tegen haar omdat er weinig respons was. Geprobeerd om haar van het belang van 'in het nu zijn' te overtuigen...

De Kracht: Ontvankelijkheid, leren werken met de kracht van liefde, begrip, geduld en vertrouwen zonder te forceren. Contact maken met mijn minder geaccepteerde trekken...naar boven laten komen wat tot nu toe door het ego werd onderdrukt en opgeslagen ligt in mijn onbewuste.

Liefs van Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

#617
hallo allemaal

vanmorgen vroeg toch maar even wat kaartjes getrokken

De Kracht en De Vogels
waaschijnlijk  krijg ik de kracht om mijn vleugels te strekken en uit te vliegen  
of ik voer gesprekken die me kracht geven
liefs Rianna

klaproos1945

goede avond allemaal

mijn dag kaart van vandaag is bekers koning onderstboven en staven aas ???

klaproosje

Palomino

#619
Hoi allemaal,

Vandaag: Zwaarden Koning.

Ook mijn verstand gebruiken om problemen te doorgronden en zaken van álle kanten bekijken. Knopen doorhakken.

Ik ben vandaag op een verstandelijke manier omgegaan met een zaak die altijd wel bepaalde emoties en gevoelens naar boven brengt. Als dat gebeurt is het ook standaard dat het escaleert... :-\ Maar nogmaals, vandaag heb ik het bewust anders aangepakt en hoe prachtig was het om te ervaren dat dit helemaal goed uitpakte. Ik moet wel zeggen dat ik me al van te voren veel sterker voelde dan voorheen in een dergelijke situatie en ervan overtuigd was dat er een knoop inzake deze kwetie moest worden doorgehakt om het voor eens en altijd duidelijk te maken en mijzelf daarin te kunnen zijn :)

Ik heb de afgelopen maand 14 Grote Arcana kaarten getrokken, 1 zwaardenkaart en voor de rest staven en bekers kaarten...GEEN ENKELE PENTAKELS KAART  :o..

Wat zou dit kunnen betekenen...?

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Ik had vandaag de keizer. Ik kan het niet helemaal rijmen. Gisteren had ik zwaarden 10 en had ik in geen jaar zo'n goede dag gehad. Ik voelde me goed, geen gepieker of gejaagdheid wat ik daarvoor veelvuldig had. Ik had vertrouwen in een specifiek iets waar ik geen reden toe had maar het voelde gewoon zo.
Vandaag dus de Keizer en qua gevoel ben ik weer helemaal terug bij af. Ik voel me weer net als tot 2 maande geleden en dat was niet best. Erg emotioneel, weer meer piekeren en wanhopig zijn m.b.t. dat specifieke onderwerp.
Ik kan het dus niet helemaal rijmen.

Liefs, H.

assie63

goedeavond, ik trok vandaag



boom en maan

groeien op emotioneel vlak, groei van intuitie, emotioneel sterker in mijn schoenen staan

kristina1975

hiiii weer, ik heb de site enorm gemist!!! Gelukkig kon Marianne mij gerust stellen via andere kanalen :D :-* :-* :-*

Is Maury nu beter ? Ik had een goede dag en toch eindigde ik het slecht :-[

Mijn kaarten voor morgen is de Wereld en de Roede

Ik wil morgen rusten en toch mijn afspraken afzeggen....eentje zal de ruzie ....de boosheid van de Roede veroorzaken.....

slaap lekker

assie63

goedemorgen,
mijn kaarten voor vandaag


ster berg
inzicht in een probleem, opheldering van zorgen

hatsjepsoet

Vandaag staven schildknaap. Die heb ik zelden dus de invloed zal mij benieuwen.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: rianna op december 01, 2011, 18:10:17 PM
hallo allemaal

vanmorgen vroeg toch maar even wat kaartjes getrokken

De Kracht en De Vogels
waaschijnlijk  krijg ik de kracht om mijn vleugels te strekken en uit te vliegen  
of ik voer gesprekken die me kracht geven
liefs Rianna
ook kracht, overleg, geduld en de situatie onder controlle hebben in communicatie, rianne...

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op december 01, 2011, 18:14:58 PM
goede avond allemaal

mijn dag kaart van vandaag is bekers koning onderstboven en staven aas ???

klaproosje
onderste boven kaarten kunnen zoals je wenst rechtop geduidt worden me de aanwijzing dat daar nog aan gewerkt mag worden.....
maar hier gaat het ook over om je emoties onder controlle willen gaan houden, de aas van staven geeft je daar een richting aan...een nieuwe impuls..... :-*

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 01, 2011, 19:06:50 PM
Ik had vandaag de keizer. Ik kan het niet helemaal rijmen. Gisteren had ik zwaarden 10 en had ik in geen jaar zo'n goede dag gehad. Ik voelde me goed, geen gepieker of gejaagdheid wat ik daarvoor veelvuldig had. Ik had vertrouwen in een specifiek iets waar ik geen reden toe had maar het voelde gewoon zo.
Vandaag dus de Keizer en qua gevoel ben ik weer helemaal terug bij af. Ik voel me weer net als tot 2 maande geleden en dat was niet best. Erg emotioneel, weer meer piekeren en wanhopig zijn m.b.t. dat specifieke onderwerp.
Ik kan het dus niet helemaal rijmen.

Liefs, H.
hoeft ook niet te kunnen rijmen H, je zit in een bepaalde situatie, en daar hebben de zwaarden 10 mee te maken, over het algmeen vooe je een zware strijd met jezelf, de ene dag gaat het idd wat beter dan de andere dag, de ene dag kun je het wat beter van je af zetten dan de andere dag, dat heeft ook te maken met dingen die buiten je om van invloed hebben.
de keizer geeft je aan disipline op te brengen om weer de regie over je leven te gaan krijgen...ook dit werkt bij jou in golven, de ene keer lukt het je beter en begrijp je het ook allemaal wat beter, zo zit het leven in mekaar, de ups en downs, eb en vloed, nacht en dag....
je bent ook een gevoelsmens die meedeint op het ritme van de natuur...

klaproos1945

goede morgen believe en marianne

gister geven de kaarten aan dat de emoties in bedwang gaan worden gehouden
met de bekers koning en de staven aas aas eens kijken wat ik hier mee kan doen
daar moet ik eens goed over na denken wel goed vind ik dat het nog even word

duidelijk gemaakt na de vorige week dat hier nog aan gewerkt kan worden
de emoties hebben nog steeds de neiging om de overhand te willen hebben
en daar word klaproosje soms wel een beetje moe van zij is blij dat ze genoeg

energie heeft om er eens naar te kijken vandaag is de dagkaart pentagrammen ridder en bekers drie :o 


dameblanche

Citaat van: Palomino op december 01, 2011, 18:48:47 PM
Hoi allemaal,

Vandaag: Zwaarden Koning.

Ook mijn verstand gebruiken om problemen te doorgronden en zaken van álle kanten bekijken. Knopen doorhakken.

Ik ben vandaag op een verstandelijke manier omgegaan met een zaak die altijd wel bepaalde emoties en gevoelens naar boven brengt. Als dat gebeurt is het ook standaard dat het escaleert... :-\ Maar nogmaals, vandaag heb ik het bewust anders aangepakt en hoe prachtig was het om te ervaren dat dit helemaal goed uitpakte. Ik moet wel zeggen dat ik me al van te voren veel sterker voelde dan voorheen in een dergelijke situatie en ervan overtuigd was dat er een knoop inzake deze kwetie moest worden doorgehakt om het voor eens en altijd duidelijk te maken en mijzelf daarin te kunnen zijn :)

Ik heb de afgelopen maand 14 Grote Arcana kaarten getrokken, 1 zwaardenkaart en voor de rest staven en bekers kaarten...GEEN ENKELE PENTAKELS KAART  :o..

Wat zou dit kunnen betekenen...?


Liefs van Palo

pentakels symboliseren talent en rijkdom, het materiele, het financiele het lichamelijke, het wortelen....
de kaarten van de grote arcana duiden een situaite aan, een situatie die belangrijk voor je is op dit moment, het heeft hier in deze zin meer emoties met zich meegebracht en er werdt van je verwacht dat je aktie ging ondernemen....