Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

rianna

#525
Citaat van: Believe75 op november 25, 2011, 01:31:23 AM
Ha ha Palo, mooi je stuk bij de Tarotslang en ik heb ook vaak schrijvend dat ik meer bewust word van zaken etc. Wel leuk en grappig.

De laatste tijden reageer ik niet veel of mijn belangstelling lijkt minder voor anderen misschien....ik ben erg onrustig weer....ik kan het niet opbrengen om rustig te zitten en te lezen ...

in ieder geval mijn kaarten zijn
LK De Kruis ....Bad luck  ::)
De Geliefden.....ik vind het zo een mooie kaart...ik wilde hem hieronder plakken maar het lukt me niet :-\



Liefs aan jullie allemaal,
:-*

hoi Believe
in mijn opinie zeg  het kruis juist iets van dingen overwegen
en de hoop  houden op verbetering  een nieuw begin hebben en over alles wat geweest is een kruis zetten
de geliefden vertellen mij dat er altijd een keus is tussen dingen  
liefde om je heen en de liefde om dingen te delen  dat zal je nieuwe begin zijn

Liefs Rianna

Palomino

Citaat van: marianne op november 25, 2011, 09:45:38 AM
Citaat van: Palomino op november 24, 2011, 22:19:46 PM
Hoi hoi allemaal,

Vandaag Staven Schildknaap, die ik eigenlijk niet zo goed kon plaatsen omdat deze kaart volgens mij met name gaat over ongecompliceerdheid,creativiteit, levendigheid en uit een impasse komen. Wel een fijn gevoel nog alle kanten uit te kunnen met pagekaarten...misschien is dat wel de duiding voor vandaag, de boodschap dat niets vast ligt en er gewoon van alles mogelijk is... :)

Liefs van Palo

P.S. De creativiteit was er eigenlijk wel, heb een verhaaltje aan de tarotslang toegevoegd. Ha ha , zo kom ik er al schrijvende achter dat de kaart toch wel degelijk betrekking had op mijn dag  :D

schildkanpen duiden meestal een verandering aan die je wil doorvoeren of die net nieuw voor je is,
je hebt ook de creativitiet om steeds weer uit bepaalde [moeilijke] situaties te maken, het is je energie en je kracht waar je steeds op mag terugvallen....
ik zie je ook enthousiast en blij reagerend als je ergens uit hebt weten te komen waar je eerst tegenop zag....


Hi Marianne,

Ja inderdaad is het zo dat ik (eindelijk !) bezig ben om een verandering door te voeren. En wat mijn creativitet betreft sla je ook de spijker op zijn kop Marianne, dat is inderdaad waar ik mijn energie uit put ( energie uitput... ;D) en waar ik op terug kan vallen.
En ja, ik probeer problemen te zien als uitdagingen en zodoende kansen om er beter uit te komen dan ik er in ging.
Daarbij geloof ik niet in toeval, en is alles wat er op mijn pad komt speciaal voor mij bedoeld... :) En ook al lijken bepaalde zaken, situaties en mensen nou niet bepaald cadeautjes, uiteindelijk zijn ze dat wel... :D

Liefs en en fijne dag...!

Palomin :)
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

energie uitput hihihi, heel leuk gezegd.....
idd palo, het zijn je leermomenten, dit komt niet voor niks allemaal op je weg, hier ziul je van moeten leren, leer je daar niet van, komt hetzelfde weer teriug, net zolang dat je besluit dat je het anders moet gaan aanpakken omdat eerdere aanpak niet werkt.....
ach wie is er niet groot mee geworden....oh nee, dat was pindakaas niet????
liefs marianne :-*

dameblanche

Citaat van: Believe75 op november 25, 2011, 11:30:58 AM
@Marianne, zeg je niets over mijn kaarten vandaag? De anderen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

sorrie believe, vergeten we het beste paard van de stal....

kruis; je gaat een kruis trekken,  je hebt dan ook afstand genomen om iets beter te kunnen gaan overdenken....
kruis heeft ook te maken dat je een bepaalde keuze zal moeten gaan maken[geliefden] en een cycli gaan afsluiten om aan een nieuwe cycli te beginnen...

de geliefden is de 6e kaart in de rij van de grote arcana,
6 duidt op harmonie en evenwicht in jezelf gaan verkrijgen, proberen dat niets je meer uit het veld kan doe nslaan, onverstoorbaar wezen.....
de geliefden wijst je op een andere weg te moeten gaan bewandelen, believe, zo kun je niet doorgaan, je straft jezelf alleen maar, ook lettterlijk onderga je lijf-straffen...
waarom jeze;f pijnigen?
vindt je jezelf niet waard?
laat anderen los, verwacht gee nenkele liefde of aandacht van hen, neeeeeeeee jij schenkt NU aan jezelf het leven, laat je hart vollopen met je eigen warme liefde, liefs marianne :-*

Ricca

Citaat van: Riannavandaag een gezellige kaart getrokken pfffff
de duivel
misschien toch eens me zelf onder de loep nemen  uithuilen en opnieuw beginnen

Lieve Rianna,

Welkom op het forum. De Duivel kan voor veel moois zorgen. Als je tenminste echt naar jezelf wilt kijken. Want hij wijst je op iets in jezelf waar je een hekel aan hebt, wat je hartgrondig in jezelf afkeurt. Misschien keur je juist iets in anderen af, maar dat is alleen maar een blik in de spiegel. Alles buiten jouzelf is een spiegel voor jou.

Als je gevonden hebt waar het om gaat, dan moet je niet zeggen: "Hemel, dit is zo vreselijk, dat moet ik wel onderdrukken of negeren". Nee, erken het en heb een beetje compassie met jezelf. Je mag ieder facet van jezelf aanvaarden - anders zou het er niet zijn! Laat het helemaal toe en creëer op die manier een verandering die jou alleen maar mooier kan maken. :)

Ik ben een beetje bang dat je de bereidheid nog niet hebt, want je noemde de Duivel een gezellige kaart, en dat meen je natuurlijk helemaal niet. Je zou die kaart het liefst negeren... Maar alles wat je probeert te negeren, wordt daarmee juist versterkt. Nogmaals, de Duivel kan je zoveel moois brengen: zelfaanvaarding en liefde voor jezelf.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

dameblanche

dat is de mooiste beschrijving van de duivel ooit ricca....inderdaad wat je negeert komt dubbel terug....

klaproos1945

 :o mijn dagkaart van vandaag is
pentogrammen page en staventien ? :'(


kristina1975

Goedemorgen :) zo lieffff bedankt voor jullie interpretaties :) ook begrip voor mijn onrust Palo :)
Marianne t kan niet hoor de beste paard vergeten ha ha...dank je!

Vandaag weet ik weer niets te zeggen.....
Gematigheid en De LK Heer .....

Ik weet mijn emoties en relaties met anderen te ordenen staat er bij en over de heer een man die mij steunt....
Ik houd hem nu bewust op afstand!

Xxx

Palomino

Hoi Allemaal,

Gisteren Bekers Koningin.  Helemaal in mijn gevoel en zorgzaam, zowel voor mij zelf als voor anderen.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag staven 3. Heel gek maar ik zag de kaart en ik dacht "die ken ik al, ik wil een andere". Een beetje een rare reactie vind ik zelf.
Ik weet zelf nooit zo goed hoe ik hem moet duiden. Als ik hem zo bekijk en waarschijnlijk word ik meteen beinvloed door mijn gevoel en gedachten op dit moment vind ik het een man die kijkt naar iets wat er niet is. Alsof hij ergens wil zijn waar ij niet is en waar hij naar staat te staren. Ook weer zo'n eenzame kart.

Liefs, H.

Keizerin

#535
Hatsjepsoet: Dat hoort eerder bij de Staven 2. De Staven 3 is juist positief, je bent op de top van de berg aangekomen en geniet van het uitzicht dat erbij hoort.  :) Kan ook een advies zijn!

rianna

goeiemorgen dames
ben hartstikke laat uit me mandje komen rollen me tbarstende hoofdpijn pfffff
ik trok vandaag kaart
kelken 5
ik denk dat er oud zeer mij dwars zit en dat het tijd word er mee af te rekenen
liefs Rianna

Keizerin

Voor mij zijn de kaarten sinds gisteren weer alarmerend, na een lange goede periode. Gisteren De Toren en Munten 5 omgekeerd. Vandaag Staven Koning (is okee), maar ook Zwaarden 10 en Zwaarden 9 omgekeerd. Hoop dat alles mee gaat vallen...  :o

rianna

Citaat van: Ricca op november 25, 2011, 23:38:55 PM
Citaat van: Riannavandaag een gezellige kaart getrokken pfffff
de duivel
misschien toch eens me zelf onder de loep nemen  uithuilen en opnieuw beginnen

Lieve Rianna,

Welkom op het forum. De Duivel kan voor veel moois zorgen. Als je tenminste echt naar jezelf wilt kijken. Want hij wijst je op iets in jezelf waar je een hekel aan hebt, wat je hartgrondig in jezelf afkeurt. Misschien keur je juist iets in anderen af, maar dat is alleen maar een blik in de spiegel. Alles buiten jouzelf is een spiegel voor jou.

Als je gevonden hebt waar het om gaat, dan moet je niet zeggen: "Hemel, dit is zo vreselijk, dat moet ik wel onderdrukken of negeren". Nee, erken het en heb een beetje compassie met jezelf. Je mag ieder facet van jezelf aanvaarden - anders zou het er niet zijn! Laat het helemaal toe en creëer op die manier een verandering die jou alleen maar mooier kan maken. :)

Ik ben een beetje bang dat je de bereidheid nog niet hebt, want je noemde de Duivel een gezellige kaart, en dat meen je natuurlijk helemaal niet. Je zou die kaart het liefst negeren... Maar alles wat je probeert te negeren, wordt daarmee juist versterkt. Nogmaals, de Duivel kan je zoveel moois brengen: zelfaanvaarding en liefde voor jezelf.

Liefs van Ricca
goeiemorgen Ricca
bedankt voor je hartelijk welkom
wat een prachtige uitleg van de kaart
en ik denk wel beried om te veranderen maar misschien de mogelijkheid (nog) niet zien  door teveel rekening te houden met wat andere willen  cijfer je je zelf heel vaak weg  al is het maar om de goede vrede maar je ehbt gelijk  het zou wel moeten gebeuren
dank je wel
leifs Rianna

aaltje

Ben sinds kort hier mee gaan lezen en trek vooral dagkaarten.
De interpretatie van die kaarten door Ricca valt als een bom: heel treffend en ik vind mezelf terug in de beschrijving.
Niet altijd makkelijk......

Wat ik me afvraag: is het alleen een interpretatie of een vaststaand feit?
Ik weet helemaal niets van de tarot, (heb wel 1 deck, voor de rest veel digitale zonder uitleg) ben sowieso niet zo spiritueel denk ik (heb wel reiki 1 en 2 gedaan).
Wel is het zo dat, wat ik intuitief voel over mensen, meestal wel uitkomt.
Anna