Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

#300
zwaarden 7 de strijd zet zich voort....
je handelt impulsief tewijl je eigenlijk met een meer doordacht plan moet komen om je problemen het hoofd te kunnen bieden, believe, je weet echter niet waar te beginnen, waar je het zoeken moet, wantrouwt ook iedereen, maar weigert goede hulp ook in te roepen en te aanvaarden.... :-*

Palomino

#301
Gisteren: De Geliefden en vandaag: De Kluizenaar, die ik eergisteen ook als dagkaart trok...
Met de Geliefden ben ik gisteren niet veel verder gekomen dan dat ik op een bepaalde mijn gevoel afsluit...uit bescherming  :-\

De Geliefden ligt nu tussen twee Kluizenaars in en ik zie het zo voor mij dat oude wijze mensen aan beide kanten van de Geliefden staan en hun lichtjes op (in) mijn hart laten schijnen om het te verlichten op twee manieren: Door hun ster wordt het lichter en ook minder zwaar... :)
De Kluizenaar stond ook op de duikplank toen ik banen aan het zwemmen was vandaag.  8) Hij keek me steeds vriendelijk aan als ik zijn kant opkwam en ik had energie voor tien...!!! Heb maarliefst 100 banen gezwommen in plaats van 80.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

100 baantjes, toe maar, wat een pk's!  :)
Met de innerlijke wijze als gids/coach op de duikplank heb je blijkbaar een speciaal soort paardekracht: de palominokracht. :D

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

kristina1975

100baantjes...... :o top!!! Vooral heerlijkkkkk !!!

Mijn dagkaart voor vandaag is de Dood

Aan alles komt een einde. Soms kost het de nodige pijn maar vaak krijg je er iets nieuws voor terug. Weet, dat je leven nooit meer zo wordt zoals het was. Er is geen weg meer terug. Nu moet je wel.
VERANDERINGEN; HET EINDE VAN HET OUDE EN DE GEBOORTE VAN HET NIEUWE
Het einde van een bepaalde cyclus of fase en tegelijkertijd het begin van een nieuwe. Bevrijding. Vernieuwing.

Een wezenlijke verandering. Een afronding en een nieuw begin. Wat wilt u vernieuwen?
Van wie of wat wilt u afstand doen?
Welke nieuwe mogelijkheden schept u?
Wat ervaart u intens?
Wat laat u achter u?
Wat wijzigt u in uw leven?

Het is absoluut niet makkelijk om zulke vragen te beantwoorden....zegt ook iets he :-[

nu proberen te slapen weer :(
xxx

dameblanche

Citaat van: Palomino op november 08, 2011, 17:35:28 PM
Gisteren: De Geliefden en vandaag: De Kluizenaar, die ik eergisteen ook als dagkaart trok...
Met de Geliefden ben ik gisteren niet veel verder gekomen dan dat ik op een bepaalde mijn gevoel afsluit...uit bescherming  :-\

De Geliefden ligt nu tussen twee Kluizenaars in en ik zie het zo voor mij dat oude wijze mensen aan beide kanten van de Geliefden staan en hun lichtjes op (in) mijn hart laten schijnen om het te verlichten op twee manieren: Door hun ster wordt het lichter en ook minder zwaar... :)
De Kluizenaar stond ook op de duikplank toen ik banen aan het zwemmen was vandaag.  8) Hij keek me steeds vriendelijk aan als ik zijn kant opkwam en ik had energie voor tien...!!! Heb maarliefst 100 banen gezwommen in plaats van 80.

Liefs,
Palomino
haha palomino ik heb ook ee ntijd lang baantjes gezommen, heerlijk om alles in water te kunnen loslaten...het water glijdt zo van je af....het afwegen van mogelijkheden[kluizenaar] kun je op die manier heel goed tot een keuze komen....
liefs marianne

dameblanche

vandaag voor mij: pentakels 2
het punt van bewustzijn is blijkt de zijn gesplitst in een bewust en onbewust deel.
dit afwegen en weer in balans komen geeft de verandering aan.....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op november 09, 2011, 04:05:04 AM
100baantjes...... :o top!!! Vooral heerlijkkkkk !!!

Mijn dagkaart voor vandaag is de Dood

Aan alles komt een einde. Soms kost het de nodige pijn maar vaak krijg je er iets nieuws voor terug. Weet, dat je leven nooit meer zo wordt zoals het was. Er is geen weg meer terug. Nu moet je wel.
VERANDERINGEN; HET EINDE VAN HET OUDE EN DE GEBOORTE VAN HET NIEUWE
Het einde van een bepaalde cyclus of fase en tegelijkertijd het begin van een nieuwe. Bevrijding. Vernieuwing.

Een wezenlijke verandering. Een afronding en een nieuw begin. Wat wilt u vernieuwen?
Van wie of wat wilt u afstand doen?
Welke nieuwe mogelijkheden schept u?
Wat ervaart u intens?
Wat laat u achter u?
Wat wijzigt u in uw leven?

Het is absoluut niet makkelijk om zulke vragen te beantwoorden....zegt ook iets he :-[

nu proberen te slapen weer :(
xxx
de dood ee nmooie kaart, deze kaart van de grote arcana zit tussen de 12 gehangenen en 14 matigdheid in....
de gehangene geeft aan dat je je overgeeft en gaat richten op het geen er geurt,
de dood geeft mogelijkheden tot vernieuwing om door te gaan richting matigdheid, er gaat niks meer verloren, je bent gegroeit door de ervaringen.
alles is een leerproces believe, ook de nare dingen, vooral de nare dingen, ook al lijkt het niet zo, maar je krijgt het niet voor niks allemaal voor de kiezen, je zult zien dat het je sterker maken zal

Palomino

#307
Citaat van: marianne op november 09, 2011, 09:03:44 AM

haha palomino ik heb ook ee ntijd lang baantjes gezommen, heerlijk om alles in water te kunnen loslaten...het water glijdt zo van je af....het afwegen van mogelijkheden[kluizenaar] kun je op die manier heel goed tot een keuze komen....
liefs marianne

Hi marianne,Believe75 en Ricca,

Ja heerlijk dat zwemmen, als ik in een ritme zit dan wordt ik door het water gedragen, gaat het allemaal als vanzelf, spurt ik als een buitenboordmotor van de ene naar de andere kant van het bad en glijdt alles wat los gelaten dient te worden van mij af...Zááááa'lig  :D.


Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Vandaag bokalen koningin. Ik twijfel altijd of ze zo gefixeerd zit te kijken naar haar bokaal of dat het met haar intuitie te maken heeft wat iemand ooit eens geschreven heeft.
Ben vandaag in ieder geval een beetje verdrietig. Ik weet dat ik iets het komende 1,5 jaar in ieder geval moet laten rusten maar ik bleef hoop houden dat ik toch contact kon houden. Sinds gisteren weet ik zeker dat dat niet kan en het blijft erg zeer doen.

Palomino

 Sterkte Hatsjepsoet...!

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Lieve H, heel veel sterkte en weet je na regen schijnt de zon echt wel weer. Laat je tranen nu je wangen nat maken en ga een wandeling tussen de vallende bladeren maken.

Heel veel liefs

hatsjepsoet

Dank je wel, lieve mensen. Fijn dat anderen aan me denken.

Veel liefs, H.

Palomino

Vandaag: Zwaarden 7, moeilijk te interpreteren kaart vind ik altijd, en daarom ben ik Ricca's kaartbeschrijvingen maar weer eens gaan lezen... En het volgende heeft betrekking op mij: -  halfslachtige pogingen om door beperkingen van een situatie heen te breken -  en -  in opstand komen tegen gezag - Het gezag van een dwangmatige en daardoor dominante persoonlijkheid die alles onder controle wil hebben en houden.
Grappig genoeg had degene over wie ik het heb in drie dagen de volgende kaarten: Keizer, Staven 3, Keizer... :o , terwijl ik dezelfde drie dagen Kluizenaar, Geliefden, Kluizenaar had.. :P
Ik heb hier heel veel moeite mee en stress en verdriet van.
Waar zijn die heerlijke zwem-pk's nou gebleven... ::)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Hi Palomino,
Ik hoop dat je je later op de dag weer heerlijk heb gevoeld, ik had zelf eergisteren de Zwaarden 7 en daarbij horen de volgende vragen die je aan jezelf kunt stellen :

Op welke wijze en waarom doet u zich anders voor dan u bent?
Wie wil u of wilt u iets aandoen en waarom?
Waar bent u bang voor?
Wie heeft u tekort gedaan of wie doet of wil u tekort doen?
Van wie meent u het een en ander tegoed te hebben?
Over wie of wat wilt u macht verkrijgen?
Waarop is uw wantrouwen gebaseerd?

XXX

kristina1975

Hii,
ik heb net De Staven Aas getrokken heerlijk voelt het gelijk :)

EEN KRACHTIGE GOLF ENERGIE EN ENTHOUSIASME
Begin van een onderneming. Een nieuw creatief idee. Ambitie. Verlangen of doel. Bewustzijnsverhoging. Inspiratie. Kracht. Snelheid. Energie. Energie-uitbarsting.
Doordat het vuur de eerste impuls van alles is, duidt deze kaart tevens aan, dat je je eigen impuls, intuïtie dient te volgen.

Welke ideeën en gevoelens gaat u creatief tot uitdrukking brengen?
Welk sterk verlangen welt in u op?
Waarover bent u enthousiast?
Wat gaat u vernieuwen?
Waaraan schenkt u geboorte?
In welk opzicht groeit en/of bloeit u?

Ik moet echt die vragen beantwoorden...schriftelijk dan!!! Morgen begin

Ik heb ook een Lenormandkaart getrokken
De Slang
Ik heb de slang vaker, ik kan het al transformatie zien echter mijn gevoel zegt dat ik toch ook wel omringd ben met afgunst :(

Slaap lekker,
XXX