Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

#1005
Citaat van: rianna op december 21, 2011, 09:54:21 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag de kortste dag dus  zo zachtjes aan gaan de lichten weer wat later aan :)
ik trok vandaag
pentakles 7 en de zon
ik heb met geduid gekeken dat  mijn oogst op kwam  door positieve inslag
maar ik weet dat ik  nog heel veel werk hebt te verzetten
liefs Rianna

ja fijn rianne, dat zei ik vermorgen ook al, we zijn over het 'dieptepunt' heen...we kunnen ons weer opmaken voor het voorjaar...

pentakels7 je mag ook met tevredenheid terug kijken op wat je inmiddels al hebt bereikt, het heeft je wilskracht gebracht...

dameblanche

de figuur op de kaart toont de vader, de vader die anders als de moeder [keizerin] die liefde en genade belichaamt, zo belichaamt de vader afstandelijkheid waardoor strengheid meer naar voren komt.

door de persoonlijke eigenschappen van de keizer te ontplooien en te hanteren kan creativiteit en spiritualiteit zich verder ontwikkelen, palo....

assie63

Citaat van: marianne op december 21, 2011, 08:04:39 AM
Citaat van: assie63 op december 21, 2011, 06:47:46 AM
goedemorgen

mijn kaartjes voor vandaag

penakels 7 en huis

innerlijk mijn lessen leren

je kijkt ook optimistisch naar je gedane arbeid....eigenlijk ben je vandaag best een beetje trots op jezelf...
nou ik was blij dat de dag om was, ben een beetje grieperig, trots dat ik toch de dag heb volbracht, Dank voor duiding, assie xx

rianna

Citaat van: marianne op december 21, 2011, 11:40:15 AM
Citaat van: rianna op december 21, 2011, 09:54:21 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag de kortste dag dus  zo zachtjes aan gaan de lichten weer wat later aan :)
ik trok vandaag
pentakles 7 en de zon
ik heb met geduid gekeken dat  mijn oogst op kwam  door positieve inslag
maar ik weet dat ik  nog heel veel werk hebt te verzetten
liefs Rianna

ja fijnh`risnne, dat zei ik vermorgen ook al, we zijn over het 'dieptepunt' heen...we kunnen ons weer opmaken voor het voorjaar...

pentakels7 je mag ook met tevredenheid terug kijken op wat je inmiddels al hebt bereikt, het heeft je wilskracht gebracht...
hoi marianne
ja dat is wel zo hoor  ik ben een tevreden mens en in sommige dingen  ben ik zeker wel wilskrachtiger geworden  klopt hoor
leifs Rianna

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 21, 2011, 08:10:07 AM
Citaat van: hatsjepsoet op december 21, 2011, 07:19:17 AM
Goedemorgen, bekers 4 vandaag. Het begon vandaag al niet best, een uur te vroeg wakker en niet meer kunnen slapen door veel spanning in mijn lijf.

Liefs, H.
bekers 4.....

je krijgt iets aangeboden, maar je ziet het niet, je kijkt verveelt, niet geintresseert omdat alles saai lijkt en je wordt niet gestimuleert dor he omgeving.
je hebt de afgelopen tijd aan een illussie gewerkt die je geheel heeft doen opbloeien, dat heb je voorkezelf proberen aftesluiten, maar nu is er niets????

Ja verdomd, dat herken ik wel sterk. Zo had ik deze kaart nog niet bekeken. Althans, dat gevoel van opbloeien en nu valt dat weg. Weg intensheid. Man, ik leefde!Oke, toegegeven het gaf ook spanning wat nu minder is en wat misschien maar beteer is ook maar ik vond het denk ik ook erg prettig anders was ik er niet zo aan blijven hangen.

Liefs, H.

kristina1975

Voor mij gek

Zwaarden Negen en de Ruiker...

Please ik heb genoeg van twijfels en zelfbeschuldiging!!! Die ruikers liefde kan veel weghalen....

xxx

klaproos1945

staven 5  :D

basis van spelen in de continu vorm van de wil
de bouwplaats van de wil is onze wilskracht
in de spirituele ervaring de vollebetekenis van het woord mens ::)

als dagkaart de wil beantwoorden aan het geven en ontvangen
van de echte wensen die dan ook iets op of in de gang zetten  ;D

het werken aan nieuwe projecten die zich aan dienen
ze als het ware uit de grond trekken :P

in de liefde en relaties genoeg speelruimte bieden
en jezelf afvragen welke wilsdaden of krachtmetingen
er achter wegen kunnen worden gelaten ???

de levendigheld van je eigen natuur is aanwezig
is de lucht helder vrolijk en geestig :-\

klaproosje

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

de duivel en de tuin

angsten onder ogen zien zodat ik meer rust krijg

hatsjepsoet

Vandaag staven 9. Ziet er uit als iemand die strijd heeft geleverd en verwond eruit is gekomen. Hij staat nog wel overeind.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op december 22, 2011, 01:16:59 AM
Voor mij gek

Zwaarden Negen en de Ruiker...

Please ik heb genoeg van twijfels en zelfbeschuldiging!!! Die ruikers liefde kan veel weghalen....

xxx

nee hoor ik ga hier niet met een vingertje wijzen hoor....waarom zou ik ook?

hihi, nee believe ik begrijp je hoor, maar kijk eens naar die zwaarden, zij hangen hier in de lucht, zij steken nog niet in je rug, maar het is en blijft wel donker op de achtergrond.
waarom blijf je je zelf steeds zo pijnigen???
de kleurige deken is versiert met rozen die de hartstocht voorstelt en tekens van de dierenriem....

dameblanche

@klaproosje,
de staven 5 anders als de zwaarden, het gevecht op de kaart, de jongelui vechten wel met mekaar, maar zij willen elkaar niet verwonden....

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 22, 2011, 07:05:13 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

de duivel en de tuin

angsten onder ogen zien zodat ik meer rust krijg

goede morgen assie, ja dat kan ik me voorstellen dat je blij was dat je gisteren de dag behoorlijk hebt omgekregen...
hoe is het nu met je???

de duivel...geen kaart om van te schrikken hoor.....
na de dood, het loslaten, komt de matigdheid, het zoeken en vinden van evenwicht....
en dan nu de duivel????
waarom nu ineens?
hier wordt gekeken naar de onderdrukking van de illussies...
je bent nog niet geheel over je gevoelens van neerslachtigheid e opstandigheid heen assie.....
dan pas kan de volgende kaart de toren zijn werkeing gaan doen.....afbraak van oude denkpatronen

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 22, 2011, 07:26:23 AM
Vandaag staven 9. Ziet er uit als iemand die strijd heeft geleverd en verwond eruit is gekomen. Hij staat nog wel overeind.

Liefs, H.

de man op de kaart staat gespannnen op de voorgrond,  de 8 staven staan achter hem, we kunnen het ook liefdespijlen noemen...
de figuur staat met een staaf in de handen, klaar voor de verdediging van zijn eigen verwarde  en onzekere gevoelens.
aan de houding kunnen we zien hoeveel energie hij verbruikt door steeds zijn gespannen houding te belijven aanhouden.....

idd kunnen we aan de vorige kaart zien dat het je een bepaald gevoel heeft gebracht, het gevoel dat je leefde, er worden als je verliefd bent ook bepaalde stofjes aangemaakt die een soort van verslaving kunnen oproepen.....

rianna

#1018
goedemorgen allemaal
ik ben weer laat  hihihi
vandaag trok ik  DE KRACHT  en van de Lenormand DE STER
ik sta in mijn kracht doordat er helderheid komt
liefs Rianna

Palomino

#1019
Goeie morgen allemaal,

Vandaag: de Duivel viel tijdens het schudden uit het deck en keek me aanvanaf de keukenvloer... :P

Wat weet ik niet of wíl ik niet weten of wil ik niet onder ogen komen van mijzelf...?! War ben ik bang voor...?
Dit is mijn schaduw die onderzocht moet worden en vervolgens kan worden overwonnen zodat hij niet meer onverwacht als een 'duveltje uit een doosje'kan springen... :o
Alles wat ik 'niet prettig' vind in de buitenwereld is een spigel van mijn eigen psyche.
Ik mag er hélemaal zijn !

Liefs van Palo


Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.