GT voor mezelf voor 6 mndn

Gestart door Kristalletje, juni 16, 2014, 13:34:09 PM

Kristalletje

Lenormand legging voor mijzelf t/m december 2014

FOCUSKAARTEN:
geld(stroom): Vissen
Werk: Vos
Partner: Man
Liefde: Hart
Relatie: Ring

Bloemen â€" Ooievaar --- Hond --- Vrouw ---- Man --- Ring --- Boek ---- Lelie
Vissen   --- Klaveren --  Huis ---- Sleutel -â€" Anker â€" Kist ---- Hart ----- Zon
Muizen ----- Slang ----- Wolken â€" Ruiter â€"-- Berg --- Brief --- Schip --- Kruis
Weg -------- Boom ----- Ster ----- Zeis ------ Vos ---- Tuin --- Toren --- Vogels
---------------------------- Beer ---- Maan ---- Kind --- Roede

Eerste 3- 4 kaarten, geven thema v/d legging aan:
Blij, gelukkig en goed in mijn vel, sta dansend in het leven.

Hoeken:
Bloemen â€" Lelie â€" Weg â€" Vogels
Rustig en langdurig over nieuwe keuzen nadenken en deze bespreken, alvorens ik aankondig (Vogels) wat ik ga doen.

GELD: VISSEN
Verleden niet in beeld. Niet meer belangrijk? Nieuwe fase in aan het gaan wat betreft geldstroom?
Heden: Bloemen â€" Vissen â€" Muizen: Geldstroom is stabiel maar baart me nog wel zorgen.
Toekomst: Ooievaar â€" Klaveren â€" Slang: er komt wel verbetering en een mooie kans, maar geen risico's nemen, dat kan fout aflopen (Slang).

RONDOM VROUW: als ik die kaarten bekijk, lijkt het er op dat ik klaar ben voor een relatie, daar open voor ben.
Maar dan als ik rondom Ring en Hart kijk, ligt daar toch die Kist en het Kruis :/

Kom er even niet uit hoe ik die Man â€" Ring â€" Boek moet lezen, omdat dat op een affaire kan duiden, een man die al in een relatie zit of een man met geheimen. Boek ligt ook op het huis Slang :/

HART:
Huidige situatie: Kist â€" Hart â€" Zon: weer op aan het krabbelen na een hele moeilijke periode.
Waar ik op hoop/wat me bezig houdt: Ring â€" Boek â€" Lelie: ik wil graag een volwassen, langdurige relatie met diepgang

Heden: Boek Hart Schip: Ik hou mijn hart toch nog wat gesloten, ben erg kieskeurig/selectief. Huh? Dat krijg ik ineens bij het Schip? Kan Schip "kieskeurig" inhouden??

Toekomst: Lelie Zon Kruis: ??? Weer ellende? LOL

WERK: VOS
Verleden: Ruiter Zeis Maan: Alle pogingen ten spijt blijf ik afgesneden van succes

Heden: Berg Vos Kind: geblokkeerd omdat ik me onzeker voel, in onrust/angst schiet en daardoor niet bij mijn innerlijk kan komen en niet tot het van de grond krijgen van iets nieuws.

Toekomst: Brief Tuin Roede: Bericht/uitnodiging van een openbaar instituut (Toren ligt naast Tuin) waarbij ik flink assertief zal moeten zijn.

En is er nou een verhuizing in af te lezen??

Graag wat hulp! Loop aardig vast omdat ik er te dicht op zit!

Kristalletje


waterman

hey Kristalletje

Mooie legging en ook duidelijk met die focuskaarten. Als ik het zo zie lees jij je legging niet specifiek als alles links van de vrouw als verleden etc maar per focuskaart. Boxen noem je dat toch geloof ik (dus alles wat links van die kaart ligt is in dat verband verleden en wat er rechts van ligt de toekomst?
Eigenlijk een stukje duidelijker dan zoals ik hem normaal lees dat alles wat links van de vrouw ligt het verleden is.
heb je misschien wat meer info over het boxen en jou manier van lezen van een GT (als toch iets verdere gevorderde leek dan ik geloof ik ;-))

lfs waterman

Kristalletje

Haha, nou ja, ik ben gewoon blij dat ik een heel fijn boek vond, na jaaaaaaaaaaaaaaaaaren, wat me dus uiteindelijk op weg heeft geholpen om o.a. ook GT te kunnen lezen.
Ik kijk wel naar links - verleden en rechts - toekomst en onder - boven PK heden. Maar als ik iets wil weten en niet zomaar een GT leggen, neem ik focuskaarten er bij. Dus die activeer je dan voor dat thema. Daar omheen ga ik dan boxen. Je kunt evt ook links-rechts onder-boven kijken van die focuskaart. Maar dan krijg je vaak ook weer zo'n lange sliert kaarten, dat boxen makkelijker uit te leggen is (meer hapklare brokken, hooguit 3 kaartjes) en thematisch.
De eerste 3-4 kaarten geven al de globale tendens / feel van de legging aan. Soms kun je ook kijken naar de hoeken voor meer info.
En je kunt 'hoeken" tussen kaarten. Moeten ze wel in een andere rij liggen tov elkaar natuurlijk. In mijn legging kan dat met Vrouw - Man dus niet.
Maar neem bijv. Vrouw Hart, dan kun je zeggen dat die in één kamer staan en eens gaan kijken wat er zich in de andere hoeken van die kamer bevindt. In dit geval boek en sleutel. Dus bij Vrouw en Hart komen dan aspecten van Boek en Sleutel kijken, want die zitten in de andere hoeken.

Al met al verschillende maniertjes, ik doe niet altijd alles, soms is iets zo klinkklaar, spreekt het zo helder tot me. Soms echter juist niet en dan ga ik andere manieren bekijken, of ik dan wel iets helder krijg.

Als je het relaxt en in detail wil weten, het boek van Rana George "The Essential Lenormand" is wat ik gebruik. Echt PERFECT!

waterman

Super!
De andere leggingen gaan inmiddels wel goed maar die GT blijft lastig.  Zal eens gaan kijken of men die hier kan bestellen.

Bedankt.

waterman

Hey kristalletje

Nog even een vraagje over jou manier van leggen (boek is nog niet binnen)
Wat doe jij als de vrouw uiterst rechts ligt?  Als ik lees als verleden etc dan heeft zij nu geen toekomstbeeld. Normaal leg ik opnieuw (ik leg een legging van 4*8 kaarten en de laatste 4 kaarten eronder). Heb wel 2 focuskaarten genomen nu waarvan er dus 21 onderaan in de karmakaartenis getrokken (onderste 4l

Leg jij nu opnieuw of box je rondom de vrouw maar dan zonder toekomstbeeld?
Overigens heb ik wel opnieuw gelegd met de vraag of ik ook iets meer over de toekomst mag zien met daarbij dezelfde focuskaarten.

Lfs watervrouw :-)