Kaartlegging,

Gestart door Knoekie, april 24, 2014, 18:34:07 PM

Knoekie

Sinds enige tijd interesseer ik me voor de lenormand kaartleggingen nadat een 3 kaart legging door mijzelf online via deze website ook echt daadwerkelijk uitkwam! Nu moet ik zeggen dat dit een makkelijke legging was  en ik nog veel moeite heb met de combinaties enzo! De laatste tijd trek ik regelmatig bij de 3 kaartlegging voor het heden de sleutel, en toekomst muizen.... Hoe kan ik deze het beste intrepeteren?? Ook zou ik willen vragen of er voor mij iemand een legging zou willen doen. Ik wil binnenkort zelf een deck gaan halen, echter ik moet zeggen via deze website werkt het ook best goed! ;D

Sas-8314

hallo Knoekie :)

om kaartjes te interpreteren moet je denken aan alles wat er bij je opkomt wanneer je aan de afbeelding en het woord denkt dan combineer je de kaartjes.
Dit kan in een korte conclusie,   de sleutel is gemuist
maar inhoudelijk kan het ook wat dieper
door ze steeds opnieuw te verbinden (een verhaal maken) kun je dieper gaan, je gaat het gesprek aan met je (on)bewuste zogezegd

wat jouw kaartjes aangaan ..
Een muis neemt iets weg, is voorzichtig en laat rommel achter
muizen vermeerderen snel en zijn schichtig, ze willen liever niet gezien worden door jou.
Met de sleutel open je iets, en sluit je iets af, je kunt met een sleutel ergens in komen en je kunt de sleutel weggooien of geven ;) maar ook weer terug krijgen wanneer je 'm kwijt bent ;)

heden - nieuwsgierig naar toekomst, de deur opent naar meer nieuwsgierigheid
waardoor je iets kunt gaan / wilt afsluiten
iets dat aan je knaagt, je mogelijk ook stress bezorgd en waar je liever vanaf wilt maar niet denkt te weten hoe ... mogelijk omdat je er momenteel voor kiest om een patroon te volgen ...
eigenlijk voor een andere manier wilt kiezen, het idee hebt dat je hiervoor nog iets mist ..

Kun je hier iets mee Knoekie ?


what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Dank je! dat laatste zou het idd wel eens kunnen zijn! idd ook nieuwschierigheid! Ik vind het een erg leuk deck het lenormand! maar ondanks dat sommige leggingen erg duidelijk en helder zijn (ik zit nog op het 3 kaarten niveau) zijn sommige combinaties nog erg moeilijk te intrepreteren! dank je voor je hulp!!!

Sas-8314

graag gedaan Knoekie :)

zelf ben ik begonnen met 36 kaarten omdat het voor mij makkelijker was om zo de betekenis te achterhalen,
op die manier kon ik dingen als het ware wegstrepen.
Qua duiding kijk ik dan gewoon naar de grote lijnen.
Misschien dat het voor jou ook een optie kan zijn, gewoon lekker eigenwijs je ding doen en dat is en wordt dan jouw manier. Het blijft een gesprek tussen jou en de kaartjes dus dan mag je zelf ook afspraken maken.

groetjes
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Ik doe het nu vooralsnog online, omdat ik eigenlijk allang op deze site kom, maar nog nooit het forum had ontdekt lol! en sinds kort dus de lenormandkaarten! ZOals gezegd, ik had interesse maar was wel skeptisch, tot een aantal weken geleden!!! Ik ben dus wel van plan om binnenkort een deck voor mezelf te gaan halen! vooral nu ook weer nu jij idd de betekenis van de kaarten die ik niet kon plaatsen zo perfect uit hebt gelegd!!

Zou er ook nog iemand voor mij een legging kunnen doen?? Ondanks ik natuurlijk al blij ben met de uitleg van de 2 kaarten die ik niet snap! ook zie ik vaak een toren bij mij de laatste tijd in mn kaarten verschijnen

Sas-8314

wat voel je als je naar die toren kijkt Loekie
beschrijf eens wat er (allemaal) bij jou opkomt misschien kan ik je helpen met het helder te krijgen,
of het overzicht, het hoger kunnen begrijpen waar een toren ook voor staat ;)
Wanneer we hulp nodig (denken) te hebben dan schreeuwen we dit het liefst van de daken
wanneer we boven op een toren gaan staan of een berg gaan beklimmen dan willen we wel eens zien of we echt hulp nodig hebben van anderen ...

Heb je een specifieke vraag voor een legging Knoekie ?
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Ik dacht voorheen dat de toren met werk te maken had, ik ben net aan een nieuwe baan begonnen en mijn leven bestaat vooral uit werken, nu denk ik dat het ook met eenzaamheid te maken kan hebben, ik vind mn nieuwe baan geweldig maar realiseer me dat ik eigenlijk ook wel heel eenzaam en onzeker ben! hierover zou ik denk ik graag een legging willen. Raden jullie me trouwens ook nog een specifiek lenormand deck aan, want ik zag dat deze er ook in vele soorten zijn alhoewel ik degene op de site wel vertrouwd vind nu

Knoekie

Ik heb nu de dagkaart manier gelegd mbt dat tooltje wat ik had gevonden hier, en weer de sleutel en muizen!! lol, ik zal de legging hier weergeven, hulp is welkom met intrepreteren, ik zal ook voor zover mijn gedachtes geven

Vosje brief Maantje = ruiter
Boom Muizen Sleutel
    Heer Tuin
        Vogels
en MC kaart Beer

Ruiter staat volgens mij bij mij heel erg voor mn gedachten/ ergens waar ik voor mezelf mee bezig ben
Boom heb ik de indruk dat die volgens mij voor energie staat persoonlijk, daarna weer de muizen en sleutel
Dan heer en Tuin, Tuin staat voor sociale gezelschappen en mensen om me heen, dit heb ik voornamelijk op mijn werk, ik kom veel bij klanten en praat altijd met erg veel mensen hiervoor
Vogels is kordurend leed volgens mij

Wat ik er een beetje uithaal voor mij is dat ik met mn gedachten ergens ben waar ik eigenlijk niet wil zijn, ik mis iets maar heb niet de kracht om dit momenteel te veranderen.... tot zover ben ik eigenlijk gekomen, hulp bij het vervolg of een andere invalshoek is welkom

Sas-8314

Citaat van: Knoekie op april 25, 2014, 14:27:37 PM

Vosje brief Maantje = ruiter
Boom Muizen Sleutel
    Heer Tuin
        Vogels
en MC kaart Beer

Ruiter staat volgens mij bij mij heel erg voor mn gedachten/ ergens waar ik voor mezelf mee bezig ben
Boom voor persoonlijke energie
Vogels is kortdurend leed volgens mij

ik mis iets maar heb niet de kracht om dit momenteel te veranderen.... tot zover ben ik eigenlijk gekomen,

je duiding is op zich wel goed ...
de informatie is er dus, je ziet het, maar nog niet zuiver omdat je waarschijnlijk ergens toch bang bent voor wat er zou kunnen staan.
Mijn eerste advies aan jou is dus, durf te kijken / duiden
alles wat er door de kaartjes omhoog komt zit in jou en is dus van jou, zinloos om al je ogen hiervoor te willen sluiten  8) muizen blijven terug komen, muizen blijven knagen ... aan je energie
en dat zorgt inderdaad voor leed (vogels) en dit besef jij je ook vandaar ook je onzekerheid.
je hebt dit sleutel-brief-boom al eerder ervaren en bent hier wijzer in geworden.
nu wil je dit niet meer muizen-ruiter
de MC is zogezegd je sleutel, deze kun je inzetten om de stem in je lot te brengen, oftewel je lotsbestemming zelf bepalen
Beer- sterke innerlijke kracht
vosje - intuitief
ruiter- ontdekken-samenwerken met de maan, je emoties/gevoelens
vogels spirituele gesprekken
muizen, hebben behoefte en maken
-tuin contact en uiten - vastbesloten zijn - sterk in contact
energie verlies door geen contact ...

als je de combinaties goed bekijkt dan zie je dat de ruiter inderdaad voor gedachten staat,
met de vos en de maan en de brief erbij mag je er vanuit gaan dat deze gedachtes overtuigingen zijn die  onjuist zijn, misleid door emotie ...

je kunt steeds dieper gaan door de lijntjes en de kaartjes onderling te verbinden.
Ieder kaartje heeft iets te vertellen, alleen maar ook in combinatie.
Zie het als een stripverhaal en laat je 'verbeelding' spreken ...
Dus de legging heeft je iets te vertellen op verschillende gebieden, dus ook op je werk,
weinig vertrouwen in je werk, nieuwe ontwikkelingen, angst voor baanverlies wellicht
wisselende emoties hierdoor enz

nu mag jij verder puzzelen en ik hoop dat ik je eigen wijsheid heb kunnen bereiken met bovenstaand ;)

veel kijkplezier :)
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

#9
Citaat van: Knoekie op april 25, 2014, 14:27:37 PM
ik mis iets en heb niet de kracht om dit momenteel te veranderen.

jij zegt het, dit neem jij aan als jouw waarheid en zo zal het zijn
dat is nou vrijheid van meningsuiting  8)
je weet toch Knoekie, hoe harder iemand iets ontkent ....

ik laat me door jou in ieder geval niets wijsmaken  :P
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Wow, sas bedankt, vosje intuitief, dat is wel een goede inderdaad, die zou ik zo ook kunnen zien, ik zie deze kaart normaal altijd als negatieve kaart! Beer vind ik zelf ook heel erg staan voor innerlijke kracht!!! bedankt voor de hulp!

Knoekie

Ik sta er echt idd steeds meer versteld van hoe accuraat dit allemaal is! en idd, meer verbanden leggen en beseffen waar de kaarten voor staan! het kan ook te maken hebben met iemand die ik via mn werk heb leren kennen! bedankt voor je hulp zeg, ik denk dat ik vanaf vandaag alle leggingen s ochtends eens ga opschrijven!

Sas-8314

knoekie ...
ik heb uit je naam en profiel niet kunnen afleiden of je een m/v bent,
om te zien of ik een antwoord kan vinden op je kaart zou ik dat wel willen weten

ik zie de kaartjes niet snel als negatief, zo ook het leven niet, alles bied kansen ...
nieuwe dingen doen geen pijn, iets niet willen weten / zien meestal wel :)
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Ik ben een vrouw, ik zal eens kijken hoe ik dat kan aanpassen in mijn profiel