zou iemand een legging willen doen?

Gestart door waterman, maart 22, 2014, 14:11:53 PM

waterman

#30
Je slaat de spijker op zijn kop marianne je uitleg is heel herkenbaar en die verandering aangegeven door de beer en de weg kloppen op meerdere punten. Heb nu een andere manier van ermee omgaan maar daar moet ergens nog iets in duidelijk gemaakt worden.

Om te oefenen heb ik voor de eerste keer een grote legging gedaan. Komende week eens goed voor gaan zitten.

waterman

36 legging zonder specifieke vraag

Huis - sleutel - schip - doodskist - roede - vos - hart - toren - klavers
Ruiter - heer - boom  -     tuin   - slang -   brief  -   weg  - berg   - ring
Zon  - hond - ooievaar - lelie - ruiker - vogels - maan - boek - sterren
Kind - vissen - anker - beer - vrouw - wolken - zeisen - muizen - kruis

Sas-8314

#32
hallo Waterman :)

ik ga even oefenen op jouw legging (mij vooral niet te serieus nemen dus ;)

vrouw - wolken - zeisen - muizen - kruis
er komt een eind aan de problemen en de stress

Kind - vissen - anker - beer
deze problemen en de stress hebben te maken met innerlijke gevoelens die je onzeker maken.

huis-klavers-kind-kruis samen denk ik dat je mag vertrouwen er nieuw geluk (van binnen) of thuis te verwachten valt

ruiter-ring met heer erbij, mogelijk een (vernieuwde) succesvolle en positieve relatie die er aan zit te komen
ik meen ook iets te zien dat er problemen zijn, waardoor er twijfels zijn en jij je eenzaam voelt / je afsluit, maar deze gaan weg omdat je er iets uit of door gaat beseffen.
Lijkt er op dat het te maken heeft met je bedrogen en/of misleid voelen, met leugens,
ruzie met iemand die je kent of wellicht eerder nog een innerlijke strijd  waardoor je nu afwachtend bent geworden in de koers die je wil varen, eerdere slechte ervaringen wellicht ... 

oppassen voor gevoelens van jaloezie of illusies.

vos-boom-ring-vogels-anker-kruis
door te praten met je partner kun je geestelijk groeien en je los maken van hetgeen je nu beperkt

heer-boek-berg-hond
de relatie met je partner is een leerproces waarbij de uitdaging ligt op het gebied van vertrouwen
of door inzicht te krijgen in de problemen tussen jou en je partner komt er een positieve verandering op het gebied van vertrouwen.

heer-schip-tuin en de kaarten er om heen doet me denken dat het met een (recente) affaire te maken heeft die de heer heeft gehad of dat jij dit denkt of hier bang voor bent, onzeker bent .. ik denk het laatste aangezien aangezien er wolken en vogels bij liggen wat me eerder het gevoel geeft dat het momenteel 'uit de lucht wordt gegrepen' maw je wantrouwen is niet gegrond, dus mogelijk manifesteren deze gevoelens zich vanuit het verleden.

nou zover hetgeen ik er uit meen te kunnen halen.
zoals ik al zei, ik zit nog vet in de oefen fase  8)
Ben wel benieuwd of er iets kloppens bij zit dus

groetjes en een hele zonnige zondag :)
uurtje minder slapen  :o

groetjes van Sas



what defines us is how well we rise after falling

waterman

Hoi Sas

Je hebt goed geoefend, een aantal dingen kloppen gedeeltelijk wel.

vrouw - wolken - zeisen - muizen - kruis
er komt een eind aan de problemen en de stress

'Ikzelf zag deze eerst negatief vanwege de negatieve kaarten op het einde masr het kruis betekent ook dat er ergens een einde aan komt. En door een aantal recente veranderingen verdwijnt er binnenkort een hoop stress.'

Kind - vissen - anker - beer
deze problemen en de stress hebben te maken met innerlijke gevoelens die je onzeker maken.

'Stress heeft niet echt te maken met innerlijke gevoelens.'

huis-klavers-kind-kruis samen denk ik dat je mag vertrouwen er nieuw geluk (van binnen) of thuis te verwachten valt

'Ik hoop dat je met deze uitleg gelijk hebt :-)'

ruiter-ring met heer erbij, mogelijk een (vernieuwde) succesvolle en positieve relatie die er aan zit te komen
ik meen ook iets te zien dat er problemen zijn, waardoor er twijfels zijn en jij je eenzaam voelt / je afsluit, maar deze gaan weg omdat je er iets uit of door gaat beseffen.
Lijkt er op dat het te maken heeft met je bedrogen en/of misleid voelen, met leugens,
ruzie met iemand die je kent of wellicht eerder nog een innerlijke strijd  waardoor je nu afwachtend bent geworden in de koers die je wil varen, eerdere slechte ervaringen wellicht ... 

'Ook hier hoop ik dat de uitleg over een (vernieuwde) en positieve relatie goed zit. Ik ben vrijgezel maar een gedeelte herken ik wel in het verhaal eronder.'

oppassen voor gevoelens van jaloezie of illusies.

vos-boom-ring-vogels-anker-kruis
door te praten met je partner kun je geestelijk groeien en je los maken van hetgeen je nu beperkt

'Ik heb geen partner dus deze moet ik op een andere manier bekijken.'

heer-boek-berg-hond
de relatie met je partner is een leerproces waarbij de uitdaging ligt op het gebied van vertrouwen
of door inzicht te krijgen in de problemen tussen jou en je partner komt er een positieve verandering op het gebied van vertrouwen.

'Dat vertrouwen klopt wel uit het verleden'.

heer-schip-tuin en de kaarten er om heen doet me denken dat het met een (recente) affaire te maken heeft die de heer heeft gehad of dat jij dit denkt of hier bang voor bent, onzeker bent .. ik denk het laatste aangezien aangezien er wolken en vogels bij liggen wat me eerder het gevoel geeft dat het momenteel 'uit de lucht wordt gegrepen' maw je wantrouwen is niet gegrond, dus mogelijk manifesteren deze gevoelens zich vanuit het verleden.

'Wel een aantal raakvlakken en herkenbaar'

nou zover hetgeen ik er uit meen te kunnen halen.
zoals ik al zei, ik zit nog vet in de oefen fase  8)
Ben wel benieuwd of er iets kloppens bij zit dus

'Zo slecht heb je het niet gedaan ;-). Ben benieuwd wat anderen erin zien en wat ik er zelf uithaal. Moet nog veel oefenen zeker met deze legging. Er zijn zoveel combinaties mogelijk'

Fijne zondag!






[/quote]

Sas-8314

hallo Waterman :)

blij dat ik het nog niet zo gek heb gedaan, thx voor de feedback :)
gezien hetgeen je schrijft ben ik nog eens gaan kijken en denk inderdaad dat de muizen niet voor stress maar onzekerheid zouden kunnen liggen. De ring en de muizen liggen (inderdaad) in toekomst dus ik vermoed dat het met mogelijke onzekerheid te maken i.v.m. het denken/ aanvoelen of willen (ster-muizen) van een nieuwe relatie.
Iets waarvoor je gezien de toren of een muur hebt opgetrokken of je kwetsbaar voelt of maakt in de liefde. In ieder geval denk ik dat die onzekere gevoelens hun oorsprong vinden in het verleden en ze er nu zijn zodat je er iets uit mag en kan leren waarin je ook succesvol zult zijn.

ik vind het er mooi uitzien, hoop dat iemand anders of jijzelf er nog meer moois of tips uit kunnen halen voor je :)

wat ik zelf nu geregeld doe is 9 kaarten leggen (pk in gedachten in het midden, dus niet de vrouw maar een andere kaart zegt dan iets over mezelf) en dan kaartjes er aan toevoegen (+eventueel een vraag over het kaartje) dit doe ik dan met alle 36 kaarten uiteindelijk.
weet niet of dit een bestaande methode is, in ieder geval probeer ik maar een beetje uit wat goed voelt :) zo heeft ieder z'n manier denk ik dan.

fijne dag nog waterman
groetjes van Sas
zo maken de kaartjes het verhaal steeds completer.
what defines us is how well we rise after falling

dameblanche

even inhaken....
de kaartjes moeten altijd serieus genomen worden en IEDERE duiding is er een!!!!!

spiegeling dame-roede je verkeert in 2 strijd.
weer lig je onderaan, je blijft dus in hetzelfde sfeertje draaien, alles weegt een beetje zwaar op je schouders.
je bent bezig de problemen van je af te werpen, in de toekomst komt er een gesprek waarbij twijfels alsnog omhoog komen, dus weer geen echte duidelijkheid.
uiteindelijk wordt vriendschap ook geen optie en zal wel nog toenadering gezocht gaan worden waarbij sexueel contact zal ontstaan.
hou dit echter in de gaten, het is geen seks uit liefde echter uit lust., waarbij eenzaamheid nog meer zal gaan toenemen.

waterman

Hoi marianne

De 2 strijd begint nu eigenlijk te minderen. Dus problemen afwerpen (op andere gebieden) klopt wel zeker ook gezien de laatste verandering. In dit geval had ik de 36 legging niet gedaan voor mijn eerdere vraag juist omdat er uit die eerdere lezingen al veel duidelijk was. Er wordt daarin soms nu a gezegd  maar de houding daarna zegt dan weer het tegenovergestelde. Of er is een verschil innopvatting over wat vriendschap is.  En daar ben ik klaar mee alleen twijfel ik dus nog een klein beetje over hoe dat duidelijk te gaan maken. Maar door de huidige veranderingen komt het zelfverzekerde in mij nu alweer snel terug.

Wel duidelijk dat ook in deze algemene legging zonder vraag dat ook terug komt had ergens ook een beetje hoop dat er misschien juist iets zou worden gezegd over een eventuele nieuwe relatie in mijn leven. Blijkbaar is dit toch nog niet klaar maar voel dat die onzekerheid vanuit mij niet lsng meer gaat duren.
Dus ik doe over een paar weken nog een nieuwe legging zonder vraag. En tot die tijd oefen ik met wat kleine leggingen. Misschien inderdaad ook eens een 9 legging proberen binnenkort.

Bedankt weer dames!

waterman

Heb nog even de uitleg van jullie op mijn laatste legging laten bezinken. En herken mijn situatie niet helemaal in de uitleg van marianne. De 2 strijd gedeeltelijk wel en ook het nu afwerpen van problemen maar die hebben met andere dingen te maken dan op relatiegebied. En ook de rest verwacht ik niet helemaal precies zo (zeker het seksuele vlak niet). In de uitleg van sas herkende ik dan weer een hoop meer. Misschien dat dame en roede op een andere manier uit te leggen is? Ik ga er deze week ook zelf nog eens goed voor zitten. En volgende week eens een nieuwe algemene legging proberen met 5 of 9 kaarten.

Sas-8314

hallo waterman,

denk zoals ik 'm duid dat de roede-dame voor onzekere (tegenstrijdige) gevoelens te maken hebben
kind-kruis in de onderste hoeken denk ik dat onzekerheid zijn oorsprong kent uit je verleden waardoor je diep geraakt bent ...

misschien dat je hier iets mee kunt ?

groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

janice

#39
roede staat meer voor argumenten, conflicten, iets dat zich telkens herhaald en het kan zelfs voor een plotselinge scheiding staan, maar het kan ook gewoon staan voor een normaal gesprek of zelfs letterlijk, schoonmaken.
De lelie is meer de seks kaart

vrouw ruiker slang roede - misschien dat je door herhalende problemen een teleurstelling te verwerken had ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

waterman

Bedankt sas en janice :D

Moet zeggen dat ik zelf ook meer het gevoel heb dat ik schoon schip ga maken (Op meerdere vlakken). En dat zou dan ook kunnen passen op relatie vlak omdat daar vanuit mij wel 2 soorten gevoel in zit. Maar dat daar zeer binnenkort een einde aan gaat komen. Dat er ook geen vriendschap zou komen weet ik ook niet zeker. En de onzekerheid heeft inderdaad zijn oorsprong uit het verleden sas. En ook jouw uitleg klopt daar wel gedeeltelijk in Janice. Ik merk wel dat er veel verschillende mogelijkheden zijn voor het interpreteren zijn. In dit geval voel ik me iets meer thuis in deze uitleg.

Bedankt.

Sas-8314

hallo en goede morgen Waterman :)

Citaat van: waterman op maart 31, 2014, 19:59:32 PM
Ik merk wel dat er veel verschillende mogelijkheden zijn voor het interpreteren zijn. In dit geval voel ik me iets meer thuis in deze uitleg.
er zit idd nog al eens verschil in de duidingen, doordat we feitelijk alleen kunnen (h)erkennen wat we in ons eigen systeem meedragen zal de ene ook meer of andere dingen kunnen zien als de ander.
Daarom is het ook heel belangrijk om je eigen gevoel er bij te betrekken, niet anders als dat we bijv advies zouden vragen aan iemand in het gewone leven.
De kaartjes hebben allemaal verschillende opties, maar door naar de kaartjes er om heen te kijken kun je zien welke opties wel of niet zouden kunnen passen, een soort van puzzel dus die je na loopt.
Zo ben ik het aan het leren, vandaar dat ik het liefste 36 kaarten leg of extra kaarten er bij leg omdat zo dan de puzzel completer wordt voor mij, maar zo heeft en vind iedereen zijn of haar eigen manier :)

succes en veel plezier :)
groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Nieuwe legging zonder vraagstelling

                         Boek
        Toren        kind          ring
Anker  klavers  ster/pk    boom  lelie
          Ruiker   wolken     heer
                             Beer

Algemene snelle indruk ziet het er positief uit. Alleen opletten voor de wolken maar dat heb ik onder controle. Vanavond maar even verder kijken.

waterman

Vanochtend door omstandigheden ineens een eind gemaakt aan alle muizenissen.  Nieuw hoofdstuk :)
En heb voor mezelf met een leeg hoofd een legging voor mezelf gedaan. Gewoon algemeen zonder vraagstelling. 
                                  Schip
                 Kist            zon           kind
Toren    vogels      vos/pk      brief          slang
               Anker         kruis       tuin
                                   Boom

Zou iemand willen helpen om deze te duiden geloof dat mijn hoofd nu wel erg leeg is ;D

Alvast bedankt dankt en fijne avond.