zou iemand een legging willen doen?

Gestart door waterman, maart 22, 2014, 14:11:53 PM

dameblanche

ik heb nog eens verder voor je gekeken, waterman en wel via de tarot.

het Keltische kruis biedt daarin ook goede inzichten

1 de situatie/ kern van het thema; kelken 8
2 wat blokkeert; staven 5
3 verleden; pentakels 9
4 heden; geliefden op de kop
5 bewust nivo; de hoge preister op de kop
6 nabije toekomst; aas van zwaarden
7 jezelf; koning van pentakels
8 invloeden vanuit je omgeving; kracht
9 hoop en vrees; bekrs 10 op de kop
10 resultaat; pentakels 6

je zult het op een andere manier moeten gaan aanpakken, de kaart kelken 8 geeft aan dat de huidige aanpak niet werkt en dat er naar een andere aanpak gezocht moet gaan worden, maar je hebt nog je twijfels, er heerst innerlijke onrust.
komende vanuit een tevreden situatie, zit je nu in een situatie waarbij de huidige aanpak op een mislukking gaat uitlopen.
het bewust nivo; hp op de kop wijst naar een te verzoendend gebaar, je bent te begripvol, overlief wat komt vanuit een zwakheid en of een ongelijkwaardigheid [kelken 6 op de kop]
dit is ook het uiteindelijke resultaat!!!
je komt in ieder geval heldere inzichten[aas van zwaarden]
je loopt tegen een bepaalde kracht op, je stelt je daar zelf onder!!!
je legt hierbij de lat eigenlijk te hoog, waarbij je eigenlijk bang bent dat je teveel eisen aan die relatie stelt.

lfs marianne

waterman

@ janice en sas

Even voor mij als leermomentje:
mijn 5 legging als een soort verleden heden toekomst staat de ooievaar voor het heden op het moment van leggen (ongeveer 3 weken geleden). De brief met tuin als positief bericht is inderdaad gebeurt. Op welke manier moet ik de kaart ooievaar zien als dat er een ander is of misschien wel was? kan er dan ook een andere combinatie gemaakt kan worden met ooievaar brief tuin? Ik heb hem ook even gelezen in combinatie met de trekking van marianne.


Sas-8314

hallo Waterman ...

als een legging te lastig is om te duiden, leg ik er zelf gewoon nog eentje waarbij ik de zelfde vraag stel en vraag om een andere uitleg die ik beter begrijp. Meestal lukt dat wel ;)
de ooievaar staat voor mijn gevoel voor o.a. ; verandering - omwenteling  - nieuw begin - geboorte - verhuizing- flexibel zijn - geen overhaaste beslissingen               
wispelturigheid - instabiliteit - te meegaand zijn. te flexibel zijn - oppervlakkigheid
Wellicht staat er iets tussen wat je zou kunnen plaatsen mbt de situatie
Hij ligt op de pk dus ik denk dat het iets is wat betrekking heeft op hoe jij met dingen omgaat / om zou moeten / kunnen omgaan.
Dus in die zin zouden verhuizing en geboorte bijv. minder waarschijnlijk zijn naar mijn mening, ook een ander zou in die zin ook niet echt passen.
Maar ik beschouw mezelf voorlopig nog als leek, dus wellicht dat er mensen zijn die een andere mening hebben. Ben er wel benieuwd naar.

groetjes van Sas
               
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Bedankt marianne

Nu wordt het nog lastiger met de tarot (daar ben ik helemaal niet in thuis) ik heb nu juist het idee dat ik door mijn handelen van nu een positieve reactie terugkreeg. Maar misschien moet ik dat lezen dat als ik het contact volhoudt zoals ik nu doe (alleen mail) ik niet verder ga komen dan de vriendschap en dat ik het binnenkort anders aan moet pakken om tot iets anders te kunnen komen. Iets wat ik eigenlijk al gedaan heb (door een uitnodiging)  overlief was vroeger en nu niet meer juist tegenovergestelde. Wel denk ik dat vriendschap tussen ons er wel gaat komen/al is, maar de vraag ging natuurlijk over een nieuwe relatie.

Heeft het zin om over een aantal dagen een nieuwe 5 of 13 legging voor mezelf te doen zoals sas aangeeft met dezelfde vraag?

Weer bedankt in ieder geval!

waterman

Heb op advies van sas inderdaad een nieuwe legging gedaan met dezelfde vraag maar dan met meer duidelijkheid.  Ik weet dat je niet te vaak moet leggen (mijn oude legging was reeds uitgekomen en een aantal weken oud)

Nieuwe legging of er een nieuwe relatie tussen mij en mijn ex gaat opbloeien

Weg    boek   beer/pk    klavers   hond

Morgen maar even goed naar kijken.

Sas-8314

#20
mijn gevoel zegt dat het antwoord nog niet bewust is of niet bewust mag zijn nu.
Ik denk zelf dat het nu belangrijker is om je op jezelf te richten, loyaal zijn aan jezelf en jezelf te ondersteunen feitelijk  ...

Je zoekt naar zekerheid buiten jezelf en omdat daar geen zekerheden (behalve de natuurwetten) te vinden zijn kom je juist in situaties terecht waarbij je onzekerheid ervaart. (dit schrijf ik niet nav je kaarten trouwens)
Was onzekerheid een onderwerp binnen jullie relatie wellicht ?

Ben benieuwd wat je er zelf voor duiding uit haalt en wat je er bij voelt ..

groetjes van Sas



 
what defines us is how well we rise after falling

waterman

#21
@ sas

Ik ga het even laten inwerken maar ik denk datje gelijk hebt met eerst op mezelf richten. Mijn eigen positie moet eerst beter worden
Ineens eeen wat vreemde ingeving maar gezien de lezing van marianne dat als ik de weg zoals nu blijf volgen het resultaat uit gaat blijven dat als ik me nu richt op mezelf en het vinden van werk ikzelf op dat vlak zekerder wordt en dit positief is (combinatie met de weg en de sleutel die ik zelf in de hand heb)

Sas-8314

#22
CiteerIneens eeen wat vreemde ingeving maar gezien de lezing van marianne dat als ik de weg zoals nu blijf volgen het resultaat uit gaat blijven (Wel vriendschap maar geen relatie terwijl ik in alle leggingen wel lees dat er bij beiden nog gevoelens zijn)

De weg die je nu volgt betekent feitelijk de manier waarop je er(gens) mee omgaat  ...
Daar valt dus ook het twijfelen en (wan)hopen onder, waarmee jij jezelf remt in je eigen ontwikkeling ...

Als je weet / voelt dat er liefde is tussen jullie dan zou dit voldoende moeten zijn om in vertrouwen los te kunnen laten. Ga er nou eens vanuit dat jullie weer samen gaan komen en dat je nu even allebei aan de slag moet, noem het maar een studie reis ;)

Of jullie gaan daarna weer samen verder of je komt op een punt dat het niet meer belangrijk is op de manier waarop je deze wens nu ervaart. In beide gevallen is de uitkomst uiteindelijk positief voor jou :)

vraagje daarbij ...?
wat is belangrijker ...
de liefde, het gevoel dat je met iemand deelt
of de persoon waarmee je liefde deelt ?

misschien kun je daar eens een legging op doen ;)
:-* :)

what defines us is how well we rise after falling

janice

#23
Ik vind de weg in deze kaartlegging helemaal geen leuke kaart, deze KAN een scheiding aangeven.
Als ik jou was zou ik me lekker focussen op de readings die marianne voor je heeft gedaan en wat met haar adviezen te doen.
-----------
Misschien was ik weer te snel met mn bovenstaande reactie

(Zelf werk ik nooit met 6 kaarten waarbij de PK kaart als eerste wordt geplaatst omdat die kaart zo nooit uit zichzelf in een  reading tevoorschijn komt. Waarom doen jullie dat hier ?  :-\ )

Maar Beer bovenop de PK zou kunnen betekenen dat er voor de PK een verandering aan staat te komen.
Ook hier zie ik eerder vriendschap, wel sterke vriendschap na een recente scheiding.
Eerst was er die onverwachte ? scheiding (weg boek) misschien vanwege onuitgesproken irritaties ? (boek beer) maar er volgen gelukkige momenten (beer-klaveren) door leuke gesprekken met je iemand die je kent/je ex (klaver-hond)
Misschien dat er door een nog onbekende keuze een verandering voor je aan staat te komen. Een goede verandering naar (weer) een vriendschapsrelatie
Spiegelen: Het is de bekende van je die die keuze maakt (weg-hond) naar voor leukere momenten (boek-klaveren)

Ik vraag me af of de hond in deze legging niet totaal iemand zou kunnen voorstellen.


Maar misschien zit ik er totaal naast.
Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

Citaat van: waterman op maart 24, 2014, 18:00:02 PM
@ janice en sas

Even voor mij als leermomentje:
mijn 5 legging als een soort verleden heden toekomst staat de ooievaar voor het heden op het moment van leggen (ongeveer 3 weken geleden). De brief met tuin als positief bericht is inderdaad gebeurt. Op welke manier moet ik de kaart ooievaar zien als dat er een ander is of misschien wel was? kan er dan ook een andere combinatie gemaakt kan worden met ooievaar brief tuin? Ik heb hem ook even gelezen in combinatie met de trekking van marianne.
de ooievaar geeft al heel kort antwoord op je vraag; dat er een verandering staat aan te komen bij 'wat zal er tussen jou en je ex gebeuren'.
Wat voor soort verandering dat zou kunnen zijn laten de overige kaarten zien
Intuitie is verstand dat haast heeft

waterman

#25
Dag dames  ;D

Dat ik eerst los moet laten is zeker waar. Me even op mezelf richten (wat ik nu soms al deed en waardoor ik nu dus merkte dat het contact ineens positieve wendingen aannam). Eerst mijn eigen leven op orde en gewoon het contact onderhouden zoals het nu is. En het initiatief even bij hem laten liggen. Je weet nooit wat er dan binnenkort of straks kan veranderen. Want dat er iets gaat veranderen is in alle leggingen wel duidelijk ook in die van marianne.

Bedankt en ik blijf lekker meelezen en ik waag me over een periode weer asn een legging op dit gebied.  Over een paar weken of als mijn positie beter is. Benieuwd wat er dan uit gaat komen. :)

waterman

Een week me op mezef richten heeft een grote verandering teweeg gebracht. Echter niet op de vraag waardoor ik  kawrten liet leggen maar wel op ander gebied. Dus de lezing dat er positieve veranderingen zouden komen beginnen nu uit te komen. Weet niet of deze veranderingen dan toch onderbewust te maken hebben met mijn legging maaar dat wachten we af.

Fijn weekend iedereen.

janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

waterman

#28
Werkgebied.

dameblanche

Citaat van: waterman op maart 24, 2014, 22:02:27 PM
Heb op advies van sas inderdaad een nieuwe legging gedaan met dezelfde vraag maar dan met meer duidelijkheid.  Ik weet dat je niet te vaak moet leggen (mijn oude legging was reeds uitgekomen en een aantal weken oud)

Nieuwe legging of er een nieuwe relatie tussen mij en mijn ex gaat opbloeien

Weg    boek   beer/pk    klavers   hond

Morgen maar even goed naar kijken.

de beer op je persoonskaart geeft aan dat je iets wil gaan veranderen, links liggen de weg en het boek.
de weg geeft die verandering al aan, het boek hierbij doelt op iets onuitgesprokens, je bent er wel mee bezig, maar je durft je niet direct uit te spreken, daarbij voel je onvrede en wil verder, wil langduriger en een trouw contact.
klaveren beloven ook een verbetering.