duiding 36 kaarten legging

Gestart door Sas-8314, maart 08, 2014, 16:06:15 PM

janice

Leuk nog meer oefenmateriaal :) Ik bedoelde eigenlijk meer dat je te snel aan een 2de legging bent begonnen terwijl de gebeurtenissen rondom de eerste legging nog moeten plaatsvinden
Maar dit is mijn poging op je tweede legging

Wat nu speelt
klaveren-weg-schip
Het maken van een goede keuze leidt naar een (grote en goede) verandering.
Heb je een leuk berichtje ontvangen in de tussentijd ?

(Of gaat dit nog over het recente nieuws (ruiter-klaveren) van de nog recente (klaveren) scheiding (weg) gaan wat heeft gezorgd voor een grote verandering (schip in het huis van het schip)
Bij klaveren weet ik soms niet of het gaat om iets korts of gewoon om kort geluk.)

Thema
klaveren-vissen-vos-brief
Een kort maar leuk bericht (en) zorgt (en) weer voor wat voorzichtige gevoelens. Maar met vos in de buurt kan het ook om illusieve gevoelens gaan. De vos in een relatielegging voorspelt eigenlijk niks goeds.

Wanneer ik naar de vrouw kijk denk ik dat je wat voorzichtiger / sluwer geworden bent, onderzoekender en tegelijkertijd ook meer gestabiliseerd bent of de periode van stabiliteit komt er voor je aan. Misschien dat je werk je nu wat meer voldoening geeft en dat je daardoor niet constant aan al dat andere hoeft te denken ?

Berg
Net als in de eerste legging zie ik in deze legging dat je met hindernissen te kampen hebt en dat je daar helaas geen controle over hebt op het moment. Aangezien de berg in het huis van de boom is  en de boom in het huis van de berg denk ik dat het emotioneel best veel van je vergt. Ziek van verdriet ?

zeis-ring-huis-hart
In het verleden is dus de breuk (zeis-ring) in de (prille ? ) relatie (kind hart) geweest. Kan het kloppen dat de relatie in het verleden al 'temperamentvol' was ? (roede ding)

sleutel
Is er in het recente verleden een belangrijke gebeurtenis geweest, een wens dat in vervulling is gegaan ? Sleutel vrouw, misschien dat er een uitnodiging in de bus is gevallen of dat je alles nu wat beter onder controle hebt, iets heeft meer zekerheid gegeven.

Hond-Heer
Wat je wel goed op kunt inspelen zijn 2 mannen of 1 bekende man. De vriendschap tussen jullie is er een beetje vanaf (muis-hond) of je bent minder loyaal naar deze man geworden. Mogelijk is deze man gestrest.

Boek
Zeer binnenkort zou je te maken kunnen krijgen met verzwegen /vervelende problemen/geheim of onverwachte moeilijkheden. Het zou kunnen gaan om een nog lopende conflict of met je ex. Of dat er iets onderzocht (studie) moet worden maar wat totaal niet helder is voor je

kruis-muizen-toren-kind
Later zou het kunnen dat je weer met kortdurend leed/tegenspoed/verdriet te maken kan krijgen . Een knagend gevoel werkt tegen en maakt weer dat je je muur optrekt, jezelf terugtrekt. Dit wordt afgesloten door een nieuwe periode in je leven (kind), misschien dankzij de hulp die je aangeboden krijgt van een vriend(in) of een broertje.

lelie-ster
Vervolgens zal er weer een periode aankomen dat je emotioneel weer meer in harmonie met jezelf bent  en je weer heldere doelen voor ogen hebt.  … Dit zou kunnen komen doordat een oudere liefdevolle meneer je daarbij helpt.

Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hoi Janice
ook voor mij zijn de leggingen oefenmateriaal, leg ze vrijwel dagelijks nu en geeft een leuke afleiding ;)

op jouw vraag of ik een leuk berichtje heb ontvangen ..
nee, niet iets wat me is bij blijven hangen tenminste, maar ik ga zo mijn inbox nog wel even  checken :)


klaveren-vissen-vos-brief
Een kort maar leuk bericht (en) zorgt (en) weer voor wat voorzichtige gevoelens. Maar met vos in de buurt kan het ook om illusieve gevoelens gaan. De vos in een relatielegging voorspelt eigenlijk niks goeds.

Voor mijn gevoel kan ook de vos (vertrouwen) of de slang(dromen / verlangen) positief zijn wanneer deze met de juist kaarten zijn omringd. Omdat het nu hoekkaarten betreft weet ik het niet.
maar ik zou het zelf ook kunnen duiden als een bericht dat te maken heeft met gevoelens van vertrouwen, vertrouwen ipv wantrouwen door de klaveren.

Ervaringen zijn er om wijzer te worden, dus ja denk wel dat  ik zeker ook nu nog wat bedachtzamer ben geworden. Stabiliteit verwacht ik wel, de golven zijn afgenomen waardoor zeeziektes ook weer zijn afgenomen ;)

of de relatie temperament vol was in het verleden ... het was in veel opzichten zeker geen saaie relatie, gezien de vele leerprocessen die er in voor kwamen, dus ja ik denk wel dat je het mag betitelen als een relatie met temperament.

Met de sleutel vrouw duiding die je geeft kan ik zo ver niets, geen uitnodiging of iets van dien aard zover ik weet.

de duiding hond - heer
de heer staat mogelijk ook voor de ex, die graag een vriendschap had gewild, daardoor wellicht gestrest kan zijn  ?

Boek ? ik blijf in afwachting ;)
misschien staat er ook dat ik me niet (kruis)meer wil verdiepen in dingen aangaande mijn ex ;)

kruis-muizen-toren-kind
Later zou het kunnen dat je weer met kortdurend leed/tegenspoed/verdriet te maken kan krijgen . Een knagend gevoel werkt tegen en maakt weer dat je je muur optrekt, jezelf terugtrekt. Dit wordt afgesloten door een nieuwe periode in je leven (kind), misschien dankzij de hulp die je aangeboden krijgt van een vriend(in) of een broertje.
of
ik raak mijn kwetsbaarheid of grote (toren) naïviteit (kind) kwijt ;)

lelie-ster
Vervolgens zal er weer een periode aankomen dat je emotioneel weer meer in harmonie met jezelf bent  en je weer heldere doelen voor ogen hebt.  … Dit zou kunnen komen doordat een oudere liefdevolle meneer je daarbij helpt.
Dit zou kunnen kloppen aangezien ik binnenkort een afspraak heb met een lieve meneer, dus daar heb ik zeker vertrouwen in.

Dank voor je visie weer Janice !
groetjes van Sas







what defines us is how well we rise after falling

Eva_84

Hoi Sas,

ik ben het met Janice eens dat je eerste legging nog niet is uitgewerkt. Tenzij je de GT echt met een andere vraagstelling doet, heeft het geen zin om dat verschillende keren kort na elkaar te doen. Je kan wel best op voorhand bepalen voor welke tijdsspanne je dat doet, vb 3 maanden, 6 maanden, een jaar, ...

Citaat van: Sas-8314 op maart 17, 2014, 00:20:32 AM
Voor mijn gevoel kan ook de vos (vertrouwen) of de slang(dromen / verlangen) positief zijn wanneer deze met de juist kaarten zijn omringd. Omdat het nu hoekkaarten betreft weet ik het niet.
maar ik zou het zelf ook kunnen duiden als een bericht dat te maken heeft met gevoelens van vertrouwen, vertrouwen ipv wantrouwen door de klaveren.
De vos en slang zijn geen positieve kaarten, de vos staat eerder voor wantrouwen,voorzichtigheid is geboden. Vertrouwen is de hond-kaart. De slang betekent leugens, bedrog, oneerlijkheid. De slang wordt ook als partnerkaart beschouwd in een v/v relatie, dan is het niet negatief. Maar dromen= maan, verlangens,wensen=ster.
De betekenis van vos en slang kunnen verzacht worden als er positieve kaartjes rond staan, maar anderzijds beïnvloeden zij ook de betekenis van de kaarten er rond. Tenminste, zo heb ik het geleerd.

Wil straks ook nog eens een poging wagen voor je nieuwe legging.
Groetjes, Eva

Sas-8314

hallo Eva :)
dat de legging nog niet is uitgewerkt zou verklaren waarom ze allemaal hetzelfde lijken,
tijd om te oefenen met heldere vraagstellingen dus ;)

Ik ben geneigd om mee te gaan met het idee dat de vos en slang over het algemeen negatieve duidingen hebben, echter blijf ik toch ook het gevoel behouden dat er niets is dat op zich goed of slecht is.
Net als in het leven kan een positieve eigenschap ook heel negatief werken of andersom.
Wat ik ook begrijp via de verschillende informatie op internet en zoals het ook voelt, is dat het uiteindelijk toch voor een groot deel wordt bepaald door de eigen invulling die men aan de kaarten geeft. Die zal dus uiteindelijk verschillend kunnen zijn.
Ik heb geprobeerd om bepaalde kaarten anders te duiden maar op de meeste momenten worden ze dan minder logisch voor mij, het stripverhaal klopt dan niet meer.

de maan voelt voor mij ook als dromen / sterke (emotionele) verlangens
staat de maan naast de lelie dan duiden de kaarten voor mijn gevoel als de nieuwe partner van mijn ex omdat ze samenwerken/hij haar baas is.

De heer blijft ook gevoelsmatig mijn ex
de slang niet alleen misleiding maar ook voor verlangens, fantasieën en mysterieuze dingen.
ster voelt mij als succesvol zijn, of niet, in hetgeen je wil, dus in die zin als (de uitkomst) wens inderdaad.

dank voor jouw visie wederom Eva :)
ben benieuwd naar de duiding van mijn nieuwe legging, lief van je.

groetjes en een zonnige dag
groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

janice

#19
klaveren vis vos brief kunnen misschien ook betekenen dat je verlangt (vis) naar een bericht (brief), een gelukmakend bericht (klaveren brief) ook al is dit een gebaseerd op valse (vos) geluk/verlangen (klaveren-vis)
de vos is geen kaart van vertrouwen, de vos staat voor gewiekstheid, list, bedrog, leugens, fout, slimme acties of juist voorzichtigheid, voorzichtig iets willen onderzoeken, wanneer er voornamelijk positieve kaarten in de buurt zijn
EN bedankt voor je reactie uit mn interpretatie :)
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hallo Janice :)
de duiding die je er aan geeft daar kan ik (met al mijn eigenwijsheid) niet omheen  :-[ wishfull thinking ook wel genoemd ;)
De vos heeft naast de als negatieve bestempelde eigenschappen toch ook wel wat positieve aspecten zoals; geestelijke groei â€" hulp bij grote ondernemingâ€" eigen instinct- overleven â€"                      
bereidheid tot handelen â€" observeren â€" aanpassen â€" vindingrijk â€" snelle beslisser â€" zorgzaam - hoeder                        
(daarmee niet bedoeld als verwijzend naar mijn eerdere leggingen ;)
Wat is jouw (of andermans) mening over die eigenschappen dan ?

Naast dat ik me nu nog voornamelijk aan het verdiepen ben in de kaartjes (wat een hele studie op zich is) probeer ik de richtingen te begrijpen waarop er geduid moet / mag worden, die vind ik nog lastig vooralsnog.
Kaarten duiden doet me ergens ook denken aan het ontleden van zinnen zoals men dat leerde op school, maar dan net even iets anders ;)

Welke legging(en) doe je zelf Janice ?

zonnige groetjes van Sas

what defines us is how well we rise after falling

janice

hoi Sas In de Franse school wordt de vos als werkkaart gebruikt --> geestelijke groei â€" hulp bij grote ondernemingâ€" hoeder - bereidheid tot handelen - snelle beslisser
Zelf zie ik het niet als een werkkaart. In de Nederlands/Belgische school wordt de vos gekenmerkt door wantrouwen , leugens, fout gedrag in negatieve zin en in een wat meer positieve zin: eigen instinct - overleven â€" observeren â€" aanpassen â€" vindingrijk.

Ik leg bijna dagelijks 3 kaarten, maar dan niet hier op dit forum, soms leg ik een 5 kaarten legging of een 3x3 legging voor een gerichtere vraag en elke maand leg ik een GT en die analiseer ik net zoals jij dat hier doet lekker uitgebreid, aan het eind van de maand lees ik de interpretaties terug om te zien of ik gelijk heb gehad.
Maar ik ga hier wel op minderen want het is vermoeiend, ik ben een halve dag kwijt aan een GT  :o
Wel is het dan weer leuk om aan het eind van de maand verrast te worden met wat er is uitgekomen :).
Zo probeer ik het te leren, maar leren is leuker als je kan oefenen op leggingen van een ander, ook vanwege snellere feedback.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hoi Janice,
je mag graag oefenen op mijn kaartjes ;)

3x3 legging is gewoon VHT toch ?

zonnige groetjes
what defines us is how well we rise after falling

janice

Een uitgebreidere versie hiervan
OOk die legging kan je toepassen binnen de GT
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hoi Janice,

zou je dit iets specifieker willen uitleggen hoe dit werkt ?

groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

janice

weer terugkijkend naar jou tweede legging zoek ik bijvoorbeeld als onderwerp de vrouw op en bekijk de 8 kaarten erom heen.

                             verleden   heden    toekomst
? ? ? ? ? ? ??   nivo   sleutel     berg       boek       
bewuste nivo            hart         vrouw     kruis     
onbewuste nivo        beer         hond      lelie   
   
De duur van zon legging kan een maandje of 2 zijn

voorbeeldje
Vrouw in het midden = hier gaat het om, thema, in dit geval om jou
sleutel als triggerkaart = wat erbij komt kijken is succes of iets wat vast staat of staat te gebeuren, zekerheid

Vertikale kolommen
In het verleden had je je misschien emotioneel opengesteld voor een man
In het heden ervaar je hindernissen door een bekend persoon
In de toekomst etc etc

En je kan uit deze 9 kaarten nog veel meer uithalen mar ik ga nu naar bed!
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

bedankt Janice en slaap lekker :)
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

Ik heb een concrete vraag gesteld en een nieuwe legging gedaan :)
Na "lang" denken uiteraard de meest voor de hand liggende gezien de recente veranderingen ..
de vraag luidde; Komen mijn ex en ik weer bij elkaar ... ;)
met mijn kaartjes heb ik de volgende 'afspraken' gemaakt
vrouw=PK  Heer=ex   Lelie='nieuwe' partner ex)

onderstaande legging kwam er uit, ..
schip      vogels    berg     hart      vos         zeis      boom           wolken             anker
maan      roede    slang    kind    ooievaar   dame      heer        klaverbladeren       huis
ster        weg      hond    brief      zon        boek     muizen          ruiter              vissen
kruis       ruiker    toren   sleutel   beer        ring     doodskist        lelie                 tuin

zin om te oefenen of gewoon leuk om te duiden,
reacties zijn zeer welkom :)
bedankt alvast :)
zonnige  groetjes
what defines us is how well we rise after falling

janice

misschien zou je ipv deze legging 5 kaarten kunnen leggen met je vraag
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

goede morgen :)

dank voor de tip Janice waar ik iets me gedaan heb ..
dezelfde vraag bij een 5 kaarten legging
vos - hond - PK(2)/boom - vogels - muizen

door wantrouwen zijn gevoelens weg of keren terug,
iets met groei / leerproces ?

zonnige groetjes
what defines us is how well we rise after falling