dagkaartjes Kleurig Krijtje

Gestart door kleurig krijtje, januari 21, 2014, 08:40:21 AM

heleen

Goh Eva kom jij ook uit Belgie ::). 't pajottenland ;D nog nooit van gehoord. ::) Klinkt leuk ;D. Ik voel me bijna buitenlander op dit forum.
moeke of moe kennen wij ook wel, Voor mij is dat een ouderwets woord.  soms noemde ik mijn moeder vroeger moeke, vooral als ik iets nodig had.  Het gekke is dat ik mij niet kan herinneren hoe mijn moeder mijn oma aansprak, maar niet met mam (zo noemde ik mijn moeder) of mama (zo spreekt mijn jongste dochter mij aan, de oudste noemt mij bij mijn voornaam). Volgens mij zei mijn moeder tegen mijn oma:  moeder. O nee het was een dialect woord zoiets van  moen en als zij over haar praatte was het altijd 'smoen. (ik ben geboren in Brabant). En oma is gewoon oma, daar hebben wij geen ander woord voor.

Heleen.

Sweetie

in andere streken in belgie noemen ze oma zelfs bomma .. dat vind ik zo .. opgezwollen ... alsof ze niet door een deur kan dat ze zooo .... jah . opgezwollen is , vind dat helemaal geen leuk woord .
Mijn moeder zei moeder tegen de hare , ik moeke of mama , mijn kinderen zeiden vroeger tegen mij : mampietje hihihi waar ze het uitgehaald hebben weet ik al helemaal niet  :D
mijn vader zei mama of moeke tegen zijn moeder

Suus

Eva_84

@ Heleen: kijk eens op Google afbeeldingen, mooie streek hoor ;)