Lenormand 5 kaarten legging

Gestart door Basic, maart 25, 2011, 19:05:51 PM

Basic

Hoi Leden,

Ik heb een online legging gedaan met de Lenormand kaarten op http://www.orakels.com

De vraag luidt het volgende: Is zij met mijn voeten aan het spelen?

Die 'zij' is iemand waar ik een relatie mee heb gehad maar nu een vriendin is geworden maar omdat ik nu nuchterder ben en minder mij laat beinvloeden door mijn gevoelens, begin ik te merken dat ze van mijn goedheid enzovoorts aan het profiteren is. Daarom heb ik ook die vraag gesteld. Of ze ziet het niet in dat ze zo handelt of ze is super leep.

De legging:

                                         (PK = De heer)
Kaart 3            Kaart  1          Kaart 5              Kaart 2                   Kaart 4
Het Boek         De Ster           De Vos              De Sleutel               De Muizen


Kaart 1 = Deze kaart stelt de situatie voor waarin je je nu bevindt
Kaart 2 = Deze kaart laat de ontwikkeling van de huidige situatie zien in de toekomst
Kaart 3 = In deze kaart ligt de oorzaak van je problemen besloten
Kaart 4 = Deze kaart laat zien wat je mogelijkheden zijn om de toekomst positief te beïnvloeden
Kaart 5 = Deze kaart duidt de uiteindelijke afloop aan van de huidige situatie en komt bovenop de Persoonskaart te liggen

Reacties zijn welkom zijn meer dan welkom

Groeten,
Basic

meis

Staat er geen uitleg bij de online legging?

Basic

Kaart 1 = De Ster
Goede zaken. Succes bij het realiseren van verwachtingen. De gekoesterde idealen worden met een sterke wil tot uitvoering gebracht. Hiervoor wil men als het ware 'de sterren van de hemel plukken'. Het nadeel is dat, bij het bereiken van hetgeen men wilde, de belangrijkheid wordt overtrokken, waardoor men zijn of haar posities weer ondergraaft. Men dient met beide benen op de grond te blijven staan. Voor dagdromen die gestalte krijgen, dient men dankbaar te zijn. Door op deze wijze in het leven te blijven staan, zal het succes tot een goed einde worden gebracht. Uiteraard zijn ook hier weer de omringende kaarten van groot belang. Indien de kaart nr. 10 (De Zeis) dicht in de buurt ligt van De Sterren (nr. 16), dan moet men oppassen dat niet met een klap alles te gronde wordt gericht.

Kaart 2 = De Sleutel
De mogelijkheid om vele deuren te openen. Hier geldt echter weer hoe de omringende kaarten liggen. Heeft men geluk, dan kunnen vele wensen worden vervuld. Negatief, met bijvoorbeeld de kaart nr. 6 (De Wolken) of nr. 8 (De Doodskist), zou dit kunnen betekenen dat door het failliet gaan van een bedrijf waar men werkt de baan dan verloren is. Ook is een mogelijk verlies van geliefde, als nr. 8 (De Dood) dicht bij de kaart van de consultant(e) ligt, aanwezig. De Sleutel geeft de mogelijkheid aan dat men de kracht heeft om in moeilijke situaties de oplossing te geven. Ruitenacht (recht): men is een mens met verdraagzaamheid en een wijs inzicht. Ook zakelijk is men zeer goed en kan men vele aanbiedingen op de juiste waarde inschatten. Dit geldt zowel voor een man als voor een vrouw. Met de sleutel in de hand heeft men vele mogelijkheden die talenten te animeren en op de juiste wijze in te passen, zodat het leven met deze mogelijkheden en een weloverwogen oordeel een goed en zeker bestaan kan verschaffen. Toch dient men goed op te letten: welke kaarten omringen de sleutel !!!

Kaart 3 = Het Boek
De kaart kan aangeven dat men geheimen heeft of inzichten op geestelijk terrein. Eventueel een mens die moeilijk contacten met anderen kan maken en/of zich niet weet te uiten. Een zogenoemde 'binnenvetter'. Soms betekent deze kaart een stille' aanbidder(ster). Of men gaat plotseling een totaal andere studierichting volgen dan die waarmee men bezig is. De omringende kaarten kunnen aangeven welke waarde het boek vertegenwoordigt. Dicht bij de kaart van de consultant(e) zou dit een waarschuwing kunnen inhouden: let op de omgeving, men broedt iets uit. Houd de ogen wijd open! Ruitentien (recht) geeft aan: men krijgt mogelijkheden om het bestaan in welke vorm dan ook te verbeteren. Dit kan inhouden financieel of een doorbreking van het eentonige bestaan. Beide kunnen voortkomen uit niet erkende mogelijkheden Men weze alert.

Kaart 4 = De Muizen
Deze kaart staat voor verlies of diefstal. Mogelijke profiteurs die op een zeer geraffineerde manier de ander kunnen benadelen. Toch is hier nog een positief aspect te vermelden. De muizen kunnen namelijk, met de juiste kaarten gecombineerd, aangeven een verlies dat voor de consultant(e) geluk of redding kan betekenen. Bovendien is deze kaart een waarschuwing voor hen die zaken bezitten met veel goederen en personeel. Let op en pas van tijd tot tijd een goede controle toe. Zo kan men eventuele diefstal spoedig onderkennen. Klaverenzeven (recht) geeft aan: men dient niet te veel op geluk te vertrouwen bij kansspelen. Dit kan tevens betekenen: denk niet 'mij bestelen ze niet'. Wees altijd nuchter en zakelijk, dan voorkomt men problemen ten aanzien van verlies.

Kaart 5 = De Vos
Reinaert de vos is al door de eeuwen heen steeds verbonden met sluwheid, listigheid en bedrog. Zo ook geeft deze kaart dit beeld weer. Zelf ben ik van mening, wanneer deze kaart dicht bij de consultant(e) ligt, dat men vrienden en kennissen nog weleens onder de loep zou moeten nemen. Soms zijn mensen eerlijk en oprecht zolang het niet zo goed in het leven van de consultant(e) gaat. Helaas wijst de praktijk echter uit dat, wanneer men plotseling geluk heeft (men wint veel geld of krijgt een erfenis) dan de jaloezie en mogelijke hebzucht, die men niet in een ander herkende, naar buiten komen. Een waarschuwing dus wat betreft de kaart van de vos. Vooral indien men plannen heeft om iets nieuws te beginnen. Let dan op met wie men zaken gaat doen. Wees niet al te goed van vertrouwen. De Klaverennegen op deze kaart zwakt al deze negatieve eigenschappen van de vos weer af en kan hierdoor een hulp betekenen bij een onderneming. Geestelijke groei die een kracht is waarmee een evenwicht kan worden bereikt.

dameblanche

misschien een beetje laat maar wil toch ff reageren.
een 5 kaartlegging geeft iets meer informatie.
je moet echter de kaarten met elkaar linken en niet gewoon een voor een bekijken.
uitgaande van de kaart de vos die op je persoonskaart ligt.
dus de vos link je met ster, ook via het spirituele probeer je achter veel dingen te komen die niet gezegd worden of die verzwgen blijven.
hier betreft het jou die de kat uit de boom kijken wil, dit is ook goed, het gaat ook erom dat je in het verleden met verschillende dingen te maken hebt gehad die niet geheel uit de doeken gedaan werden.
de sleutel ligt wel echter rechts van je .
en als de sleutel dicht bij je pk ligt, is er een oplossing binnen bereik.
let hierbij wel op de kaart de muizen.
het kn gaan dat je op dit moment niet durft uit te komen wat je hebt ontdekt en blijf je er maar over zwijgen.
en dit dan via kaartjes te willen achterhalen.
gooi het gewoon in de groep.......
susses marianne