mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

kreeft

goeiemorgen,
zwaarden 5,

Zwaarden Vijf symboliseert op de spits gedreven conflicten, akelige ruzies en vernederingen. Of de hatelijkheden nu van ons uitgaan of ons worden aangedaan, de winnaar beleeft weing plezier aan de overwinning.

:-\

grtj

Lief

Hoi Kreeftje,

Ik heb hem ook vandaag....

Ik heb de kaart meer op mijzelf betrokken. Een innerlijke 'strijd' bezig zijn met voelen en denken en vanaf hier welke weg te bewandelen. Een storm in een glas water in het kopje. Gooi je koppie leeg Kreeft en bekijk eens wat je erin wilt laten en wat eruit kan. Ruimt zo lekker op.....

Fijne zaterdag!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Marit

Ha, ik had hem gisteren. Zou dat iets met de stand van de planeten te maken hebben, vraag ik me af, dat we gelijkaardige situaties en dus gelijke kaarten trekken?

kreeft

@lief, ja ik denk dat je gelijk hebt, want ik heb momenteel geen strijd of ruzie,
gewoon wat in mezelf getrokken, dat wel en piekeren, ja, gistren ivm het kind,
er is altijd wel iets dat in mn koppie blijft hangen  :-\  ;D
met de zwaarden erdoor en leeghakken, jaaa  ;D
@maritt, de stand van de planeten, dat zou ook kunnen, ik weet dat sommigen dan in mekaars vaarwater komen en dat veroorzaakt soms ook eens een 'hersengevecht',  ;)

dank voor jullie visie, weer wat bij geleerd  :)

:-* :-*

kreeft

goeiemorgen,

de zon,

Dit is een zeer positieve kaart die symbool staat voor innerlijke vreugde en levensrijkdom. Er wacht geluk, vreugde, eloquentie, positieve periodes en succes op velerlei vlak

isiskaartje online getrokken,

Ster

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor hoop, vertrouwen, goedheid en mededogen.

Wat er ook gebeurd is of gaat gebeuren, probeer te blijven hopen en te vertrouwen. U krijgt te maken met voorgevoelens, maar laat deze niet beheersen door angst. Maak er op verstandige wijze gebruik van, net zoals van uw inspiratie en inzicht. Daardoor zullen uw talenten zich ook sterk gaan ontplooien. Mede daardoor, wacht u een periode van harmonie, mededogen en eenvoud na een zware periode van emotionele beroering.

U zult de geestelijke steun krijgen die u zo hard nodig heeft op dit moment. Alles gaat ten goede veranderen en ook gebeden met betrekking tot gezondheid lijken beantwoord te worden. U zult zich weer goed gaan voelen en dat brengt u zo nu en dan in een dichterlijke bui. 


grtj, en fijne zondag iedereen,  :-*
voor mij is werkdag  ;D
het regent pijpestelen hier  :-\

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
staven schildknaap

Omschrijving :  Element: Vuur.
Astrologische associatie: Venus in verbinding met de Maan in Boogschutter.
Kernwoorden: ongebruikelijk nieuws, uitzicht, nieuwe zaken.

Staven Page wordt soms ook wel Schildknaap genoemd. Alle Pages symboliseren kansen die ons pad kruisen. Deze Page is aan vuur gerelateerd en betreft daarom een meeslepende impuls of dito voorstel. Iets wat om moed en durf vraagt en de alledaagse sleur kan doorbreken.


dagkaartje voor deze maandag,
staven 4

Omschrijving :  Element: Vuur.
Astrologische associatie: Venus in het 5e huis.
Kernwoorden: nieuwe relatie, vreugde, harmonie, groei, succes, optimisme, hulp.

Staven Vier verbeeldt een fase van vrede waarin we ons open opstellen en van het leven kunnen genieten. Gezelligheid, ontspanning en plezier, en in onze contacten beleven we verbondenheid.

grtj,  :)

Lief

Even genieten van deze Kaart Kreeft.

Ik vind het altijd een heerlijk tafereeltje...

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

staven 5

Kernwoorden: schijngevecht, strubbelingen, wedstrijd, krachtmeting, geharrewar.

Staven Vijf is de kaart van de uitdaging, de krachtmeting of de sportieve wedstrijd. Het is geen destructieve kaart, ze doet een beroep op al ons kunnen. Meestal zit er wel een speels kantje aan, soms is er met deze kaart een beetje geharrewar, een beetje gedoe.

@lief, gisteren genoten gewoon van de dag en alles wat er kwam , goed gevoel,  :D

grtj

Lief

Ik zie hier een strijd met jezelf. In je koppie en in je hart. Weet dat jij degene bent die de worsteling in stand houdt.

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

Het Rad van Fortuin

Omschrijving :  Het Rad van Fortuin representeert vaak gebeurtenissen waarop we nauwelijks invloed hebben. Het weer, het verkeer of een andere overmacht doorkruist ons plan waardoor het niet door zal gaan. In ons werk wijst deze kaart ook vaak op machteloosheid en routinematige eentonigheid. Het rad duidt daarom op veranderingen die momenteel nog in de toekomst liggen. Op het vlak van bewustzijn betekent dit dat we begrip voor noodzakelijkheden zullen moeten ontwikkelen en moeten leren aanvaarden niet alles zelf in de hand te hebben. Het Rad stelt ons voor ervaringen die we de baas moeten worden zodat we er innerlijk door zullen sterken. In persoonlijke relaties voelen we ons vaak niet prettig met de bestaande gebeurtenissen, ofwel omdat er geen partner is, of omdat de relatie onbevredigend verloopt. Ook hier gaat het erom in te zien wat we erdoor kunnen leren.

klopt, volgens mij  :)

@lief, ja, in dat koppie van mij staat het nooit stil, mss kan ik door het rad van vandaag een andere draai aan geven  ;)

grtj  :-*

Lief

Geef er een positieve slinger aan Kreeft. Probeer te genieten van deze dag....

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Marit

Hell's bells, ik had het Rad van Fortuin gisteren. En ik had een lekke band en technologische problemen op het werk. En met de ex verloopt het niet bevredigend. Een mens moet zich daar idd allemaal bij neerleggen :)

kreeft

@lief, tot nu een positieve dag gehad, ttz, een doodgewone dag  :)

@marit,
ja, het rad kan alle kanten opdraaien, tis maar wat je overkomt  :)
blijven ademen, het helpt  ;D

grtj  :)

Marit

ademen, of dampen met muntolie in mijn geval :)

Serieus, ademhalingsoefeningen (diep in de buik, zeker schouders niet omhoog en pranayama) helpen mij dan wel in dat soort situaties, eigenlijk. Nagel op de kop, Kreeft!

Moonskin

Hoi lief Kreeftje,

Het Rad van Fortuin staat ook voor een nieuw levens cyclus.. Je leven naar een hoger niveau brengen.
Het loslaten van het oude aardse en plaats maken voor dat wat jou levensdoel is.
Het laat je ook zien dat je eens zou kunnen kijken waarom bepaalde vervelende situaties steeds weer terug keren. Als je deze situaties kan overzien is er vast een manier om deze te doorbreken, je les hieruit te halen zodat deze situaties niet meer terug komen.. Groei van bewustzijn waardoor je in bepaale situaties anders zal gaan handelen...

Fijne dag..

Liefs Thea  :-*