Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

Palomino

Citaat van: marianne op december 06, 2011, 13:00:16 PM
@palo,
de star lijkt veel op de 14e kaart de matigdheid.
eveneens zien we hiereen figuur uit het water opstijgen, die water giet van de ene kruik in de andere kruik.
bij matigdheid mag er niks verspilt worden, het wijst op controle, terwijl bij de ster het water rijkelijk mag vloeien..
na een crisis[je] betekent dit dat je vooruitgang hebt weten te boeken.....

Hi Marianne,

Ja dat van die vooruitgang klopt zeker...! Ik kan momenteel (de laatste weken al) veel beter bij mijzelf en mijn eigen gevoel blijven... En daarmee bedoel dat de (angstige, en afwerende) reacties van anderen die op mij af komen, mij  niet meer uit het veld slaan en van de wijs brengen... De reacties van andere mensen maakten mij soms onzeker en dan liet ik het er vaak maar bij, om confrontaties, ruzie, ellende uit de weg te gaan... Maar nu is het anders :Ik sta in míjn veld waarin iedereen welkom is en daarin zing ik mijn Eigenwijsje  ;D

Vandaag de Duivel:

Ik wíst dat ik de Duivel zou trekken vandaag, ik zit er eigenlijk al weken op te wachten  :o
Het was zo dat mijn kluisje in het zwembad vandaag nr. 49 was, en de optelsom was voor mij -zeker weten- 15... ::) Joost mag weten hoe ik bij 4+9=15 kwam, maar goed eenmaal thuisgekomen trok ik de Duivel  :P :

Om me nogmaals heel duidelijk in te peperen dat ik zelf de oorzaak ben van minder prettige situaties waarin ik verzelid kan raken. Het is dus zaak dat ik ga onderzoeken wat er allemaal in mijn schaduw verborgen zit, wat vind ik minder prettig, aantrekkelijk en sociaal van mij zelf bijvoorbeeld...wat  is er dat ik verborgen houd, waar ik me misschien wel voor schaam... ? ::)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 06, 2011, 09:08:32 AM
Citaat van: hatsjepsoet op december 06, 2011, 07:20:06 AM
Goedemorgen,

Ten eerste mijn complimenten voor de nieuwe look van de site, erg mooi.
Vandaag de aas van staven en de brief. Ik kan nieuws verwachten en dat geeft een nieuwe start en meer energie?

Liefs, H.
ook een nieuwe impuls aan je gedachten geven H,
het is belangrijk om open te staan voor anderen, maar vertrouw eerstens zelf op je eigen intuitie en inzichten.
uiteindelijk zullen we zelf ons eigen leven moeten leiden..... :-*

Ja dat meer vertrouwen op mijzelf dat moet ik inderdaad flink in gaan oefenen. Ik blijf me afhankelijk opstellen naar anderen. Dat zal wel de les zijn van de kaart want mijn geluk is afhankelijk van sommigen anderen.

assie63

#723
Citaat van: assie63 op december 06, 2011, 15:58:57 PM
Citaat van: marianne op december 06, 2011, 09:01:45 AM
Citaat van: assie63 op december 06, 2011, 06:54:46 AM
goedemorgen

trok vandaag de toren en de ster

een doorbraak zodat zaken helder worden
goede morgen assie, vroeg uit de veren vandaag......
de toren is een belangrijke kaart, geeft je dan ook eigenlijk een opdracht om vooruitgang te boeken...
de toren wijst je erop dat je eigenlijk op de oude manier niet door kunt gaan, dat je dan vastloopt.
dus oude denkpatronen afbreken om dan aan iets nieuws te kunnen beginnen.

stel echter je doelstelingen niet te hoog af, je gaat je dan er alleen maar op focussen zodat je eigenlijk niet meer 'open 'kunt staan...

ja ben altijd zo vroeg eruit voor mijn werk, maar meestal net te laat om mijn kaartjes te plaatsen, vanmorgen dus op tijd eruit, ja klopt ik kan zo ook niet door gaan, loop inderdaad vast, ben er al mee bezig om oude denkpatronen af te breken, zodat er iets nieuws komt, en zal mijn doelstellingen gaan bijstellen, Dank voor duiding, assie xx


[Even de quote aangepast, dat leest wat makkelijker
- - door Carla]


dank je is nog even wennen hier hihi, assie xx


Van Carla: assie, als je een bericht citeert, dan zie je helemaal onderaan tussen 2 vierkante haken /quote staan, en daar moet jij dan onder typen, is de bedoeling  :D

Je kunt ook eerst kijken hoe het er uitziet, en niet gelijk op "Opslaan" klikken. Succes!

kristina1975

Ik ben wakker geworden hopen dat ik zo weer verder kan slapen.
Ik heb de Ridder van Zwaarden getrokken. Zoals de kaart op het forum wordt uitgelegd ....ik herken zoveel rechtvaardigheid, niet slecht bedoelen, helemaal ervoor gaan.de idealisme

Ik voel ook angst tegelijkertijd met de herkenning. Ik wil geen aanval door mij naar een ander ook niet door een ander naar mij..... ik wil ook niet een zwaard opeens in mijn rug voelen, verraad...

Ik ben vandaag van plan om een idee naar voren te brengen...overtuigen en met elkaar eens zijn de twee termen waar het om zal draaien. Een zaken voorstel aan mijn zaken partner en groot waarschijnlijk onderhandelingen met anderen.

Ik heb ook de Wolken ....


Marianne,
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe uitdaging .... klopt ook :)
Ik heb mezelf ook steeds bewust gemaakt dat ik positief móet en wil blijven ipv bergen moeten te beklimmen

Ik hoop dat ik nu kan slapen weer.
Xxx

klaproos1945

hallo believe

het hangt in de lucht slapen is voor mij ook in twee delen

dagkaart de kluizenaar en koningin pentakels ???

een nieuw boek
tarot basics waite
de tarot in woord en beeld

klaproosje

klaproos1945

het orakel spel 3 kaartlegging  ;)  ???

zwaarden 4 het huidige probleem

als de houding een beeld kan samenstellen
vanuit de vele ervaringen en we geestelijk wakker worden
afdalen in de diepere lagen van het bewustzijn kunnen we
de raadsels van ons eigen leven tot een oplossing brengen

bekers 7 de weg eruit
we houden in middels ook ven de keerzijde van ons zelf
en zeggen ja aan onszelf door onszelf niet te verloochenen
ten gunste van irrealistisch idealen we kijken in de spiegel
en we aanvaarden onszelf zo als we zijn

magiër zijn we bereid om deze weg te volgen in de toekomst
zo boven zo beneden we verbinden ons met de mogelijkheden
die we bij onszelf vinden op de werkbank vinden we de gereedschappen
die we eventueel vanuit de realiteit gevonden hebbende kennis over
onszelf die tot op het heden over beschikt kan worden
en tot een goed resultaat kan leiden op een braak liggende grond

de braakliggende grond vruchtbaar maken met de talenten

klaproosje



assie63

goedemorgen mijn kaartjes voor vandaag

penakels 9 en schip

lijkt of ik innerlijk en uiterlijk mij rijk voel en daarom weer vooruitgang boek

hatsjepsoet

Tja, mijn slapen was ook niet best vannacht.
Vandaag staven koning en de slang. De laatste vind ik lastig te duiden. De eerste vind ik positief.

Liefs, H.

kristina1975

Klaproosje je dagkaarten duiden dat je je terug móet trekken en jezelf móet leren om beter en goed nasr je eigen te luisteren

kristina1975

H, de slang geeft transformatie aan of natuurlijk valsheid . Valsheid hoeft niet altijd van buitenaf te komen. Jij kunt jezelf ook voor gek willen houden.
Allemaal van Marianne geleerd :)

dameblanche

aan palo

de duivel, de 15e kaart van de grote arcana...
het lijkt hier te gaan overeen situatie waarop je geen grip hebt, het lijkt....
de duivel staat ook hier voor misleiding zelfmisleiding.....

conflikthantering is moeilijk voor je....

ik heb hier de blinde vlek eens opgelegt voor je

bewest; koning van pentakels;
hier komt je bewuste zelfbeeld overeen met hoe anderen je zien...
naar anderen laat je duidelijk zien dat je de macht over jezelf hebt.

onbewust; pentakels 4
deze kaart laat onbewuste processen zien waar jezelf nog anderen weet van hebt...
je wilt steeds terug naar veiligheid, bij veiligheid voel je je zeker...

schaduw; koning van kelken
dit zijn kanten die jezelf kent maar voor anderen verborgen houdt,
je overgevoeligheid, je pikt alles op van anderen, alle sferen, en weet dat niet zo goed wat vanjezelf is of wat van anderen is wat je werkelijk voelt palo....

de blinde vlek
bekers 3
dit is het gedeelte wat jezelf niet ziet, maar voor anderen wel zichtbaar is...
je optimisme wat je overal doorheen sleept.....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op december 07, 2011, 03:39:10 AM
Ik ben wakker geworden hopen dat ik zo weer verder kan slapen.
Ik heb de Ridder van Zwaarden getrokken. Zoals de kaart op het forum wordt uitgelegd ....ik herken zoveel rechtvaardigheid, niet slecht bedoelen, helemaal ervoor gaan.de idealisme

Ik voel ook angst tegelijkertijd met de herkenning. Ik wil geen aanval door mij naar een ander ook niet door een ander naar mij..... ik wil ook niet een zwaard opeens in mijn rug voelen, verraad...

Ik ben vandaag van plan om een idee naar voren te brengen...overtuigen en met elkaar eens zijn de twee termen waar het om zal draaien. Een zaken voorstel aan mijn zaken partner en groot waarschijnlijk onderhandelingen met anderen.

Ik heb ook de Wolken ....


Marianne,
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe uitdaging .... klopt ook :)
Ik heb mezelf ook steeds bewust gemaakt dat ik positief móet en wil blijven ipv bergen moeten te beklimmen

Ik hoop dat ik nu kan slapen weer.
Xxx
ik zie ook steeds dat jede nadruk legt op slapen....
lekker veilig in je nestje, ff lekker afsluitne, ff lekker weg van alles, ff geen strijd te hoeven voeren...
je wordt er zo moe van, steeds maar weer met je zwaard in de aanval, de uitdaging aan gaan......
het is een moeilijk te volbrengen offer....
je doelstelling is [te] hoog....
je verliest je grip, probeer stapje voor stapje je doel te bereiken believe.......
bij de kerstboom optuigen doe je toch ook eerst de lampjes, dan de slingers, dan de ballen en op het allerlaatste de piek....... ;D

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op december 07, 2011, 04:42:21 AM
hallo believe

het hangt in de lucht slapen is voor mij ook in twee delen

dagkaart de kluizenaar en koningin pentakels ???

een nieuw boek
tarot basics waite
de tarot in woord en beeld

dus als ik het goed begrijp, klaproosje ga je met je nieuwe boek aan de slag.......
de kluizenaar....
je ervaart rust als stilstand, je hebt hard gewerkt om voor jezelf een bepaalde fase te kunnen afsluiten, je probeert nieuwe ideeen te ontwikkelen of door te willen gaan naar een volgende fase....
de pentakels koningin geeft aan dat je de situatie onder controlle wil houden....


klaproosje

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 07, 2011, 07:13:17 AM
goedemorgen mijn kaartjes voor vandaag

penakels 9 en schip

lijkt of ik innerlijk en uiterlijk mij rijk voel en daarom weer vooruitgang boek
je bent toe aan welverdiende rust eigenlijk.....je wilt eigenlijk eenvoudigweg gelukkig zijn......
wie wil dat niet hoor ik je al zeggen.....
ja presies, maar ergens ben je moe gestreden..... :-\
bllijf geloven in het positieve.... ;)