Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

hatsjepsoet

Citaat van: Keizerin op november 29, 2011, 12:29:06 PM
Hatsjepsoet, ik begrijp heel goed wat je schrijft. Wat je kunt doen en wat je kaarten volgens mij aan jou willen vertellen is dat je kunt wegkijken van je gevoel. Denk eens heel bewust na over alles waar je dankbaar voor kunt zijn. Je gezondheid, je huis, lekker eten, huisdieren, stromend water, zelfs je wc (moet niet denken aan een stinkgat in de vloer jakkes), er zijn zoveel dingen en alles kun je weer onderverdelen: als je gezond bent dankbaar zijn voor dat je kunt lopen, horen, zien, geen pijn hebt, noem maar op. En daarna elke dag even een momentje de tijd nemen om 3 dingen te noemen waar je die dag dankbaar voor kunt zijn. Sinds ik elke dag 3 dingen noem sta ik veel positiever in het leven en kan ik waar ik verdrietig over kan zijn (chronische ziekte met grote beperkingen en daardoor geen werk, geen kinderen, geen relatie bijv.  :-X) veel beter dragen. Je wordt zo ook fijner in de omgang voor anderen en misschien gaat je relatie dan ook beter....  :)

Hé Keizerin,

Zo, ik schrik wel van jouw verhaal. Zet me wel met de benen op de grond, dan loop ik te klagen  :-[.
De kaarten laten inderdaad wel een hoop zien. Ze geven een hoop inzicht in hoe ik ben. Heb de laatste tijd weer veel van mijzelf gezien waar ik niet altijd blij van word maar ik accepteer wel meer dat ik ben wie ik ben, ook de mindere kanten. Ik moet wel want de strijd tegen mijzelf win ik toch niet.

Liefs, H.

assie63

Citaat van: marianne op november 29, 2011, 16:11:23 PM
Citaat van: assie63 op november 29, 2011, 14:57:03 PM
goedemiddag allemaal, was vanmorgen een beetje laat maar had wel alvast mijn kaartjes getrokken

staven 8 en brief

beweging verandering, het gaat sneller dan ik denk, misschein wel door een bericht wat ik krijg, of een besluit wat ik neem
hoop op veranderingen ook rianne, alles in in beweging, zo wie zo het heeft ook nog eens te maken met het jaartal 2012....

brief staat hier voor gedachten....je bent er veel mee bezig, je voelt het ook...dat er veranderingen gaan de zijn.

JA KLOPT BEN ER INDERDAAD WEL MEE BEZIG, ZEER BENIEUWD WAT DE VERANDERINGEN ZIJN, OP NAAR 2012, Bedankt voor de duiidng, assie xx

klaproos1945




                                     het ontwaken van de godmens de gematigdheld

            dwangmatigheid is een menselijk concept en het denken vertelt ons dat iets moet
            we zijn jammer genoeg een prooi van oude geloofsovertuigingen van angstvelden
            en machtsmisbruikers de mens gebruikt zijn macht en is zichzelf niet bewust van

            de schade die het kan aanrichten de afgescheidenheid is een verbondenheid met
            dit angstbewustzijn niet dat het verkeert is of dat het IK het er niet mee eens kan
            zijn we hoeven alleen maar het verschil te gaan zien en voelen dat je vanuit de

            opgedane kennis de ervaring fabriceert want er is geen geforceerde ervaring die
            de waarheid toets te veel kennis brengt verwijdering meet zich mee doordat men
            te veel voorwaarden aan zichzelf stelt dat is zo jammer want wanneer kennis

            hand in hand gaat met jezelf het eigen Ik het de levenskwaliteit zal verbeteren


                                    er temperamentvol en moedig tegen aan gaan

                                                   ridder van de zwaarden   

           in de gejaagdheid leef je het leven als of je er over heen walst dat kan komen omdat
           men door de gejaagdheid het respect voor het leven verliest het even blijven stilstaan
           bij jezelf is vaak confronterend want angst verveling of onvrede hebben zich vaak als

           een dichte mist van zorgen om ons samen gepakt het blijven rennen is meestal de
           rede dat men zich met man en macht blijft verdedigen de dikke mist zal alles uit de
           kast halen om te bewijzen dat er niks aan gedaan kan worden men kan zichzelf eens

           afvragen of er zelf niets aan gedaan kan worden vraag jezelf dan ook of je er wel
           iets aan doen wilt en wil jezelf verder leven met lekker druk doen en zo niet weten
           waar je uiteindelijk terecht komt en dus blijven je eigen keuzes logisch en realistisch

                                   kijk in alle eerlijkheid naar hoe het in elkaar zit
                                            en zeg stop als het je teveel word                           
                         

kristina1975

Klaproosje weer zo een mooie bericht en ik geloof dat jij vaak de ridder van zwaarden trekt.

Ik heb vandaag de toren ..... ik wil graag de muren om mij heen zien verdwijnen ja.....

Ik heb ook de weg daarna de vogels als LK dagkaarten

Past bij de Toren, ik moet een keuze maken door een gebeurtenis dus.....

hatsjepsoet

De Toren is echt een heftige kaart. Jij weet er in ieder geval een mooie uitleg aan te geven.

Ik zelf heb vandaag Zwaarden 10. Ik heb wel eens gelezen dat de omstandigheden misschien niet zo dramatisch zijn maar hoe je je er bij voelt. Herken ik zeker. Ik bedacht me ook vanochtend dat ik erg gefocusd ben op 1 onderwerp en dat ik altijd denk dat de kaarten op dat ene onderwerp betrekking hebben maar er speelt meer. Veels te drukke baan en het wordt alleen maar erger, een studie waar ik vaker niet dan wel aan toe kom.

Liefs, H.

rianna

goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik

kelken 7 en  1= de ruiter

dagdromen weten dat ik nooit alles kan vervullen wat ik verlang maar met rechte rug vervolg ik mijn pad
?

liefs Rianna

klaproos1945

goede morgen allemaal

vandaag zwaarden twee en staven ridders

:-* klaproosje

dameblanche

matigdheid en ridder van zwaarden....
groei door ervaring, ja het klimmen der jaren heeft zo zijn voordelen, niet waar klaproosje, voor ieder rimpeltje krijgen we er wijsheid bij...
ook vooruitgang in ontwikkeling, de ridder van zwaarden zegt me dat je daar ook behoorlijk mee aan de slag gaat ,het zwaard geheven ,maar waar voor je subtiliteit. ;)

dameblanche

Citaat van: Believe75 op november 30, 2011, 08:09:49 AM
Klaproosje weer zo een mooie bericht en ik geloof dat jij vaak de ridder van zwaarden trekt.

Ik heb vandaag de toren ..... ik wil graag de muren om mij heen zien verdwijnen ja.....

Ik heb ook de weg daarna de vogels als LK dagkaarten

Past bij de Toren, ik moet een keuze maken door een gebeurtenis dus.....
ja believe, we hebben het er al vaker overgehad, je toren staat bij jouw op stevige grondvesten, je familie...
maar je hebt ook een muur om je heen gebouwd, ook dat zien we in de toren van de lenormand, je zult oude denkpartonen moeten afbrenek voor dat je nieuwe aanwenden kan, de weg zegt tevens dat je onderweg bent, maar ook cdat je onderweg steeds weer wordt overvallen door twijfel....

dameblanche

Citaat van: rianna op november 30, 2011, 08:42:40 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik

kelken 7 en  1= de ruiter

dagdromen weten dat ik nooit alles kan vervullen wat ik verlang maar met rechte rug vervolg ik mijn pad
?

liefs Rianna
de ruiter is een neutale kaart en er moet naar de omliggende kaarten gekeken worden om duidelijkheid te verkrijgen omtrent....
de bekers ; de kaart van het daggromen, illussies, luchtkastelen.....
ja leuk om daar mee aan de slag te gaan, maar je weet ook als geen ander dat je eerst wakker moet worden om je dromen waar te kunnen maken :-\

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op november 30, 2011, 11:13:00 AM
goede morgen allemaal

vandaag zwaarden twee en staven ridders

:-* klaproosje
daar kot de ridder weer klaproosje.....
zwaarden 2 het willen bereiken van evenwicht, je werkt er hard voor je stopt er veel energie in om dat te kunnen bereiken.....toch zit je in de lift....eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klaproos1945

zwaarden twee

integer iets benaderen we zijn genoeg agressief benaderd
op en in deze wereld de aarde heeft hierdoor de pijn die
het veroorzaakt gevoeld en doorleeft het word tijd dat

we ons anders tegenover elkaar gaan zien als liefdevolle
mensen die vanuit een open hart mekaar in de ogen gaan
zien en dit is een integer gebeuren

staven ridder
als wij op ons paard gaan zitten nemen wij een onzelfzuchtige houding aan

klaproosje

assie63

goedemiddag

ik trok vandaag zwaarden aas en de ruiter


komt er nieuws op mijn pad wat voor helder inzicht zorgt

rianna

Citaat van: marianne op november 30, 2011, 11:17:56 AM
Citaat van: rianna op november 30, 2011, 08:42:40 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik

kelken 7 en  1= de ruiter

dagdromen weten dat ik nooit alles kan vervullen wat ik verlang maar met rechte rug vervolg ik mijn pad
?

liefs Rianna
de ruiter is een neutale kaart en er moet naar de omliggende kaarten gekeken worden om duidelijkheid te verkrijgen omtrent....
de bekers ; de kaart van het daggromen, illussies, luchtkastelen.....
ja leuk om daar mee aan de slag te gaan, maar je weet ook als geen ander dat je eerst wakker moet worden om je dromen waar te kunnen maken :-\

klopt hoor Marianne
ik wil het graag  mooier maken  en soms als je wakker word kan het wel tegen vallen
maar dagdromen mag  wel hihihi
dank je wel
liefs Rianna

dameblanche

dagdromen mag, het kleurt en fleurt je dag ook op, alleen idd met beide benen op de grond blijven staan....maar dat lukt je wel hoor....liefs marianne :-*