Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

klaproos1945

de bekers 6 is mijn dagkaart
in warme liefde neem ik de beker dankbaar aan
ook al heeft de ratio geen idee waarom

hatsjepsoet

Bedankt voor je mooie uitleg, Marianne over de Zon. Jammer dat ik dat allemaal niet zelf weet te bedenken.

Vandaag de zwaarden 9 getrokken. Een kaart die er verdrietig uit ziet en wat ik wel herken maar als ik de uitleg lees dan geeft het juist "rust en contemplatie" na een roerige tijd aan. Ik zie dit ook wel als advies naar mij toe aan maar laat ik gewoon de dag afwachten en kijken wat ik mee maak wat met de kaart te maken heeft. Dat vind ik toch de beste manier.

Kelken Aas, Marianne, vind ik een van de mooiste kaarten. Een mooie kaart naast zwaarden 6. Dat hij er uit is gevallen tijdens het schudden, betekend dat dat je ergens op gewezen moest worden wat je anders zou wegstoppen? Waarom zouden kaarten eruit vallen? Het geeft mij het gevoel dat als dat gebeurd de persoon misschien nog iets niet door heeft, of weg wil stoppen.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op november 13, 2011, 10:17:37 AM
de bekers 6 is mijn dagkaart
in warme liefde neem ik de beker dankbaar aan
ook al heeft de ratio geen idee waarom
hihi klaproosje mooi weergegeven, de bekers 6 geven mooie nostalgische herinneringen vooral in deze tijden van sinterklaas en kerst, toen we er nog met ons allen ingeloofden, toen geluk nog heel gewoon was....
maar ook geven de bekers 6 aan de relatie in geven en nemen, is deze altijd wel in balans, gven is makkelijker als nemen. maar ook nemen is iemand een gunst verlenen. gr marianne

dameblanche

#348
.
Citaat van: hatsjepsoet op november 13, 2011, 11:04:23 AM
Bedankt voor je mooie uitleg, Marianne over de Zon. Jammer dat ik dat allemaal niet zelf weet te bedenken.

Vandaag de zwaarden 9 getrokken. Een kaart die er verdrietig uit ziet en wat ik wel herken maar als ik de uitleg lees dan geeft het juist "rust en contemplatie" na een roerige tijd aan. Ik zie dit ook wel als advies naar mij toe aan maar laat ik gewoon de dag afwachten en kijken wat ik mee maak wat met de kaart te maken heeft. Dat vind ik toch de beste manier.

Kelken Aas, Marianne, vind ik een van de mooiste kaarten. Een mooie kaart naast zwaarden 6. Dat hij er uit is gevallen tijdens het schudden, betekend dat dat je ergens op gewezen moest worden wat je anders zou wegstoppen? Waarom zouden kaarten eruit vallen? Het geeft mij het gevoel dat als dat gebeurd de persoon misschien nog iets niet door heeft, of weg wil stoppen.

Liefs, H.
je hebt het maar moeilijk mee H ,je zit momenteel tudssen 2 werelden in, de wereld met je partner en de wereld met je lover, alleen deze wereld is een fantasiewereld gezien door een roze bril gr.marianne
ps kelken aas ee nheel mooie kaart.....een nieuwe liefde....tja, maar wat doen we ermee?
brr het leven is niet altijd gemakkelijk :-\ :-*

kristina1975

Kelken Aas mooiiiii   :D

Ik zie trouwens dat Kraai op bezoek is geweest :)

H, sterke ik zou niet graag in je schoenen willen staan. Ik kan wel zeggen gras elders lijkt vaak groener dan het is én sterke.

Allemaal liefs  & Xxx

hatsjepsoet

Bedankt, Believe. Dat over dat gras, dat is inderdaad wel iets voor mij. Vandaag koningin van Pentagrammen. Dat zie ik ook als een advieskaart. Ik ben namelijk weinig nuchter en geaard momenteel.

klaproos1945

dagkaart de ridder van de zwaarden

tijd voor een thime out
teveel prikkels voor het hart
door pijn en hart zeer

dameblanche

idd klaproosje, in dat geval kan het namelijk leiden tot roekeloos en ondoordacht gedrag......

dameblanche

mijn dagkaart; de geliefden;
een keuze maken in zake de toekomst.....tja....dat moeten we iedere dag telkens weer.....

kristina1975

auuuuu hartpijn is ook zo erggggg!!!!! Geloof me als je niet snel halt roept H ....het zal nog erger worden...sterkte

keuzesssss...hoe is het M?

ik werd wakker met ik wil naar een rustoord....ben moe, ben op.....alle prikkels......toch lekker onder de douche gesprongen de zonnestralen over mijn gehele lichaam laten glijden.....heerlijk

ennnn mijn kaarten
pentakels 3 en het huis weer :)

zakelijk mijn kunnen laten zien.... en warmte....


klaproos1945

hulpkaart de ster

het oude zeer wat nog aanwezig is gebleven
maakt de pijn in het heden tot het verleden
het harte zeer maakt de thime out nodig
om in het genezings proces de overvloed
hiervan te laten verdwijnen

dameblanche

Citaat van: Believe75 op november 14, 2011, 10:18:02 AM
auuuuu hartpijn is ook zo erggggg!!!!! Geloof me als je niet snel halt roept H ....het zal nog erger worden...sterkte

keuzesssss...hoe is het M?

ik werd wakker met ik wil naar een rustoord....ben moe, ben op.....alle prikkels......toch lekker onder de douche gesprongen de zonnestralen over mijn gehele lichaam laten glijden.....heerlijk

ennnn mijn kaarten
pentakels 3 en het huis weer :)

zakelijk mijn kunnen laten zien.... en warmte....


op de kaart pent. 3 wordt aangegeven dat het beste werk kan worden vrerricht door de combi van techtnische vaardigheid[lucht], spirituele vaardigheid[water] en energie en verlangen[vuur]
de kaart het huis geeft aan dat je te werk moet gaan om weer lekker in je vel te gaan zitten want vanuit je iegen balans kun je op een creatieve manier succes boeken

Palomino

@ marianne, dank je wel voor je uitleg en Believe, bedankt voor de link naar die website... :)

Vrijdag:    Staven Koning
Zaterdag: De Zon
Zondag  : Gerechtigheid
Vandaag : Bekers Ridder


In het weekend is het behoorlijk geëscaleerd, een soort van verlate Torenactie. het was niet fijn maar er zijn wel zaken duidelijk geworden. O.a. dat ik wel degelijk bepaalde zaken verborgen heb gehouden (Zw 7 vorige week), door me op en bepaalde manier aante passen aan de angst van mijn partner om de sfeer prettig te houden en zo confrontaties te vermijden. Erg dom geweest achteraf gezien.
Zaterdag was werkelijk catastrofaal  :'( en dit terwijl mijn dagkaart De Zon was. Gisteren Gerechtigheid, dit maakte mij duidelijk dat het leven eerlijk en rechtvaardig is en door mijn twijfel aan dit goddelijke evenwicht zijn  zaken uit balans geraakt. Van het een komt het ander...oorzaak en gevolg... :)

Liefs van Palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

dameblanche

regeren als ee neerlijk en gewetensvol mens dat heb je willen bewerkstelligen palimono,
en idd je te vee laanpassen aan andermans wensen om zo conficten te verkomen is niet oplossend, op een gegeven moment loop je op je tenen en sta je met de rug naarde muur.
de zon laat zien dathje het een en ander  moeten gaan ombuigen naar de kracht van de zon.
je onzelfzuchitge toewijding ook het slaafs zijn aan strookt niet met je innerlijk, en dit moet verbindend zijn met je uiterlijk.
de zaterdag is niet geheel catastrofaal verlopen zoals je aangeeft, nee, je hebt wel inzichteen verkregen dat je zo niet langer door kunt gaan en dat heft je nieuwe kracht gegeven.
je wil rechtvaardig gaan handelen wijzend naar de staven koning van vrijdag, die komt weer om de hoek kijken.
ridder van bekers; er komen nieuwe kansen, laat je echter niet afschrikken, zak niet weg in [dag]dromen :-*

Palomino

Citaat van: marianne op november 14, 2011, 16:16:04 PM
ridder van bekers; er komen nieuwe kansen, laat je echter niet afschrikken, zak niet weg in [dag]dromen :-*

Dankjewel weer voor je woorden marianne  :) ,

Ha ha ha, ik vind het nou juist zo fijn om heerlijk te dagdromen, inspiratie opdoen... :D
Ik voel me stukken meer ontspannen en al dat 'gedoe' in het weekend heeft duidelijk voor een doorbraak gezorgd en daarmee voor meer helderheid, licht en lucht. Hierdoor voel ik me gesteund door de Bekers Ridder die mij helpt om weer helemaal in mijn gevoel gevoel te komen...ik ben weer op weg  :)

Zaterdag was ik aan het hardlopen in het Amsterdamse bos en dacht ik aan mijn dagkaart: De Zon.
En ja het zonnetje scheen en het heerlijk in het bos. Voor mij liep en wit paard met op zijn rug een naakt kind, dat het helemaal niet koud had omdat ze verwarmd werd door de Zon en het zachte warme paardenlijf. Het kind had zich naar mij omgedraaid en leunde met haar rechterhand op de kont van het paard, ze strekte haar andere handje naar mij uit...Ik liep nog wat sneller tot ik naast het paard rende en gaf haar mijn hand die ze zachtjes vasthield. Ik voelde hoe de Zon mij niet slechts van buiten maar ook van binnen verwarmde, ik voelde mijn vertrouwen terugkomen. Ik keek het kind in haar helmelsblauwe ogen en voelde dat het goed was... :D

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.