Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

Pentakels Koningin en de LK Toren.
Grappig en leuk...bij de Toren wordt gezegd " via wilskracht en uithoudingsvermogen kan je uitgroeien boven het alledagse. Jij kunt bereiken wat je echt wilt.

Eerste wat bij mij na een smile, nee nog met een smile op mijn gezicht :)
Ik ben deze site, forum,  iedereen die mij steeds te woord staat of te woord heeft gestaan, mij keer op keer om hoog trekken :)  ik noem geen namen meer want sommigen weten echt dat ik ze echt superrrrr dankbaar ben  :-* :-* :-*

En nu weer slapen is mijn behoefte :)

assie63

goedemorgen allemaal

vandaad de kaartjes

hogepriesteres en de vissen

naar mijzelf en mijn intuitie luisteren op emotioneel vlak

rianna

Goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik  Zwaarden 3 en 18 de hond
ik denk dat ik vertrouwen krijg dat het oud zeer zachtjes aan verdwijnt
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Believe75 op december 27, 2011, 05:23:01 AM
Pentakels Koningin en de LK Toren.
Grappig en leuk...bij de Toren wordt gezegd " via wilskracht en uithoudingsvermogen kan je uitgroeien boven het alledagse. Jij kunt bereiken wat je echt wilt.

Eerste wat bij mij na een smile, nee nog met een smile op mijn gezicht :)
Ik ben deze site, forum,  iedereen die mij steeds te woord staat of te woord heeft gestaan, mij keer op keer om hoog trekken :)  ik noem geen namen meer want sommigen weten echt dat ik ze echt superrrrr dankbaar ben  :-* :-* :-*

En nu weer slapen is mijn behoefte :)

goede morgen schone slaapster.. ;D
terwijl de koning van pentakels voor een kasteel zit, zit de koningin vrij in een veld, omringt door rozen.
de koning kijkt naar de pentakels ,  de koningin  houdt de pentakels met beide handen vast, bewust van de magie in de natuur en de kracht die zij daaruit ontleent.
maar dan andere kaarten uit de kleine arcana symboliseert zij liefde voor en eenheid met de wereld...
je hebt ondervonden dat je tot rust kunt keren in de natuur, de invloed van de zon maakt je blij, de kleur van de lucht doet je ademen,  kortom als de muren op je af komen, weet je je te stabiliseren m.b.v. de natuur.
deze magische krachten weet je in de natuur te vinden als het je te gortig wordt...
je wwet ook dat dit het enige is dat echt helpt....
in jouw omgeving sta je daar min of meer alleen in.....

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 27, 2011, 07:05:18 AM
goedemorgen allemaal

vandaad de kaartjes

hogepriesteres en de vissen

naar mijzelf en mijn intuitie luisteren op emotioneel vlak

onze maatschappij is volledig op uiterlijkheden gebaseert.
de meeste ontlenen de kracht vanuit uiterlijke jeugd en schoonheid.
de hoge priesteres toont meer haar innerlijke, verborgen, maar ook duistere schoonheid.
en daar moeten wij het nu van hebben assie :P ;D
nee grapje hoor meid, maar naast de diepe wijsheid van de hoge priesteres, kennen we ook negatieve kanten, daar wil ik hierbij even op drukken.
omdat dit de 2e kaart van de grote arcana ps is moeten we hier toch even bij stilstaan.
bij jou heeft dat te maken met dat je een zeer sterke intuitie bezit, maar deze niet altijd in daden kan omzetten.
je zit dan wel eens strikt vast in je emoties en gevoelens.....


dameblanche

Citaat van: rianna op december 27, 2011, 08:18:57 AM
Goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik  Zwaarden 3 en 18 de hond
ik denk dat ik vertrouwen krijg dat het oud zeer zachtjes aan verdwijnt
liefs Rianna
wat is er aan de hand rianne...zwaarden 3....
een vande zwaardste kaarten van de kleine arcana....
oud verborgen zeer.....en dat zit al heel lang in je verborgen, je hebt het goed weten weg te stoppen.....

dameblanche

ridder van staven schiet er nu uit...en de kist....
het enthousiasme, de actie en de beweging van de jonge ridder is enigzins tot bedaren gekomen....

kristina1975

Goedemorgen mijn grappige, vol humor warme zuiderbuurvrouw,
T klopt wat je schrijft, ik houd van buiten zijn, zo lekker, zo heerlijk zo levendig. Buiten zijn houdt mij in het leven, wanneer ik.niet genoeg buiten ben dan word ik onrustig en en

Heb je ook mijn bericht voor mijn dagkaarten gezien? Over de kaarten die ik op straat zag liggen?
Xxx

rianna

Citaat van: marianne op december 27, 2011, 09:04:42 AM
Citaat van: rianna op december 27, 2011, 08:18:57 AM
Goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik  Zwaarden 3 en 18 de hond
ik denk dat ik vertrouwen krijg dat het oud zeer zachtjes aan verdwijnt
liefs Rianna
wat is er aan de hand rianne...zwaarden 3....
een vande zwaardste kaarten van de kleine arcana....
oud verborgen zeer.....en dat zit al heel lang in je verborgen, je hebt het goed weten weg te stoppen.....

hoi Marianne
wat me nou zo dwars zit  ? zou het zo niet bij naam kunnen noemen  ik weet dat er heel veel oud zeer vast zit  als je 60 ben is het leven niet altijd rozengeur en maneschijn geweest
ik ehb wel in de gaten dat het stukjes en beetje omhoog komt denk dat het een vrom van  verwerken is  alles wat je weg stopt moet er toch een keer uit   
en ja  gevoelens wegstoppen ben ik een kei in hihihi
dank je voor je duiding
leifs Rianna

dameblanche

hihi, rianne, daarwas ik al achter..en daar dan ook een grote kei bovenop leggen...... :-*

rianna

Citaat van: marianne op december 27, 2011, 09:27:24 AM
hihi, rianne, daarwas ik al achter..en daar dan ook een grote kei bovenop leggen...... :-*
hihihihih de kei van Amersfoort ahhaha waarom maak ik het me zelf zo moeilijk he  maarja  zou ik ooit wijs worden hihihih

dameblanche

daar heb je nog tijd genoeg voor, voor je 104 wordt, weet je het allemaal en die ga je worden...hihi

rianna

Citaat van: marianne op december 27, 2011, 10:00:09 AM
daar heb je nog tijd genoeg voor, voor je 104 wordt, weet je het allemaal en die ga je worden...hihi
ok daar doe ik het voor  ik hou je er aan hoor :):):) ahhahaha

Carla

Zwaarden 8 vandaag, maar ook de Lenormand Sterren.
Ik kan ze niet zo goed combineren...  ::)

dameblanche

Citaat van: Believe75 op december 27, 2011, 05:12:05 AM
Goedemorgen allemaal :) hoe gaat met jullie buikjes?  ;)

Marianne....t klopt op dit moment is hij de enige wat ontbreekt in mijn leven. Ik waardeer mijn leven zo veel meer nu, vooral het doet mij zo goed om te zien dat mijn familie zich beter voelt puur omdat ik me ook beter voel.

Geven en nemen.....ik oefen met je mee :) ik neem trouwens al heel veel via hier  :-*

Gisterenavond liepen mijn zus en ik buiten etc.....er lagen speelkaarten op de stoep.
10schoppen, 7ruiten, Harten Dame en nog een ruiten kaart onherkenbaar ...misschien een ruiten 8. Wordt iets aan mij verteld?

Maanden geleden vond ik een kleine speelkaart, super lief van formaat :) Harten Keizer

Mijn kaarten voor vandaag heb ik nog niet getrokken. Hierna dan :-)

nou dat is dan we leen hele mooie boodschap voor jullie.....
de tarot is net als de lenormand opgebouwd uit het aloude kaartspel met de verdeling van de kleuren en de harten[bokalen], schoppen[zwaarde], klaveren[staven] en de pentakels[ruiten]

in de lenormand komen we dan het schip[schoppen 10]-de vogels[ruiten 7]-de ooievaar[hartendame] en de sleutel!!!![ruiten8]
energie gaat weer stromen door vooral je flexibeler op te stellen in communicatie
de ooievaar kan hier ook weer je zus aanduiden, een gevoelige vrouw.....

in de tarot vinden we aansluiting bij de zwaarden 10
pentakels 7
bokalen koningin
en de pentakels 8
een vrouw die haar gevoel onder controlle mag hebben, maar hier ook nder controlle wilt krijgen zal eerst tot op de bodem moeten kijken,  soms zit je je zelf behoorlijk is de weg, door schae en schande zul je je levenslessen moeten aanvaarden....
wel een zeer aparte ervaring believe........ :o :-*