Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

#105
zal ik de mail checken dan???
Ik moet zeker 3zaken afronden, alle te maken met mijn finance en zeer energie en tijd rovend. Tegenwoordig wordt het je zo belachelijk moeilijk gemaakt! Net als bonnenschrijvers en niets menselijks meer, zij kunnen de directielid zijn echter zonder bevoegheden dus en en en...je merkt al mijn frustraties. grrrrrrrrrrrrrrrr

maar dank je ik kijk uit naar de afronding met tevredenheid!

:-* :-* :-*

kristina1975

Goedemorgen allemaal,
Waarover ik alert moet zijn vandaag
De Rad van Fortuin

Hoe ik me moet gedragen vandaag
De Maan

Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
De Schildknap van Kelken


Moet ik me dromerig relax gedragen(de Maan) ipv door te zetten, wilskracht te tonen en of de problemen probleem laten zijn(Rad van Fortuin) en oplossing zal vanzelf verschijnen (Schildknap van Kelken)

Ik heb de mail nog steeds niet geopend :-[

kristina1975

Lieve Kraai,

De opsomming is 3=> De Keizerin....in combinatie met de Schildknap van Kelken ==> Toch iets in de liefde?  :D

oktober 04, 2011, 09:12:28 am


XXX


Citaat van: Believe75 op oktober 04, 2011, 09:12:28 AM
Goedemorgen allemaal,
Waarover ik alert moet zijn vandaag
De Rad van Fortuin

Hoe ik me moet gedragen vandaag
De Maan

Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
De Schildknap van Kelken


Moet ik me dromerig relax gedragen(de Maan) ipv door te zetten, wilskracht te tonen en of de problemen probleem laten zijn(Rad van Fortuin) en oplossing zal vanzelf verschijnen (Schildknap van Kelken)

Ik heb de mail nog steeds niet geopend :-[


Varen

Deze schildknaap moet je zien als iemand die in zijn gevoel moet duiken om te ontdekken wat daar allemaal te vinden is.

Ze rent door het kasteel op zoek naar gebeurtenissen die haar gevoelen op gang brengen. Door middel van wat ze voelt kan ze ontdekken wie ze is en wat ze nodig heeft voor zichzelf.

Dat is dan ook het advies van deze kaart. Duik in je gevoelens en breng onderscheid aan in wat je allemaal voelt.

Is het verdriet of boosheid? Is het jaloezie of onzekerheid? Kijk ook of het jouw gevoelens zijn of gevoelens van anderen waardoor je je laat beïnvloeden.

Zeg niet direct dat je hoogsensitief bent, maar check eerder of je je grenzen onvoorwaardelijk duidelijk hebt. Naïviteit kan een reden zijn waarom je dit allemaal overkomt.

De Schildknaap stroomt vaak niet over van zelfverzekerdheid. Dat is een van de gebieden waar zij (breed door de elementen) aan moet werken.

Ze moet leren vertrouwen op haarzelf en op wat haar invloed is op het geheel.

Ze is in staat om zichzelf onder te laten sneeuwen waardoor ze niet meer uit de verf komt. Vermoedelijk kan dit komen doordat ze worstelt met het vertrouwen van anderen.

Vaak vertrouwt ze anderen juist veel te veel waardoor haar mening er niet meer toe doet.

Het is tijd dat ze uit de verf gaat komen, maar daarvoor zal ze zich moeten richten op wat zij voelt en niet wat anderen voelen.


De maan verteld je hoe je te gedragen vandaan. Dit is kaart 18, de 1 slaat 8. 18 is de uitkomst van de som 6+6+6. Wees waakzaam!

En de keizerin? Dat is mijn Oermoeder Klik



dameblanche

Citaat van: Kraai op oktober 03, 2011, 12:00:25 PM
Aas van Zwaarden...

Een presentje in de vorm van inzicht. Je krijgt de kans iets te leren, of om een inzicht te verwerven die je boven deze situatie uit zal laten steken.

Intuïtie en liefde is de boodschap.

Laat je ster stralen

geplaatst op: oktober 03, 2011, 11:12:05 am Geplaatst door: marianne = 17 De Ster

Je begint achter de schijn te kijken en krijgt steeds meer zelfkennis, definitief afrekenen met een probleem, een geestelijke doorbraak. Innerlijke harmonie ligt op de loer en je voelt je steeds meer opgenomen in het groter geheel.


heerlijk kraai, een mooiere boodschap kan men niet krijgen nietwaar...thanx :-*
maar het klopt als een bus, een tijdje terug heb ik [gedwongen] rust moeten nemen ook op spiritueel gebied, teneinde te kunnen groeien en mijn energie weer  op te kunnen laden, nu doe ik voor mensen iets als ik dat wil, en niet als zij dat zo perse willen ;)

Varen

@marianne

Je berichtgetal = 4

4. De Heerser

De heerser is in staat zichzelf taken te stellen, constructief te werk te gaan en met overleg te handelen. Door van deze mogelijkheden gebruik te maken, zal hij in staat zijn een ordelijk en evenwichtig leven te leiden.

Dit zal hem ook in staat stellen leiding te geven aan anderen, waarbij hij er steeds naar moet streven deze heerschappij op een verantwoorde wijze uit te oefenen.

Hij heeft een sterke behoefte aan bezigheden, waarin hij zijn eigen vermogens productief kan maken.

Hierbij kan de heerser zich in bepaalde werkzaamheden helemaal verliezen en kent er een te grote belangrijkheid aan.

De heerser moet er voor waken bezonnen te zijn en ongewild geen machtsmisbruik plegen.

Weet hij zijn vermogens op de juiste wijze te gebruiken, zonder zich daarbij teveel om eigen aanzien te bekommeren, dan zal zijn optreden ook anderen ten goede komen.





Varen

Citaat van: Kraai op oktober 03, 2011, 12:00:25 PM
Intuïtie en liefde is de boodschap.

Laat je ster stralen

geplaatst op: oktober 03, 2011, 11:12:05 am Geplaatst door: marianne = 17 De Ster


geplaatst op: oktober 03, 2011, 12:00:25 pm door Kraai. = 17

Ook Kraai had in dit bericht als bericht getal 17  ;D




dameblanche

#112
Citaat van: Kraai op oktober 04, 2011, 11:42:25 AM
@marianne

Je berichtgetal = 4

4. De Heerser

De heerser is in staat zichzelf taken te stellen, constructief te werk te gaan en met overleg te handelen. Door van deze mogelijkheden gebruik te maken, zal hij in staat zijn een ordelijk en evenwichtig leven te leiden.

Dit zal hem ook in staat stellen leiding te geven aan anderen, waarbij hij er steeds naar moet streven deze heerschappij op een verantwoorde wijze uit te oefenen.

Hij heeft een sterke behoefte aan bezigheden, waarin hij zijn eigen vermogens productief kan maken.

Hierbij kan de heerser zich in bepaalde werkzaamheden helemaal verliezen en kent er een te grote belangrijkheid aan.

De heerser moet er voor waken bezonnen te zijn en ongewild geen machtsmisbruik plegen.

Weet hij zijn vermogens op de juiste wijze te gebruiken, zonder zich daarbij teveel om eigen aanzien te bekommeren, dan zal zijn optreden ook anderen ten goede komen.





ja kraai, dat is ook mijn streven, kaartleggen uitleggen aan anderen, maar ook onderricht geven hierover, kosmische boodschappen[doorgeefluik] vertalen in naar de gewone mens toe, dit zeker niet als eigen gewin zien, ik zie het dagelijks op andere plekken dat dit wel gebeurd helaas.
ook positieve raad geven vanuit anderere invalshoeken om vooral de vraagensteller aan te moedigen te luisteren, vooral in geval van zogenaamde negatieve kaarten..... :-*


kristina1975

#113
Lieve Kraai,

De Oermoeder had ik ook 28sept ook, je uitleg toen sluit natuurlijk volledig met wat je hieronder hebt geschreven. Toch is de Oermoeder/Keizerin ook niet groei in de liefde niet? :-[
Ik heb geen contact met hem hoor. Ik ben zo op steeds dat ik niet eens zou weten waarom ik hem zou bellen. Ik ben te moe om maar iets te doen met hem behalve lekker op de bank naast hem hangen en of in bed naast hem liggen. Hmm nu ik zo schrijf wat ik wel wil denk ik dat ik weer super energie zal hebben. Alleen het lijkt alsof ik wil dat hij ook contact zoekt. Op het feest was hij ook erg alert over wat ik aan het doen was of met wie aan het praten en en ...hij zei het daarna alleen op dat moment nietssss...

Hieronder je Oermoeder weer  ;)
:-*

In het licht van het oerbeeld de oermoder toont de mens zich als iemand met een sterke behoefte aan zekerheid, traditie en stabiliteit.
Tegenover veranderingen en vernieuwingen stelt hij zich in het algemeen afwijzend op en hij wijkt zelden af van reeds gebaande paden.
Deze passieve levensinstelling laat weinig ruimte open voor de ontplooiing van initiatieven en creatieve vermogens.
Deze levensinstelling heeft echter ook haar positieve kanten.
De spontaniteit en het vertrouwen van anderen in hem. Ook schept hij door op deze wijze op te treden een ongedwongen sfeer, waarin anderen zonder terughoudendheid zichzelf kunnen zijn en zich over zeer persoonlijke zaken kunnen uitspreken.

Door zijn bezorgdheid om zijn medemensen en opofferinggezindheid zal hij anderen vaak tot steun zijn.

Citaat van: Kraai op oktober 04, 2011, 10:09:32 AM
Deze schildknaap moet je zien als iemand die in zijn gevoel moet duiken om te ontdekken wat daar allemaal te vinden is.

Ze rent door het kasteel op zoek naar gebeurtenissen die haar gevoelen op gang brengen. Door middel van wat ze voelt kan ze ontdekken wie ze is en wat ze nodig heeft voor zichzelf.

Dat is dan ook het advies van deze kaart. Duik in je gevoelens en breng onderscheid aan in wat je allemaal voelt.

Is het verdriet of boosheid? Is het jaloezie of onzekerheid? Kijk ook of het jouw gevoelens zijn of gevoelens van anderen waardoor je je laat beïnvloeden.

Zeg niet direct dat je hoogsensitief bent, maar check eerder of je je grenzen onvoorwaardelijk duidelijk hebt. Naïviteit kan een reden zijn waarom je dit allemaal overkomt.

De Schildknaap stroomt vaak niet over van zelfverzekerdheid. Dat is een van de gebieden waar zij (breed door de elementen) aan moet werken.

Ze moet leren vertrouwen op haarzelf en op wat haar invloed is op het geheel.

Ze is in staat om zichzelf onder te laten sneeuwen waardoor ze niet meer uit de verf komt. Vermoedelijk kan dit komen doordat ze worstelt met het vertrouwen van anderen.

Vaak vertrouwt ze anderen juist veel te veel waardoor haar mening er niet meer toe doet.

Het is tijd dat ze uit de verf gaat komen, maar daarvoor zal ze zich moeten richten op wat zij voelt en niet wat anderen voelen.


De maan verteld je hoe je te gedragen vandaan. Dit is kaart 18, de 1 slaat 8. 18 is de uitkomst van de som 6+6+6. Wees waakzaam!

En de keizerin? Dat is mijn Oermoeder Klik




kristina1975

Citaat van: Kraai op oktober 04, 2011, 10:09:32 AM
Deze schildknaap moet je zien als iemand die in zijn gevoel moet duiken om te ontdekken wat daar allemaal te vinden is.
GOEDE VRAAG :-[

Ze rent door het kasteel op zoek naar gebeurtenissen die haar gevoelen op gang brengen. Door middel van wat ze voelt kan ze ontdekken wie ze is en wat ze nodig heeft voor zichzelf.

Dat is dan ook het advies van deze kaart. Duik in je gevoelens en breng onderscheid aan in wat je allemaal voelt.
HOE DOE IK DAT??? Eerst door ademen waar ik mee ben begonnen, toch het is niet makkelijk :(

Is het verdriet of boosheid? Is het jaloezie of onzekerheid? Kijk ook of het jouw gevoelens zijn of gevoelens van anderen waardoor je je laat beïnvloeden.
HET IS verdriet en boosheid, het is mijn onzekerheid  :-[

Zeg niet direct dat je hoogsensitief bent, maar check eerder of je je grenzen onvoorwaardelijk duidelijk hebt. Naïviteit kan een reden zijn waarom je dit allemaal overkomt.
IK BEN TE NAIF Vooral ik stel geen grenzen bij anderen, dus lopen ze maar over me heen. Normaal toch in de huidige maatschappij om alleen aan je eigen ik te denken en als een ander dat niet doet maak het niet je eigen probleem van maar profiteer vooral! >:(


De Schildknaap stroomt vaak niet over van zelfverzekerdheid. Dat is een van de gebieden waar zij (breed door de elementen) aan moet werken.
HIER ANTWOORD OP DE VRAAG BOVEN WEER, ONZEKERHEID KILLS ME!! :-[

Ze moet leren vertrouwen op haarzelf en op wat haar invloed is op het geheel. IK WEET HET, iedereen ziet me behalve ik en dus word ik ook onzichtbaar voor hun terwijl ik me volledig weggeef. MIJN EIGENSCHULD!

Ze is in staat om zichzelf onder te laten sneeuwen waardoor ze niet meer uit de verf komt. Vermoedelijk kan dit komen doordat ze worstelt met het vertrouwen van anderen.  KLOPT DUS OOK

Vaak vertrouwt ze anderen juist veel te veel waardoor haar mening er niet meer toe doet. VETROUWEN OF KEER OP KEER ONGELOOF DAT MENSEN ZO KUNNEN ZIJN...

Het is tijd dat ze uit de verf gaat komen, maar daarvoor zal ze zich moeten richten op wat zij voelt en niet wat anderen voelen.
HOPEN SAMEN MET MIJN COACH, IK KIJK UIT NAAR MIJN VOLGENDE AFSPRAAK  :D


De maan verteld je hoe je te gedragen vandaan. Dit is kaart 18, de 1 slaat 8. 18 is de uitkomst van de som 6+6+6. Wees waakzaam!
WAAKZAAM ZIJN...... :-\

En de keizerin? Dat is mijn Oermoeder Klik
IK BEN DE OERMOEDER  ;) Ik hou van haar in ieder geval van haar vrijheid en zorgzaamheid en niet gek genoeg zijn als het maar alles oke is.

Trouwens heb je een link van een site met meer info over de Hermetische Tarot 8)
:-* :-* :-*




Varen

Info op het web heb ik niet kunnen vinden. Heb zelf boeken van Dio Raman.

Zijn boeken uit begin jaren 70 vorige eeuw.

http://www.omero.nl/boeken/d/e/p/de-praktische-tarotspelen-met-de-hermetische-tarot/


kristina1975

Hallo
Waarover ik alert moet zijn vandaag
De Gerechtigheid

Hoe ik me moet gedragen vandaag
De Duivel

Wat wilt u mij zeggen voor vandaag
De Kelken Ridder (gisteren de kelken schildknap)


Ik moet dus mijn gedrag wel eerlijk houden en goed naar mijn eigen ik kijken. Ik denk dat het meer over mijn gedrag naar mijn eigen ik gaat :-[ Klopt t? Eens of zit ik volledig ernaast?

dus zoals de Kelken Ridder:
Hij leerde zelfzuchtigheid, zelfmedelijden en zuiver lichamelijke begeerten prijs te geven en zich zo helder mogelijk bewust te zijn van zijn doel en richting.

Bij Ridders (strijders) gaat het gewoonlijk om activiteit en betrokkenheid, maar het element water staat voor passiviteit. Dit veroorzaakt in Bekers Ridder een innerlijk conflict: in wezen temperamentvol (ridder) en emotioneel (bekers) trekt de buitenwereld van actie en avontuur hem enorm aan, maar tegelijk verlangt hij naar rust en afzijdigheid om zich te kunnen overgeven aan zijn bespiegelingen - zonder daarbij gestoord te worden door (eisen uit) de buitenwereld.

slaap lekker allen en alvast goedemorgen.
Liefs!

kristina1975

#117
« Antwoord #116 Gepost op: oktober 05, 2011, 01:59:43 am  ==> 4 ==> Keizer

Keizer & Gerechtigheid had ik eerder en dus nog steeds opschonen van binnen moet ik en knopen doorhakken...Ik blijf bezig ::)
Ik heb trouwens de email geopend en beantwoord, behoorlijk pissig was ik...
Van S nog steeds niets gehoord, ik ben nu wel besloten om het contact echt aan hem te laten, terwijl ik vanmiddag juist dacht zelfs hem te bellen :D

nu echt slaap lekker!
XXX

dameblanche

nee hoor believe je zit er niet naast hoor, als je je intuitie goed volgt zit je er nooit naast, anderen kunnen of ee nandere kijk erop geven of het verhaal een wending geven....
gerechtigheid: je wenst eerlijkheid, je bent zelf eerlijk en verlangt dat ook van andere personen, toch laat je je vaak misleiden, waar ligt dat aan?
vraag je je immer af, de kelken ridder, laat zien dat je een innemend persoon bent, intellignt , maar ook een dromertje die zich snel laat meeslepen.....en dat is vandaag je waarschuwing..........

dameblanche

hallo luitjes...
mijn doel; zwaarden 6 op de kop
taken; bekers 8
kansen; bekers 5 op de kop
problemen de rug toe keren waardoor er een tijdelijke verlichting optreedt, mijn zinnen ff ergens anders op zetten laten we maar zeggen, eigenlijk zeggen de bekrs 8 dat ik moet vertrekken en het op een gehee landere manier moet gaan oplossen, ik loop toch op een  of andere manier vast lijken de bekers 5 aan te geven, niet meer naar  de gevallen bekers kijken maar me richten op de 2 bekers die achter me staan, toch de steun van het thuisfront..... :-\ ;)