Mijn dagkaartjes/Lief

Gestart door Lief, januari 01, 2013, 09:45:49 AM

Lief

Hoi Kreeftje en Heleen,

@Kreeft. Pff, ze kunnen je inderdaad helemaal slopen wanneer ze van het railsje afwijken. Dat ik als moeder daarin geraakt wordt dat neem ik maar voor lief. Moeilijke is dat ik ook 2 meisjes heb van 5 en 9. Die zitten er ook vaak mee en dat wil ik niet. Moeilijk dus.

Ik fotografeer Kreeft. Zit nu in mijn 2 opleidingsjaar. Hierna nog 2 te gaan. www.marinanieuwenhuijs.nl
Neem maar eens een kijkje als je zin hebt.

@Heleen Ja, lekker bezig met de kaarten. Mijn verwarring Heleen. Zeker goed gesprek gehad inderdaad. Hulp komt vanaf de 27e op gang. Hopen dat de therapie vruchten af gaat werpen voor mijn zoon en daarna ook voor ons allemaal.

Heb het creatieve binnenkort weer nodig. Moet eind juni examenwerk inleveren om naar het nieuwe jaar te mogen....

Kaartjes voor vandaag de 15e mei.

Staven 4 met begeleidingskaart De Keizer.

Een leuke gebeurtenis vandaag? Harmonie? Mij flexibel opstellen....

symbolon:

DE ANGST
Je doet er goed aan je angst vandaag onder ogen te zien. Hier ben je nu sterk genoeg voor! Het zal confronterend zijn, echter biedt het je wel de mogelijkheid om de feiten onder ogen te zien. Zo kan je naar bevrijding werken. Iedere stap in het donker is een weerspiegeling in behoefte van bestaanszekerheid.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Vlinder

Liefje,
het goede leven ervaren vandaag, en ook wat orde aan brengen in het dagelijkse leven,
Misschien weer eens de taken overwegen, ieder mag deel nemen aan het gezinsleven. ;D

liefs Vlinder

Sweetie

Lieve Lief,

Staven 4 met begeleidingskaart De Keizer.

je raapt je krachten op om verdere inspanningen aan te gaan , dit zal de vruchtjes af werpen om je nieuwe jaar te starten volgend jaar !

Toepasselijk de symbolon moet ook maar eens terug gaan doen ..

Suus  :-*

Lief

Dank Suus en Vlinder  :-*

De taken en deelname aan het gezin staan zeker ter discussie.
Er wordt met ongelijke maat gemeten. Eens even corrigeren.

Volgend :) jaar ???

Dat wordt dus nog ruim een half jaar bikkelen. Aan de andere kant zitten we al heel lang hierin, dus half jaar kan er ook nog wel bij.

Liefs en knuffels, Lief
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 16 mei.

Aas van Kelken met begeleidingskaart Kracht.

Mij niet laten overspoelen door gevoelens en emoties. Mij open stellen voor anderen en negativiteit laten vervagen.
Geestelijk en lichamelijk op krachten komen.

symbolon:

DE MARIONET
Het wordt tijd vandaag dat je eigenheid straalt. Dit ontstaat door een diep verlangen naar rust en vrede in jezelf en in je leven. Je bent er klaar voor en je bent al op de helft. Vandaag is het je taak uit te vinden wat, of wie je in de je greep houdt aan onzichtbare draden van uiterlijke perfectie!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 17 mei.

De Toren met begeleidingskaart Het Rad van Fortuin.

Bevrijding van een negatieve situatie, een doorbraak. Problemen worden opgelost door veranderde omstandigheden.

symbolon:

DE TONEELSPELER
Vandaag beland je in een situatie, waarin je de rol vertolkt van de toneelspeler op het podium. Dit is voor nu een uitstekend initiatief! Je kunt niet altijd jezelf zijn. Zelfbescherming via deze weg is soms een feit! Maak dan ook gebruik van het hele podium! Trek je niets aan van knagende schuldgevoelens.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 18 mei.

De Magier met begeleidingskaart Gerechtigheid.

Creativiteit, kansen voor nieuwe ondernemingen. Dingen afwegen waarnaar knopen worden gehakt.

symbolon:



DE ZIEKE KONING
Er wordt veel uithoudingsvermogen van je verwacht. Je levensmotto vandaag is vooral een lange adem te hebben en simpel gezegd door gaan! Je beschikt over een groot uithoudingsvermogen. Laat je onzekerheid vallen, te denken dat je het niet aan kunt. Draai vandaag op doorzettingsvermogen met een trots gezicht en rechte schouders.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor de 19e.

Munten 6 met begeleidingskaart de hogepriesteres.


Geven en nemen. Stil en geduldig afwachten. Vertrouwen op intuitie.

Symbolon:

SCHEIDING

Je liefdes, vriendschappelijke of zakelijke relatie, heeft de vruchten van de werkelijke essentie verloren. Hierdoor ben je jezelf als individu vergeten. Vandaag herken je dat je leven op dit moment te veel beheerst wordt door het `wij`! Ben je het stuk van jezelf vergeten te leven. Neem vandaag ruimte voor jezelf en eigen inbreng.

Groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 20 mei.

Gerechtigheid met begeleidingskaart de Zon.

Orde en regelmaat. Knopen doorhakken. Dat zal een gevoel van vrijheid geven. Een nieuw begin.

symbolon:

DE STRATEEG
Het is je opdracht werkelijk te vertrouwen op je kennis en levenservaringen. Deze wijzen je vandaag namelijk uitstekend te weg. Wat je nodig hebt is tactiek, maar ook vooral overzicht in de situatie waarin je jezelf op dit moment begeeft. Je hebt vandaag alles in huis om je stukken te plaatsen op je schaakbord.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Vlinder

Lief
Gerechtigheid, zorgen dat alles fair is en gebeurt, daar kun jij op letten, dat is waar een moeder goed in is, het geeft je een prettig gevoel als alles eens goed gaat lopen,
breng vreugde in je huis Lief ;D

heleen

mooie kaarten lief. ze liggen alle 4 voor me.
19 mei munten 6 en hoge priesteres.
20 mei gerechtigheid en de zon.
we gaan eerst naar de kaarten van 19de. blauwe kleur is opvallend, de mantel van de man die niets krijgt. jurk van de hoge priesteres. Niet verwachten dat  oplossingen je gegeven zal worden Lief. Ze rijpen van binnen. Het kruis op het borst, en ik zie altijd een figuurtje op zijn knieĆ«n zitten voor de maan. Zelfde houding als de man met de blauwe mantel. Groeiproces? opstaan uit de nederige houding van smeken, en in de rol van vertrouwen. De hoge priesteres is alles behalve arrogant, zij gelooft in het goede, in zichzelf. In haar eigen krachten, zonder de hulp nodig te hoeven hebben van een "buitenwereld". Ik hoor haar het bijna zeggen. Geloof lief in het zachte, in het water, in het meegaan van de grote oceaan. Laat los alles wat je niet kunt gebruiken. Zoek naar de ticket in je zak, de rode ticket. Dan kom je bij de kleur van de jurk van gerechtigheid. Blauw gaat over in rood Lief. toevoeging van warmte, van hartstocht. En laat de 2 deling van denken los. De weegschaal is het instrument, probeer balans te vinden geen uiterste. Dan kom je automatisch uit bij het kind. En als je goed kijkt lief dan is de manier van zitten van de dame van gerechtigheid, hetzelfde als het naakte kind op het paard. Alleen is het kind beweeglijker, en haar kroon minder zwaar.

Liefs
Heleen

Lief

Dank Vlinder en Heleen voor jullie duidingen :-* :-*

Ik ben alert Vlinder. Alles fair en het is gezellig thuis. Heerlijk met mijn meiden uit eten geweest en heerlijk relaxt.....

Dank Heleen voor je uitgebreide duiding. Ik ga deze zeker nog menigmaal vanavond herlezen. Ik weet dat ik niks cadeau krijg, maar komt goed Heleen. Zeker aan het groeien.
Ik zal zeker dingen los moeten laten. Kan niet alles op de nek nemen. Loslaten wat ik niet kan gebruiken.
Ik ga balans vinden en die kroon afgooien.....

fijne avond.

Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor de 21e.

De Kluizenaar met begeleidingskaart De Hogepriesteres.

Verdieping, vertrouwen op eigen kracht. Veranderen, het stille, geduldig afwachten.

symbolon:

DE DIENARES
Vandaag doe je er verstandig aan je gevoel en verstand onder de loep te nemen. Onderzoek waar het aan scheelt. Laat je gezonde verstand het werk doen! Op deze manier krijg je de gelegenheid om emoties op te helderen. Laat je leiden naar je eigen innerlijk en kijk wat er werkelijk aan de hand is.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Vlinder

De Kluizenaar met begeleidingskaart De Hogepriesteres.

Weer twee grote arcana kaarten, ze geven aan dat het dingen zijn die langer van invloed op je zijn, ze geven het grotere overzicht voor jouw Lief
Geen kijkje naar binnen, nee,een kijk naar binnen, je innerlijk met kracht die bij jouw hoort zien hoe je erin staat, wat jij belangrijk vind, door alle moeilijkheden en opstakels heen je weg zoeken, jouw kracht geeft je licht en je kunt het vinden, je vind daar jouw innerlijk weten je wijsheid en mag op haar vertrouwen.

Liefs Vlinder


Lief

Dank Vlinder :-*

Wat een prachtige kaarten!

Ik ben zeker met mijn innerlijk bezig, het voelen, vertrouwen erop.....

Ga daar eens heerlijk mee bezig blijven.

Fijne avond!

Liefs, Lief :)
Look for the answer inside your question...