mijn liefdeslegging

Gestart door aranka_96, juli 07, 2016, 17:08:26 PM

aranka_96

Hoi,

Na een lange tijd, heb ik er zelf nog eens de kaarten bij gepakt en een liefdeslegging op mijn eigen relatie gedaan.
Ik kreeg de volgende kaarten:
Relatie: ridder van staven
Ik: pentakels 10
Hij: schildknaap van bekers

Ik ben er zelf niet zo goed in dus zou er iemand zijn die mij wat meer uitleg wil geven?

Aranka

Gabriëlla

Hoi Aranka,

Jullie relatie heeft nieuwe impulsen nodig (Staven Ridder) en ik denk dat vooral jij daar behoefte aan hebt. Ik heb het idee dat hij gekker is op jou dan jij op hem, klopt dit? Bekers Schildknaap geeft voor mij aan dat hij duidelijk nog in een stadium van ik ben verliefd zit en/of ik vind het best zoals het gaat.
Ik mis bij jou het passionele (Pentakels 10), hetgeen ik bij hem duidelijker aanvoel. Wat zou jij aan jullie relatie willen toevoegen? Wat mis je precies?

GABRIELLA

aranka_96

#2
Hoi Gabriëlla,
Heel erg bedankt voor je reactie, ik zal de situatie iets beter uit leggen.
Hij heeft een aantal dagen geleden besloten om de relatie te beëindigen. Iets wat voor mij totaal onverwachts kwam.
Zijn rede was dat hij mij meer als een zusje zag. Ik ben wel nog verliefd op hem en voor mijn gevoel is het ook nog niet over. Voor mijn gevoel is het dus tegenstrijdig wat je zegt over hem, maar ik probeer op het moment wel een beetje afstand te nemen.
Hij heeft momenteel veel stress en wil eerst zelf alles op een rijtje krijgen. Kun jij hier iets mee?

Gabriëlla

Wat voor mij nu wel een stuk duidelijker is, is dat hij jou meer als zusje ziet een smoes is. Ik heb de gevoelsmatige zekerheid dat hij verliefd is op een ander (Kelken Schildknaap), hetgeen hij je niet vertelt. Ik kan er de vinger nog niet echt goed op leggen maar ik heb het idee dat hij ergens zijn verantwoordelijkheid niet voor wil nemen. Ik kan me voorstellen dat jij het gevoel hebt dat het nog niet over is.
Alles op een rijtje willen krijgen :-\ eerst het nieuwe uitproberen en als dat niet bevalt maar weer terug naar het oude???

En toch....je hebt nog steeds gevoel voor hem maar....ben/was je voor honderd procent gelukkig met hem? Waarschijnlijk voel ik dit nu verkeerd aan maar misschien vind/vond je dat jullie relatie hier en daar voor verbetering vatbaar is?

Als je meer wilt weten over zijn onderliggende motieven voor vertrek, raad ik je aan om voor deze vraag een uitgebreidere legging te doen. Als je wilt, dan wil ik die ook wel voor je doen, jouw keus.

Groet,
GABRIELLA

aranka_96

#4
Het klopt wat je zegt. Het was de laatste tijd wel een beetje zijn spanning kwijt, maar ik was wel gelukkig.
Ik zou het erg fijn vinden als je voor mij een uitgebreidere legging wil doen.

Gabriëlla

Hoi Aranka,

Hier een 10 kaartlegging voor de vraag waarom jouw vriend is vertrokken.

1. Begin: Kelken Koning
2. Tegenwerking: Zwaarden 10
3. Medewerking: Pentakels 2
4. Strijd: Kelken 2
5. Uitdaging: Het Oordeel
6. Verandering: De Wereld
7. Geluk: De Kluizenaar
8. Geheimen: Zwaarden 9
9. Onzekerheden: Zwaarden Koningin
10. Triomf: De Zon

Ik vind het zeer treffend dat Kelken Koning als beginkaart ter tafel komt! Het is precies wat ik voelde: andere onderliggende motieven voor zijn vertrek! Zelfs als ik ook maar één blik op deze legging werp, voel ik al dat hij jou e.e.a niet heeft verteld voordat jullie zelfs maar een relatie begonnen. Het overkomt mij niet vaak dat ik een kaart zo treffend trek als nu maar kom, we gaan verder!
Ik begin met zoeken naar die onderliggende, negatieve emoties van hem. Zie de achtste plaats :o Zwaarden 9! Deze kaart alleen al, geeft voor mij al aan dat hij aan een flinke depressie lijdt :( Op zeker dat er dingen met hem zijn gebeurd die emotioneel zeer ingrijpend zijn geweest. Ik ben er ook zeker van dat hij hiervoor niet de hulp heeft gekregen of niet heeft aangenomen.
Kijken ik gelijk naar de negende plaats: Zwaarden Koningin, een mega grote bindingsangst! Al helemaal in combinatie met Zwaarden 9! Hij lijkt mij ook iemand die zich zeer gauw gedomineerd voelt. Heb je nooit eens gemerkt dat hij snel geprikkeld is?? Hij kan wel heel goed praten krijg ik nu ineens door! Met zijn slimheid heeft hij e.e.a van zichzelf gecamoufleerd maar nu houdt hij dat niet meer vol.

Kelken 2 op de strijdplaats geeft namelijk aan dat hij veel nogal zwaar opvat.

Kijk ik naar Zwaarden 10, dan verbaast het me niet dat hij problemen heeft (gehad) met zijn omgeving! Het kan zijn dat vroeger vrienden met slechte invloed weer contact met hem hebben opgenomen. Misschien hebben deze mensen wel gedreigd om jou e.e.a van zijn vroegere leven te vertellen als hij niet doet wat hun zeggen. Of hij is bepaalde mensen nog geld verschuldigd (Pentakels 2).

Die negatieve emoties waar ik het in de eerste alinea over had, die zijn er op zijn minst mede de oorzaak van dat hij bij je weg is. Maar, hij is ook verliefd op een ander (Kelken 2). Gelet op Pentakels 2, kan hij jou nu toch nog niet loslaten. Ik heb het idee dat deze relatie een soort van vlucht is voor hem! Weliswaar is hij verliefd maar kan het zijn dat hier ook andere motieven een rol spelen? Kan het zijn dat geld hierin een rol speelt?

Als ik naar zowel Het Oordeel als De Wereld kijk, dan heeft deze jongen nog héél wat voor de boeg! Ik verwacht in ieder geval dat hij niet snel bij je terug zal zijn. En als hij al terugkomt dan is het nog niet echt goed met hem.
Hij zal geheel in zijn eentje zijn Eigen-Wijsheid moeten hervinden, vooral weer moeten leren om te Mogen Zijn!

Ik denk lieve Aranka, dat deze man zich duidelijk anders heeft voorgedaan dan hij is (Pentakels 2). Ik vraag mij af of hij de uitdagingen van Het Oordeel en De Wereld wil aannemen maar dat moet de tijd uitwijzen! Het komt in ieder geval wel goed met hem (De Zon) maar nogmaals: hij zal zijn problemen zelf moeten oplossen!

De samengestelde waarde van deze kaarten is 92, bij elkaar opgeteld 11. Gerechtigheid is o.a een kaart van onpartijdigheid, ook dat recht zal geschieden. Het zal zich ontwikkelen zoals het moet zijn. Jou valt in ieder geval geen verwijten te maken.

GABRIELLA

aranka_96

#6
Dankjewel Gabriëlla voor deze legging. Ik zie er veel herkenbare dingen in terug (depressie,verleden, moeilijk verleden, dingen zwaar opvatten)