wie helpt mij? wil iemand een kaartlegging doen ajb?!

Gestart door karima, mei 08, 2008, 22:52:47 PM

karima

Hallo mijn naam is Karima. Ik zou graag willen weten of er iemand kaarten voor mij wil leggen, omdat ik mij in een nogal (zacht uitgedrukt) onplezierige relationele situatie bevind. Na vier jaar heeft mijn ex-vriend zonder opgaaf van reden onze relatie verbroken per telefoon. Zijn familie maakt zich net als ik enorme zorgen over hem, omdat niemand in zijn omgeving inclusief mijzelf dit heeft zien aankomen. Hij houdt zich tegenover iedereen afstandelijk. Kan iemand mij meer inzicht verschaffen in deze situatie. Hij wil absoluut niet met mij praten (of dat nou telefonisch of persoonlijk is). Ik kan deze relatie niet afsluiten (na vier mooie jaren) zonder dat ik weet wat er gaande is.

Kan iemand mij ajb helpen??!!

Karima

Mikal

Hoi Karima,

Ik heb wat kaarten voor je gelegd en hoop dat je hier wat mee kunt.
Allereerst de kaarten van hoe de situatie er nu uit ziet;

Je had voor jou gevoel een goede relatie, alles ging goed, geen vuiltje aan de lucht. En dan stopt het ineens om iets onbenulligs waar het helemaal niet om had hoeven eindigen, een smoes? De reden die hij geeft klopt niet naar jou gevoel.
Wat het ook zo raar maakt is dat er geen eens een echte ruzie aan vooraf is gegaan. Misschien dus iets onbenulligs en ineens had hij al besloten dat het over was terwijl er geen echt 'strijd' aan vooraf is gegaan. Onverwachts dus. Je ex heeft een besluit genomen, het is beslist en jij kunt er verder niets meer aan veranderen. Hier hou jij een onbevredigd gevoel aan over want het is naar voor jou idee nog helemaal niet klaar en uitgesproken.

Ik denk dat hij gewoon even helemaal genoeg heeft van alles en iedereen. Vrijheid nodig heeft om te onderzoeken wat hij echt wil en wie hij is en daarom alle banden heeft losgemaakt zodat hij kan doen wat hij wil.
Ik denk dat het hem allemaal te benauwend werd, de relatie, te echt zeg maar. Dat als hij op dezelfde voet met jou door zou zijn gegaan jullie steeds meer verbindingen met elkaar zouden zijn aangegaan: samenwonen of samen een huis kopen - trouwen - kinderen krijgen etc. (ik weet natuurlijk niet of er al dergelijke verbingen waren of dat jullie er over spraken?)
Als dit zo zou zijn doorgegaan dan zou hij het gevoel hebben vast te zitten, er niet meer onderuit te kunnen, geleefd te worden in de structuur van het leven. Dan zou hij zich nooit meer vrij kunnen voelen. Dat alles zou hem dus benauwd hebben gemaakt en dit drastische besluit hebben doen nemen.
Bang opgesloten te raken in structuur en regels en verantwoordelijkheid en nooit meer die vrijheid kunnen voelen te doen wat hij zelf wil zonder rekening met een ander te hoeven houden en zijn hart te volgen.

Wat hij miste in de relatie is spanning en sensatie zoals je dat hebt in het prille begin van een relatie. Een hoop spontaniteit, zomaar gekke dingen ondernemen - roekeloos en onbedachtzaam. En gewoon bij tijden eens lekker de beest uit te kunnen hangen zonder over de consequenties na te hoeven denken.
Als je al zo lang een relatie hebt met elkaar dan zijn er patronen van met elkaar omgaan en dingen ondernemen enzo ingesleten en maakt het moeilijk om daar uit te breken, ik denk dat hij daar moeite mee heeft.

Dit zijn mijn bevindingen tot zover. Het komt over als bindingsangst, als soort van vluchten nu het nog kan. Ik hoop dat je ziet dat het aan hem ligt en dit niets met jou te maken heeft. Veel succes! Ik hoop dat ik je wat inzicht heb kunnen bieden en je hier wat mee kunt.
Als je nog verdere vragen hebt dan mag je ze gerust stellen!
Veel liefs!