Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

dameblanche

#405
Citaat van: klaproos1945 op april 22, 2012, 10:44:05 AM
dagkaart pentakels 3~vosjes

geveld door de griep zo jammer...................  voor mijn kleinzoon nu mijn aanwezigheid van thuis uit alleen in mijn gedachten bij hem kan zijn :'(

wat jammer klaproosje, en je had je er ook nog op verheugd....
te druk gemaakt van te voren waarschijnlijk ook, de groei in je welzijn en welslagen moet vandaag maar voorzichtigheid halve bekeken worden....
maar goed in gedachten kun je toch de steun verlenen waar je kleinzoon op hooptte...[zijn spaarrekening] ;)

beterschap! :-*

hatsjepsoet

@Marianne:
Bedankt voor je uitleg. Ik had al een heel verhaal geschreven omdat ik je niet begreep over de hartman en de link met bokalen ridder. Ik snapte niet waar je het vandaan haalde tot dat ik me realiseerde dat ik ook het Hart had getrokken.
Toch nog wel even een vraag. Je bedoelt toch met ".....een jonge man, die nog in de verbeelding leeft...." dat hij in mijn verbeelding leeft, niet in de realiteit?

Liefs, H.

Salsafret

Hallo wijze grijze Marianne:-)

Ik ben onder Mercurius geboren, tweeling. Mijn vriend is een waterman.

Vandaag: De Magier - Staven 8 (weer) en de Toren op zijn kop.

Iets wat in gedachten bestond wordt werkelijkheid. Zaken blijven in gang (of moeten in gang blijven gezet, niet uitrusten dus). Ervoor waken niet in verdediging te schieten of terug te trekken.

Salsafret

P.S op de NV kaart staat een aapje achter de Magier. Bij Staven 8 een engel met een pijl en bij de Toren een boom met appels er aan. Een slang werkt zich omhoog in de boom.


rianna

@Marianne
ik ben geen mens dat dingen gauw accepteer ik wil altijd weten of het niet anders beter kan  en ja  zulke dingen kosten energie i know
dank je wel
liefs rianna

dameblanche

salsa fret, bij de staven 8 lijken de pijlen ook op liefdespijlen...meer in het nemen van initiatieven, naar het verleiden en het doen van aanzoeken...

in jouw legging duiden ze meer op het feit dat er kans bestaat dat de zaak zich nog lang laat naslepen salsa-fret..

de slang die zich een weg omhoog baant is ook echter een teken van hoogontwikkelde wijsheid, slang staat ook voor wijsheid, ontwikkeling verkregen door leren en ervaren...
op de raider waite is deze slang die om een boom omhoog kruipt te zien op de kaart de geliefde...

de aap op de kaart de magier staat hier voor het instinktieve, egyptenaren zagen de aap als heilig symbool en aanbaden hem als God....

kristina1975

Mijn weerstand is behoorlijk aan het verzwakken en rust is op zijn plaats inderdaad!
Genoeg paracetamols en wc papier in gebruik dus in tegenstelling tot mijn dagkaart voor morgen ik zal me ziek melden omdat ik ook goed behoorlijk verkouden ben incl mijn oren ...

Mijn kaarten zijn pentakels 4 en mooie Lenormand anker.

Pentakels 4 is juist vastklampen aan zekerheid toch morgen ziek melden en met manager en arbo bespreken dat 6uur per dag mijn max is. Wat ik zaterdags doe kost mij mijn tijd echter ik vind het echt wel leuk dus mijn enige energie ding.

Ik snap dus de pentakels 4 niet, de anker wel omdat ik me graag zou willen ankeren met mijn naasten en geliefde.

hatsjepsoet

Ik heb Pentagrammen 4 ook wel eens geïnterpreteerd als krampachtig vastklampen aan iets, gedachten, idealen, iemand? Zou dat het kunnen zijn?

assie63

@marianne
ja ik begin al meer op mijn gevoel te vertrouwen, ja ik hou van simpel, en mijn familie zit hoog, ja voel mij heerlijk als moeder, dat kan ook niet anders met twee van die kanjers  ;D dank je wel, assie xx




Salsafret

Hallo Marianne,

als het nodig is heb ik een hele lange adem. En ik begrijp uit jouw woorden dat dat van pas zal komen;-).

Vandaag heb ik de volgende drie kaarten gekozen:

Thema: Pentakels 9: Bereiken van doelen op een ontspannen manier, Zelfstandigheid en afzondering daarin, dicipline.

Situatie: De ster (De toren kom na de ster. Gisteren had ik in situatie de Toren en nu de Ster). Stilte na de storm (de Toren), hoop, wijsheid en inzicht. Op de NV kaart staat een vakkel in hetmiddel van een ster. Darbij loopt er iemand weg met een zak op zijn rug: Ballast?

Oorzaak/wat gaat me helpen:  Staven 3. De NV kaart doet me een beetje denken aan Mozes die zijn volk naar het beloofde land leidt (de karavaan). De Raider Waite: Terugblikken, succes na een tocht of klim?

Zo ik ga naar bed. Vandag een uur in een kayakje in de St Jorisbaai gepeddeld. Was leuk maar ben nu gebroken...

Welterusten en tot morgen (Te Majan)

klaproos1945

goede morgen

nog altijd een beetje ziek van een vervelend griepje
dagkaart staven zeven~de ring


assie63

goedemorgen allemaal

penakels page-toren-wereld

geduld radicaal iets afsluiten zorgt voor succes

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag koningin van bokalen en de brief. Mijn gevoel volgen en daarmee een knoop doorhakken?

Liefs, H.

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik

Rad v Fortuin + Munten Negen + Staven Negen
er komt een verandering een vooruitgang in de liefde voor mijn familie
liefs Rianna

dameblanche

aan hatsie..
een jonge man, hoeft niet jong in jaren te zijn, maar deze harteman, je lover zal ik maar zeggen, is jong van geest, hij leeft niet zoals een koning in de werklijkheid, maar nog teveel in hoop en glorie....
hij stelt zich nog zoveel van het leven voor...maar dan alleen in gedachten, de uitvoerende taken stelt hij nog even uit....