Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

dameblanche

rianne, laat twijfel [2 zwaarden] achter je, kijk niet steeds achterom...je loopt in een cirkel op die manier..ook de staven van 6 geven weer dat je een klein succesje weet te bereiken na hard werken, maar
de page van pentakels laat weten dat hij de eccensie van het verhaal niet begrijpt omdat deze te veel in de verbeelding leeft...

dameblanche

de bekers 10 is een kaart die aangeeft dat het leven uit ups en downs bestaat....
leef je op de top, dan weet je innerlijk al dat het weer naar beneden gaat allemaal
alles blijft in beweging...het leven is een aan een schakeling van hoogte punten naar dieptepunten, wederom naar die hoogtepunten
zonder hoogte punten ook geen dieptepunten...
er wordt je een kans aangeboden zeggen de azen, een kans om tot inzicht te komen waarbij je energie verkrijgt...[pent. 3] vicky..................

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

gerechtigheid-heremiet-penakels 10

het leven in eigen hand nemen, door antwoorden te zoeken in mijzelf zorgt voor geluk

heijdenv

Energie is meer dan welkom. En ups en downs?...Gistermorgen sloeg ik mijn enkel om op het grasveldje achter het huis. Heb ik eindelijk na drie maanden hard werken eens een lang weekend vrij met mijn verjaardag, gebeurt dit  :-\ >:(. Laten we hopen dat ik die kans tot inzicht dan ook zeker grijp.

Liefs, bedankt en een fijne zaterdag,
Vicky

dameblanche

#379
heej vicky, wanner is de grote dag meis, van harte gefeliciteerd dan met je verjaardag, hoeveel kaarsjes zul je moeten uitblazen???? ;) :-*

kristina1975

Alweer iets nieuws, wat een invloed heeft de maan op ons, met volle maan....ik denk opeens nu dat wolvenmannen wel bestonden. Googlen

Geen hoofdpijn of wel....in ieder geval wel mijn keel....mijn keel en alle luchtwegen zitten vol nu

Xxx

klaproos1945

goede morgen

pentakels 2~ de sleutel

als men ophoud met geven zal je het zelf moeten leren.................... :-X

klaproosje :D

heijdenv

#382
Ha Marianne,

de grote dag waarop ik 39 kaarsjes mocht uitblazen was afgelopen donderdag, de 19e. Vandaar ook mijn nieuwe jaarkaart de magiër ;).
Je sprak trouwens eerder van de week over een impuls in de liefde? Donderdagmorgen om 9u ging de bel (ik lag nog in bed) en stond mijn lief aan de deur met een dienblad met een heerlijk verjaardagsontbijt inclusief kaarsjes.
Ik was helemaal sprakeloos, verrast en blij natuurlijk  :). Ik heb verder ook een leuke rustige dag gehad, niet (te) veel bezoek en het zonnetje scheen.
Ja, toen werd ik weer een jaartje wijzer...  ;).

Liefs, Vicky

dameblanche

assie; gerechtigheid-heremiet-pentakels 10

je leven onde de loup nemen, ben ik wel eerlijk behandelt?
handel ik wel eerlijk naar anderen toe, je trekt je iets te vaak terug omdat je de bescherming mist als je je teveel moet blootgeven assie......
je denkt dat iedereen je onder vuur wil zetten, achterdocht komt om de hoek kijken, maar zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten nietwaar.....
leer je eigen grenzen afbakenen, dan hoe je het leven ook niet te vrezen....

dameblanche

evenwicht, jongleren ermee, het speels in de handen nemen, het leven van de vrolijke kant bekijken, met humor bezien, je kunt het, al hoewel je ook de diepte punten kent...
morgen een mooie dag, je verheugd je erop, je gaat weer met je woordspelingen stralen daaro.....
niet te veel taart eten meisje.... :-X

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 3 en het `schip. Dat laatste vind ik wel apart want gisteren had ik zwaarden 6 wat voor een reis kan staan (ook een innerlijke) en nu het Schip met dezelfde betekenis.
Staven 3 heb ik onlangs ook al gehad.
Staven 3 staat o.a. voor groei maar ook voor herinneringen. Ik vind deze kaart altijd een kaart die of staat voor mijmeren, terugdenkend of iemand die kijkt naar waar hij naar toe gaat. Een nieuwe horizon tegemoet.

Liefs, H.

Salsafret

Yeps Marianne, mijn strijd is nog niet gestreden (als hij ooit gestreden is;-).

Vandaag twee themakaarten omdat ik niet kon kiezen tussen twee. Daarbij een hulpkaart getrokken:

Thema: Pentakels Koning en Zwaarden 6
Hulpkaart: Staven 8

Pentakels koning: zaken onder controle, oogsten. Op de NV kaart staat een ooivevaar die op plnnen omtrend gezin of op kinderen kan wijzen. Ik geef vandaag les aan 8 kinderen:-)

Zwaarden 6: Passage door moeilijke perioden.

Staven 8: Beweging/ verandering.

rianna

@marianne
ja ik ehb het idee dat ik in een rondje draai en geen uitweg ziet om alles op een rijtje te krijgen
ik moet daar echt achter komen hoe het verder moet
liefs Rianna

dameblanche

#388
Citaat van: Vicky op april 21, 2012, 09:49:23 AM
de grote dag waarop ik 39 kaarsjes mocht uitblazen was afgelopen donderdag, de 19e. Vandaar ook mijn nieuwe jaarkaart de magiër ;). [...] Ja, toen werd ik weer een jaartje wijzer...  ;).

alsnog gefeliciteerd vicky, een jaartje wijzer en maar een haartje grijzer

je bent een stimulerende leermeester, je lot is ook het onderzoeken, begrijpen en keniis doorgeven aan anderen.
om dat te doen analyseer je andere mensen, waarbij je gebruik maakt van je objectiviteit en je ratio.
wel heb je behoefte aan rust en  en vrede, waarbij je je terug trek in je huisje...
je kennissenkring bevat mensen van allerlei plumage...doch ook selectief ....

2012 is een heel belangrijk jaar voor je omdat het zijn vruchten gaat afwerpen, op lange termijn
je gaat je gevoeligheid testen en gebruiken op een positieve manier.
je zelfvertrouwen blijft echter nog op en neer gaan, omdat je nog steeds van mening bent dat anderen er betere ideen op na houden dan jezelf, maar besteed meer aandacht aan je innerlijke stem.
wees ervan overtuigt dat levenslessen alleen opgedaan worden uit ervaringen....
goede vrienden zijn van onschatbare waarde in deze periode vicky....
speel nu maar weer verder met je cadootjes...

liefs marianne

assie63

@marianne
nee ik ben niet eerlijk behandelt, ik handel wel eerlijk naar andere toe, ja dan kan hoor ik ben erg graag thuis, ja ben soms wel wat achterdochtig, ja ik moet zeker mijn eigen grenzen stellen, dank je wel, assie xx