Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

kristina1975

Goedemorgennnnn

Ik heb net de Kelken Aas en de Lelie getrokken.

Mooi en heerlijk, zo voel ik me ook ondanks mijn vermoeidheid.

Alles is goed Zoals het is.

Fijne dag allen. Marianne alvast dankje weer :) xxx

klaproos1945

vandaag een drie kaart legging gedaan

verleden zegenwagen.................. :P
heden de hoge priesteres...................... :-X
toekomst de dwaas..................... ;)

klaproosje :D

dameblanche

waaw klaproosje, geweldig dat je nu met behulp van handbewegingen je gedachten kunt verzetten, dit werkt uitstekend...
en dan ook nog eens met kleuren......
voor je het weet kun je je vereenzelven met de 4 groooooooote staven..althans in dat atelier al zeker en vast...

dameblanche

staven 3 en de hond, in feite kun je het heel letterlijk nemen rianne.....
groei van energie door met de hondjes te lopen.....
het is in feite ook een steeds terug kerend moment van bezinning.....

klaproos1945

 :D @ dank je wel marianne

    vanuit het atelier lieve groetjes van klaproosje  :D

dameblanche

ik denk dat je door deze kaarten ook een zaliger gevoel hebt gekregen, het was anders geweest als je bijvoorbeeld de duivel en de roede hebt getrokken...
dan was je weer in zak en as, en lieen weer alle bekers leeg.....
de aas van kelken is ook de liefde, de pure liefde die je in zuivereid mag ontvangen...maar ook de liefde voor jezelf...die puur en zuiver is, mag je aan jezelf schenken.....
daar hoeft niet een ander steeds aan te pas te moeten komen.....
als je jezelf puur en zuiver kunt liefhebben, kun je dit ook aan anderen schenken...zo hegfft GOD  het ooit bedoelt..... :-*

dameblanche

verleden; de zegewagen
heden de HP en toekomst de dwaas.....
wat een prachtige kaarten.....klsproosje.....
de zegewagen geeft aan dat je je vroeger hebt kunnen richten op uiterlijke zaken, het vergaren van bezit, welzijn en welslagen maar dan gericht op materie...
op dit moment heb je afgedaan en ga je je richten op innerlijk zaken,
uiterlijk en innerlijk moeten met elkaar verenigd worden, om de vrijheid van de wereld te bereiken, maar je wil meer, je wil volledig los en frank en vrij weer verder te gaan, met de blijdschap van een jong kind......

prachtig klaproosje ik doe met je mee :-*

klaproos1945


dameblanche

dan zullen we de dag maar gelijk wat veren in het achterwerk douwen, want van een kale kip kun je geen veren plukken........ ;)
schilder ze..... :P

klaproos1945


heijdenv

Goedemorgen allemaal,

vandaag als themakaart de koningin van pentakels, mijn taken liggen in zwaarden 5, mijn kansen in de heremiet, hmmm, wat zou dat betekenen.

Ik vermoed dat het weer op mijn werk slaat. Dat ik voor mezelf moet opkomen, moet vertrouwen op mezelf en niet de strijd aan moet gaan maar me afzijdig moet houden.

Liefs, Vicky

dameblanche

pentakels slaan ook op het dagelijkse leven, hoe je ermee omgaat en dus ook op je werk.....
praktisch en onafhankelijkheid staat voorop,
de zwaarden 5 laten je zien dat je je zal moeten overgeven, accepteren dat je moeilijk de situatie kunt veranderen door er steeds weerstan aan te bieden.

kristina1975

Hi Marianne :)
Klopt wat je zegt, kaarten bepalen toch vooral op dat moment je stemming. Toch ook Laat ik me niet gek msjen want ik blijf de advies volgen wat mijn mindere punten verbetert terwijl de mooie punten meer grwarrdeerd worden :-)

Lieve Marianne dank je voor iedere dag :) xxxxx

kristina1975

Hi Marianne :)
Klopt wat je zegt, kaarten bepalen toch vooral op dat moment je stemming. Toch ook Laat ik me niet gek msjen want ik blijf de advies volgen wat mijn mindere punten verbetert terwijl de mooie punten meer grwarrdeerd worden :-)

Lieve Marianne dank je voor iedere dag :) xxxxx
Zeker ook dank God voor alles wat ik heb en krijg!

Salsafret

Hallo Marianne, dank je wel voor deze uitleg. Ik gebruik Universal Waite en daarnaast de NV omdat daar dingen op staan waarvan ik denk dat ze UW aanvullen.

Vandaag:

Schildkaart staven als dagkaart & De Maan als hulpkaart. Weer die zwarte vogels op de NV kaart. Op de staven schidknaap NV loopt een dame weg met een fakkel in haar handen

Betekenis die ik denk: En bevestiging dat het pad wat ik ben ingeslagen goed is en dat ik door moet zetten. Ook al leidt het misschien tot een beeindiging van mijn relatie. Maar het kan ook goed uitpakken en tot een vernieuwing van mijn relatie leiden. Dat is wat ik eigenlijk wil. Ik moet vertrouwen op mezelf en bezwaarde gedachten ik achter me laten. Alleen kan ik nog niet het van en naar een toren vliegen plaatsen.
De kreeft is voor mij duidelijk: angst voor het onbekende. Maar dat gaat dus over. Hond en wolf weet ik ook niet helemaal te plaatsen.

Wat vinden jullie hiervan?