Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

dameblanche

je bent op zoek....
dat geven de 6 zwaarden hier ook aan, de zwaarden 6 duidt ook een nieuwe levensfase aan, je bent bereidt naar de overkant te reizen, maar je weet niet wat de overkant nog te bieden heeft, althans je wil het nog niet zien, het leeft nog te veel in je verbeelding, de werelijkheid wil je even niet zien, omdat je een dromertje bent....
echter de man moet je naar de overkant brengen, maar die moet hierbij ook met behulp van zijn stok het water in beweging brengen......
wat zit er onder dat wateroppervlak......
welke verborgen emoties beginnen zich te roeren....
je blijft echter twijfelen zegt de weg....
de 6 zwaarden zeul je met je mee, oude ballast meeslepend naar de overkant.....

dameblanche


hatsjepsoet

@ Marianne:

Dank je wel, Marianne, voor je uitleg. Onzekerheid en twijfel slaat inderdaad de klok. Ik heb in ieder geval voor mijzelf onlangs besloten dat ik mijzelf met mijn duisteren kanten accepteer en niets forceer. Als er bepaalde gedachtes en gevoelens zijn dan is dat zo. Het weg stoppen of wegredeneren met logica heeft er niet voor gezorgd dat bepaalde gevoelens weg zijn gegaan dus dan moet ik daar mee stoppen.
Dat meezeulen dat voel ik inderdaad nog.

Liefs, H.

assie63

@marianne
ja ik blijf zeker optimistisch, ja ik leef in het heden en probeer het verleden los te laten, nee ik laat mij niks meer opleggen, ja ik volg zeker mijn eigen weg, ik sta zeker open voor helderheden die andere mij aanreiken


ja ik voel mij zeker blij met wat ik bereikt heb, ben van zeer diep gekomen, en heb de juiste keuze gemaakt, dank je wel assie xx

kristina1975

Ik wilde het eerder doen alleen heel stom en gewoon zo het kwam maar niet...

Zalige Pasen!

Ik hoop dat iedereen een leuk, fijn en vrolijk paasweekeinde had!

kristina1975

#170
Lieve Marianne,
Klopt ook dat ik in hem geloof, zijn warmte op afstand voel en ook de Onzekerheid vanuit mijn eigen ik komt waarmee ik nu stop! Zeker!

Mijn kaarten zeggen dat ook, 2 prachtige kaarten
De Wereld en
De Vissen

Heel veel liefs!
Xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

keizerin-kelken 9-staven page
groei voor mij als moeder, blij zijn met wat ik heb door mijn talenten te benutten

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Zot en de Berg. De combi vind ik een beetje lastig te begrijpen. De Berg is een hindernis en de Zot kan staan voor luchtigheid of naïviteit. Het staat ook aan het begin van iets.
Dus ik begrijp het nog niet. Om de hindernis heen en dan een nieuw begin?

Liefs, H.

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag trok ik
de Zwaarden 2 en 13 = het kind
een balans zien te vinden die mij blij maakt en een nieuwe start geef
liefs Rianna

dameblanche

de wereld als doel....
een prachtig doel, het is ook het eindstation van de grote arcana...
de weg van de dwaas naar de wereld is een lange reis via 22 kaarten.....
we doorlopen via de beginkaarten,
de dwaas, de magier en de HP  en komen na het zich richten op de uiterlijke kenmerken;

de keizerin, de keizer, de hoge preister, de geliefden, en de wagen, naar de innerlijke kenmerken....
kracht, de kluizenaar, het rad, gerechtigheid, de gehangene de dood en matiging naar de grote reis

de duivel, de toren, de ster, de maan, de zon oordeel naar ons uiteindelijk doel; de wereld

het totaalbeeld waarbij het grote geheel zichtbaar wordt....
vandaag wordt duidelijk dat je het KAN bereiken believe.....

dameblanche

de keizerin-kelken 9 en de staven schildkannp assie...

overgens maken we keuzes en aan de hand van die keuzes maken we weer nieuwe keuzes,
we kiezen een pad en lopende op dat pad maken we weer een volgende keuze etc etc..... en zo lopen we ieder knoopje na, een knoopje stelt ons in staat weer een volgende keuze te maken......
je kunt dus eigenlijk niet zeggen; ik heb de juiste keuze gemaakt......
de keizerin, moeder aarde...veligheid, en geborgenheid, de 9 kelken gaven je de hoogst bereikte ontwikkeling hiervan op het gebied van welslagen hier vooral in het blijven hebben van moed....

dameblanche

de zot en de berg.....

ik zelf heb bijvoorbeeld een tarot-snoer gemaakt...
een ketting met 22 kralen
de eerste en de 21 kraal zijn zo met elkaar verbonden zodat allen uitkomen bij de 22 kraal de zot.....de losstaande kraal...
probeer nu de opeenvolgende kralen allemaal in je geheugen te prenten [de grote arcana] door enkele malen per dag of per week, de krale ndoor je vingers te laten glijden en daarbij aan elke kaart een geestelijke beschouwing te wijden.....
als je hier dagelijks of op zijn tijd op die manier mediteerd, zul je na verloop van tijd bewust worden van de wezenlijke betekenis en waarom zij zich elkaar opvolgen.....

de zot vertegenwoordig ik ben....de berg verhinderd dat....dus vandaar misschien dit plannetje, met bijvoorbeeld mooie kraaltjes....

dameblanche

de zwaarden 2 rianne geeft ee ndame weer die haar evenwicht probeert te vinden, maar zij houdt haar hart afgeschermt, zij probeert haar hart te beschermen, door alles weg te duwen, van haar af, achter een emotionele muur.....
stel je hart open......door jezelf af te schermen...maar niet met een muur!!!
het is ook zo dat niemand je meer kan bereiken, maar zelf kun je ook niemand bereiken....hier komt dat torentje weer om de hoek kijken....

rianna

@Marianne
als ik me zelf niet afscherm word ik stapel gek
dan maar een muur hihihihi
lekker rustig
dank je wel
liefs Rianna

heijdenv

#179
Goedemorgen,

Vandaag de Zon, Pentakels 4 en Pentakels 7. Verlichting, vasthouden en geduld. Het thema is verlichting vinden, mijn taak is mijn energie vast te houden, mijn kans ligt in de tijd ervoor te nemen.

Wat doe ik "verkeerd" dat ik de afgelopen weken via steeds verschillende kaarten dezelfde boodschap blijf krijgen?

Of geeft de zon hier de relatie aan in plaats van mezelf? Soms is het moeilijk te bepalen waar het precies over gaat omdat er meerdere gebeurtenissen van toepassing zijn  :-\

Liefs,  :-* Vicky