Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag Pentagrammen ridder en het Anker. Houvast daar staat het Anker voor.
Wat ik opvallend vind bij Pentagrammen Ridder is dat hij zo vol bepakt er bij zit. Niet zo losjes zit, zeg maar. Zijn gezicht bijna helemaal bedekt met de helm. Een beetje een "drukke" kaart, visueel gezien. Zit hij vast? Beklemd?

Liefs, H.

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag alweer maandag
ik trok vandaag
ridder van pentakels
en 31 = de zon
de stappen op de plaats werpen positieve vruchten af
liefs Rianna

dameblanche

je loopt steeds tegen een muur op believe, als zich iets voordoet werp je je er ook 100% op, maar daarbij kanl je dan met je impulsiviteit weer tegen een muur op, en dat maakt je weer moederloos....
enrgie is ook op, boom-sterren, de hond ligt er bij, het is iets wat dieper zit, de energie voorraad is ook leeg....je moet weer langzaam op gaan bouwen....
hier liggen niet de zwaarden 4, die staan voor gedwongen rust, maar de bekers 4,
hier treed dus verstarring op...zo kan men niet verder....

dameblanche

pentakels aas, daar ligt hij..de nieuwe uitdaging...
de zwaarden 5 als taakkaart...beweging achter het idee van verstarring...een overgang met enige moeilijke aanpassingen

dameblanche


dameblanche

ja goed hatsie, bekijk die ridder eens goed, wat roept hij in je op....
anker is daarbij je richtingskaart..je houvast en je zekerheid..
de ridder draagt een harnas...men is toegerust en krijgt bescherming...door je huidige partner..
negatief kan het betekenen dat je je eigenlijk te veel ficeert op je zoektocht...en blijft hangen in een bepaalde zaak, v.w. die zekerheid...

dameblanche

net als hatsie ook de ridder van pent. daarbij de richtingskaart de zon...
je wilskracht, je optimisme, je zonnige aard...
we zien de kleur geel op deze kaart...
algemeen bewustzinn, de zon, maar ook het zoeken naar....
de pentakel heeft dezelfde kleur als de lucht, je zult moeten gaan werkn om je grenzen beter te kunnen aangeven... :-\

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op april 02, 2012, 09:07:02 AM
negatief kan het betekenen dat je je eigenlijk te veel ficeert op je zoektocht...en blijft hangen in een bepaalde zaak, v.w. die zekerheid...

Wat bedoel je met de afkorting v.w., Marianne?

heijdenv

#23
Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 4, hogepriesteres en staven 9.
Opnieuw word ik gedwongen rust te nemen, blijkbaar ben ik te enthousiast :-\ en loop ik alweer te hard van stapel.
Rust verkrijgen door rust te nemen, te vertrouwen op mijzelf en mijn geloof, en los te laten...

Fijne dag allemaal.
Liefs, Vicky

dameblanche

van wege is afgekort v.w. hatsie. ik ben gewend af te korten zo als je ziet..ook hatsie...of wel eens H ;)

hatsjepsoet

Thanks, Marianne. Ja, afkorten doe ik zelf oko graag maar vaak snap ik niet die van anderen  :-\ Lekker suf.
En nu ik je toch "aan de lijn hebt", bedoel je met met hangen in mijn zoektocht vanwege de zekerheid dat ik vlucht in de zoektocht omdat die zekerheid misschien te benauwig is?

Liefs, H. 

dameblanche

klopt vicky, je richten op je intuitie minder op je verstand, de 9 staven geven aan dat alleen vervulling[ 9] van het element vuur VERLICHTING kan betekenen dus de hoogste ontwikkeling van het vuur-element; INZICHT....na isolement

dameblanche

ja die nieuwe afkortingen begrijp ik ook niet het heeft lang geduurt eer ik doorhad dad idd inderdaad betekend en wb welkom back...acht ja en xx dat dat  :-* :-* waren hihi....
ik meen me een hele piet dat ik weet dat w8 wacht betekend.... :P

de hang naar zekerheid verhindert je die stappen de ondernemen waarop je je de heel tijd eigenlijk op ficeert...
eigenlijk blijf je hangen in een relatie die je meer zekerheid biedt als dat ene! :-*

hatsjepsoet

Hi hi, dat herken ik wel. Idd heeft ook een tijd gedfurud vorodatr ik wist waar dat voor stond. Meestal vraag ik het niet, vind het dan zo suf dat ik het niet weet  :-[.
Maar jij bent aardig op de hoogte  ;).

klaproos1945

goede morgen

de dagkaart~ gerechtigheid~ de roede

gaan we de ruzie goed maken? 8)