Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

klaproos1945

believe de wereld ligt in je handen ga duidelijke keuzes maken
zodat je uit de wnkele positie komt van de twijfel in jezelf
bouw aan je zelfvertrouwen en maak plezier je bent aan het verkennnen

goede morgen :D :D

mijn dagkaart de gematigde en ridder zwaarden  :P

hatsjepsoet

Nou, ik geloof dat ik me wel herken in wat je schrijft, Believe. Althans in het verlangen wat je beschrijft.

Vandaag heb ik zwaarden 9, waarschijnlijk de overtreffende trap van staven 3 en bokalen 5.

Liefs, H.

rianna

goeiemorgen allemaal
ik dacht ik zal er ook eens van ieder 1 trekken en ik trok
zwaarden 5  en de slang
ik voel me wat verlaten vandaag en staat onder spanning??


geen idee eigenlijk
liefs Rianna

dameblanche

 @ believe....
voor jou is het belangrijk dat je evenwicht krijgt in je leven....
gelukkig mag je terugvallen op een hechte familie, die er altijd voor je is...

dameblanche

@klaproosje
matigdheid is ook het evenwicht vinden, het afwegen wat het beste te kunnen doen, ook afwegen in energie..
daar ben je veel mee bezig...
energie gaat veelal op aan prakezeren over conflikten om je heen,
hoe er mee omte gaan, afwegen zodat niet al je energie daar naar toe gaan zal, zodat je te weinig voor je zelf over hebt...

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op november 29, 2011, 08:15:27 AM
Nou, ik geloof dat ik me wel herken in wat je schrijft, Believe. Althans in het verlangen wat je beschrijft.

Vandaag heb ik zwaarden 9, waarschijnlijk de overtreffende trap van staven 3 en bokalen 5.

Liefs, H.
zwaarden 9 een zware kaart, je blijft te veel in denkspinsels zitten, je weet de knop niet om te draaien, je voelt je een soort slachtoffer van dingen die buiten je om gebeurd zijn, waar je geen invloed op hebt....

probeer daar uit te geraken, de staven 3 geven groei door ontwikkeling aan.
de bekers 5 zeggen dat je je niet meer moet richten op de 3 omgevallen bekers, zij zijn leeggelopen, er staan 2 nog volle bekers achter je.....pak deze op....en kijk niet meer naar het verleden, volg de stroom van de rivier....

dameblanche

Citaat van: rianna op november 29, 2011, 09:40:56 AM
goeiemorgen allemaal
ik dacht ik zal er ook eens van ieder 1 trekken en ik trok
zwaarden 5  en de slang
ik voel me wat verlaten vandaag en staat onder spanning??


geen idee eigenlijk
liefs Rianna
tarot en lenormandkaarten kun je heel goed samen combineren...
zij kunnen heel goed met elkaar gelinkt worden, je ziet ook een verdeling van de harten[bekers]
ruiten[pentakels] klaveren[staven] en de schoppen[zwaarden]

vijven staan voor conflikten, een strijd met een leugenachtig tintje, uitkijken voor een addertje onder het gras rianne!

Keizerin

#592
Mijn kaarten vandaag: Zwaarden Koningin omgekeerd en Bekers Ridder. Combinatie betekent denk ik: sfeer warmt snel op, koele afstandelijke redenatie wordt vervangen door warmere gevoelens. Slaat dan op mijn koninginnetje. Hoop ik tenminste.  :D

Keizerin

#593
Hatsjepsoet, ik begrijp heel goed wat je schrijft. Wat je kunt doen en wat je kaarten volgens mij aan jou willen vertellen is dat je kunt wegkijken van je gevoel. Denk eens heel bewust na over alles waar je dankbaar voor kunt zijn. Je gezondheid, je huis, lekker eten, huisdieren, stromend water, zelfs je wc (moet niet denken aan een stinkgat in de vloer jakkes), er zijn zoveel dingen en alles kun je weer onderverdelen: als je gezond bent dankbaar zijn voor dat je kunt lopen, horen, zien, geen pijn hebt, noem maar op. En daarna elke dag even een momentje de tijd nemen om 3 dingen te noemen waar je die dag dankbaar voor kunt zijn. Sinds ik elke dag 3 dingen noem sta ik veel positiever in het leven en kan ik waar ik verdrietig over kan zijn (chronische ziekte met grote beperkingen en daardoor geen werk, geen kinderen, geen relatie bijv.  :-X) veel beter dragen. Je wordt zo ook fijner in de omgang voor anderen en misschien gaat je relatie dan ook beter....  :)

dameblanche

zwaarden 2 en de kelken 6 omgekeerd,
ik denk dat om in evenwicht te komen, mijn oude gewoonten achter me moet gaan laten vandaag...
mmm, eens kijken wat mijn nieuwe proefles zumba aan het daglicht gaat brengen zometeen...

assie63

goedemiddag allemaal, was vanmorgen een beetje laat maar had wel alvast mijn kaartjes getrokken

staven 8 en brief

beweging verandering, het gaat sneller dan ik denk, misschein wel door een bericht wat ik krijg, of een besluit wat ik neem

dameblanche

Citaat van: assie63 op november 29, 2011, 14:57:03 PM
goedemiddag allemaal, was vanmorgen een beetje laat maar had wel alvast mijn kaartjes getrokken

staven 8 en brief

beweging verandering, het gaat sneller dan ik denk, misschein wel door een bericht wat ik krijg, of een besluit wat ik neem
hoop op veranderingen ook rianne, alles in in beweging, zo wie zo het heeft ook nog eens te maken met het jaartal 2012.....

brief staat hier voor gedachten....je bent er veel mee bezig, je voelt het ook...dat er veranderingen gaan de zijn.

rianna

#597
Citaat van: marianne op november 29, 2011, 10:27:59 AM
Citaat van: rianna op november 29, 2011, 09:40:56 AM
goeiemorgen allemaal
ik dacht ik zal er ook eens van ieder 1 trekken en ik trok
zwaarden 5  en de slang
ik voel me wat verlaten vandaag en staat onder spanning??


geen idee eigenlijk
liefs Rianna
tarot en lenormandkaarten kun je heel goed samen combineren...
zij kunnen heel goed met elkaar gelinkt worden, je ziet ook een verdeling van de harten[bekers]
ruiten[pentakels] klaveren[staven] en de schoppen[zwaarden]

vijven staan voor conflikten, een strijd met een leugenachtig tintje, uitkijken voor een addertje onder het gras rianne!

hoi Marianne
ik heb vandaag gelukkig geen leugentje kunnen ontdekken of het meot goed verstopt zijn geweest  ik blijf in iedergeval op mijn hoede ookv anavond nog
dank je wel
leifs Rianna

Palomino

Hoi hoi allemaal,

Vandaag : Staven Scildknaap, net zoals vijf dagen geleden. Toen kon ik de kaart niet meteen rijmen met mijn dag, vandaag wel. Ik heb hier twee schildknapen in huis, van beiden hou ik veel en zij houden ook van elkaar, maar ja... gezien het vuur in beiden, wil het nog wel eens botsen (heel zacht uitgedrukt  ;))
Ze hebben al weken niet echt met elkaar gesproken. Ze probeerden dat wel via mij te doen, metname door zich negatief uit te laten over de ander en mij te vertellen dat ik de enige ben die er iets aan kan doen  ::)
Vanochtend voordat ik naar mijn wek ging (en dat is al om 7 uur 's morgens  :P), heb ik tegen beiden gezegd dat ze met elkaar omtafel moesten gaan zitten. En dat hebben ze gedaan :D

(k ben zo blij dat ik een aantal weken geleden de kaarten weer heb opgepakt, dankbar dat er zoiets als tarot bestaat :D ik word weer helderdeer en krijg weer inzicht in mijzelf, heb het gevoel mijn leven weer in eigen hand te nemen  :D).

De blije,levenslustige en enthousiaste Staven Page vertelt me dat ik klaar ben om in beweging te komen klaar ben voor een nieuw begin, nieuwe ontwikkelingen in en rond mij heen. In en dáárom rond mij óók  :D.

Vol vertrouwen het nieuwe verwelkomen  :D

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op november 29, 2011, 10:24:26 AM
Citaat van: hatsjepsoet op november 29, 2011, 08:15:27 AM
Nou, ik geloof dat ik me wel herken in wat je schrijft, Believe. Althans in het verlangen wat je beschrijft.

Vandaag heb ik zwaarden 9, waarschijnlijk de overtreffende trap van staven 3 en bokalen 5.

Liefs, H.
zwaarden 9 een zware kaart, je blijft te veel in denkspinsels zitten, je weet de knop niet om te draaien, je voelt je een soort slachtoffer van dingen die buiten je om gebeurd zijn, waar je geen invloed op hebt....

probeer daar uit te geraken, de staven 3 geven groei door ontwikkeling aan.
de bekers 5 zeggen dat je je niet meer moet richten op de 3 omgevallen bekers, zij zijn leeggelopen, er staan 2 nog volle bekers achter je.....pak deze op....en kijk niet meer naar het verleden, volg de stroom van de rivier....

Nou, dat van die denkspinsles dat klopt als een bus. Man, wat kan ik denken en piekeren zeg  :-[. Gisteren en eerder had ik dat ook al eens bedacht, realiseerde ik me weer hoeveel ik over een bepaald onderwerp nadenk. Ik weet niet goed waarom. Misschien zodat ik niet hoef te voelen want dat trek ik niet, heb ik het idee.
Vandaag dus meer bezig geweest met voelen. Ik merkte dat ik geregeld moest letten om weer met mijn buik adem te halen. Ik ben veels te geneigd om 'hoog" te zitten met ademen, mijn schouders omhoog en in mijn hoofd zitten.
Ik snap het proces zelf niet echt. Als ik me afgewezen voel door iemand die veel voor me betekend dan ga ik dus piekeren en analyseren en redeneren. Waarom gebeurde iets? Waarom deed die ander iets? Maar hij zei toch dit of hij deed toch dat? Ongelooflijk maar het lukt me dan echt niet om te stoppen. Soms denk ik dat wanneer ik dat niet doe ik somber of gek word.

Nu voel ik me wat rustiger in mijn hoofd en lukt het me meer om echt in mijn gevoel te zitten en het te accepteren.

Liefs, H.