Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

kristina1975

het klopttttttttttttttttttttt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
ik mis hem enormmmmmm ookkkkkkk
ik hou me in, ik geef hem alle ruimte alle vrijheid dat is toch houden van.....hopen dat hij nu ook niet zo denkt..
xxx

Citaat van: marianne op november 18, 2011, 09:02:33 AM
Citaat van: Believe75 op november 18, 2011, 08:31:38 AM
Goedemorgen allemaal, wat een drukte en gezelligheid :)

Ik heb vandaag de zwaarden 2 en het schip
zwaarden 2....
een dame die haar degens gekruisd houdt voor haar hart, het is de angst en haar woede die zij voelt, zij weert anderen die haar kunnen kwetsten....
zij heeft een bliinddoek om, die blinddoek die opzettelijk haar ogen doet afsluiten, zij heeft er zelf voor gekozen, zij blijft in het oude zitten, zodat zij niet hoeft te kiezen voor een geheel nieuw leven, want dan komt er nog meer kommer en kwel op haar af...denkt zij.......
het blokkeert haar energie[schip].....

kristina1975

Citaat van: rianna op november 19, 2011, 13:05:06 PM
goeiemiddag allemaal

vanmorgen toch maar een dagkaart getrokken
DE KRACHT
ik denk dat ik vandaag in mijn persoonlijke kracht komt en laat zien wat ik in mijn mars heb
leifs Rianna

heb gelukkig de RW deck binnen 

Wat leuk Rianna, geniet van je kracht en RW. Luister naar je intuitie :)
xxx

KRACHT
Je bruist van energie en innerlijke krachten. Soms sta je versteld van jezelf. Zo ook vandaag. Je zal vandaag stevig in je schoenen moeten staan zodat je jezelf extra moed geeft om door te kunnen gaan. Ook al voel je misschien dat je uitzicht wat somber is vandaag. Diep in je hart weet je best dat jij er door je kracht ook wel weer door deze situatie heen komt. Een kalme aanpak geeft de resultaten die jij voor ogen hebt.

kristina1975

Pentakels 7 en de Ruiter zijn mijn kaarten vandaag.

Ik ben weer opnieuw begonnen of ik ben nog steeds bezig stap bij stap aan mezelf te werken. 2 stappen achteruit, 1 vooruit, 2 vooruit 1 achteruit.....

grrrrrrrrrrrrrrrrr Ik hoop en ik bestel via de Ruiter een goede boodschap met een goede uitkomst

rianna

Citaat van: Believe75 op november 19, 2011, 14:07:52 PM
Pentakels 7 en de Ruiter zijn mijn kaarten vandaag.

Ik ben weer opnieuw begonnen of ik ben nog steeds bezig stap bij stap aan mezelf te werken. 2 stappen achteruit, 1 vooruit, 2 vooruit 1 achteruit.....

grrrrrrrrrrrrrrrrr Ik hoop en ik bestel via de Ruiter een goede boodschap met een goede uitkomst

eens even proberen wat ik uit het boekje kan halen
de ruiter zal je een bericht brengen wat je verwacht het zal positief uitvallen
de Pentakels 7 zegt dat je er rustig vol geduld op wacht
je hangt tussen vertrouwen en twijfel
leifs Rianna

klaproos1945

hallo believe

dat probeer ik ook altijd
maar lukken ho maar
ik moet assertiever worden
niet meer analyseren
maar hoe is het mogelijk als dit je persoonlijkheid is
en ook ben ik niet meer de jongste
wat betekent dat het moilijker word
ik zal met met mijn beperkingen leven
zo goed als dat het kan

ga toch nog door met mijn dagkaart trekken
dan zien we wel of er verbetering mogelijk is
in ieder geval bedankt voor je uitleg
ik denk maar zo het leven is mooi

klaproosje  ;D

kristina1975

#425
Rianna dank je!!! ik zou een goede bericht zeer op prijs stellen nu....liefde helemaal xxx

Klaproosje, leeftijd zegt niets over hoe je je voelt. De omstandigheden in je leven bepalen ook enorm hoe jij je voelt en hoe jij je uit etc.

Inderdaad beste is jezelf te accepteren, het is niet makkelijk maar wel waard  ;)
Ik trek de dagkaarten omdat ik iedere dag aan alert word gemaakt over mijn gedrag. Ik word meer bewust van mijn eigen gedrag, mijn gevoel, mijn tekortkomingen en en en

Dus blijf je kaarten trekken en pak dagelijks die advies op om aan jezelf te werken zoals vandaag stop met analyseren, dus ook niet over hoe je persoonlijkheid zo is geworden en en en gewoon jezelf accepteren
xxx

hatsjepsoet

Heb net een heel epistel gemaakt, probeer ik het te posten, ondertussen had iemand geantwoord ben ik heel mijn verhaal kwijt. Opnieuw dan maar.

Nog even terugkomend op mijn dagkaart van gisteren: zwaarden 8.
Ik had de kaart getrokken, gepost bij dit topic, gekeken wat het zou kunnen betekenen en alles absorberend wat anderen er over vertellen. Ik bedacht me in de ochtend al dat ik wel eens van Ricca had gelezen dat je de dagkaart niet meteen moet interpreten maar dat je de heel dag moet kijken welke invloed hij heeft. Dat deed ik gisteren dus niet. Ik was weer gelijk bezig met de kaart te betrekken op een onderwerp wat mij heel erg bezig houd en waar ik alle dagkaarten op betrek. De betekenis van zwaarden 8 "beviel" me niet omdat ik het idee had dat ik mijn gevoelens moest loslaten, iemand moet vergeten, etc. Toen ik dacht aan wat Ricca vertelde bedacht ik me dat de kaart misschien wel slaat op hoe krampachtig ik met de dagkaarten bezig ben t.a.v dat ene onderwerp. Het slaat allemaal daarop en als ik iets lees wat me niet bevalt dan ben ik dar veel mee bezig of ik hoop ergens te lezen dat het heel erg anders op slaat.
Misschien slaat de kaart wel daarop: ik heb mezelf in een dwangbuis gezet t.a.v dat ene onderwerp, die ene persoon. Het mag van mijzelf niet dat ik hem meer los laat of dat het me op een gegeven moment minder gaat doen. Ik kan dus ook niet lezen dat ik vast zit in mijn emoties en er zelf uit kan komen. Voor mijn gevoel word ik dan geadviseerd iemand los te laten.

Vandaag twijfelde ik over 2 kaarten. De 1stte die ik pakte was het Rad van Fortuin en toen ik dei pakte twijfelde ik of ik de kaart er naast niet had moeten pakken. Die pakte ik ook maar: Staven Koning.

dameblanche

aan believe.....
de pentakels 7 geeft aan dat je terug mag kijken naar wat je hebt opgebouwd, dat doe je niet vaak, meestal kijk je naar wat je niet hebt kunnen opbouwen allemaal, maar hier draai je het eens om en dan zul je verstelt staan wat je allemaal voor mekaar hebt gekregen door de jaren heen.
de ruiter is een neutrale kaart, hoeft niet altijd nieuws te zijn,  kunnen ook doorlopende gedachten zijn, en dar heb je geen gebrek aan is het niet believe?... :-\

dameblanche

zwaarden 8 H, het is datgene wat je je zelf oplegt, wat je je zelfook opgelegd hebt, kijk naar je voeten, die zijn vrij, om je te kunnen losmaken, probeer ook met beide voeten op de grond te gaan staan....
rad van fortuin, je leerproces waarbij je steeds weer tegen datgene oploopt waar je moet van leren, leer je er niet van dan blijf je je ertegen op lopen.
rad van fortuin is een kaart van de grote arcana, de staven koning is een hofkaart.
verschijnt een koning in een legging dan wijst het erop dat iemand grote invloed uitoefent op je,  je zult het dan toch onder ogen moeten gaan zien, hoe hij je in je macht houdt, maar houdt hij je ook wel in de macht, is het hij, of is het het gevoel wat je er aan over houdt, is het je kijk op nostalgie, of is het dat stukje wat van je los is gerukt....

dameblanche

10 bekers  voor mij vandaag ;D
geluk in het gezin....
soms verwijst deze kaart naar mensen die in een keurslijf gevangen zitten, die struktuur nodig hebben om zich geluukkig te kunnen voelen, tja ik [h]erken dit wel hoor..... :-\

rianna

Citaat van: Believe75 op november 19, 2011, 14:04:24 PM
Citaat van: rianna op november 19, 2011, 13:05:06 PM
goeiemiddag allemaal

vanmorgen toch maar een dagkaart getrokken
DE KRACHT
ik denk dat ik vandaag in mijn persoonlijke kracht komt en laat zien wat ik in mijn mars heb
leifs Rianna

heb gelukkig de RW deck binnen 

Wat leuk Rianna, geniet van je kracht en RW. Luister naar je intuitie :)
xxx

KRACHT
Je bruist van energie en innerlijke krachten. Soms sta je versteld van jezelf. Zo ook vandaag. Je zal vandaag stevig in je schoenen moeten staan zodat je jezelf extra moed geeft om door te kunnen gaan. Ook al voel je misschien dat je uitzicht wat somber is vandaag. Diep in je hart weet je best dat jij er door je kracht ook wel weer door deze situatie heen komt. Een kalme aanpak geeft de resultaten die jij voor ogen hebt.
Hallo Believe
ja dat klopt wel hoor ben eigenlijk van nature al sterk maar soms zie ik het somber in  van daag ook met tijd en wijlen
maar inderdaad weet ik dat ik overal  door heen kom h et leven komt zoals het komt en dat  hebben we maar te accepteren
dank je wel voor jouw visie
liefs Rianna

Palomino

Hoi allemaal,

Vandaag is het De Ster en tjeemienee, die geeft precies aan hoe ik me voel en waar ik naar verlang  :D :

Krampachtigheid op alle gebied achter mij laten...Van binnenuit leven en dingen doen die wezenlijk bij mij horen; het gevoel met rust gelaten te willen worden en niet willen dat anderen zich te veel met me bemoeien zonder dat ik me echt helemaal wil terugtrekken... :D

liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

kristina1975

Hallooo mijn dagkaarten zijn de Gehangene en de Sleutel.
Ik heb mijn kaarten VIA mijn mobiel online getrokken en tot ik mijn kaarten hier kon vertellen ben ik eigenlijk mijn eerste echte LK vergeten, volgens mij was de muizen en nu zeg ik ook nee
Ik heb dus net een getrokken en ik.kreeg de sleutel.

De sleutel is gewoon op me af laten komen
Xxx

klaproos1945

goede morgen allemaal

mijn dagkaart van vandaag is staven zes

in een plezierige sensatie is het de kunst om jezelf veilig te voelen ook in de buitenwereld

zwaarden negen ondersteboven

het heen en weer gelingert worden vind ik lastig
en ik wil nergens aan beginnen toch ben ik blij dat ik me hier bewust van ben

vorige maand  een cursus cociale vaardigheden begonnen
als hoofd onderdeel assertievi tijd :P

klaproos1945

hallo believe

een sleutel die men aangerijkt krijgt
is de mogelijkheid om een deur te openen
die voorheen nog dicht bleek te zijn

bekijk je mogelijkheden en kijk welke deur je hier mee kan openen ;)