Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

Citaat van: rianna op november 17, 2011, 09:21:53 AM
daar komt die dan mijn eerste dagkaart
munten schildknaap
misschien dat ik vandaag een bericht ontvang  het kan dat het over de financieën gaat ??

ik heb de engelen tarot vanGiordano Berti
ik de de RW besteld dus die ga ik dan in het vervolg gebruiken
Liefs Rianna
en dan ook nog eens ee nschildknaap, schildknapen staan open voor het leerproces, schildknapen staan ook open om veranderingen aan te willen brengen,  je bent vriendelijk, goed gemanierd en met een groot onderzoekingsvermogen.....

dameblanche

Citaat van: Goldmund op november 17, 2011, 09:49:01 AM
voor mij vandaag valt het oordeel (woehoeee)

bijzondere kaart, weet niet zeker wat ervan te denken..

oordeel valt net voor de wereld, de 20e kaart van de grote arcana, een kaart die een situatie aan mag duiden voor je...
je hebt hard aan iets gewerkt, je bent er ook bovenop gekomen, je hebt dan ook definitief met iets mogen afrekenen, en je bent meester geworden over jezelf op een bapaald punt ...liefs marianne

rianna

Citaat van: marianne op november 17, 2011, 12:11:43 PM
Citaat van: rianna op november 17, 2011, 09:21:53 AM
daar komt die dan mijn eerste dagkaart
munten schildknaap
misschien dat ik vandaag een bericht ontvang  het kan dat het over de financieën gaat ??

ik heb de engelen tarot vanGiordano Berti
ik de de RW besteld dus die ga ik dan in het vervolg gebruiken
Liefs Rianna
en dan ook nog eens ee nschildknaap, schildknapen staan open voor het leerproces, schildknapen staan ook open om veranderingen aan te willen brengen,  je bent vriendelijk, goed gemanierd en met een groot onderzoekingsvermogen.....
dat klinkt aardig hihihihi :D
ben wel erg leergierig dat is een feit  ben ook toe aan een veradnering  misschien dat ik daarom dit forum heb gevonden  dank je wel voor je duiding
leifs Rianna

hatsjepsoet

Even over de Hogepriesteres. Gisterenavond bedacht ik me al te moeten stoppen met ongeduldig zijn, het gestuwd zijn in dat ik gerustgesteld wil worden. Gerustgeteld worden door iemand, dat ik nog bijzonder voor hem bent, door mij te mailen wat hij had gezegd. Of gerustgesteld worden door dwangmatig tarotleggingen en horoscopen te lezen waarin ik lees dat het goed komt met hem.

Dat loslaten is beter en ik denk dat ik het zo moeilijk vind omdat het mij het gevoel geeft dat ik dan alles loslaat en hem echt helemaal kwijt ben wat ik niet wil.

Zou hier de Hogepriesteres voor staan?

Liefs, H.

klaproos1945


dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op november 17, 2011, 12:44:26 PM
Even over de Hogepriesteres. Gisterenavond bedacht ik me al te moeten stoppen met ongeduldig zijn, het gestuwd zijn in dat ik gerustgesteld wil worden. Gerustgeteld worden door iemand, dat ik nog bijzonder voor hem bent, door mij te mailen wat hij had gezegd. Of gerustgesteld worden door dwangmatig tarotleggingen en horoscopen te lezen waarin ik lees dat het goed komt met hem.

Dat loslaten is beter en ik denk dat ik het zo moeilijk vind omdat het mij het gevoel geeft dat ik dan alles loslaat en hem echt helemaal kwijt ben wat ik niet wil.

Zou hier de Hogepriesteres voor staan?

Liefs, H.

hier geeft het aan dat je een heel sterke intuietie hebt, maar er liggen te veel twijfels bij je, en daarom vizoek je op allerlei manier bevestiging.
hier zul je hem moeten gaan loslaten dan kan hij ook in liefde bij je terugkomen als dat mogelijk is over een bepaalde tijd.
in het leggen voor jezelf kun je je moeilijk losmaken van de wensgedachten, die blokkeren je inzichten op die manier dan ook, je ziet dan de kaarten zoals je ze wil zien, maar aan de andere kant weet je ook dat wensgedachten hen beinvloeden en dan komt er weer te twijfel en ga je weer op nieuw pluizen.....
en daar steaat de hoge priesteres dan ook weer voor, innerlijke verdeeldheid....

Palomino

Hallo allemaal,

Vandaag was mijn dagkaart Bekers 9 en eigenlijk kon ik deze kaart helemaal niet rijmen met mijn dag vandaag...Het was een hele doordeweekse dag waarop ik met een vriendin de markt op ben geweest, daar een paar leuke kledinkjes heb gekocht en heb gewerkt. Het zonnige geel en heldere blauw van de kaart had ook niets te maken met het grauwe weer van vandaag. Misschien is het dan gewoon de onbezorgdheid wat de kaart ook in zich heeft wat overeenkomt met mijn dag van vandaag.
Wat ik de man op Bekers 9 vooral vind uitstralen is dat hij zijn zaakjes wel lekker voor elkaar heeft gekregen, maar ik voel daar ook iets minder prettigs bij als ik hem zo zie zitten...

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Citaat van: Believe75 op november 17, 2011, 04:56:39 AM
Goedemorgen Klaproosje, ik was gisteren nogal slaperig   ;)

Palomino, ik lach met je mee wanneer ik je berichten lees, jij kent echt geen rust onder je .... geloof ik :)
Blij om je blijheid en ik vind het ook niet makkelijk altijd om rustig en vriendelijk te blijven alsnog iedere keer realiseer ik me rustig blijven het beste is vooral voor mezelf, voor mijn eigen energielevel...


Hi Believe, blij dat je blij met me meelacht en ook blij wordt en tja...af en toe kan ik het behoorlijk druk hebben of druk maken of druk vinden... :P. Maar naarmate ik ouder word en misschien zelfs een beetje wijzer, kan ik in de drukte vaker mijn rust bewaren en/of hervinden. Ik maak mij sowieso minder druk en ervaar daardoor inderdaad ook een betere energie, die ik dan ook weer om meheen kan verspreiden... :)

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: Palomino op november 17, 2011, 20:27:17 PM
Wat ik de man op Bekers 9 vooral vind uitstralen is dat hij zijn zaakjes wel lekker voor elkaar heeft gekregen, maar ik voel daar ook iets minder prettigs bij als ik hem zo zie zitten...

Het heeft ook iets bezitterigs zoals hij er bij zit, vind je ook niet?

hatsjepsoet

Nog bedankt, Marianne voor je uitleg over de Hogepriesteres.
Dat loslaten is inderdaad het issue. Gisteren de Duivel en daarin herken ik heel erg het ongeduldige.
Een bijzondere ontwikkeling.

hatsjepsoet

Vandaag zwaarden 8. Zaak om me niet te laten verleiden mijzelf te beperken.

kristina1975

Goedemorgen allemaal, wat een drukte en gezelligheid :)

Ik heb vandaag de zwaarden 2 en het schip

hatsjepsoet

Even een vraagje over zwaarden 8. Bij de site van "Mary's tarot" of zoiets staat bij zwaarden 8 de vraag welke gevoelens je niet mag/wil/kan voelen. Gaan zwaardenkaarten niet over gedachten?

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op november 18, 2011, 08:43:22 AM
Even een vraagje over zwaarden 8. Bij de site van "Mary's tarot" of zoiets staat bij zwaarden 8 de vraag welke gevoelens je niet mag/wil/kan voelen. Gaan zwaardenkaarten niet over gedachten?

Liefs, H.
nee zwaardenkaarten gaan veelal om kommer en kwel H, ik zeg maar steeds H, H omdat ik dan zit te stoeien met de letters hihi.
zwaarden 8 geeft aan dat je verstrengelt zit in eigen emoties, in eigen partonen die je jezelf hebt opgelegd, het het je tegen om je vrij te voelen allemaal, terwijl je zelf wel de mogelijkheid hebt om eruit te kunnen stappen, kijkm aar je voeten zijn niet omgeven door touwen....
in die zin werkt het net andersom.....
liefs marianne :-*

kristina1975

Hi H, neeeee zwaarden gaan niet alleen maar over gedachten.
Via Catharina:
Zwaarden hebben te maken met een aantal verschillende dingen. Astrologisch gezien zijn ze gerelateerd aan het element lucht en de tekens Tweelingen, Weegschaal en Waterman. Ze beheersen het gebied van de geest in de vorm van ideeën en zorgen en hebben ook betrekking op serieuze beslissingen, vertragingen, teleurstellingen, beperkingen en verliezen. Ook worden zwaarden geassocieerd met reizen, letterlijk of figuurlijk. Deze reeks is vermoedelijk het makkelijkst te interpreteren wanneer ze in verband wordt gebracht met geestelijke activiteiten.

Via kaartensterren:
Zwaarden Acht is dat deel van jezelf wat niet tot uiting mag komen. Dit mag niet van jezelf of niet van de omgeving. Door allerlei angsten leg je jezelf deze remmingen op, remmingen, belemmering, buitengesloten, beperking, onderdrukking.

Onderdrukken is datgene naar beneden duwen wat graag aan de oppervlakte wil komen. In enkele gevallen is het goed om jezelf "in de hand te houden".Dit kan voor een bepaalde periode. Voor langere tijd zal het je uiteindelijk niet ten goede komen.

Vragen
Welk deel van mezelf rem ik af?
Waarin laat ik de omgeving mij tegen houden?
Is het nu goed dat ik mezelf beperk?
Zijn mijn redenen geen "excuses"?